/spanien/barcelona/forum/17141.aspx/spanien/barcelona/forum/17141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Castefa
2009-08-27 00:29
Så sent som förra året skrattade Guardiola på en presskonferens åt frågan om han skulle kunna tänka sig att träna Madrid. (se länk)
Real Madrid Morteza - Ronaldo
2009-08-27 00:28
Stirra er inte blinda på tröjan jag undrar bara vilken grupp ni vill ha i CL? En lätt som ni fått de senaste två åren eller en svårare?

Väl möt
Malibou
2009-08-27 00:28
hahaha hittade den här efter all snack om zidane idag, värt o kolla innan ni lägger er!

*länktips*
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 00:24
Emilo Perez

Det är faktiskt inte ens jämförbart med om Hierro hade gjort comeback i Barcelona, han är inte ens från Madrid utan från Malaga, fast han självklart aldrig hade kommit på tanken att acceptera ett anbud från Barcelona. Du får nog jämföra Pep med Raul om du vill få till något lika helt galet och otänkbart.
Barcelona tarrak
2009-08-27 00:24
Ämne: Visste ni att Josep ....Exakt var i den texten står det att Pep var på väg till Real? Det enda jag ser är att Butrageño ville ha honom till klubben. Är det någon som aldrig skulle dra på sig en vit tröja är det Pep Guardiola.
Barcelona Castefa
2009-08-27 00:21
Att AS skriver nåt betyder inte att han var på väg, eller hur?

Dock har jag läst på flera håll att Perez första val var Guardiola (alltså som vallöfte istället för Figo) men att han tackade nej då.
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-27 00:20
Emilo Perez

Du tror verkligen att Pep Guardiola skulle skriva på för Real Madrid?

Jag hyser ingen större respekt för Real Madrid och jag bryr mig om vad de sysslar med som klubb, men jag hoppas verkligen att de hade större ambitioner 2005 än att låta en 35årig spelare husera på deras mittfält? Kom igen...
Emilo Perez
2009-08-27 00:16
Visste ni att Josep "Pep" Guardiola var på väg till REAL MADRID när han spelade i Mexikanska ligan 2005.

Josep "Pep" Guardiola

Real Madrid vill nu värva den 35-åriga Josep Guardiola, mest känd för sin tid i Barcelona där han var lagkapten under många år. Vice presidenten Emilio Butrageño är övertygad om att Pep har mycket kvar att tillföra. President Perez tillägger till spanska AS;
- Det är troligt att Guardiola avslutar sin karriär i Madrid.

Lagkapten Raúl är även mycket god vän med Guardiola och lär ha en roll i det hela. Guardiola som under sina bästa år var en av världens bästa passningsspelare bland annat har dock muntligt kommit överens över ett kontrakt med mexikanska Dorados de Cualicán. Men det ska tydligen inte vara några problem att förbi se det muntliga avtalet med mexikanerna. Hur Barcafans skulle ställa sig till denna övergång kan vi nog alla Realfans lista ut. Hur Realfans skulle ställa sig till denna övergång? Tja, det står skrivet i stjärnorna. Men skulle affären gå igenom skulle det vara en rätt stor sensation, ungefär som att Hierro skulle göra comeback i Barca.

Hade önskat att se honom i den vita tröjan.
Barcelona tarrak
2009-08-27 00:15
Ämne: Är det bara jag här ....
Ja, det var inte speciellt snyggt av en annars respektabel man. Angående Valdano så påmindes jag om ett ganska roligt citat av Thomas Hitzlspeger som intervjuades för sin omättliga passion för böcker.

"Du vet, när jag börjar läsa en bok läser jag alltid klart den. Jag antar att det är den dumma viljan hos den professionella fotbollsspelaren i mig: Ta dig ända in kaklet även om det gör ont. Det är bara en bok som jag helt enkelt inte kunde läsa färdigt. Det var en fotbollsbok av Jorge Valdano. Den var - ursäkta språket - så jävla tråkig."

Ganska rolig sågning av Valdano som alltid framstått som en inom fotbollen, intellektuell person.
2009-08-27 00:12
Rambla - K9. Usch. Avundsjukan lyser som ett tomtebloss i julemörkret. Vi vet hur mycket Milito lider över att han inte kan spela fotboll, och hur mycket spelarna lider med Milito som inte kan spela fotboll och så ska en dåre från Madrid gotta sig i hans knäproblem. Inte alls proffsigt agerat.

Imorgon kommer säkerligen Messi kunna titulera sig, på allvar, världens bästa spelare. Släng dig i väggen, din översminkande filmare. There is a new sheriff in town!
Barcelona el Flaco
2009-08-27 00:09
Rambla - K9/

Jag har också läst det uttalandet. Med tanke på att jag alltid respekterat hans fotbollfilosofi blev jag jävligt förvånad, han sjönk där i mina ögon.

Sen så passade han även på att kasta skit mot Barcelona och menade att Real Madrid som klubb riktar sig utåt mot övriga världen, medan Barça vänder sig inåt mot Katalonien. Förstår inte vad han exakt ville få sagt med den kommentaren. Barcelona, som stad och klubb, har ju alltid varit känd för att vända sig utåt och hämta influenser från andra delar av världen.

Valdano Lost.
Barcelona Ghazza
2009-08-27 00:04
Ge oss Inter! =D
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 00:03
Är det bara jag här inne om stör sig på Valdanos senaste uttalande om Barcelona och framför allt om Militos svåra knäskada? Han rent ut sagt gottar sig åt Militos skada och påstår skadeglatt att han minsann fick rätt till slut när det gäller Militos knäproblem och att Madrid inte värvade honom 2003 pga det. Sen är ju inte de andra kommentarerna om Barcelona som klubb och om Katalonien speciellt trevlig heller. Vilken litet svin.
2009-08-26 23:59
Barcelona och Inter i samma grupp. Eto'o tillbaka på Camp Nou, Zlatan tillbaka på Giuseppe Meazza.

Real Madrid kan ställas mot Manchester United också. Med tanke på Sir Alex alla uttalanden om virus och Ronaldos hiskeliga övergångssumma så hade den matchen också varit en fröjd för ögat.

UEFA kan redan nu bjuda oss på ett antal intressanta matcher, eller sparar UEFA matcherna tills de blir utslagsmatcher?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-26 23:57
el Flaco

Japp, det hade blivit "Mourinho, vete a teatro" ännu en gång. :D

Alle #8:

Bry dig inte om det där. Det var en riktigt onödig och spydig kommentar om ålderdomshem och var nog enbart menat för att provocera lite. Speciellt med tanke på att du var här inne för att diskutera helt sansat. Nesta är en klassförsvarare och det vet alla, nåja åtminstone de som följer fotboll någorlunda frekvent.

Ser fram emot Milan-derbyt till helgen.
Barcelona Barcanist
2009-08-26 23:50
Måste bara fråga.. Låter kanske som en dum fråga, men jag undrar om någon som sett Veloso mycket på den senaste tiden vet om han är bra på sin position? För på FM är han jävligt bra :p.
Alle #8
2009-08-26 23:47
Ämne: Alle #8

Han är in....
Jag vet inte vad det är du har kunskap inom men det är inte inom fotboll i alla fall. Att påstå att Nesta inte ens är i närheten av en av världens bästa längre är ju fullkomligt löjligt enligt mig! Okej visst han kanske inte är lika bra som förut men det är väl inte konstigt han är äldre nu och hans rygg har drabbat honom oerhört mycket. Tror inte du har sett honom spela i försäsongen? Han och T. Silva är en av världens bästa mittbackspar.

Hur som helst ser jag värvningen av Chrygrensky som ett positivt besked för Barcelona. Pique har imponerat på mig oerhört mycket och tror nog att han kommer bli bättre. Jag tycker också att Maxwell börjat relativt bra med tanke på att han inte varit i klubben länge alls så han lär faktiskt göra det svårt för Abidal!

Ser fram emot nästa Barca match!
Barcelona Messidinho_10
2009-08-26 23:47
Ja ge oss Inter plzzz vi kommer spela ut dem
Barcelona Ciao-V
2009-08-26 23:45
Rambla - K9:
Ett möte med Inter så tidigt hade satt igång en massa snack om vem av Eto'o eller Zlatan som är bättre än den andra.
Det skulle troligen peppa upp Eto'o till sin topp. Han skulle verkligen gilla läget att visa att han är bäst av de två. Det skulle kanske inte gynna oss;-).
Barcelona el Flaco
2009-08-26 23:45
Rambla - K9/

"Har ni tänkt på att vi faktiskt kan få Inter?"

Det hade jag faktiskt inte alls tänkt på. Det hade varit kul att få möta de och framför allt spännande att få se Camp Nou ta emot Samu. Mourinho vet vi alla hur han hade blivit bemött... ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-26 23:40
Jag hade mer än gärna mött Juve. Påstår inte på något sätt att det är en lätt motståndare men det hade ju blivit intressanta och hyperladdade matcher. Sånt gillas ju.

Har ni tänkt på att vi faktiskt kan få Inter? Snacka om att det mötet hade blivit uppsnackat med tanke på vilka spelare som just bytt kubbar och vem som tränar Inter.
Barcelona Ciao-V
2009-08-26 23:38
Ämne: Ciao-V

Jag vill m....
Ja, kanske, det är väl kanske lika bra att möta bra lag redan från början.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-26 23:37
Juve kommer vara ett tufft motstånd i år, de kommer gå långt i CL. Diego kommer briljera, enligt mig en av silly seasons bästa värvningar.

Bona nit cúles!
Barcelona Ciao-V
2009-08-26 23:34
Ämne: en dum fråga kanske,....Han är Real Madrid supporter. Medlem i klubben till och med. Säger dock inte att det har något betydelse i vad han skriver om den spanska fotbollen.
Barcelona haeger
2009-08-26 23:32
Ciao-V

Jag vill mer än gärna se Juve i samma grupp som oss, men det är nog mest för att min kompis är Juve fan.

Känner på mig att vi kommer få en tuff grupp iår, med 2 andra bra lag som verkligen konkurrerar om 1:a och 2:a platsen.
Barcelona Ciao-V
2009-08-26 23:30
Jaha, imorgon sker dragningen av Champions League spelet, klockan 18.00.

Barca kommer att möta ett av följande lag vilket troligen kommer att konkurera med Barca för första platsen i gruppselet.

Lyon; Inter; CSKA Moscow; FC Porto; AZ Alkmaar; Juventus; Rangers.

Jag föredrar själv helst att inte möta Juventus som är alltid ett svårt motstånd. Men gör man anspråk på att vinna turneringen då ska man ju inte vara oroligt för något lag.
2009-08-26 23:20
New guy on the block

Han fanns här tidigare på SF, han hade hand om Spanien-bloggen. Kommer dock inte ihåg vilket lag han sympatiserar för.
New guy on the block
2009-08-26 23:18
en dum fråga kanske, men ändå:) är det nån som har koll på om per zander på fotbollskanalen.se
håller på real madrid? han verkar så sjukt enögd...
2009-08-26 23:14
Hetfield

Jorå, jag läste rätt. Det jag menar är att det inte finns någon sådan spelare att satsa på just nu (inte vad jag vet om i alla fall), Busquets är ingen tvåvägsspelare i mina ögon, utan en defensiv lagd mittfältare så honom kan vi räkna bort.

petersays
Jag gillar också Veloso, men jag kan inte se hur han skulle kunna ta plats i Barcelona om det är en värvning du nu syftar på, Yaya har ju paxat den platsen nu och framöver. Veloso är startspelare-material och det vore synd att slösa en sån talang på bänken.
Barcelona petersays
2009-08-26 23:12
Veloso gör uppenbarliga ännu en bra match i Sportingtröjan och är uttagen till landslaget igen. Ni vet var ni läste det först.
Annons: