/spanien/barcelona/forum/17154.aspx/spanien/barcelona/forum/17154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:03
el Flaco

De har gjort flera reklam ihop..det verkar som de är rätt så nära landslags kollegor!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-28 17:01
Ämne: kolla svt 1! de vis....
Anglofilerna firar Tipsextra 40 år :P
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-11-28 17:00
kolla svt 1! de vissar City 1-0 Hull matchen:D

nån som vet vrF?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-28 17:00
Någon som minns den här reklamen med Xavi och Casillas för några år sen? Ett bevis på att culés och madridistas kan leva tillsammans i harmoni.

*Länktips.

Barcelonistas
2009-11-28 16:58
Gotha

Ni har inga egna produkter ni köper spelarna vi skapar dom. messi,xavi iniesta! real ronaldo kaka benzema.

Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:57
Gotha

Ni vann ligan med Capello varför sparkade Real honom då??????
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:53
Gud är störst!

hahah vissa av de va faktiskt inte helt omöjliga ..men jag ska inte säga vilka :)
Real Madrid Gotha
2009-11-28 16:49
Ämne: Gotha

De som mena....
det är just det jag menar, ni har ju itne koll på real madrid när ni säger så. Ni bör precis som alla andra vara medvetna om att publiken på santiago buar om det inte spelas fin fotboll, att 1-0 inte är acceptabelt av publiken, capello fick sparken för att han INTE spelade fin fotboll, TROTS att han vann ligan. Redan där säger ju allt, att det INTE enbart är segrar som räknas.

Jag tycker själv att det är irriterande att 1-0 inte accepteras. Påstå inte att Ni i barcelona INTE vill ha en seger mindre än madrid, att ni är nöjda om ni förlorar med 3-2 bara ni spelar bra fotboll.

Alla lag vill vinna, tror inte något lag har mer önskan att vinna än något annat, dock olika sätt att nå dit.

Jag föredrar fint spel och segrar framför italienska "gör ett mål och sätt 11 spelare i straffområdet"-taktiken.

Så när ni påstår att Madrid bara räknar segrar och ingenting, då vill jag veta vad ni baserar detta på.

Att dem köper, ja det har dem ju tyvär gjort senaste 10 åren så in i bomben, dock något jag inte egentligen som real-supporter gillar.

Precis som ni är stolta över xavi, messi, iniesta osv.

Så är jag stolt över raúl, casillas, guti(trots hans temperament och person) osv.

Egna produkter är alltid att föredra, och tycker att dem borde ges mer chanser i alla klubbar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-28 16:47
Lite el clasico humor från Goal.com. ;-)
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:42
6-2 matchen var mer avgörande match. spelmässigt totalt förnedring. Hela världen pratade om!
Den matchen kunde sluta 10-2 enligt deras egen legend Zidan:)

4-1 matchen var redan avgjort som många påpekade och Barca spelare försökte bara få det spelet överstökat. flera som blev "sjuka"!

sluta jämför . Real fansen får gå till 50-60 talet för att hitta matcher där de vann samma siffror men hjälp av olika militär herrar!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-28 16:38
Man city - Hull visas på SVT1 för er som är intresserade. Kanske titta in Robinho lite extra. :)
Barcelonistas
2009-11-28 16:34
Barca-nist

ja men de som suger hårt är att el clasicot är på en fucking söndag.lördagar ska de vara!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:33
Ämne: Jag vet inte hur ni ....
Saman

Jag tror Pep väger varenda detalj om hur, vad, vilka som ska spelas. Vi får lita på vår Boss!

Barcelonistas
2009-11-28 16:30
Saman.

Messi o Ibra kommer avgöra första halvlek för att sen bytas ut och softa på bänken och kolla på fotbollskonst!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:30
det första gången på länge jag längtar till en söndag !

När kommer matchen ..otroligt jobbigt.
Imorn får man höja tempot här flera grader!!!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 16:25
Trippeln

Nu vet jag inte vad som lockar mig mest? El Clasico vinst eller slippa se dig

Driver med dig .. ;)
Barcelonistas
2009-11-28 16:14
vem fan är kaka o ronaldo? de är hugain (stavning) som vi måste se upp för.han är reals guldklimp!
Barcelona Saman.
2009-11-28 15:25
Jag vet inte hur ni känner men jag skulle inte vilja riskera Messi och Zlatan imorgon om de inte är helt friska. Ser dom mycket hellre sitta på bänken och kanske hoppa in om det skulle behövas. Vi kan fortfarande ställa upp med ett rätt slagkraftigt lag och vi är väldigt samspelta. Skulle gärna se följande startelva om Messi och Zlatan uteblir imorgon.

Valdes
Alves Pique Puyol Abidal
Xavi Yaya Keita
Pedro Henry Iniesta
Barcelona kallesiete
2009-11-28 15:12

Tycker itne man kan jämföra el pasillo med applåderna Ronaldinho fick. El pasillo har man inget val till. Hur mycket krävs det för att applådera motståndarna ofrivilligt?

Matchen... 4-1 när ligan redan var avgjord, på hemmaplan.

Går inte att jämföra med en mer eller mindre direkt avgörande match där bortalaget vinner med 6-2.

Sorry hassan.
Barcelona Trippeln
2009-11-28 15:07
Jag har sagt det förr och säger nu om barca inte vinner med mera än 2 mål så ska jag inte skriva här på en månad,så säker är jag!
Barcelona ihefsu
2009-11-28 14:30
Ämne: Tjenixen gott folk. ....
För ett lag med titelaspirationer så är seger i alla matcher det enda som räknas. Tar du det som ett påhopp så vet jag inte vad du är för nån.
Barcelona TikiTakaZigiZaga
2009-11-28 14:16
Gotha

De som menas är att Madrid köper ihop ett lag för 2,5 miljarder och ska vinna allt. Spelar ingen roll om miljardbygget vinner med 1-0, bara tre poäng tas. Inget vidare vackert spel, men vad spelar det för roll när ligaledningen tas över?

Själv hade jag vart ganska knäckt om jag var madrid supporter. Slänger in 4-5 nya spelare i elvan varje match, och spelet blir inte mer roligt att kolla på än fjolårets kontringslag. Känns som att madrids lag inte har nått hjärta för klubben, de nya miljard värvningarna är bara där för att vinna, inte för att kämpa göt klubben så som Raul gör i 90 min. De Madrid gjorde var att de ville köpa sig alla titlar, inte ett vackert och spektakulärt lag, vilket är något som man måste gå väldigt långt bak i historien för att hitta i madrid.
ma man titty
2009-11-28 14:04
konstigt att henry inte stod på startelvan, på inför barcelona vs real madrid matchen
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-11-28 13:10
Jag tror sergo startar istället för Yaya!
Sergio är i bra form medan yaya kommer från *Grisinfflunsan* !
Barcelona koon
2009-11-28 12:56
Inför rapporten var väl knappast någon smutskastning av Real. En mindre hyllning skulle jag vilja kalla det. Den större hyllningen får Real redaktionen stå för.
Real Madrid Gotha
2009-11-28 12:44
Tjenixen gott folk. Väl bemött culés.

Läste precis er senaste inför el clasico och att hylla er själva och smutskasta real madrid är väl inget överaskande, en del av spelet.

Dock undrar hur ni tänker i ert uttalande, som gjort på många ställen senaste dagarna här inne, om att i Real Madrid räknas enbart segrar och inget annat.

Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-11-28 12:41
Vem tror ni startar, Yaya eller Sergio?..kluven, yaya vill man ju helst se men då ska han vara i form, Busquets har presterat bra sista tiden..
Barcelona Maestro-V
2009-11-28 12:38
"...Det är ingen slump att truppen är tunnare än vad många anser att den borde vara. Barcelona visar en tydlig signal till de yngre hungriga spelarna från La Masia: Vägen till Camp Nou ligger vidöppen. Det är bara att ta chansen när den kommer."

Det är verkligen ingen slump. Pep vill ge chans till yngre förmågor från La Masia när det uppstår behov av att fylla på. Jämför det med att ha en bredare trupp med väl betalda inköpta spelare på bänken.
Det finns alltid risk då att det uppstår gnäll lik den vi får läsa dagligen från Real Madrid. Gago gråter, Nisterooy vill lämna om han inte får tilräcklig med speltid o.s.v.
Högre krav ställs på tranaren och han måste varje gång ta ställning till vilka han ska välja.

Nej, vi tar hellre in ungdomarna från La Masia när det finns behov. Det är en klar filosofi och man blir stolt som supporter.
Barcelona lameG^
2009-11-28 12:32
IMORN GÄLLER DET!!!

Jag vill inte skriva något resultat på vad jag tror matchen blir men det ända man kan säga är att om vi spelar vårt spel och får det fungerar så spelar det ingen roll hur bra real eller något lag spelar.

VISCA BARCA!!!
Barcelona basaric
2009-11-28 12:27
Villareal, Sevilla, Valencia & Atletico kan prestera mycket bättre än Barcelona & Real Madrid ibland, men dom brukar inte hålla hela vägen.
Annons: