/spanien/barcelona/forum/17152.aspx/spanien/barcelona/forum/17152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-26 22:41
el Flaco

Nej det är jag inte heller, men man vet aldrig med maktgalna presidenter. ;)
Barcelona pokke
2009-08-26 22:34
HugoBoss

18:00 är lottningen.
Barcelona HugoBoss
2009-08-26 22:28
Någon som vet vilken tid CL-lottningen är imorgon?
Villarreal Sheva_7
2009-08-26 22:25
Milanfan//

Grattis till köpet av Chygrynskyi (om det går igenom).

Här snackar vi sjukt stor talang, året Holland vann U-21 EM (04-05?) var han enligt personlig utsago det EM:ets bästa spelare. Tongivande i Shakhtars försvar och redan kapten i den unga åldern. Kommer utvecklas till en världsspelare och har varit en dröm för mig i mitt favoritlag länge.

Lycka till!
Barcelona el Flaco
2009-08-26 22:25
Gud är störst!/

Med tanke på Peps status och popularitet i Barcelona så vet nog alla eventuella presidentkandidater att det hade varit självmord att inte satsa på Guardiola och ge honom den makten och spelarna han vill ha. Jag är faktiskt inte särskilt orolig (just nu i alla fall) över att det kan bli stökigt nästa sommar.
Canaletes
2009-08-26 22:19
haha fyfan vilken härlig bild! :D

Alla med när Jorquera tog sin farväl
2009-08-26 22:18
el Flaco

Om så blir fallet så kommer Pep inte tveka en sekund, han kommer att avgå det är jag säker på.
Barcelona el Flaco
2009-08-26 22:16
Mojito/

Abidals och Henrys kontrakter går ut 2011. Keita har kontrakt tills 2012. Oavsett vem som vinner presidentvalet så tycker jag att det borde vara Pep som ska ha sista ordet om vem som köps in och vem som säljs. Vi får hoppas att inte en ny president kommer in och leker fotbollsexpert och börjar flytta runt för många pjäser.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-26 22:14
Vad skulle ni tycka om Emana i Barca från Betis?

En jävligt bra spelare som har ett jävla tungt skott!
Barcelona Gio Style
2009-08-26 22:13
Jag håller inte riktigt med ang. Keita. Han är en helt ok spelare, men jag skulle gärna ha någon reserv före honom. Eller förra säsongen var han helt ok, men han har inlett denna säsong helt katastrofalt i mina ögon. Slagit bort för många passningar, tagit många felbeslut och drar på sig onödiga frisparkar hela tiden. Jag ska inte totalsåga honom redan men han måste verkligen höja sig ett snäpp för att behålla mitt förtroende, förhoppningsvis håller han åtminstone samma kvalité som förra säsongen.
2009-08-26 22:12
Hetfield

Kreativitet är inte den enda ingrediensen som behövs för att ett lag ska fungera, man måste ha alla de andra delarna också. Vi har massor med kreativitet så det rinner över, så spelare som Keita är en viktig del av laget.
Barcelona FCBiLove
2009-08-26 22:08
Hetfield

Varför vill du ha bort keita ? , han är en viktig spelar som kanske inte glänser lika mycket som messi och gänget men han gör ett riktigt bra jobb på mitten när han är inne, Som man kanske inte ser dock ...

Samt så verkar det som Pep har all förtroende för han med..
Barcelona Mojito
2009-08-26 22:07
... Men om man (den nya presidenten) ska förändra till nästa säsong är det förmodligen ändå de spelare som Hetfield nämner som ligger närmast giljotinen.

Det är väl de spelare vars kontrakt börjar gå mot sitt slut (har inte stenkoll dock).
2009-08-26 22:05
Enligt mig så behövs en rotationsspelare som Keita i varje vinnande lag, han är viktigare än vad många tror. Han bidrar i det tysta med smarta löpningar, få tillslag på bollen, fina skott och dessutom så har han en kondition som är tämligen jämförbar med Alves(Alves har dock fortfarande bättre, han är ett monster!). Så sammanfattningsvis så var värvningen av Keita väldigt smart och genomtänkt, det märks.
Barcelona BlueRed
2009-08-26 22:03
Även jag håller med om Keita. Han är den typiska spelaren som gör dem mål i 89' min som får motståndare fansen att just tänka "typiskt". Grymma löpningar in i boxen och en defensiv som är nyttig i mittfältet. Han gjorde dessutom 1-2 viktiga mål förra säsongen.
Barcelona Mojito
2009-08-26 22:00
el Flaco

Japp, Mr Gil hade inte alla hästar hemma.

Ang Keita så håller jag med.
Han verkar inte ha något emot att vara truppspelare, då han ofta är förstavalet när någon på mittfältet skadas.

Ser gärna honom som en stabil spelare att luta sig emot då det krävs.
Barcelona Vampíro
2009-08-26 21:59
Ämne: Iniesta behövs verkl....
Kan tyvär inte hålla med dig. Tycker att Keita är en mycket bra spelare att ha i truppen, perfekt för de lite svårare bortamatcherna då det behövs tyngd och kraft på mitten. Han är såklart inte någon Iniesta men bidrar istället med andra egenskaper och han gör nästan alltid ett bra jobb, Pep verkar även ha mycket förtroende för honom.

Jag tycker även att det är för tidigt att säga att de spelarna ska bort, förra sommaren trodde inte många på Henry men han levererade och visade att han fortfarande kan bidra med något.
Barcelona el Flaco
2009-08-26 21:54
Hetfield/

Personligen så gillar jag Keita och ser honom som en nyttig truppmedlem. Han tillför med en ny dynamik genom sina djupledslöpningar, bra huvudspel och distansskott. Sen så tycker jag dessutom att han kom in bra i Barcelonas passningspel framför allt under slutet av förra säsongen. Det är självklart att Iniesta bör spela från start om han är frisk, men Keita är en fullgod ersättare i mina ögon.

Mojito/

Jesús Gil y Gil är förmodligen en av de största psykopaterna som funnits inom fotbollen. Fan vad man avskydde den mannen.
Barcelona Mojito
2009-08-26 21:52
Det pratades tidgare om presidenter på forumet.

För er som är intresserade så finns det en riktigt bra och bitvis kul artikel i nya numret av offside. Den innehåller en extra guide till den spanska ligan.

Ett axplock;

"Efter Atl Madrids ligaseger -96 red Gil y Gil (presidenten) omkring i stadion på en elefant".
Barcelona Hetfield
2009-08-26 21:45
Iniesta behövs verkligen bredvid Xavi, Keita i all ära , men den killen är Iniestas tånagel när det gäller kreativitet

Nästa år så gäller det (för min del) att bli av med Henry, Keita, Abidal
Barcelona Trippeln08/09
2009-08-26 21:44
I dag fick han ett annat prestigefullt pris: utmärkelsen för Champions Leagues mest värdefulle spelare säsongen 2008/09.

Ngn som vet om detta? står ingenstans bara på aftonbladet
Ktoor^,^
2009-08-26 21:43
Alle #8

Han är inte i närheten av en av världens bästa längre, han var det.Han är ju ungefär lika bra som resten av ert ålderdomshem är?
Barcelona -Frasse-
2009-08-26 21:41
Ämne: Terry, Puyol, Pique,....
Problemet med Nesta är att han saknar dom ledaregenskaper som dom andra stora mittbackarna har.. tyvärr. För i övrigt är han en fantastisk back.
Alle #8
2009-08-26 21:36
Dubbel sorry.
Alle #8
2009-08-26 21:36
Terry, Puyol, Pique, Vidic, Ferdinand, Thiago Silva och så vidare är alla grymma backar men jag tycker att en Nesta som är skadefri och i form så är han bäst i sin position det vill säga mittback. Enligt många var han ju världens bästa mittback fram tills 2006 eller något sedan började hans skador skapa problem och han missade nästan hela förra säsongen tror jag men när han gjorde comeback så fick man flashbacks från Nesta back in the days.

Jag menar varje boll som kom i hans väg tog han, varje motståndarspelare som kom i närheten med honom med boll blev av med bollen direkt. Världsklass brytningar & glidtacklingar. Jag tycker att en fit Nesta är världens bästa mittback vad tycker ni andra? Ni som endast sett Nesta spela bör uttala er.
El_Capitano
2009-08-26 21:23
Jag får vara glada om Iniesta kan spela mot Sporting.
Jag har verkligen saknat den killen.
Barcelona el Flaco
2009-08-26 21:21
★Dizzy★/

Både Iniesta och Marquez reser med laget till Monaco imorgon, men det finns tyvärr ingen chans att Don Andrés kommer få spela mot Shakhtar. Vi får helt enkelt vänta ett par dagar till.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-26 21:18
Tror ni Iniesta får speltid nu på Fredag?

Längesen man såg killen.

Iniesta=UNDERBAR!
Barcelona Gio Style
2009-08-26 20:54
Rambla - K9
Håller med, nu borde vi släppa diskussionen då det verkar vara Forumet vs 2 pers. Dvs att inte mycket vettigt kommer att sägas.
Barcelona Ghazza
2009-08-26 20:54
Dessutom är Puyols blotta närvaro på planen en motivationshöjare för laget. Hans ledaregenskaper och hjärta är ovärderliga för oss. För mig är han självskriven denna säsong.
Annons: