/spanien/barcelona/forum/17136.aspx/spanien/barcelona/forum/17136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-28 15:14
The Reporter

Än kan man inte uttala sig så då han knappt fått gå skadefri en hel säsong.. Men om han får gå skadefri i år så ska vi få den riktga Arjen.

Barcelona el Flaco
2009-08-28 15:12
Ämne: Puyolinho

Jorå, d....Så länge Pep står vid sidlinjen tror jag inte någon av spelarna hade vågat att ta en siesta ute på planen. De vet vad som väntar de ifall de gör det. ;)
Barcelona The Reporter
2009-08-28 15:11
skönt att slippa robben. Enligt mig är han bättre än ronaldo.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-28 15:08
Puyolinho

Jorå, du kan vara säker på att Barcelona kommer gå all out. Men detta är inte rätt plats för att diskutera tippning.
Barcelona Puyolinho
2009-08-28 14:55
Är det värt att spela på Barcelona idag? 1.40 mot Shaktar, frågan är ju om Barca verkligen går in helhjärtat denna match?
2009-08-28 14:49
The Reporter

Eto´o var nyss tillbaka från skada och han satt på bänken i en match, Rijkaard ville byta in honom men Eto´o ville inte gå in. Då uttalade sig Rijkaard om situationen i media och detsamm gjorde Ronaldinho som sa "Man måste spela för laget óch tänka på laget" Nåt sånt var det. Då blev Eto´o irriterad och han totalexploderade framför pressen och började nämna de interna problemen mellan presidenten och Rosell, han kritiserade både Ronaldinho och Rijkaard också. Ungefär sådär var det tror jag.
Barcelona The Reporter
2009-08-28 14:34
Kommer ni ihåg bråket mellan Eto och Ronaldinho? Vad handlade det om, kommer inte ihåg
Barcelona Libaax
2009-08-28 14:33
Ämne: Libaax

Japp, det ....För Keita var nog mycket enklare att göra löpningar mot straffområdet när Sevilla spelade så rak,mycket inglägg spel. Försvaren nickar ut och vem står där på andra bollen och bombar en skott i krysset ?

Hände ett par gånger i 07/08.
Barcelona The Reporter
2009-08-28 14:33
el Flaco

Puyol har ju välidigt ljust röst där :P
Barcelona el Flaco
2009-08-28 14:31
The Reporter/

Puyol, som inte syns på bild, kallar Keita för "Keite". Något som Puyi började göra efter att hans look-a-like på Cráckovia gjorde samma sak i ett avsnitt.
Barcelona The Reporter
2009-08-28 14:29
el Flaco,

Vad händer i videon? det ända jag vet är att keita säger tyst :)
Barcelona el Flaco
2009-08-28 14:23
Jag gillar också Keita. En nyttig spelare att ha på planen, han gnäller inte när han får sitta på bänken och han verkar även vara en sympatisk, down-to-earth kille utanför planen. Även Puyol verkar tycka om "Keite" (länktips). :)
2009-08-28 14:22
Libaax

Japp, det faktum att Sevilla spelar ett mycket mer direkt spel glömde jag. ;)
Barcelona Ciao-V
2009-08-28 14:17
Keita är favorit även hos mig. Han gör bra ifrån sig när han hoppar in, tycker jag. Han bidrar med något annat som någon skrev. Han går alltid på djupled även om han alltid inte får bollen. Det är lite synd egentligen. Mycket nyttig spelare som inte gnäller. Sympatisk.
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 14:17
kan Robben affären ha nåt med Ribery att göra??
Barcelona Libaax
2009-08-28 14:15
Ämne: marcus

Det är int....
Håller med helt och hållet.

Keita ska inte briljera, han ska bryta mönstret med han löpningar mot mål från mitfältet och sen ta tillbaka bollen. Han behöver inte bollen vid fötterna som Xavi,Ineista för att göra sin roll bra.

Han är ju inte helt ordinarie, han täcker för alla tre i mitten. Därför är han viktig. Han kan göra Yaya rollen och Iniesta rollen lika bra.

Att förvänta sig att han ska leda mittfältet som han gjorde i Sevilla som spelade mycket rakare är inte troligt i Barca.
Barcelona Ciao-V
2009-08-28 14:08
Många så brustna hjärtan idag i Puertan. Robben är officiell för FC Bayern. Han är FC Bayern spelare nu.

Hetfield; BlueRed:
Håller med om Maxwell. Han har tendens att vara den femte anfallaren i de matcher där även Alves spelar. Vi har inte råd med det. Det håller inte i stora matcher, svårare motstånd. Då släpper vi in många mål kan jag lova.
Det var en av de egenskaper som gjorde att Mourinho inte var så förtjust i Maxwell.

I lättare matcher eller när Barça leder matcherna med ett antal mål, då får Maxwell spela, om jag hade bestämt.
Barcelona BlueRed
2009-08-28 14:01
Hetfield

Som sagt så värvades Maxwell för att ersätta Sylvinho och inget annat. Abidal kommer spela dem större matcherna mot just lag som Villarreal och Sevilla.

För övrigt så kanske du bör rätta till Villarreal i ditt inlägg innan Okkapokka hugger! :)
Barcelona Hetfield
2009-08-28 13:55
Jag vet inte vad ni andra tycker, men för MIN del så tycker jag att det blir alldeles för offensivt med Maxwell och Alves på varsin kant, om vi möter ett lag som har vassa kantspelare (Sevilla, Villarreal osv) så kan det bli tufft
2009-08-28 13:55
marcus

Det är inte meningen att Keita ska briljera, du måste förstå att han inte värvades för det. Han värvades för att göra djupledslöpningar mot motståndarförsvaret, för att ta tillbaka bollen, för att konstant springa och kämpa och för hans fina skott. Han gör det tysta jobbet, vi behöver inte fler Iniesta och Xavi, spelare som Keita bryter mönstret i Barca och då är vi mer oförutsägbara. Man behöver olika egenskaper i ett lag. :)

I Sevilla så fanns det inga Xavi och Iniesta och då gjorde Keita deras jobb också där. Nu i Barca har han säkert fått andra direktiv om vad han ska göra på plan.
Barcelona Albiin
2009-08-28 13:51
På tal om snyggaste målet lite längre ner så får jag nog säga att jag håller Essiens bomb rätt högt samt Messis "omänskliga nick".. Något av de 2 målen borde kammat hem priset.. Sen att Iniestas var något viktigare är ju en annan sak.
Alenao
2009-08-28 13:50
Tips på vilken krog i stan i Sthlm man ska gå till om man ska se kvällens match? O'Learys vid Slussen sänder väl? Förslag på andra ställen mottages gärna.
Barcelona marcus (barca)
2009-08-28 13:44
dubbel
Barcelona marcus (barca)
2009-08-28 13:44
Keita tycker jag inte levt upp till förväntningarna överhuvudtaget. När han värvades från Sevilla för 14 miljoner euro var han ligans stora utropstecken och var otroligt duktig både offensivt och defensivt.

han har inte riktigt lyckats sätta sin prägel på laget och det känns som om han blandar och ger. Förhoppningsvis lossnar det för honom iår. Han har potentialen till det!

Samtidigt är det inte lätt att konkurrera med Xavi och Iniesta och kraven är skyhöga

Keita har inte på något sätt gjort bort sig men jag tror faktiskt vi får se mer av honom iår om han får chansen.
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 13:38
Jag tror skillnaden mellan Maxw och Abidal är hur en match ska se ut. De har olika spelstil och beroende på matchen så kommer Pep använda sig av både.

Det går absolut inte att jämför a Iniesta och Keita, de är helt olika spelare de också men både är viktiga för laget. men som det ser ut så måste vi spela sparsamt men tillräckligt med Iniseta så han är både matchfit och inte slits så mycket.
adil,
2009-08-28 13:35
Rambla

Jo men det berodde inte endast på att Iniesta var borta. Det var en period vi såg en nedåtgående trend av hela laget. Många fruktade en längre svacka men laget kom ur den snabbt som tur var.

Vill minnas att det var defensiven som oroade då, och inte offensiven.

Ett Barcelona i hög form är näst intill oslagbara. ;)
adil,
2009-08-28 13:32
Pojetski_inter

Enligt mig en bra värvning. Har inte imponerat särsklilt mycket under försäsongen men han kommer att bli ett fint komplement till Abidal.

Till en början kommer han inte att peta Abidal. Vi får se vad som händer i framtiden. Jag hoppas på att Abidal kan köra på ordianrie en hel säsong till.
Pojetski_inter
2009-08-28 13:32
Är Abidal lika offensiv som Maxwell??
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 13:31
Nice barca reklam med Nike
Barcelona Rambla - K9
2009-08-28 13:31
adil

När Iniesta var borta i februari började vi få problem, mot Betis borta oavgjort till slut och sen Atlético borta där vi förlorade. Det finns alltid två sidor av myntet.
Annons: