/spanien/barcelona/forum/17124.aspx/spanien/barcelona/forum/17124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-29 00:52
Varför behöver vi massa sjungande fans på läktarna som ska pusha laget?
Det verkar inte som att vi behöver det?

Vi vann trippeln förra året remember?
Och nu är vi uppe på 5 pokaler detta år =)
Barcelona SaM__-
2009-08-29 00:51
Rambla:

"Srna, som är av balkanblod "

Visst är han det men nu är det nog inte det som ligger bakom hans hetsiga humör:)

Sedan var det bara jag som njöt av sekvensen där Puyol och Valdés hoppade upp på varandra. Vilken lycka! El capitanos engagemang och hjärta är så underbart att se.
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:50
Sandro Rosell

Du har delvis rätt, men är det inte konstigt ingen av de stora kanalerna (tv4, Viasat, Canal +) har en svart man i studion?
Barcelona Barcadinho.
2009-08-29 00:50
Äldre gubbar som med tiden blivit tystare funnits alltid och överallt. Och de vill sitta i mitten för att ha ett bra utsikt och ta det lugnt för det mesta mer eller mindre med lagom dos av skrik och jubel.

Men det är oftast ungdommar mellan 15-20 som är mest aktiva. De flesta hejaklackor består mest av såna unga grabbar. Det är ofta såna som engagerar sig med flaggor och nya ramsor och trummor osv.

Men de har inte råd och åka varje match och klubben kan se till och göra det lättare. Dra ner prisena ordentligt, åtminstone på de korta sidor som är ofta tomma, bjud aktiva ungdommar i olika fanclubs i Katalonien på fri entré. Ordna med frikostiga bussar till borta matcher. Ge dem pengar för att skaffa trummor. Vad som helst. Det fattas inte ideer.

Camp Nou är sällan full, så vad gör det om man låter ungar att komma in för 10 euro.
Väntar man för länge så kan det visa sig vara för sent.
Men jag tycker att det är samma fenomen hos de flesta stora klubbarna. Mycket tystare än förut.

Sandro Rosell
2009-08-29 00:49
Hetfield

Var inte orolig camp nous tystnad skrämmer motståndarna mer än en massa sjungande stöttar egna laget.
Barcelona Captain Fantastic!
2009-08-29 00:47
Hetfield/

Jag tror alla ungdommar är uppmuntrade att komma till Camp Nou redan nu (jag skulle fan dra dit varje vecka om det så gick) men prislappen på biljetter skrämmer, det skulle betyda att man ska sänka priset på biljetten för ungdommar bara så att Camp Nou "gungar", vilket nog skulle skapa ramaskri i Barcelona.

Sedan är det en annan faktor att ta in. Som ungdom och åskådare (om än vildare än alla andra) så kommer du aldrig skrika under en match som en galning när du har 150 människor runt om dig som sitter tyst och kollar på matchen, ingen människa förutom kanske Borat skulle våga göra något sånt. Detta är också anledningen till kortsidor och "Ultras" där alla kan skirka tillsammans och du har en hel jävla klunga med galningar som väsnas, då vågar man som människa om man gör det i grupp...ensam är man ju bara mysko....

...och våra "Ultras" kan ta sina nynazistiska idéer och mordhot och dra åt helvete.

Några vanliga ungdommar som bara finns på läktaren varje helg och skriker finns ju inte, varje supportergrupp (i hela världen) har någon form av koppling med brottslighet (mer eller mindre).
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:46
Sen vill jag inte få det att låta som att jag anser mig ha rätt att sätta mig över någon annan bara för att jag åker och kollar på matcher ibland. Det är bara det att jag upplever att man fylls med mer ödmjukhet och respekt för klubben och staden för varje resa man gör. Som jag upplever det så är de som klagar mest, de som aldrig är där. Det är väldigt lätt att klaga på den ansiktslösa tysta massan man ser på tv, men betydligt mycket svårare när man ser de gamla människorna som levt ett helt liv för klubben, genom allt förtryck och elände.

Hetfield

Vi skiljer oss helt klart åt där. Hur mycket tid, pengar och känslor jag än investerar i den här klubben så anser jag att jag aldrig kommer att få samma helhjärtade engagemang som en infödd. Därför skulle det kännas väldigt förmätet att sitta här i Sverige och kritisera sättet de uttrycker sin kärlek på.
Sandro Rosell
2009-08-29 00:45
Rambla - K9

Haha, vilket tragiskt litet elände till människa. Tråkigt att sådana som henne får utrymme inom sportmedia och lov att kalla sig journalister överhuvudtaget med deras kön som ända anledning, för det blir alltmer uppenbart och det går inte att blunda för denna ständiga inkvotering längre.

Detta är bara ytterliggare bekräftelse på "fördomarna" som säger att kvinnor inte har att göra inom sportjournalistiken att göra stämmer. Jag menar Anna Brolin är väl i första hand inte ankare för TV4s sportsändningar pga sina fotbollskunskaper eller sin passion för sporten?
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:44
Tarrak

Jag säger inte att man ska skrika sig hes föratt räknas som en värdig supporter , men jag önskar verkligen att folket kunde "pusha" laget lite mer, jag blir nästan avundsjuk när jag hör t.ex: liverpool fansen sjunga högt och pusha laget, men det är bara vad JAG önskar, andra prioriterar säkert andra saker, och det är helt ok att tycka vad man vill. Men är glad att Laporta tog bort idioterna, det gör mig glad. Jag vill bara säga att jag har sett Barcelona live, så jag drar inte saker ur r*ven bara för sakens skull, utan jag grundar det på flera personliga upplevelser

Med det sagt, så vill jag inte heller ha huliganer, men någonting måste göras, jag har själv varit där ett antal gånger och jag blir lika förvånad varje gång över hur tyst det är
Visst, det är mysigt med familjer som sitter där, men det känns mer som teater än en fotbollsmatch i slutändan, och det är inte alltför attraktivt
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:43
Canaletes

Jag visste att du skulle uppskatta den. ;)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-29 00:40
Captain Fantastic

Zlatan som trequartista? Skojar du med mig eller? Zlatan ska vara vår target player men startpunkt bakom anfallarna du måste driva med oss alla?

Och om du har sett Barcelona matcher de senaste åren så finns det ingen plats för en sådan spelare då både Andres och Xavi kommer i den ytan och ska vi då ha en till offensiv mittfältare? Nej det funkar inte, ska vi dessutom omskola Messi till riktig anfallare?

Förlåt mig men det var det roligaste inlägget på ett tag. Blev värsta FM manager editor laget här.

Sherminator

Hur många svenskar vet vem Pedro ens är? Hur många skulle klicka på artikeln om det stod Pedro avgjorde för Barca?
Barcelona Absolut.
2009-08-29 00:37
Generellt kan man ju fråga sig om en person född hundratals mil från staden ett lag spelar någonsin kan uppnå den sortens identifikation som krävs för att vara det jag definierar som en riktig supporter. Jag är högst tveksam till det. Blåvitt är mitt lag då jag identifierar mig som göteborgare, spelarna i klubben representerar mig. Barca är jag en beundrare av, inte en supporter.
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:34
Hetfield

Problemet är att du har en helt annan uppfattning än vad merparten av Camp Nou-besökarna har. Där anser att de som indirekt ägare av klubben ska underhållas av spelarna, inte tvärtom. Det är medlemmarna som betalar, det är spelarna som har skyldighet att göra rätt för lönen.

Som sagt, stämningen har mer att önska, men samhörigheten mellan man och kvinna, ung som gammal är oslagbar och betyder oerhört mycket för mig. Men visst, sitter man bara hemma i soffan och kollar på matcher förstår jag att man har andra prioriteringar.
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:34
Captain Fantastic

Värva ungdomar? Nej

Uppmuntra ungdomar? Ja
Barcelona Captain Fantastic!
2009-08-29 00:32
Ämne: Jag tycker att Lapor....
Vad ska Laporta göra, sätta upp regler på Camp Nou som säger "gubbar och små barn = ej välkommna!!"? Man kan inte värva ungdommar till Camp Nou bara för att skrika och väsnas.

Faktumet är att detta är "katalanska way of life" eller snarare "Camp Nou way of match" (för katalaner är generellt party people och Barcelona är kanske den hetaste natt-staden i världen tillsammans med New York). Jag hade också svårt för tystnaden för några år sedan, men det är bara att kolla på lite Olympique de Marseille matcher om man vill få i sig lite läktar passion.

Angående Zlatan; Ingen människa lär sig gå på en vecka, ingen människa går till jobbet första veckan och vet vart allting ligger och hur man ska göra i alla situationer som uppstår...och en fotbollsspelare kan inte komma in i en ny grupp och bara vara sitt gammla jag. Allting tar tid, bara synd att inte alla får den tiden att ges chansen i Barca (host* Hleb/Caceres/Henrique *host) men Zlatan kommer nog vara den som får det (med tanke på vad han kostade och vad Guardiola kämpade för att få hit honom och skicka iväg Samuel).

Jag tyckte detta med inlägg för nickspel för Zlatan var en dålig ursäkt att ta hit honom till och börja med då snubben har det som sin sämsta kvalitee, och nog visades det idag. Inlägg på inlägg och inget hände alls, sanningen är den tror jag att Zlatan passar bättre och borde användas i en sorts fri roll mellan mittfält och anfall (den Messi kör nu för tiden), han ligger för högt nu och tar inte löpningarna som krävs i den positionen. Om han skulle agera som italienarna kallar för trequartista så tror jag han skulle fungera bättre här. Men han måste komma ner och möta Xavi och Toure lite längre ner. Ungefär nått sånt här;

Henry-------
------------Messi
------Zlatan
--Xavi-------Iniesta

Denna nyanserade Laudrup roll borde han få. Hur som helst, ge honom tid.

Han som måste bort när denna säsong är över, är Henry. Usel på det mesta, bollkontroll, dribblingar etc det enda han tillför är att vi har en avslutare som Eto'o kvar i anfallet, en mer klassisk anfallare. Snubben håller dock inte för kanten i detta lag och jag tror nog Ribery låg på Guardiolas önskelista högre än Zlatan, tyvärr var han dock ännu svårare att få tag på än Zlatan....
Barcelona el Flaco
2009-08-29 00:31
Mäktig bild (länktips). :)
Real Madrid Sherminator
2009-08-29 00:30
har ni sett expressen? lite roligt, men väntat, att dom skriver; " Zlatans ersättare avgjorde" istället för Pedro avgjorde.
Canaletes
2009-08-29 00:29
Rambla

Videon med Penelope var askul hahaha

PEEDRO!!!
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:26
Tarrak

Jag torkar mig tyvärr inte med 1000 lappar, så jag kan ju inte åka till Camp Nou hela tiden, men de som har möjligheten att gå dit ofta borde heja på bättre, det är deras skyldighet som supportrar
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-29 00:24
Jag är själv allergisk mot nötter (ganska allvarligt faktiskt) och måste medge att det är smått irriterande när varenda en sitter och knaprar så man hostar :/ Och säga till 20 spanjorer är väl inte det roligaste och inte säkert dom fattar engelska heller..
Boixos nois, nynazzar.. Nej tack. Dom är inte där för fotbollens skull. Dock tycker jag det är fränt med bengaler etc. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:23
Ämne: Rambla

Haha men d....
Hon har ju ett sött ansikte om inte annat. :P
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:22
Självklart har stämningen på Camp Nou mer att önska, men den dag jag Svenne Banan, sitter och klagar på att folket som gått på varje match i åratal, inte för tillräckligt med liv, får ni lägga in mig på hybrisakuten. Jag kan uppriktigt säga att jag älskar varje del av den här klubben, från de nötätande farbröderna, till President Laporta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-29 00:20
Rambla

Haha men de ju hon som gick på "Benfica buggen" att Ivan Obolo var klar för Benfica.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-29 00:20
Hetfield/

Ja du har rätt med publiken. Jag håller med.

Men gräset var kass.
Barcelona Ciao-V
2009-08-29 00:19
Ämne: En sak kan vi konsta....Javisst, men det är så jobbigt och irriterande.

Jag kommer själv att sluta att gå in och läsa/skriva på forumet tills det har lugnat ner sig. De här som härjar just nu kommer inte att sluta till Zlatan gör bra ifrån sig.
Är alldeles övertygad om att Zlatan kommer att komma in och göra det han ska göra. Mål.

Så vi ses någon gång efter tionde – elfte omgången. När ligan har kommit igång ordentligt.

Ciao
Barcelona el Flaco
2009-08-29 00:18
Jag har varit på Camp Nou vid två tillfällen och kan väl hålla med om att stämningen är inte alltid den bästa. Men med det sagt så föredrar jag ändå turister och barnfamiljer som går dit för att njuta av fotboll än ett gäng vidriga nynazister som Boixos Nois.

P.E.A.C.E.
Barcelonistas
2009-08-29 00:17
Sherko!

Du upplever allt helt fel då.Deras samarbete är strålande.Henry var nära på att göra drömmål när han fick en chip av zlatan.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:17
När vi ändå är inne på Aftonbladet. Läs artikeln från Expressen som den söta lilla flickan till journalist fått till. En massa faktafel bara.

Det lustiga är ju att det är igen som nämner att Srna trycker upp sin panna mot Messis, och det känns, Messi blir förbannad och riktar en huvdrörelse tillbaka som tack och lov aldrig träffar. Vem är det sen som pekas ut av media? Det kostar på att vara berömd. :P

Srna, som är av balkanblod precis som Zlatan, är känd för sitt hetsiga humör och har ofta varit inblandad i sådana här situationer. Det tar självklart ingen upp.
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:15
"Det märkliga är att de som klagar mest på publiken på Camp nou, är de som själva aldrig är där."- Gammalt djungelordspråk

Real Madrid Sherko
2009-08-29 00:13
Jag är inte ute efter att klaga på Zlatan, men passar verkligen han och Henry ihop?

Såg inte kvällens match men jag upplever att han och Henry inte passar ihop särskilt bra. Jämfört med Zlatan och Messi.

Som jag sagt tidigare tror jag att
Bojan-Zlatan-Messi skulle fungera bättre.

Men Pep vet nog vad han gör, som vanligt.
Annons: