/spanien/barcelona/forum/17114.aspx/spanien/barcelona/forum/17114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:43
Canaletes

Jag visste att du skulle uppskatta den. ;)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-29 00:40
Captain Fantastic

Zlatan som trequartista? Skojar du med mig eller? Zlatan ska vara vår target player men startpunkt bakom anfallarna du måste driva med oss alla?

Och om du har sett Barcelona matcher de senaste åren så finns det ingen plats för en sådan spelare då både Andres och Xavi kommer i den ytan och ska vi då ha en till offensiv mittfältare? Nej det funkar inte, ska vi dessutom omskola Messi till riktig anfallare?

Förlåt mig men det var det roligaste inlägget på ett tag. Blev värsta FM manager editor laget här.

Sherminator

Hur många svenskar vet vem Pedro ens är? Hur många skulle klicka på artikeln om det stod Pedro avgjorde för Barca?
Barcelona Absolut.
2009-08-29 00:37
Generellt kan man ju fråga sig om en person född hundratals mil från staden ett lag spelar någonsin kan uppnå den sortens identifikation som krävs för att vara det jag definierar som en riktig supporter. Jag är högst tveksam till det. Blåvitt är mitt lag då jag identifierar mig som göteborgare, spelarna i klubben representerar mig. Barca är jag en beundrare av, inte en supporter.
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:34
Hetfield

Problemet är att du har en helt annan uppfattning än vad merparten av Camp Nou-besökarna har. Där anser att de som indirekt ägare av klubben ska underhållas av spelarna, inte tvärtom. Det är medlemmarna som betalar, det är spelarna som har skyldighet att göra rätt för lönen.

Som sagt, stämningen har mer att önska, men samhörigheten mellan man och kvinna, ung som gammal är oslagbar och betyder oerhört mycket för mig. Men visst, sitter man bara hemma i soffan och kollar på matcher förstår jag att man har andra prioriteringar.
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:34
Captain Fantastic

Värva ungdomar? Nej

Uppmuntra ungdomar? Ja
Barcelona Captain Fantastic!
2009-08-29 00:32
Ämne: Jag tycker att Lapor....
Vad ska Laporta göra, sätta upp regler på Camp Nou som säger "gubbar och små barn = ej välkommna!!"? Man kan inte värva ungdommar till Camp Nou bara för att skrika och väsnas.

Faktumet är att detta är "katalanska way of life" eller snarare "Camp Nou way of match" (för katalaner är generellt party people och Barcelona är kanske den hetaste natt-staden i världen tillsammans med New York). Jag hade också svårt för tystnaden för några år sedan, men det är bara att kolla på lite Olympique de Marseille matcher om man vill få i sig lite läktar passion.

Angående Zlatan; Ingen människa lär sig gå på en vecka, ingen människa går till jobbet första veckan och vet vart allting ligger och hur man ska göra i alla situationer som uppstår...och en fotbollsspelare kan inte komma in i en ny grupp och bara vara sitt gammla jag. Allting tar tid, bara synd att inte alla får den tiden att ges chansen i Barca (host* Hleb/Caceres/Henrique *host) men Zlatan kommer nog vara den som får det (med tanke på vad han kostade och vad Guardiola kämpade för att få hit honom och skicka iväg Samuel).

Jag tyckte detta med inlägg för nickspel för Zlatan var en dålig ursäkt att ta hit honom till och börja med då snubben har det som sin sämsta kvalitee, och nog visades det idag. Inlägg på inlägg och inget hände alls, sanningen är den tror jag att Zlatan passar bättre och borde användas i en sorts fri roll mellan mittfält och anfall (den Messi kör nu för tiden), han ligger för högt nu och tar inte löpningarna som krävs i den positionen. Om han skulle agera som italienarna kallar för trequartista så tror jag han skulle fungera bättre här. Men han måste komma ner och möta Xavi och Toure lite längre ner. Ungefär nått sånt här;

Henry-------
------------Messi
------Zlatan
--Xavi-------Iniesta

Denna nyanserade Laudrup roll borde han få. Hur som helst, ge honom tid.

Han som måste bort när denna säsong är över, är Henry. Usel på det mesta, bollkontroll, dribblingar etc det enda han tillför är att vi har en avslutare som Eto'o kvar i anfallet, en mer klassisk anfallare. Snubben håller dock inte för kanten i detta lag och jag tror nog Ribery låg på Guardiolas önskelista högre än Zlatan, tyvärr var han dock ännu svårare att få tag på än Zlatan....
Barcelona el Flaco
2009-08-29 00:31
Mäktig bild (länktips). :)
Real Madrid Sherminator
2009-08-29 00:30
har ni sett expressen? lite roligt, men väntat, att dom skriver; " Zlatans ersättare avgjorde" istället för Pedro avgjorde.
Canaletes
2009-08-29 00:29
Rambla

Videon med Penelope var askul hahaha

PEEDRO!!!
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:26
Tarrak

Jag torkar mig tyvärr inte med 1000 lappar, så jag kan ju inte åka till Camp Nou hela tiden, men de som har möjligheten att gå dit ofta borde heja på bättre, det är deras skyldighet som supportrar
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-29 00:24
Jag är själv allergisk mot nötter (ganska allvarligt faktiskt) och måste medge att det är smått irriterande när varenda en sitter och knaprar så man hostar :/ Och säga till 20 spanjorer är väl inte det roligaste och inte säkert dom fattar engelska heller..
Boixos nois, nynazzar.. Nej tack. Dom är inte där för fotbollens skull. Dock tycker jag det är fränt med bengaler etc. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:23
Ämne: Rambla

Haha men d....
Hon har ju ett sött ansikte om inte annat. :P
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:22
Självklart har stämningen på Camp Nou mer att önska, men den dag jag Svenne Banan, sitter och klagar på att folket som gått på varje match i åratal, inte för tillräckligt med liv, får ni lägga in mig på hybrisakuten. Jag kan uppriktigt säga att jag älskar varje del av den här klubben, från de nötätande farbröderna, till President Laporta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-29 00:20
Rambla

Haha men de ju hon som gick på "Benfica buggen" att Ivan Obolo var klar för Benfica.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-29 00:20
Hetfield/

Ja du har rätt med publiken. Jag håller med.

Men gräset var kass.
Barcelona Ciao-V
2009-08-29 00:19
Ämne: En sak kan vi konsta....Javisst, men det är så jobbigt och irriterande.

Jag kommer själv att sluta att gå in och läsa/skriva på forumet tills det har lugnat ner sig. De här som härjar just nu kommer inte att sluta till Zlatan gör bra ifrån sig.
Är alldeles övertygad om att Zlatan kommer att komma in och göra det han ska göra. Mål.

Så vi ses någon gång efter tionde – elfte omgången. När ligan har kommit igång ordentligt.

Ciao
Barcelona el Flaco
2009-08-29 00:18
Jag har varit på Camp Nou vid två tillfällen och kan väl hålla med om att stämningen är inte alltid den bästa. Men med det sagt så föredrar jag ändå turister och barnfamiljer som går dit för att njuta av fotboll än ett gäng vidriga nynazister som Boixos Nois.

P.E.A.C.E.
Barcelonistas
2009-08-29 00:17
Sherko!

Du upplever allt helt fel då.Deras samarbete är strålande.Henry var nära på att göra drömmål när han fick en chip av zlatan.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 00:17
När vi ändå är inne på Aftonbladet. Läs artikeln från Expressen som den söta lilla flickan till journalist fått till. En massa faktafel bara.

Det lustiga är ju att det är igen som nämner att Srna trycker upp sin panna mot Messis, och det känns, Messi blir förbannad och riktar en huvdrörelse tillbaka som tack och lov aldrig träffar. Vem är det sen som pekas ut av media? Det kostar på att vara berömd. :P

Srna, som är av balkanblod precis som Zlatan, är känd för sitt hetsiga humör och har ofta varit inblandad i sådana här situationer. Det tar självklart ingen upp.
Barcelona tarrak
2009-08-29 00:15
"Det märkliga är att de som klagar mest på publiken på Camp nou, är de som själva aldrig är där."- Gammalt djungelordspråk

Real Madrid Sherko
2009-08-29 00:13
Jag är inte ute efter att klaga på Zlatan, men passar verkligen han och Henry ihop?

Såg inte kvällens match men jag upplever att han och Henry inte passar ihop särskilt bra. Jämfört med Zlatan och Messi.

Som jag sagt tidigare tror jag att
Bojan-Zlatan-Messi skulle fungera bättre.

Men Pep vet nog vad han gör, som vanligt.
Barcelona Barcanist
2009-08-29 00:12
Bojan var riktigt, riktigt het idag :)

Förresten, någon som fortfarande vill ha bort Puyi för Chygr.? :) Skulle inte tro det, va?
Barcelona Hetfield
Barcadinho

I ärlighetens namn så är det inte bättre i Camp Nou..jag ogillar huliganer, men är också trött på turister som sitter där och tar en massa bilder istället föratt heja på laget
Barcelona el Flaco
Målet finns i länktipset ifall ni vill se den igen.
Barcelonistas
2009-08-29 00:10
Tror vi tar hem ligan enklare än va många tror.Real kommer total floppa kom ihåg vart ni läste det först!
Barcelona Rambla - K9
En sak kan vi konstatera. Så fort Zlatan gör EN dålig match så kommer de som är tvärt emot köpet av honom och försäljningen av Eto'o, att totalsåga Zlatan och komma med kommentarer som "vad var det jag sa". Det är lika bra att vi ställer in oss på det. Det var samma visa på Inters forum. Vill vi ha en sådan nivå här för det kommer bara bli en massa tjafs om zlatanister hit och dit.

Det är lika bra att vi struntar att tjafsa om det redan nu.
Barcelona Barcadinho.
Fattar inte varför man har valt just Monaco.
Dålig plan och dåligt intresse från det lokala folket för fotboll. Det var inte fullsats heller då mot Sevilla.

Lägg matchen i Dortmund istället eller så, så blir det mer som en fotbollsfest.

De här från Monaco har sin formula 1 och de är nöjda med det.
Barcelona Hetfield
2009-08-29 00:09
Jag tycker att Laporta borde satsa på att införa en helt ny läktarkultur, jag är så jävla trött på gamla gubbar som sitter och röker, eller äter nötter

Satsa på ungdomar eller nått, men någonting måste göras, det är äckligt tyst
Barcelona Vampíro
2009-08-29 00:08
tarrak:

Hade gärna sett en sån regel. Med tanke på att de kommer skriva om allt från Zlatans matcher till toalettbesök så hade det varit bättre om vi slapp få se folk bli så upprörda över det. I'm onboard
Barcelona Barcaholic
2009-08-29 00:06
HenryIbraMessi:

Jag har tvekat på köpet sen det ryktades om honom hit. Har jag inget med fotboll att göra för det? Om du påstår det så är det fan du som är amatör och inte har något med fotboll att göra alla har för fan rätt att tycka&tro vad dom vill.
Annons: