/spanien/barcelona/forum/1710.aspx/spanien/barcelona/forum/1710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-11-07 13:46
Med tanke på Messis skada vill jag helst att han slipper El clasico även om han kunde spela då jag blir orolig att Reals gris spelare skulle gå efter att skada Messi igen och på det sätt vinna hela säsongen, nu får de istället vinna en match ingen fara.. Hoppas däremot se Messi hoppa in mot Roma och sedan köra hemna igen mot Sociedad..
Barcelona ElRaval
2015-11-07 13:17
Sitter och kollar på Luchos presskonf men någon jävel borrar i huset så hör inget. Kan någon uppdatera lite med vad han säger?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-11-07 13:13
@påfågeln:

Till vilken nytta om vi ändå ska gå tillbaka till att ha en sponsor sen? Nu när vi har blivit som alla andra så ska vi börja vinna ekonomiskt på det också, ett år utan tröjsponsor innebär tappade intäkter. Missförstå mig inte, jag om någon är emot allt Rosell&co har gjort mot Barca, men om vi ändå kör på detta spåret så är det bara till att göra det bästa utav det!
Barcelona the cameroonians
2015-11-07 12:08
neymar JR

Äh, jag lägger ner tiden för att jag själv är intresserad och sen tar det bara några minuter ytterligare att skriva ett inlägg. Så varför inte dela med sig till andra som kanske inte har lika mycket tid men ett (minst) lika stort intresse?

Vad jag själv för ut av det?
Tja, lite go feedback och ett forum med (än mer) intressanta diskussioner. Win-Win.

Barcelona påfågeln
2015-11-07 12:04
Kanske man kan hoppas på en säsong utan sponsor? Det finns ju en liten chans att Bartomeu kräver för mycket och ingen vill möta honom...
Barcelona neymar JR
2015-11-07 11:54
Camerooninas Det är nog dags för oss medlemmar här inne att börja betala dig. Du lägger ner fruktansvärd mycket tid och gör ett fantastiskt jobb som borde belönas Vi får väl samla ihop till en Barcelona resa för dig :P
Postat via SvenskaFans-appen
2015-11-07 11:50
Och just det:

Samper tränar med A-laget idag och lär ingå i matchtruppen mot Villarreal.
Återstår att se om han får speltid och framför allt om han kommer bytas in före Gumbau.
2015-11-07 11:47
Stream till Luchos presskonferens som drar igång efter träningen, alltså cirka 13.00. Engelska kommentarer.

Som vanligt kommer journalisterna att vara mer intresserade av att ställa frågor kring Benzema, Ronaldo och Esteladas än Villarreal och matchen i morgon. Men det är alltid kul att se hur Lucho ignorerar dem :P
2015-11-07 11:44
Sport vidhåller idag det de tidigare skrev om att Messi ligger 1-2 veckor efter den inofficiella uppgiften på att han skulle vara tillbaka efter 7-8 veckor.

Han kommer enligt tidningen att börja löpträna under nästa vecka och det finns ingen exakt dag i kalendern att jobba mot. Det viktigaste är att han kommer tillbaka i 100%-ig fitnessnivå.

Lagkamraterna ska vara medvetna om att han kommer att missa el Clásico och de argentinska läkare och terapeuter han arbetar med har bara hans knä i fokus - inget datum.

Återstår att se om vi för en gångs skull kan lita på Sport.

Vi får se om det blir någon mer info idag under Luchos presskonferens, den sista "öppna" innan landskampsuppehållet.
2015-11-07 11:19
MD, via pelikanen Perarnau, skriver idag att relationen mellan Bartomeu pch Qatar är frostig att ingen av parterna är särskilt sugna på att återuppta förhandlingarna.

Bartomeu ska nu ha vänt sig till Rakuten, det japanska teknikföretaget, igen.

Eftersom Rakuten gör merparten av sin försäljning online vill de såklart ha tillgång till Barcelonas försäljningskanaler som idag förvaltas av NIKE enligt det avtal klubben har med tröjtillverkaren. Detta kommer innebära att Bartomeu måste omförhandla med NIKE och kompensera för det de tappar ekonomiskt.

Rakuten ska inte vilja gå upp till mer än €65 miljoner/år och kommer alltså inte upp i den "oslagbara" summan som Qatar (Airways) bjöd på €70 miljoner. De som sköter förhandlingarna nu är marknadsdirektören Arroyo och den kommersiellt ansvarige Calvo.

Frågan är dock om detta åter igen inte är en rökridå för att tvinga Qatar tillbaka till förhandlingsbordet. Särskilt som detta nu sprids via MD och ledningens gullefjun Perarnau.

Å andra sidan, allt är bättre än Qatar, så det är bara att hålla tummarna för att det finns någon sanning i det här. Men tiden börjar rinna ut så sakteligen, snart måste NIKE börja masstillverka nästa säsongs tröja. Frågan är vad det kommer stå på framsidan?
Barcelona Lion24
2015-11-07 04:06
@Kröjf:

Sony Ericsson måste väl vara en av de bästa telefonerna som gjorts, tillsammans med Nokia såklart? Själv ägde jag en Sony Ericsson k800i och det är den nyaste telefonen jag någonsin ägt. Men något gick snett en dag, jag tappade telefonen i vatten) och den dog därefter. Gjorde allt i min makt för att återuppliva den, tog ut allt från mobilen, från skalen till batteriet men den dog. Önskar att du hade sett hur förkrossad jag var! Jag köpte en kopia från Kina genom internet men kvalitén va katastrof. Höll bara en vecka! Så då tänkte jag att Nokia är mitt öde och jag tänker inte lämna den nå mer :). Förbannat glad är jag också över den telefonen.
Barcelona Lion24
2015-11-07 03:55
@ Xaviesta:

Om än något försent men måste svara, har varit lite upptagen de här dagarna. Jag dyker upp på nätterna som en uggla för jag antar mig att MOD sover, så jag försöker sneaka förbi och spela spöke, han ser inte detta :). Jag ser att du går ännu längre tillbaka i tiden. För mig är Zelda: Ocarina of time den särklass bästa spelet genom tiderna, tillsammans med Super Mario N64. Grejen med Zelda är inte bara själva spelet, som är helt otroligt i sig utan det är soundet. På länken så finns det speciellt ett sound som får mig att flyga bland molnen. Speciellt vid 0:09 och framåt. Då finns jag inte kvar här längre på jorden. Jag existerar inte längre.

FC Barcelona får mig också att sväva men jag känner att jag ändå är kvar i verkligheten. I såna fall så måste jag se på klipp från tidigt 2000-tal för att jag ska uppnå samma status som jag gör när jag nördar på Zelda eller Super Mario, när jag har tid. Jag har en stationär dator som tillverkades 2003 och den funkade alldeles utmärkt, fram tills att interneten blev konstig nånstans runt juli/augusti, varför vet jag inte men har varit super super nöjd med den. Kanske inte bästa kvalitén och snabbast men jag kräver inte så mycket. Har också en laptop som jag köpte 2013 till frugan och redan nu funkar inte hälften av knapparna och jag lovar att det inte går så mycket snabbare med den här än stationära. Har formaterat om laptopen ca 5-10 gånger under en två års period (nej jag ''gör'' inga Canaletes ;)) medans jag knappt kan komma ihåg när jag formatera om ''skrothögen''. Bor i lägenhet och vi har fått en ny hiss. Den här nya hissen har spegel inuti (!), den tål fler passagerare (kan man säga så?), den har t.o.m en röst som berättar vilken våning man är på ifall individen glömmer och slarvar. Men lik förbannat saknar jag min gamla hiss som aldrig gick sönder och som tog mig upp lika snabbt som en sån där farkost man skickar upp till rymden. Inte en ända gång var det nåt problem med den hissen medans den här har stannat till flera gånger. Jag vet inte man va ALLT bättre förr? Eller är det bara jag som blivit bortskämd?

Det du skrev om sociala medier där uppe borde få ett eget pris och hängas upp på alla väggar. Så jäkla skönt utan det hindret eller hur? Måste medge att jag haft Facebook men där jag varit fri i ca 3 år. Har aldrig känt mig så fri och social (!). Jag kan inte lägga till mer angående ''sociala medier'' för jag vill inte förstöra det du skrev där uppe. Läs du som inte har läst! Angående en smartphone så tänker varken jag eller Kröjf ansluta till the dark side (svik mig inte nu Kröjf), den klarar jag mig mycket bra utan. Hur jag kan leva utan en sån så vid den här tidpunkten? Utan att romantisera mig själv så lever jag mycket mycket simpelt. Men jag måste göra något åt min ''data-situation'' så jag håller på och samlar lite cash till just en dator, en stationär! Men du vet, det är så mycket man måste bekosta: räkningar, blöjor, hemresa till hemlandet, kläder, mat, ''fru-grejer'' (det går nog mest av allt) och allt annat. Det man tjänar ihop när man knegar blir knappt något över men jag försöker spara så mycket jag kan :).

Jag kan sitta hela dagen och prata om gamla spel, konsoler, minnen, nostalgi, smartphones och sociala medier men för forumets och fotbollsfantasternas skull, även för MODs skull så att han inte biter mig, så lämnar jag detta :), eller :(. Efter att jag svarat Kröjf förstås ;).
Barcelona wallmannen
2015-11-07 02:15
Amen
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vampíro
2015-11-07 02:07
Messi vann det priset för hans prestationer som 17-18 åring. När man tänker tillbaka på hans karriär så inser man vilket jävla unikum detta är alltså. Messi var fan världsklass från dag ett. Han var aldrig någon ung talang, han var aldrig nån ojämn junis som blandade utan han var en av världens topp 5 offensiva spelare sen det där målet mot Albacete. Det är endast vissa skadefyllda säsonger som har kunnat bromsa honom för annars är han helt ostoppbar. En klasspelare som levererade varje match från att han var 17 år. Det är snart på dagen 10 år sen den klassiska matchen på Bernabeu och jag minns hur jag och min polare, som också är die hard culé, satt i skolan och ritade in våra startelvor inför matchen. Han hade Giuly på högerkanten medans jag hoppades på att Larsson skulle få starta men ingen av oss trodde att Rijkaard skulle våga spela lille Leo med Beatles-frisyren. Men det gjorde han och fy fan vad bra han var. Visserligen bestod Madrids backlinje av avdankade lirare som Helguera och Salgado på den tiden men herregud vad Messi snurrade upp deras lag. Han lade upp första målet som Eto'o tryckte in och var rent allmänt suverän när han ständigt snurrade runt Pablo Garcia(vill minnas att han spelade) och Beckham. Det har funnits fantastiska spelare men sen har vi Messi. Det har aldrig funnits någon som honom och det kommer aldrig att finnas heller, aldrig. The best of all time.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-07 01:30
@ElRaval:
Adama är också nominerad. Götze, Isco och Neymar är lika gamla. De två förstnämnda är ffa avbytare i sina lag. Neymar är en toppstjärna. Tycker inte att Pato, Balotelli, Anderson och Cesc har tillfört något på toppklass heller. Rooney är en evig girig medelmåtta vars karriär senaste 4-5 åren har baserats på en myt om en bra spelare. Hazard och Thiago bl a kommer att tillföra mycket mer i framtiden. Thiago platsar åtminstone i Bayern. Annars står det mellan Coman, Martial, Rabiot, Asensio och min favorit Ruben Neves. Född 97 och dikterar Portos mittfält, 18 år gammal teknisk bollvinnande spelfördelare. Martial har redan kostat nästan 1 miljard så det känns kanske redan avgjort. Kostar alltid att köpa från Porto men PSG:s ägare som sponsrar oss vägrar sälja Veratti till just oss. Pogba kommer kosta minst dubbla Ruben. Men Ruben är en diamant!
Barcelona ElRaval
2015-11-07 00:41
@Stright outa Barca:
Hela listan i länktips. Till skillnad från tidigare år tycker jag inte det finns någon riktigt självklar vinnare. Om Angel Correa hade varit skadefri en längre tid så tror jag han hade vunnit. Han är i mina ögon den med mest potential på listan. Ser inte riktigt att Halilovic vinner just i år. Gissar på Max Meyer eller Martial. Munir skulle kunna få den just för att han spelar i Barcelona och har mycket speltid. Bellerin hade kunnat få den, men ser inte att en ytterback ska vinna priset. Bara offensiva spelare som vunnit priset, precis som alla andra priser hehe. Ganska svag lista om man ser till tidigare vinnare. Samtliga som vunnit sedan 2003 har gjort ett större intryck tycker jag än årets nominerade. Förutom kanske Raheem Sterling, men han är ju engelsman.. 2003 Rafael van der Vaart 2004 Wayne Rooney 2005 Lionel Messi 2006 Cesc Fàbregas 2007 Sergio Agüero 2008 Anderson Brazil 2009 Alexandre Pato 2010 Mario Balotelli 2011 Mario Götze 2012 Isco Spain 2013 Paul Pogba 2014 Raheem Sterling
Barcelona Katalano
2015-11-07 00:00
@Mdawg:

Wow, sjuka siffror!
Barcelona Mdawg
2015-11-06 22:42
Messi scored 36 goals after at least one dribble in the 18 months from august 2011 to january 2013.

Maradona scored 34 goals after at least one dribble in the 18 years from 1980 to 1997.
[@SarahStats, twitter]

Legend!
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 21:43
@Mdawg:
Jag tillrättavisar ingen, jag diskuterar. Någon tycker att titlar är allt man minns, jag tycker det inte. Någon tycker att det är befängt att de i Puertan kan tycka att Ronaldo är Reals bästa spelare genom tiderna, med hänvisning till att han vunnit för få titlar. Jag tycker det inte, eftersom just bristen på titlar gör att de inte finns många andra rimliga kandidater att skaka fram. "Även fast jag läser både dina inlägg samt alla inlägg på puertan är jag inte särskilt övertygad om att så är fallet." Det där förstår jag helt ärligt inte vad det betyder. Eller du är inte övertygad om att fallet är att jag tröttnat på alla läsa om hur bra vi är och hur usla de är? Och varför läser du alla inlägg på puertan? Ja, erkänt spökade till det lite. Känt eller allmänt känt hade ju också gått bra. Vet inte riktigt hur mina inlägg sett ut den senaste tiden. Men ger de en bild av någon som tröttnat på allt förskönande av oss själva och smutskastande av alla andra så är jag nöjd. Om inte, då får jag se till att jobba ännu lite hårdare på den biten. Angående puertan räcker det gott med att du läser alla inlägg, du hojtar säkert till när de skrivit något extra dumt.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 21:34
[QUOTE=Barclasico]Följer en barcelona sida på fb som uppdaterar allt som har med klubben att göra. Hos de hitta jag ryktet [/QUOTE] Okej, men dessvärre nämner France 24 inget om det, alltså är det falskt då dem enligt kommentaren ska vara ursprungskällan.
Barcelona Mdawg
2015-11-06 21:29
Smogen,
Tror närmare bestämt att de är lite av varandras motpoler!
Barcelona Smogen
2015-11-06 21:18
Dagen då el Pasillo klankar ned på och kritiserar Ronaldo samtidigt som Barcelonistas skriver ett inlägg där han försvarar honom. Fan vet om inte helvetet just frös till is.... :)
Barcelona Mdawg
2015-11-06 21:10
LennyRomario, Då förstår jag, du försöker alltså tillrättavisa några culés genom att intala dessa att det faktiskt är minst lika vackert hos våra rivaler. Tror nog att många är inne och smygläser på grannforumet och där får man en stor dos av denna medicin. Även fast jag läser både dina inlägg samt alla inlägg på puertan är jag inte särskilt övertygad om att så är fallet. Kändes bara lite ironiskt då du nämnde statistikrabblande åt att jag nämnde hur pass stort avtryck Messi gör på ett lag eftersom vi bärgar väldigt mycket titlar. Medan du i själva verket brukar ta Ronaldo i försvar genom att benämna antalet gjorda mål. Jag tror bestämt inte du riktigt förstår ordet erkänt i det sammanhanget jag skrev det. Jag lägger in ordet "allmänt" före "erkänt" så klarnar det kanske? Du kan stoltsera med att du varit medlem sedan 2007, men det ändrar inte det faktum av hur inläggen sett ut på senare tid. Puertan ligger faktiskt bara ett knapptryck från detta forum, där hittar man åtskilliga inlägg om just detta om man vill läsa sånt.
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 20:49
@Mdawg:

Nej du har inte nämnt "enda". My bad, trodde du läste hela mitt inlägg som tog sin utgångspunkt från: "den enda man kommer komma ihåg är titlarna laget vann, och där finns det inte mycket och skryta om".

Erkänt att jag kommer in här och försvarar Ronaldo? Var tror du jag kommer in ifrån? Och vem har erkänt det? Det är väl egentligen bara jag som kan erkänna en sådan sak, och det kan jag inte minnas att jag gjort.

Har varit reggad här på Barca sedan 2007. Men det är inte alla av oss som vecka in och ut orkar läsa om hur uselt allt från Marängerna är och hur vackert allt härifrån här. Det blir tröttsamt.
Barcelona Mdawg
2015-11-06 20:39
LennyRomario

Har jag nämnt att det är det ENDA? Nej.

Sedan är titlar endast statistikrabblande i dina ögon? Att nämna någon som en legendar enbart baserat på gjorda mål och ett stort ego tycker jag är ett hån mot alla stora fotbollslegendarer.

Sedan kan jag inte låta bli att reagera på "mitt statistikrabblande", då det är erkänt att du dyker upp och försvarar Ronaldo på detta forum, och detta brukar väl ske med statistik om jag inte missminner mig? För vad annars är tröttsamt statistikrabblande om det inte är Ronaldos målskörd som är på tal. ;)
2015-11-06 20:39
@enkos:

Nej.

Tror du syftar på ett inlägg jag skrev tidigare i veckan som svar på den "uppståndelse" Sport skapat genom att påstå att Messi låg en vecka efter i rehabiliteringen.

Skrev då att klubben KANSKE skulle göra något uttalande efter de medicinska tester Messi genomförde i veckan, eller att vi skulle få mer trovärdig info från en säkrare källa, typ CatRadio eller CadenaSER.

Den enda media som kommit ut med något sedan dess är mig veterligen COPE som sagt att Messi kunnat jogga utan problem sedan några dagar tillbaka.
Exakt vad detta innebär för hans comeback är oklart, och varken MD eller Sport har rapporterat något om detta.

Så vi får sitta lugnt i båten ett tag till.
Visserligen har Lucho presskonferens i morgon klockan 13, men han har varit väldigt reserverad när det gäller frågor kring Messi. Det enda han sagt är att det inte förekommit någon "set-back".
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 20:14
@Mdawg:
Är titlarna det ENDA du berättar om för barnbarnen får vi helt enkelt hoppas att de kan njuta av honom på youtube. Nu känner jag inte din barnbarn, antagligen inte du heller ännu, men jag är ganska säker på att de kommer uppskatta Messis dragningar och magi mer än ditt statistikrabblande :)
Barcelona Mdawg
2015-11-06 20:00
LennyRomario

Jag skall definitivt nämna för barnbarnen att Messi vann "si och så" många titlar, så de får ett humm om hur pass stort avtryck han kunde göra i ett lag.

Stoltserar definitivt hellre med det än några överstegsfinter och bortklippta dyklektioner i gamla youtubeklipp :)
Barcelona enkos
2015-11-06 19:54
I veckan skulle klubben uttalat sig om Messis skadelägge?
Barcelona enkos
2015-11-06 19:50
Messi är en bland tio som tävlar om Puskas pris med sitt solomål mot Bilbao
Annons: