/spanien/barcelona/forum/17140.aspx/spanien/barcelona/forum/17140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 01:27
Mardrömmen är ju Sala i Martin om president och Txiki som spordirektör. Nog för att Sala i Martin är en duktig ekonom, men att ha honom att synas som ansiktet utåt med de kavajerna han har i sin garderob, tilltalar ju inte precis.

Jag hoppas faktiskt på Rosell. Trots att han och Laporta inte drog jämt, så älskar de båda klubben utan förbehåll. Det är inte heller fel att prova på någonting nytt.
Barcelona el Flaco
2009-08-25 01:23
Gud är störst/

Txiki är den evige slagpåsen. :)

Rambla - K9/

Jag har tänkt på en sak. Jag har tidigare tänkt att om någon av Laportas kandidater (Sala i Martin eller Ferrer) vinner det kommande valet nästa år så kan det vara positivt för klubben, eftersom man får en viss stabilitet, man fortsätter på samma linje gällande sund ekonomi och framgångsrik ungdomssatsning. Men en sak som har fått mig att tvivla på sistone är Txiki.

Om Laportas kandidater vinner presidentvalet finns det en stor risk (notera att jag använder ordet "risk") att de fortsätter med att ha Txiki som sportdirektör. Personligen börjar jag bli lite trött på hans långsamma arbete och även uppenbarliga dåliga kommunikation med Pep.

Det är svårt att veta varför Pep dröjer med att förlänga sitt kontrakt. Men om det nu är så som tidningarna skriver så förstår jag honom att han vill ha mer kontroll över spelarvärvningarna, vilket jag även tycker han borde ha.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 01:17
el Flaco

Txiki har inte gjort sitt jobb denna sommar. Istället för att resa Europa runt och scouta spelare så reser han hela tiden med laget under försäsongen och ses hela tiden på bild med laget. Vad är det för en sportdirektör?

Det är bara att jämföra tidigare somrar. Då gjordes alla värvningar tidigt på säsongen vilket tyder på att man gjort ett ordentligt förarbete under våren.

Varför tror du Pep väntar med att förlänga kontraktet? Kan det bero på att han avvisar varje förslag på värvning som Txiki helt improviserat föreslår? Han vill ha större kontroll över vilka spelare som ska värvas till klubben. Vilket i sin tur gör Txiki överflödig.

Nästa ledning som tar över efter Laporta, om det nu blir någon helt ny eller någon från den nuvarandew ledningen, lär få något att bita i när det gäller att förnya med Pep. Tillgodoser de inte hans krav riskerar de att mista honom helt. Svår sits då klubbar som Barcelona helst vill ha kontroll över värvningarna på styrelsenivå och inte är glada över att lämna över ansvaret till tränaren.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-25 01:16
el flaco

Fan! Du hann före med Txiki, om det nu är Txiki som är esset så är det kört. :D
Barcelona el Flaco
2009-08-25 01:12
Gud är störst/

Ingen aning, Pep får helt enkelt trolla fram en ersättare under tiden Bojan blir borta (förutsatt nu att han blir uttagen).

Rambla - K9/

Tippar allt jag äger på att det esset inte är Txiki. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 01:09
Hm, Laporta verkar rätt så självsäker att de ska lyckas värva Chygro. Har han ett sista ess innanför rockärmen?
2009-08-25 01:08
el Flaco

Aha okej, vem ska vi ha som back-up för Zlatan då? Blir nåt att bita i.

Rambla
Hehe, om det vore så enkelt...
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 01:08
Ämne: Gud är störst!/

S....
Ja men vad bra, då kan ju Barca få slippa skicka iväg Bojan också. :P
Barcelona el Flaco
2009-08-25 01:01
Gud är störst!/

Sport skrev om det först idag (se länktips). Sergio Asenjo ska tydligen ha bett tränaren Luis Milla att inte ta ut honom till mästerskapet eftersom han vill stanna och spela för Atletico.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 01:00
Ämne: Rambla - K9

Jaha,....
Inte vet jag, läste det först idag. Keirrison lär också bli uttagen för Brasilien.
2009-08-25 00:56
Rambla - K9

Jaha, det kom som en chock! Varför har det aldrig kommit på tal tidigare?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 00:52
Bojan kommer troligtvis att bli uttagen till U20-Vm som går i Egypten i september. Inte alls bra för oss med vår tunna trupp.
2009-08-25 00:44
Jag tror och hoppas att det var Barcas sista anfallsvärvning (Zlatan) på ett väldigt bra tag, då vi har tre unga och lovande anfallare(Bojan, Keirrison, Rochina) på väg upp. Man vet aldrig hur det deras fotbollskarriär utvecklar sig, då deras utveckling kan bromsas av olika anledningar. Men det ser i alla fall lovande ut. ;)
Barcelona el Flaco
2009-08-25 00:33
Rambla - K9/

Ja jag håller med dig, Benitez är inte direkt den mest offensivaste tränaren på den här planeten. Men trots det hade jag gärna sett Liverpool vinna ligan, bara för att röra om lite. Finner klubben ganska sympatisk på något sätt.

En annan sak med Liverpool, för att knyta an till Barcelona, är att de anlitade Pep Segura, en av Barças ungdomstränare från 1999 till 2005, som deras nye ansvarige för ungdomsakademin. Tanken är inte att de ska börja lära sig Barcelonas patenterade tiki-taka spel i Liverpool, utan snarare att man har insett betydelsen av att ha en röd tråd från A-laget till juniorerna.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 00:29
Ämne: Rambla - K9/

Jag ....
Hehe, det är sant. Liverpool kommer att bli bättre. De måste bara få igång sitt presspel. De lever mycket på att stressa sönder sina motståndare så att de begår misstag på egen planhalva. Då ställer Liverpool om snabbt. Något spelskickligt kreativt lag kommer de aldrig att bli, åtminstone inte så länge Benitez är tränare.
Canaletes
2009-08-25 00:27
Dagen då Torres blir "aktuell" för Barca så är Bojan redan stjärna. Om ca 3 år...
Barcelona el Flaco
2009-08-25 00:24
Rambla - K9/

Jag syftade inte på att de har ett högt passningstempo i Premier League, utan snarare just att det spelas en mer direktare och aggressivare fotboll i England. Bollbehandlingen ska vi inte ens gå in på. Jag har sett mittbackar i Spanien med bättre bollhantering än vissa anfallare i Premier League.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 00:21
el Flaco

Det där med högst tempo i PL är en myt alltför många går på. Det är inget högt passningstempo i alla fall, med undantag av kanske Arsenal och ibland ManU. Inte så konstigt kanske då 99% av lagen inte klarar av att slå 3-4 pass inom laget innan de tappar den. Tempot alla luras av är den mer direkta fotboll, speciellt från de lag som egentligen bara lyfter långt på stora targetspelare. Tempot luras man också av just för att motståndarna oftast är väldigt aggressiv i sin press.

Någon snabb fotboll är det dock inte.
Barcelona Smogen
2009-08-25 00:20
tror faktiskt Arsenal kan skrälla i år, men dom tappar väl på våren och så får Chelsea lyfta bucklan denna säsongen....
2009-08-25 00:18
BlueRed, Rambla

Missförstå mig inte, jag gillar Kuyt han jobbar alltid hårt och är som Rambla säger en mycket nyttig spelare att ha i truppen. Menade bara att hans kreativitet inte är den bästa.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 00:15
Liverpool kan få låna Jeffren och Pedro medans vi får Torres:D
Barcelona el Flaco
2009-08-25 00:12
Grejen med Liverpools mittfält är väl att Xabi Alonsos tänkte ersättare Aquilani är skadad för tillfället, annars hade han säkert spelat de här inledande ligamatcherna. Men det är ändå märkligt att Benitez inte har tillgång till en bättre back-up än Lucas.

Alla vet att det finns förmodligen ingen annan toppliga i världen med högre tempo än Premier League, men även där måste lagen kunna visa upp ett minimun av kreativitet för att kunna ta hem guldet och just nu tycker jag inte Pool är tillräckligt kreativa för att stå som segrare i maj. Tippar att det kommer stå mellan United och Chelsea.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 00:12
Kuyt är faktiskt en bra truppspelare. Han startar alla matcher just för att de inte har bättre spelare att ersätta honom med. Med lite fler kreativa alternativ så hade han nog fått rotera mer. Fast annars är det en väldigt nyttig spelare att ha i en trupp.

El niño kommer aldrig att spela för Blaugrana. När han väl återvänder till Spanien så blir det till Atléti för att avsluta karriären.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 00:11
Torres i Barca. Fi fan vilken DRÖM! Grabben har allt skottet speeden snabbheten väldigt lik Etoo.

Hur många tror på Torres i Barca om 3 år:D
Barcelona BlueRed
2009-08-25 00:08
Gud är störst!

Haha Kuyt... Antingen så älskar man killen eller så hatar man honom. Men ser man på statistiken så är han alltid med i toppen, både när det gäller mål och assist. Så helt oduglig är han inte. :)
Barcelona Hetfield
2009-08-25 00:02
Återvända till Spanien?

De enda lagen som Torres skulle gå till (i Spanien) är Real och Barca

Real skulle han aldrig gå till (han var lagkapten i Atletico) , och barcelona har just värvat Zlatan så vore lite konstigt om han skulle återvända
Barcelona SaM__-
2009-08-25 00:00
Problemet med Liverpool är som Rambla är inne på, sopan Benitéz. Vad han ser i Lucas måste verkligen vara något unikt. Killen skulle knappt platsa i Barca B och då överdriver jag inte. Är övertygad om att spelare som JDS eller Thiago skulle gjort bättre ifrån sig i pool. Liverpool behöver fler kreativa spelare för att de är verkligen värdelösa på att spela mot deras "egna" metod som de själva använder i CL. Dvs en köttmur som ligger 2-3 meter ovanför egen målvakt.
2009-08-24 23:48
Smogen

Ja ungefär. ;)

Rambla
Ja de har verkligen mediokra offensiva spelare förutom toppduon Torres o Gerrard, tex värvningen av Kuyt är typiskt Benitez, en hårt jobbande spelare men hans kreativitet är lika med noll. Torres kommer snart återvända till Spanien, det är jag övertygad om.
Barcelona Smogen
2009-08-24 23:48
jösses, gick in på puertan för att se vad det stod i deras lilla vänskapsmatch, jösses allt som stod var ju "bja,,,bka..blabla!!!!!!!!!!!
med andra ord inget vettigt alls, om man någon gång tycker rambles håller låg nivå är det ju bara att gå in dit så tänker man nog om...

...och någon som vet vad det står?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 23:47
Ämne: Rambla - K9

Jag t....
Det är ju tjockisen Benitez trista fotbollsfilosofi som spökar tycker jag. Han måste våga släppa lite på bromsarna och inte enbart fylla laget med spelare som är bäst defensivt, men endast hyfsade offensivt, ja förutom Gerrard och Torres som är toppklass även offensivt.
Annons: