/spanien/barcelona/forum/171.aspx/spanien/barcelona/forum/171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2017-03-27 14:47
Håll i hatten vad deprimerad jag blir när jag läser kommentarerna nedan om thiago, Gomes och prissummor hit och dit. Inte nog med besvikelsen när Thiago lämnade, jag såg honom redan då som vår näste självklare stjärnmittfältare. Nu så hemsöker han oss som ett spöke jämt och ständigt och påminner oss om vilket dumt beslut det var av vår ledning att släppa honom också. Bara detta i sig är faktiskt värt en tröst-öl eller 2, varje dag, under resten av säsongen...
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-27 14:45
Först och främst såldes thiago för att han själv ville bort. Varför ville han bort? För tränarna visade inte honom förtroende, han släpptes för 25 miljoner € pga en klausul som var kopplad till hans speltid om jag minns rätt. Nå ska ledningen in och tvinga tränaren att spela thiago eller ska thiago förtjäna platsen? Gäller det enbart thiago eller ska det gälla alla spelare? Glöm inte bort vem som värvade Fabregas, eller hade inte pep makten att säga nej? Vart det ledningen som gav Fabregas speltiden? Nej thiago lämnade och skall absolut inte köpa tillbaka för mer än 40 miljoner € om ens då. Satsa allt på veratti annars kolla på vad som finns i la masia. Spelar hellre Samper eller Alena där än att värva tillbaka thiago.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:44
El Pistolero Word, nu älskar jag förvisso Coutinhos spelstil men som du säger så är han inte vad vi behöver. Jag är inte alls optimistisk gällande våra chanser att få hit varken Thiago eller Verratti. Thiago stortrivs i Bayern München, han befinner sig redan i en av världens absolut mäktigaste och största klubbar med en klubbledning som utan tvivel måste anses som den bästa och mest välskötta i Europa. Han har fått enormt med förtroende sedan dag 1 han anlände, först av Pep och nu av Ancelotti och har framför allt den här säsongen vuxit ut till att bli kanske världens bästa mittfältare. Förmodligen hade det skett även med Pep tidigare säsonger men han hade oturen att skada sig tyvärr för hans del, medans han i år fått mer regelbunden speltid. Varför skulle Thiago välja att lämna en klubb som Bayern, som tror och satsar på honom för att gå tillbaka till klubben (med samma personer i styret) som valde att inte tro på honom? Really, jag är culé ända ut i benmärgen men hade jag varit Thiago hade jag bett Bartomeu och Robert att dra åt helvete ifall de kontaktade mig. Inte fan väljer jag att gå tillbaka till en klubb som visade så tydligt att de inte trodde på mig eller ville satsa på mig. Not a fucking chance alltså. Thiago har själv sagt att han egentligen inte ville lämna men att han fick så osäkra vibbar från alla inom klubben och att när det verkligen spåddes på stora rykten om att han skulle kunna lämna så väntade han bara på att någon, vem som helst, skulle ta upp telefonen och ringa honom och be han att stanna, att förklara för honom att framtiden är hans på mittfältet och att man vill satsa på honom. Man totalt sket i Thiago, man var alldeles dör upptagna med att köpa Neymar, och det förvånar mig inte alls om de ville bli av med Thiago så att Neymar kunde få nr 11 som under den tiden var Thiagos nummer. Mycket fulspel från den här ledningen och nu ångrar man sig. What a fucking surprise att de skulle ångra sig med Thiago, alla visste det förutom dessa nötter. Seriöst att man släppte Thiago är ett av de största skämtet den här klubben någonsin har begått på det sportsliga planet, det enda jag kan se som värre är att man lyckades fucka upp Ronaldos framtid hos oss och istället se till så att han försvann till Inter. Thiago gör helt rätt om han stannar i Bayern, hade jag också gjort.
Barcelona A good coach is everything!
2017-03-27 14:37
Gabriel // 50 mille för att vara exakt ! LE är ett skämt i mångt och mycket !
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:35
"Imagine being Barcelona. Sell 22-year-old Thiago Alcantara to Bayern for €25m then go buy fucking Andre Gomes three years later for €40m lol" Hittade detta på Twitter. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-27 14:33
Gabriel Ja klubben är väl för upptagna med att förbereda stora summor för Dybala eller Coutinho. Exakt vad vi behöver! Sigh...
Barcelona Barca Barca
2017-03-27 14:33
Reymar haha!! Om vi spelar tiki taka på fotbollsplanen, så spelar dom flesta klubbarna tiki taka med oss på transfermarknaden.
2017-03-27 14:31
Ja, United gjorde en större blunder med Pogba Så varför inte? Ut med två mittfältare o in med Thiago.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:30
Reymar Tycker personligen att enbart Verratti och Thiago är värda den summan. Men du kan glömma att Barcelona lägger det priset på Thiago, det går även att läsa i artikeln som handlar om just det citatet.
Barcelona Reymar
2017-03-27 14:29
Bayern Munich tell Barcelona Thiago Alcantara will cost 90 million (Sport)

Tycker ni han borde köpas trots priset? Om hi sålde Rakitic för 45M och Arda för 30M skulle det väl kunna bli möjligt.
2017-03-27 13:58
Lee med fint mål mot Zambia.
Barcelona Barca4life98
2017-03-27 13:47
Maykii Är du säker, för jag tänkte på att det är den sista matchen liksom och ligan kan ju avgöras? Vet du på ett ungefär hur mycket en biljett skulle kosta?
Barcelona Fuerza
2017-03-27 13:29
"The fact that it's happening [the rumours] is thanks to the club, to Real, who noticed me and took a chance on me after four years on the Barca coaching staff. Barca, when I was within their organisation, never noticed me. And that's what I would have liked." - Eusebio (källa: Goal) Hehe, oroa dig inte Eusebio. Barca uppmärksammade dig när du var i klubben. Du lyckades förstöra B-laget och åka ut ur Segundan. Sedan gjorde klubben av sig med dig, din skithög.
Barcelona jonis
2017-03-27 13:14
Nu har Barcelona bekräftat matchtiden mot Osasuna 26/4 så det blir att boka detta. Någon vänlig själ som kan rekommendera vilken av 4 "sektioner" som är bäst för platser ganska högt uppe? Tack :)
Barcelona Reymar
2017-03-27 13:07
@Gabriel:

Måste nog blivit handplockad av Perez...Dom får gärna spela med tolv spelare så det blir en jämnare match för vi vet ju alla vad som hände senast vi var på besök..
Barcelona Neymar N11
2017-03-27 12:17
Komigen nu visst domaren är madridista men gör vi vårat jobb rätt så spelar det ingen roll vem dömer. Ligan är ändå svårast att vinna utifrån hur det ser ut. Laget bör satsa mer på CL och cupfinalen. Vinner vi CL och cupen så är säsongen räddad från fiasko.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 10:40
Denne Gil Manzano är tydligen också president av en Real Madrid fanclub i Spanien. Borde väl gå superbra i el Clasico.
Barcelona Maykii
2017-03-27 09:38
[QUOTE=Barca4life98]Snabb fråga, ursäkta om jag avbryter diskussionen på forumet. Ska man avvakta och köpa matchbiljetter, till sista ligamatchen mot Eibar, på plats eller ska man köpa de innan man åker. Tacksam för svar! [/QUOTE] Köp dem på plats, du kommer garanterat hitta platser!
Barcelona Josep Guardiola
2017-03-27 01:32
Är den här Gil Manzano så färgad som påstås härinne? Fan vad arg jag blir isåfall. Det räcker inte med att de har 5p ledning också.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 00:26
Scouta Greizmann? Vad duktiga dom är, man ska alltså scouta en världsspelare som redan nu tillhör den absoluta eliten som man har möjlighet att se vecka in och vecka ut i la Liga. Finns väl ingen anledning till att behöva scouta Greizmann eller? Har man inte tillräcklig rapporter och gjort ek bedömning gällande honom ännu så är det bara pinsamt dåligt och på gränsen till skrattretande.
2017-03-26 23:59
Players that Barça are scouting during intl. break: Upamecano, Diaby, Griezmann, Tauvin, Sidibe, Cancelo, Cedric Soares, Bernardo Silva [md]
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-03-26 21:39
Mina tre drömvärvningar verkar inte alls vara klubbens prio. Av de rykten och det transfermönster vi visat senaste åren så lutar det att dessa spelare är vårt största fokus. Coutinho Cancelo ( Isco ? ) Dessa tre spelare är alla duktiga, och rent kvalitetsmässigt ( förutom kanske Cancelo som jag inte har superkoll på ) går de förmodligen in i startelvan. Men jag ställer mig högst frågande till att deras respektive talanger kan ge oss det vi verkligen behöver. En ojämn brasse på fel position, en madrista som ser stundtals slö/loj ut, och en joker a la "vidal" till högerback ??. Dessa är mina drömvärvningar som jag hade hoppats vi lagt mer fokus på att försöka värva över. De alla känns mer naturliga och har exakt de egenskaperna vi saknar i vår trupp. Veratti Thiago Bellerin Nåja , säsongen är inte ens slut och allt är baserat på rykten. Men jag känner igen mönstren och det känns redan fel. Hoppas jag har fel.
Barcelona Xaviesta
2017-03-26 21:33
Skönt för övrigt att AE Prat slog Alcoyano med 2-1 på hemmaplan som nästjumbo inför matchen. Alcoyano som jagade oss högst upp i tabellen åkte på en riktig mina och kunde med 10 man inte resa sig i andra halvlek och är nu 5 poäng efter oss i toppen med lika många matcher spelade. Ett praktexempel på när desperation slår klass! 31 omgångar avverkade med 7 to go now och det ser onekligen bra ut för B-laget inför avslutningen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-03-26 21:32
Så äckligt gott att Lasse ligger under med sitt Norge!
Barcelona Xaviesta
2017-03-26 21:24
Kröjjff Såvitt jag vet så är Blaugrana91 den enda i forumet som, om inte direkt välkomnar, så åtminstone accepterar ett namnbyte. Kanske finns fler, jag vet inte. Själv står jag på din sida och tycker att meckat skall heta Camp Nou för all framtid. Jag kommer aldrig att stödja ett namnbyte oavsett anledning, må den vara finansiell eller för att "hänga med i utvecklingen. Ett axplock av olika namn på arenor inom olika sporter som får mig att må lite illa: Cloetta Center Swedbank Arena Läkerol Arena Pepsi Center Scotiabank Saddledome Xcel Energy Center BET365 Stadium Emirates Stadium Etihad Stadium Gillette Stadium Red Bull Arena You get the point. Jag är tom emot ett tillägg på namnet som skulle påminna oss om sponsorn varje gång, exempelvis "Pepsi Camp" eller "Camp Nou Quatar" och liknande skräp. Rör inte min Camp Nou - punkt slut.
Barcelona Barca4life98
2017-03-26 20:36
Snabb fråga, ursäkta om jag avbryter diskussionen på forumet. Ska man avvakta och köpa matchbiljetter, till sista ligamatchen mot Eibar, på plats eller ska man köpa de innan man åker. Tacksam för svar!
Barcelona the cameroonians
2017-03-26 19:32
[QUOTE=Kung Messi]Med tanke på att Barto/Rosell kastade Cruyff ut från klubben, så är det onekligen lite pinsamt att vår nuvarande ledningen gör sådana grejer. Tydligen så är det mycket lättare att uppskatta Cruyff först nu när han ligger i graven... [/QUOTE] Självklart är det lättare, Johan valde ju att inte sätta sin fot på Camp Nou efter att Rosell dragit tillbaka titeln som hederspresident. Det var ju bara i samband med att Bartomeu gick med på att skänka ett antal miljoner från klubben till Cruyffs fond för barn med funktionsnedsättningar som holländaren kunde fångas på bild med the snake himself. Men hyllas de som äras bör, tycker att de hedrar hans namn med statyn och namnet på den nya mini Estadi.
Barcelona Caz
2017-03-26 19:30
@Soko:

De tog inte med de i rapporten så han kommer inte vara avstängd. Men ja, var inte direkt några trevliga ord från honom. Men gillar att se den lite mer aggressiva sidan av Messi ibland.
Barcelona Kung Messi
2017-03-26 19:09
Med tanke på att Barto/Rosell kastade Cruyff ut från klubben, så är det onekligen lite pinsamt att vår nuvarande ledningen gör sådana grejer. Tydligen så är det mycket lättare att uppskatta Cruyff först nu när han ligger i graven...
Barcelona Kröjjff
2017-03-26 18:59
@ Xaviesta:
Camp Nou är mer än en fotbollsstadion och bör så förbli. Ty det är ju också en unik nationalklenod och samlingspunkt för katalanska självständighetssträvanden från fascism och förtryck.Därför tycker jag inte att man ska byta namn över huvud taget. Det är också något av ett monument över framförallt principen att kollektivet är större än individen. Och att då döpa om arenan efter en enskild spelare, hur mycket denne än betytt för klubben, känns helt enkelt lite förfelat i mina ögon och det av fler än en anledning. En är att Camp Nou är hemmaplan och symbol för basidén att det rör sig om "mer än en klubb". Och FC Barcelona är mycket större än någon personkult eller spelarprofil. Att sedan Cruyff varit ovärderlig för klubbens fotboll och bildat skola med sina geniala tankegångar och konkreta drag både på och utanför planen, är en annan s k femma. Och det bör verkligen inte gå någon besökare på mäktiga Camp Nou förbi då man sätter sin fot där vare sig nu eller i framtiden, när arenan väl renoverats. För namnet Camp Nou är när allt kommer omkring lika oersättligt i historiken, som Johan Cruijjf.
Annons: