/spanien/barcelona/forum/1715.aspx/spanien/barcelona/forum/1715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-11-02 18:10
Nyheter från Birmingham är att Aston Villa idag anställde Remi Garde som ny huvudtränare. Han tränade Lyon innan och var väldigt verksam i deras utveckling av talanger som är i mitt tycke en av världens bästa talangfabriker. Förhoppningsvis får Adama mer speltid och mindre skadeproblem i och med detta.
Barcelona Vampíro
2015-11-02 18:04
[QUOTE=Andresito]Finns det egentligen någon mittback i världen förutom möjligtvis Varane som kan springa ikapp Ronaldo och Bale? [/QUOTE] Sergio Ballesteros, 37 år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-11-02 17:53
Missar Messi mot Real?
Barcelona oocbgb
2015-11-02 17:25
[QUOTE=Andresito]Finns det egentligen någon mittback i världen förutom möjligtvis Varane som kan springa ikapp Ronaldo och Bale? Det är snarare med hjärnan man stoppar dessa herrar, genom att stå rätt och inte hamna i löpdueller. [/QUOTE] Vill minnas att Pique en och annan gång vunnit löpdueller mot Cristiano..
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-11-02 16:49
Tycker 4-4-2 låter intressant inför El Clasico. Som en förespråkare för mer av Peps fotbolls än Luchos dito har jag inte gillat den utveckling vi tagit den här hösten, en utveckling som man nog nu insett började redan förra säsongen. Om det är något jag ogillar mer än att ha "fel" spelfilosofi är det att vi håller på och velar mellan två olika stilar. Vi kan inte spela ett snabbt passningsspel genom mittfältet med Lucho och då ser jag hellre att vi ligger lågt och kontrar mot ett såpass taktiskt skickligt lag som Real numera är. Ser gärna att vi fokuserar på att ligga i rätt positioner och täcka rätt ytor med två block för att sedan släppa lös de tre där framme vid omställningar. Om Messi kan spela är frågan vem som i så fall ska ta en kantposition, argentinaren eller Neymar. Oavsett vem det blir ska den spelaren ha tydliga instruktioner om att försvara på rätt sätt för att neutralisera Reals attacker. Detta må låta defensivt men ska man som Lucho verkar gilla, tänka cyniskt så tror jag faktiskt att detta är vår enda chans till poäng på Bernabeu. Vi kommer inta att kunna spela ut Real. Det kunde vi inte ens göra i våras och nu är vi i betydligt sämre slag medan Real med Benitez blivit bättre defensivt organiserade.
Barcelona Andresito
2015-11-02 16:41
@enkos:

Finns det egentligen någon mittback i världen förutom möjligtvis Varane som kan springa ikapp Ronaldo och Bale? Det är snarare med hjärnan man stoppar dessa herrar, genom att stå rätt och inte hamna i löpdueller.
Barcelona the cameroonians
2015-11-02 16:22
@Junta Dimision:

Det har du helt rätt i.
Blir väl något PL-lag även om jag anser att Sampers stil passar bättre i Italien/Spanien
2015-11-02 16:19
@Barcelonistas:

Okej, jag förstår hur du menar.

Vi kan dock inte räkna med att alla lag ger oss fördelen av att inte pressa oss i uppspelsfasen. Det gjorde varken BATE, Villanovense eller Getafe.

Oavsett, med Iniesta tillbaka så kommer vi automatiskt att få mer kontroll och därmed stabilitet.
Barcelona enkos
2015-11-02 15:57
Kanske redan varit uppe men Rafinha skrev nytt 5-års kontrakt med Barcelona Utköpsklausul blir nu 75 miljoner euro.. Smart av ledningen att förlänga då hans kontrakt hade gått ut i sommar. .
Barcelona Junta Dimision
2015-11-02 15:53
Cameroonians

Hade varit väldigt förvånande ifall Bayern värvar Samper med tanke på att de har Höjbjerg, Kimmich och Gaudino som up and coming centrala mittfältare.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-02 14:52
Ok motståndet är inte bra men tror inte de handlar om det. Laget känns stabilare på nått sätt.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-02 14:51
Ja räknade med cupen. Vrf skulle jag inte göra det?
2015-11-02 14:49
@Barcelonistas:

Bara två va? Släppte in mot Eibar, och cupen kan man knappast räkna heller...
Barcelona Barcelonistas
2015-11-02 14:34
Laget känns lite mer stabilare. Vi har hållit 0an i tre raka matcher just nu. Vi kmr sakta men säkert nå vår prime.
2015-11-02 14:27
Bentley King

Om man ser till dagens träning så har det troligtvis inget med Luchos tyckande kring Samper, de som var med på träningen var de som inte startade för B-laget igår (förutom Aitor som ersattes efter en timme av Babunski).

Det är uppenbart (genom handlingar och ord) att både Lucho och Gerard anser att Samper ff har en hel del att slipa på. Frågan är dock om det är i Segunda B han kan göra detta.
Personligen tror jag inte det är rätt miljö och jag är relativt säker på att spelaren själv börjar inse samma sak. Däremot tror jag inte att han lämnar i januari. Sägs iofs att hans agent har begärt ett möte med klubben.

Bara för att det är kul att spekulera... Xabi Alonsos kontrakt går väl ut till sommaren, kanske kommer Bayern och knackar på dörren ytterligare en gång?
Barcelona neymar JR
2015-11-02 14:25
Enkos Påstår du att masken hinner med bale & Ronaldo? Haha! Det är passningsläggaren som skall stoppas Jag vill inte ha en huvudlös hörna som alltid spelar på gränsen oavsett situation då startar jag hellre med matheiu!
Barcelona enkos
2015-11-02 14:11
@neymar JR:

Vem ska jaga ikapp Ronaldo Bale och co när de kontrar sönder oss? Masken är väl snabbast av alla (undantag Alba)
Barcelona Bentley King
2015-11-02 14:06
@the cameroonians:

Jag blev överlycklig när jag såg att du skrev Samper, men när jag kollade upp det blev jag snabbt besviken igen. Tor du att Lucho har gjort sitt val och att Samper lämnar?
Barcelona neymar JR
2015-11-02 13:56
Enkos Tyvärr så är inte masken snabb, vi behöver 2 huvudstarka mittbackar pga benzema Marcelo & benzema är dom som oftast gör det jobbigt för oss. Lås höger kanten med alves&roberto stäng igen benzema med pique& vermaelen
Barcelona Barcelonistas
2015-11-02 13:52
Angående matchen mot Real så vore det ingen big deal om vi förlorade. Vi är inte ens i vår toppform. Hade vi haft fullt lag så tror jag vi hade vunnit mot Real. Precis så som vi brukar göra. Senaste två säsongerna så har vi vunnit El Clasico 3 gånger av 4 i ligaspelet. 13/14 Barcelona 2-1 Real Madrid Real Madrid 3-4 Barcelona 14/15 Real Madrid 3-1 Barcelona Barcelona 2-1 Real Madrid
Barcelona enkos
2015-11-02 13:46
@neymar JR:

Nöstan Bra elva men är inte Mascherano ett måste mot Real då vi behöver en snabb spelare som gör grov jobb? Tom LE har sagt att det vore katastrof om Mascherano missade EL clasico men som tur blev inte han avstängd den matchen också. .. Byt ut Mascherano mot Vermalen så ser det bra ut
Barcelona Barcelonistas
2015-11-02 13:30
Xaviesta - en spelare som får starta både mot Roma och Atletico borta är i mina ögon inte en bänk spelare. Lucho valde tom att byta ut Rakitic mot Atletico medan Rafinha fick va kvar.
2015-11-02 13:27
@Bentley King:

Nej, men Campins... Gumbau är ju redan en "självklarhet" i truppen...
Barcelona Bentley King
2015-11-02 13:16
@the cameroonians:

Det var Gumbau och inte Samper som tränade
2015-11-02 13:13
Rafinha har förlängt sitt kontrakt till 2020 med en utköpsklausul på €75 miljoner!
2015-11-02 13:12
Lucho kommer att genomföra träningspass alla dagar denna vecka förutom på onsdag när det är match. Idag tränade Campins, Aitor, Babunski och Palencia från B-laget med A-truppen. EDIT: Inte Samper. Tveksamt om detta kommer att innebära något för truppen mot BATE, men i mina ögon hade det varit ett bra tillfälle att testa Samper som pivote och vila Sergio. Men Mascheranos avstängning i ligan för väl att han mest troligt kommer ta den platsen istället.
2015-11-02 13:04
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ställa sig bakom laget?
Det var precis det han gjorde i våras när han valde att inte offentliggöra sin kampanj förrän säsongen var över. Hade han gjort det tidigare hade det kanske påverkat prestationerna på planen.

Springa runt och skrika?
Han har gett två intervjuer, en i CatRadio och en för en Monaco-baserad tidning. I det första var det som en uppföljning på generalförsamlingsmötet där Bartomeu återigen kastade skit på Laporta genom att hänvisa till de ihopkokade dåliga siffrorna 09/10. Som man bäddar får man ligga.

Ska man anklaga någon för att medlemmarna inte är enade så är det Bartomeu.

"man" måste förstå att Laporta varit föremål för den sittande ledningens trakasserier från 2008 och framåt där media ständigt och jämt svartmålat honom. Än idag är han ett villebråd trots att en domare arkiverat anklagelserna om att ha misskött ekonomin. Bartoemu använder det i sin propaganda. Återigen - som man bäddar får man ligga.

Laporta har aldrig huggit laget eller klubben i ryggen, däremot har han tydligt visat att det finns en opinion som Bartomeu & CO ska vara medvetna om. Alla är inte lika lättlurade som de Nuñistas som står bakom ledningen.

Detta är baksidan av att ha en medlemsägd/styrd(?) klubb. Det är sällan eller aldrig lugnt i båten. Men hellre det än att vara ägda av Qatar och säga adjö till all historia som byggt Barcelona till en av, om inte den mest, åtråvärda klubbarna att spela för. Om det inte vore för riktiga culers som Laporta så skulle vi förmodligen vara ett stort steg närmare en extern ägare.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-02 12:49
Tror ett 4-4-2 som neymar JR skrev om kan bli rkt bra. Vi såg det i andra halvlek mot Getafe och det såg bra ut. Helt seriöst, stänger man Marcelo så är mycket vunnit. Han måste vara världens bästa ytterback när det kommer till det offensiva, sanslösa inlägg. Mer rädd för honom än någon annan i Real. Problemet i många möten mot Real är Marcelo på Alves kant, det är liksom för enkelt att såra oss på Alves kant. Därför hade ett 4-4-2 där Roberto ger understöd till Alves defensivt vara en bra idé.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-02 11:36
Ville bara tillägga att jag är verkligen emot att Laporta springer runt och skriker att Barca's ekonomi är åt helvete och att Neymar kanske måste säljas.

Älskar honom men du har förlorat valet och stod för dålig valkampanj. Ställ dig bakom laget stället. Hatar verkligen den smutsiga politikern i FC Barcelona.
Har någon av er hört såna uttalande från andra storlag som Bayen, R.Madrid, Psg o.s.v. Barca måste vara enda laget där medlemmarna lägger mer fokus på att hugga och slakta sitt eget lag stället att vara förenade mot alla yttre fiender utanför klubben.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-02 11:31
@neymar JR:

Det enda jobbiga är att ha Alves för att han tappar rätt många bollar nuförtiden.
Hur det än blir så är det bättre att Messi blir 100% frisk. Hoppas att han själv och Barca inte stressar fram rehaben. Låt det det ta sin tid.

Vill också att Vermaellen får spela men då måste Lucho ge honom de minuterna han behöver för att bli fit for fight. Hittills har han inte fått det.
Annons: