/spanien/barcelona/forum/17145.aspx/spanien/barcelona/forum/17145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln08/09
2009-08-26 21:44
I dag fick han ett annat prestigefullt pris: utmärkelsen för Champions Leagues mest värdefulle spelare säsongen 2008/09.

Ngn som vet om detta? står ingenstans bara på aftonbladet
Ktoor^,^
2009-08-26 21:43
Alle #8

Han är inte i närheten av en av världens bästa längre, han var det.Han är ju ungefär lika bra som resten av ert ålderdomshem är?
Barcelona -Frasse-
2009-08-26 21:41
Ämne: Terry, Puyol, Pique,....
Problemet med Nesta är att han saknar dom ledaregenskaper som dom andra stora mittbackarna har.. tyvärr. För i övrigt är han en fantastisk back.
Alle #8
2009-08-26 21:36
Dubbel sorry.
Alle #8
2009-08-26 21:36
Terry, Puyol, Pique, Vidic, Ferdinand, Thiago Silva och så vidare är alla grymma backar men jag tycker att en Nesta som är skadefri och i form så är han bäst i sin position det vill säga mittback. Enligt många var han ju världens bästa mittback fram tills 2006 eller något sedan började hans skador skapa problem och han missade nästan hela förra säsongen tror jag men när han gjorde comeback så fick man flashbacks från Nesta back in the days.

Jag menar varje boll som kom i hans väg tog han, varje motståndarspelare som kom i närheten med honom med boll blev av med bollen direkt. Världsklass brytningar & glidtacklingar. Jag tycker att en fit Nesta är världens bästa mittback vad tycker ni andra? Ni som endast sett Nesta spela bör uttala er.
El_Capitano
2009-08-26 21:23
Jag får vara glada om Iniesta kan spela mot Sporting.
Jag har verkligen saknat den killen.
Barcelona el Flaco
2009-08-26 21:21
★Dizzy★/

Både Iniesta och Marquez reser med laget till Monaco imorgon, men det finns tyvärr ingen chans att Don Andrés kommer få spela mot Shakhtar. Vi får helt enkelt vänta ett par dagar till.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-26 21:18
Tror ni Iniesta får speltid nu på Fredag?

Längesen man såg killen.

Iniesta=UNDERBAR!
Barcelona Gio Style
2009-08-26 20:54
Rambla - K9
Håller med, nu borde vi släppa diskussionen då det verkar vara Forumet vs 2 pers. Dvs att inte mycket vettigt kommer att sägas.
Barcelona Ghazza
2009-08-26 20:54
Dessutom är Puyols blotta närvaro på planen en motivationshöjare för laget. Hans ledaregenskaper och hjärta är ovärderliga för oss. För mig är han självskriven denna säsong.
Barcelona DenOndaZeke
2009-08-26 20:53
Ämne: Chygrynskiy är j**li....
Länka gärnna till videon på Chygi.
Barcelona Gio Style
2009-08-26 20:52
Tycker att det är fel att stå och påpeka en backs misstag. ALLA backar gör misstag, även Pique som du tycker är mycket bättre. Även Chyg som du vill höja till skyarna. Så jag ser ingen grund till dina påståenden. ALLA och då menar jag verkligen ALLA backar begår misstag, det gäller alla spelare egentligen.

Islam Bosna
Ok, lite roligt att du kallar mig för barn när jag är äldre än dig.
Tror nog inte att jag är den enda som reagerat på dina inlägg. Därför tycker jag inte att det är konstigt att du är nyreggad då du inte verkar ha så pass mycket erfarenhet av Barca eftersom du vill att puyol ska bänkas bara sådär till förmån av en ukrainsk spelare som har spelat i ukrainska ligan, några landslagsmatcher + några europamatcher.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-26 20:50
Jag tänker inte ge mig in i den här diskussionen angående Puyols vara eller icke vara men när ett argument är att han gör misstag när han jämförs med Marquez börjar man ju smått fundera lite. Hur ofta har inte Rafa Marquez uppträtt slarvigt och gjort misstag? Har ni helt missat det?

Puyol är fortfarande fantastik när det verkligen gäller, det visade han tydligt i Rom. Visst har han blivit lite mer ojämn de senaste säsonerna men det är inte skäl nog för att bänka honom för en nyinköpt ung mittback. Inte i dagsläget i alla fall men på sikt så lär nog Puyi få vila i vissa matcher.
Barcelona Barcanist
2009-08-26 20:33
Som jag sa tidigare. Just nu är dem bästa mittbackarna Puyol & John Terry enligt mig.
Framtiden stavas Piqué & Pepe. Har tyvärr inte sett så mycket av Chygr. så kan inte säga att jag tror att han är framtida stjärna, men men.
Barcelona II Barça II
2009-08-26 20:23
| IKER | CASILLAS |
Bra att du förstod vad jag menade. Jag menade absolut inte att Messi är ung och har fortfarande chansen att vinna "internationella" titlar.

Sen så är fotbollen ett lagsport, jag skulle vilja påstå att Frankrike som lag vann VM och EM och inte Zidane som spelare. Det är mycket som spelar roll när man tittar på VM och EM, tillexempel nationen (ja Argentina har ett bra landslag), formen, trännaren och så lite tur.

Som sagt jag säger fortfarande inte att Messi är bättre än Zidane.
Emilo Perez
2009-08-26 19:57
Chygrynskiy är j**ligt bra såg en video nyss han ser ut som ett MONSTER. Har kapacitet att bli världens bästa mittback.
Barcelona Islam Bosna
2009-08-26 18:51
Iker Casillas

Messi har ju redan vunnit OS och så vitt jag vet vann Argentinas u-21 landslag eller liknande nån titel när han var typ 19?
Barcelona C.Andrés
2009-08-26 18:48
Tänkte fråga om någon här har fått sin barcatröja av expekt? Under sommaren hade dom ett erbjudande och undrar om någon här har fått sin ännu.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-08-26 18:47
II Barça II//

Det spelar ingen som helst roll hur gammal man är när man vinner något.. Bara man är med och vinner något så spelar det ingen roll om man är 10 eller 30 år..

Visst Messi är en underbar spelare men för att han ska blanda sig i kategorin världens bästa fotbollssplare genom tiderna så krävs det även att han vinner titlar internationellt..
Barcelona tarrak
2009-08-26 18:33
Hetfield

Jag anser absolut att Piqué är framtida kaptensmaterial, men det spelar ingen större roll vem som är tredjekapten. Det enda man skulle åstadkomma med ett sånt byte, är att man riskerar att göra Valdés sårad och förbannad. Piqué behöver inget band runt armen för att styra och ställa där bak.
Sandro Rosell
2009-08-26 18:30
Hetfield

Jag tycker den ska gå till Messi med motiveringen att han är den mest givna i hela laget.
Sandro Rosell
2009-08-26 18:29
el Flaco

Jag syftade på Oleguers agerande, det bara gav mig vibbar därifrån när jag såg hur svårt Puyol fått för att ligga jämt i linje med de övriga försvararna.
Barcelona Hetfield
2009-08-26 18:27
Är det bara jag som tycker att 3:e lagkaptens bindeln borde gå till Pique istället för Valdes?

Man såg många gånger att Pique pushade sina medspelare, och jag tror att han kan bli en bra kapten
Barcelona el Flaco
2009-08-26 18:06
Sandro Rosell/

Matchen mot Espanyol när Tamudo gjorde det förkrossande 2-2 målet var inte Puyols fel, han höll sin linje. Det var Oleguer som stod och sov ute på kanten och upphävde offside-linjen. Knappast Puyols fel.

Och matchen mot Man City var bara en betydelselös träningsmatch, knappast något att använda som motivering att bänka Puyi.

Personligen tycker jag att han är given i backlinjen. När han är på plan vet alla att de måste sköta sig. Risken att få sig en utskällning av lagkaptenen är det som håller spelarna på sina tår under 90 minuter. När jag ser Puyol spela vet jag att det finns en ledare på plan. Han bevisade så sent som förra säsongen att han är som bäst när det verkligen gäller.
Barcelona nemo
2009-08-26 18:05
Lite off topic,

Någon som har fått Barcatröjan från Expekt än?
Barcelona II Barça II
2009-08-26 18:05
| IKER | CASILLAS |:

Seriöst, vem bryr sig? Zidane var underbar när han spelade fotboll, men det gör han inte längre.
Hur gammal var han när han vann VM och EM? Och hur gammal är Messi idag?

Säger inte att Messi är bättre än Zidane, tycker bara att det är löjligt att disskutera "bäst genomtiderna". Alla har sina favoriter, bara att acceptera.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-26 18:01
När vi ändå är inne på Puyol kan jag också hålla med om att han har blivit lite slarvigare, ligger fel någongång ibland och visst har han blivit långsammare men vem gör en felfri match. Hans prestationer väger ändå upp dessa små snedsteg han gör i någon enskild situation.

Som helhelt är Puyol alltid bättre än bra match efter match.

| IKER | CASILLAS |

Tror inte någon vettig person här inne kan hålla med om det.

Zidane var bättre än vad Messi är. Det går inte att diskutera nu men efter Messis karriär kan man jämföra och tycka till om vem som varit bäst.

Personligen tycker jag är det svårt att jämföra dem pga deras helt olika spelstilar och roller.
Sandro Rosell
2009-08-26 18:00
Islam Bosna

För att nämna ytterliggare en speciell situation, som dessutom är aktuell så kan vi ju ta upp hans försvarsspel vid Pandevs 2-0 mål mot Spanien.
adil,
2009-08-26 17:59
Sanro Rosell

Ja självklart blir Puyol, en spelare som precis passerat sin peak, inte bättre och bättre med åren. Men han är forfarande helt sjukt bra. Han är inte direkt 37 år heller. En mittback kan hålla startelva klass ända upp till 35-36 års ålder. Puyol håller absolut toppklass. Tycker han inte varit så virrig som du påstår heller, bara under en period han hade formsvacka. Hela hösten förra säsongen var han kanske Barcas bästa spelare.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-08-26 17:59
Vet att ni här (Barca redaktionen) är hårda när det gäller provocering (stavning), men att en härifrån säger att Messi är bättre än Zidane pga. han har fler Cl titlar måste vara ett skämt..

Zidane har ett vm-guld och em-guld..
Annons: