/spanien/barcelona/forum/17153.aspx/spanien/barcelona/forum/17153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-25 15:23
★Dizzy★

Japp, det är han som är den mystiske mannen. :d
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 15:22
Är det inte han som har mäktiga kostymer på sig ibland?
2009-08-25 15:14
För er som inte vet vad jag pratar om, detta är Xavier sala i martins hemsida. Tryck på "click here" funktionerna! :D
2009-08-25 15:06
tarrak

HAHA! Jasså, så det är det han menar med texten. HAHA! (kan inte sluta skratta åt den där bilden som kom upp när man tryckte på flugan) Han har verkligen roligt med sin hemsida. Jag börjar gilla denna Sala i martin, fråga inte varför. :D
Barcelona tarrak
2009-08-25 15:02
nordin

Det beror självklart på motstånd, men rent generellt är det inte svårare eller dyrare att få biljetter till en CL-match. Förra säsongen var det väl bara semifinalen mot Chelsea som i stort sett var slutsåld.

Gud är störst!

Har du testat att klicka på flugorna? Så meningslöst att det blir roligt.
Barcelona FCBiLove
2009-08-25 15:00
Jeffren stannar till januari 2010 :)
Barcelona tarrak
2009-08-25 14:58
Rambla

Jag vet inte om jag har så mycket mot Rosell, det är nog mest det att jag vill att klubben ska fortsätta i Laportas hjulspår. Även om jag kan kritisera vissa detaljer, som Laportas tramsiga påhopp på Madrid och Txikis agerande på transfermarknaden, så sköts det mesta i det närmaste perfekt och de resultat man nått är overkliga, med tanke på vart man startade. Jag betvivlar absolut inte Rosells kärlek till klubben, men han vill säkert göra en hel del förändringar och det vill inte jag, då klubben i det närmaste uppnått perfektion. Som jag ser det kan det bara bli sämre.

Sen är jag lite skeptisk till hur förändringarna kommer att se ut, men eftersom att det blir rena spekulationer, så det är egentligen inte lönt att dra här. Det är mycket möjligt att han i ett default-läge har ungefär samma värderingar och tankebanor, men jag ställer mig ytterst tveksam till om han besitter samma mod och tålamod, som den nuvarande ledningen, har när supportrarna skriker på hans avgång och tidningarna skriver om kris. Baserat på det lilla vi vet skulle jag mycket väl kunna tänka mig att han sparkar tränaren, slänger in någon Mourinho och lånar pengar till galacticoköp. Det är lätt att prata om långsiktig ungdomsutveckling och betoningen av klubbens offensiva fotbollsfilosofi, när man står på toppen och alla hyllar en, men det är nog få som orkar stå emot om Perez miljardrullning skördar framgångar. Vet vi att den nuvarande ledningen klarar av det? Ja. Vet vi hur Rosell agerar? Nej.
2009-08-25 14:54
HAHA! Sala i Martins hemsida är den roligaste jag har sett! Haha mannen saknar i alla fall inte humor. Ögonen på musknappen!

"Over the years, I have observed an annoying tendency for people to bother the flies in my website. In order to prevent this from happening, I decided to keep an eye (actually, two eyes!) on your mouse. Sorry for the inconvenience, but I had no alternative."
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 14:45
Hoppas vi får Chelsea i gruppspelet. Möter dom gärna igen:D
Barcelona el Flaco
2009-08-25 14:44
Rambla - K9/

En sak som jag stör mig på Rosell är att han bara kritiserade Laporta när det gick dåligt för laget. När man vann ligan och Champions 2006 så sa han ingenting, men när man kollapsade under våren 2007 gick han ut och sa att han tyckte styrelsen gjorde fel som inte sålde Ronaldinho efter segern i Paris, att om han vore kvar i klubben så hade han gjort sig av med brassen och bara allmänt sågade styrelsen. Det är ju väldigt passande att han går ut med en sådan kommentar EFTER säsongen. Lätt att vara efterklok, men varför sa han inget just inför säsongen om att sälja Ronaldinho?

Och även nu efter att man har vunnit trippeln så hyllar han inte Laporta, utan väljer istället att hålla tyst. Jag får känslan av att Rosell är en opportunist.

Barcelona BlueRed
2009-08-25 14:43
nordin

På torsdag, den sänds på Viasat fotboll.
Det beror ju på vilka vi möter och hur viktig matchen är. Men enklast är om du beställer via hemsidan.
Barcelona nordin
2009-08-25 14:39
Någon som vet när CL-gruppspelet lottas? Och hur är biljettpriserna på CL-matchrna i Barcelona och är det lika lätt att få biljetter till de matcherna som till ligamatcherna?? (jag vet att det finns en reseguide - men det jag vill veta finns inte med där...) tack på förhand!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 14:24
Haha, det är ju svårt att ta honom seriöst efter att ha sett den sidan (har sett den tidigare). Dessutom så är den ju uppdaterad med senaste CL-titeln så han kan inte skylla på att den är inaktuell och gammal.

Varför är du så emot Rosell tarrak? Det råder väl inga tvivel om att han andas precis lika mycket barcelonisme som Laporta gör, eller? Det var tex Rosell som in i det sista försökte övertala Cesc att stanna kvar i klubben. Vilket tyder på att även han verkligen ömmar för La Masia.

Okej, han hade kort tålamod med Rijkaard efter den jobbiga inledningen, men vilken culé hade inte det? Det är mer tur än någonting annat att Laporta inte lyssnade på andra och lät Rijkaard sitta kvar. Hade klubben råd en något annat förresten? Förhoppningsvis så har Sandro lärt sig något av detta också.

Visst, Rosell har kritiserat Laporta offentligt efter sitt avhopp men mycket av det var också för att försvara sin egen heder. Sandros största kritik mot Laporta var ju i mitt tycke befogat. Laporta började bli just det han själv lovat att förändra och motarbeta. Det går heller inte att sticka under stol med att många från ledningen har hoppat av. Vad beror det på? Sammarbetessvårigheter antagligen. Det är aldrig enbart en parts fel när de inte kan komma överens.

Så länge Rosell visar att han vill låta klubben ha samma inriktning som idag, att han fortsätter måna om canteran, så är jag beredd att ge honom mitt stöd. Detta kan självklart komma att ändras när jag väl fått ta del av hans planer när de blivit offentliga så småningom. Detta är mer mina förhoppningar att han ska ha dessa tankar och idéer för klubben.
Barcelona tarrak
2009-08-25 13:49
el Flaco

Eller hur! Det är svårt att tro att den hemsidan tillhör en person som blivit utnämnd till Spanien och Lainamerikas främsta ekonom.
Barcelona el Flaco
2009-08-25 13:44
tarrak/

*Dör av skratt*

Xavier Sala i Martíns hemsida = the G.O.A.T. hemsida.
Barcelona tarrak
2009-08-25 13:39
el Flaco

Det återstår att se hur kandidaturerna ser ut rent konkret, men just nu råder det inga tvivel om att jag kommer rösta på den kandidat Laporta för fram. Allra helst ser jag Sala i Martin, då han verkar vara en väldigt intelligent och enteusiasmerande person, som verkligen skulle sätta klubbens bästa före maktkamper och personlig berömmelse. Jag skulle nog gå så långt att jag skulle kunna gå i krig, för någon som har en så fantastisk hemsida som han. :)
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 13:31
Rambla - K9

Haha håller med dig. Andres bättre än alla andra värvningar, synd att det inte finns 10 stycken Iniesta:D
Barcelona el Flaco
2009-08-25 13:30
tarrak/

Så får jag fråga dig, du som är socio, vem du kommer rösta för under valet? Blir det Laportas och styrelsens kandidat, Soriano eller Rosell? Har du redan bestämt dig för vem du kommer rösta på, eller finns det chans att du ändrar din åsikt några veckor innan valet?
Barcelona Mojito
2009-08-25 13:26
Finns det i nuläget en självklar kandidat till att ta över efter Txiki om nästa president känner för ett byte på den posten?

Flera klubbar använder sig av före detta stjärnor som sportdirektörer, men i nuläget kan jag inte se någon som direkt passar för den uppgiften i Barcelona.

Någon som har en idé?
Barcelona tarrak
2009-08-25 13:24
el Flaco

Även om jag gillar Txiki, så skulle det faktiskt vara ett litet minus om han skulle vara med i Sala i Martins kampanj, då jag tycker att det naturligaste är att han avslutar sin era samtidigt som Laporta. Även om jag vill behålla själva ramen för den nuvarande modellen, så kan det behövas en del justeringar. Hur som helst så anser jag inte att hans medverkan skulle vara så betydande att jag "byter sida". Jag är fullt nöjd med den ledning vi har, speciellt med tanke på att vi inte riktigt vet vad vi får.

Vad det gäller tränarvalet så är jag övertygad om att samtliga kandidater, kommer förorda Pep. Allt annat skulle vara direkt självmord för kandidaturer, åtminstone som det ser ut i nuläget.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 13:21
Ämne: Jag har någonstans f....
Det stämmer. Han har även fått spela mittback i Barça, men det har endast skett i samband med skador under pågående match eller vid utvisning av ordinarie mittback. Han har aldrig blivit uttagen som mittback i någon startelva.
Barcelona jonny p
2009-08-25 13:16
Jag har någonstans för mig att Abidal kan spela mittback (kanske i landslaget??), men jag är inte säker på om han fått förtroende någon gång i FC B på den positionen... nån som har koll?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 13:10
Andresito, snart tillbaka. Bättre än alla värvningar i världen. :D

tarrak:

Jag håller med dig angående ditt inlägg om Txiki. De brister och felaktigher övervägs faktiskt av de framgångar under dessa säsonger och även att man håller hårt fast vid sina grundprinciper. Det är något man faktiskt borde tänka på varje gång man kritiserar honom.
Barcelona el Flaco
2009-08-25 13:08
tarrak/

Det är ju snack om att man även ska förnya Txikis kontrakt, som går ut 2010, och därmed tog jag för givet att han skulle fortsätta som sportdirektör under den nye presidenten (om det nu blir Sala i Martín eller Ferrer). Sen så verkar inte Txiki och Pep ha den bästa kommunikationen på senaste tiden verkar det som, med tanke på alla Txikis värvningar och spelarförslag som Pep avvisar gång på gång.

Sen så håller jag med dig att man får väl ge Txiki en viss mängd av beröm för sin konsekventa arbete att satsa på la cantera och den offensiva fotbollen som är ett krav på Camp Nou. Och jag kan försäkra dig om att jag ville absolut inte se Mourinho som tränare och ville hellre se Guardiola som tränare, även om det innebar en stor risk (en risk som nu i efterhand har lyckats över förväntningarna).

Jag har dessutom läst att Rosell vill se Guardiola fortsätta som tränare för klubben och det är ett stort plus i mina ögon om nu Rosell bir vald till president.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 13:01
Hetfield:

Värvas Chygri så försvinner garanterat Henrique på lån. Anledningen till att det ej är klart ännu är ju för att man väntar på hur det blir med ukrainaren.

Cáceres har ju redan försvunnit på lån. Juventus har köpoption på honom, så där bestämmer ju inte Barcelona längre om han ska tillbaka. Jag tror knappast att han ingår i Peps framtida planer, åtminstone inte i dagsläget. Hade Pep då tillåtit köpoptionen om han trodde på Cáceres?

Då återstår Chygri, Piqué, Puyol och Marquez. Milito kan man i dagsläget inte räkna med, han har missat 1,5 års speltid även om han skulle dyka upp fulltränad nu i september, vilket vi alla vet knappast lär ske.

Puyol kommer att få täcka upp för Alves när denne är skadad, behöver vila eller är avstängd. Marquez skadebekymmer med sina bristningar kan man inte utesluta och dessutom så är han just tillbaka från knäoperationen. Så visst finns det alla möjligheter för Chygri att få speltid. Speciellt med tanke på att han inte får spela i CL, vilket lär innebära lite vila för övriga mittbackar i CdR och ligan.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 12:53
Underbara nyheter:)
Barcelona tarrak
2009-08-25 12:51
el Flaco/

Men tror du verkligen att Txiki kommer fortsätta? Jag har någonstans tagit för givet att Txiki att han kliver av samtidigt som Laporta, men det är ju inget som bekräftats någonstans. Hur som helst tror jag nog att vem som än kommer att kandidera, känner av kritiken mot den alltmer impopuläre sportchefen och inser att hans medverkan i en kandidatur kraftigt försämrar möjligheten att bli vald.

Som jag sagt flera gånger så tycker jag att kritiken mot Txiki är kraftigt överdriven. Visst, när det kommer till värvningar och förhandlingar så suger han hårt, vilket naturligtvis är ett enormt handikapp i hans yrke. Men det är trots allt han som har det övergripande ansvaret för de sportsliga resultaten och de talar för sig själva. Hur många var det inte inom klubben, både här på forumet och nere i Barcelona, som var beredda att kasta allt vad långsiktighet, attraktivt spel och talangutveckling överbord med en värvning av Mourinho, för att få lite snabb framgång. Trots att han och hela ledningens jobb stod på spel, valde man att satsa på en 37-åring vars enda erfarenhet var att träna ett b-lag. För mig förlåter det alla Henriquar i världen! (Blev faktiskt lite fuktig i ögonvrån när jag skrev det här;)
Barcelona Hetfield
2009-08-25 12:45
Kan någon förklara för mig hur Pep resonerar när det gäller köpet av Chyg?

Vad ska man göra med Chyg när man har 3 mittbackar (med Henrique 4), vart ska då Chyg spela?

Vad ska man göra med Henrique och Caceres? Sälja de eller låna ut de igen?
Problemet med ett köp av Chyg är att man "kan" inte sälja eller låna ut honom pga. priset, då kommer Pep och Co att stämplas som idioter, och det sista t.ex: Txiki, vill ha nu är ännu mer kritik och press
Barcelona Ciao-V
2009-08-25 12:43
Ämne: Ciao-V

Pep fattar....Pep är mycket delaktig i om Guddy ska stanna eller inte. Om han vill ha kvar honom så kan inte någon annan komma och säga att han ska säljas/lånas ut.

Jag tror nog inte att Pep vill släppa honom om han inte har någon annan mittfältare som kan förstärka truppen. Därför så tror jag att Guddy kommer att stanna.

De ekonomiska bitarna är en annan femma. De blir aktuella om Pep inte vill ha Guddy.
Barcelona el Flaco
2009-08-25 12:38
Sport skriver att Jeffren kommer stanna i Barça åtminstone tills januari, med tanke på tunna truppen i dagsläget.
Annons: