/spanien/barcelona/forum/17099.aspx/spanien/barcelona/forum/17099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2009-08-30 14:14
Ämne: Thiago är en väldigt....
Muniesa har ju rutin från en CL-final :P. Nej, men jag håller med, det är en sak att gå ut och spela utan press i en träningsmatch mot City men det är helt annorlunda i en riktig ligamatch där lagen krigar från första minuten.

Thiago och Muniesa har mycket bra kvalitéer men som du säger deras brist på rutin gör de ojämna och man kan inte räkna med att de kommer prestera när de väl får chansen. Låt de spela ett år med Atlétic och så får Pep bestämma vad som händer nästa år.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 14:14
Undrar hur det blir med Chyg, vet någon om han kan engelska?
Jag vet att Toure kan ryska, så det är alltid nått ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 14:05
Thiago är en väldigt ojämn spelare än så länge. Mycket beror säkert på hans unga ålder. Om ni såg honom i senaste U20-Vm så var han direkt dålig, vilket iofs hela det spanska laget var. Det samma gäller Muniesa, han har ju inte ens provat på seniorfotboll förrän han fick chansen mot Osasuna i slutet av förra säsongen.
Barcelona tarrak
2009-08-30 14:02
Ämne: Ämne: Så här ....
Hehe! Jo det skulle inte vara en högoddsare, men turligt nog har vi ju DJ Pi-ke (som han kallas av lagkamraterna), så han får väl ha med en egen ljudanläggning.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-30 14:00
Rambla

Hehe det har du helt rätt i:) Jag blandade ihop det lite med när Pep var tränare i Atlétic. Men Segunda B är ändå en helt ok serie för många av spelarna. För Muniesa kan det vara bra med ett år där.

lameG^

Jag tror absolut att han kan göra bra ifrån sig och tycker att han ska spela i Copa del Rey matcherna. Men det är ändå svårt för honom att ta en plats i a-laget, då det är en väldigt stor press. Man har inte råd att tappa onödiga poäng heller. Det är också sällan Pep vilar de ordinarie innermittfältarna och när han väl gör det är det Keita och Busquets som får spela. Den där regeln som säger att en spelare inte får spela mer med b-laget om man gjort 5 matcher i a-laget gör det inte precis lättare heller. Men jag hoppas och tror att Pep kommer hitta bästa möjliga lösning för Thiago och samtliga Atlétic spelare. Thiago är som sagt en otroligt talangfull spelare.
Men ibland förväntar sig många för att unga spelare ska komma in och dominera direkt. Men det är tyvärr inte så lätt och man måste vara väldigt försiktig med så unga spelare för det kan lätt gå fel.

Det jag tycker är roligt med Barca och La Masia på senare tid är att man producerar så många spelare på alla olika positioner. Tidigare var det oftast spelfördelare men nu kommer allt möjligt upp. Kanske bara en duktig ytterback från La Masia som fattas nu:)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:56
Ämne: Så här ska det se ut....Du tror inte Bernabeau får lämpliga högtalarproblem just då?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:55
Ny Barca-trailer.
Barcelona tarrak
2009-08-30 13:46
Så här ska det se ut på Bernabeu i maj nästa år. Riktigt mäktigt när hymnen går igång, ca 6 minuter in i klippet.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:46
Andreas

Atlètic är kvar i Segunda B precis som förra säsongen. De missade kvalet till Segundan med en hårsmån i sista omgågen.
Barcelona lameG^
2009-08-30 13:44
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

En man för framtiden är han 100%. Men tror du inte han skulle kunna klara av och ersätta Xavi och Iniesta mot mittenlag i primera och spela 90 min i Copa del rey? Det tror jag han skulle kunna klara iallafall för han har ju egenskaperna för de.
2009-08-30 13:35
Thiago verkar helt klart vara en spelare som ska ta plats i Barcas elva om några år. Hans kvaliteter är sällan skådade för en spelare i hans ålder på den positionen. Men det lär ta ett tag eftersom Xavi och Iniesta har många år kvar.

Gai kommer också blomma om ett par år. Det finns ju så många talangfulla spelare i La Masia, synd att inte alla får plats i a-laget. Kommer bli spännande att följa Barca Atlétic i år. Dem kommer få lite tuffare motstånd i år med tanke på att dem avancerat en division och spelare som Muniesa kommer spela där och i år blir ett viktigt år för honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-30 13:34
Då var Chygrynskiy framme i Camp Nou för den traditionella fotograferingen framför klubbemblet.
Barcelona lameG^
2009-08-30 13:34
kolla på denna film så ser ni att han kan klara av möten mot mittenlag i primera utan tvekan. Iallafall om han spelar så här. JDS är mer mogen i sitt spel och kommer också få mycket speltid denna säsong. Ser hellre att vi flyttar upp dessa än att värvar en medelmåtta som Poulsen eller låter Guddy stannar.
Barcelona lameG^
2009-08-30 13:22
Jag tycker Thiago passar in mer i den rollen än JDS. Han göra inte "vågade" passningar utan bara spelar runt som en spelare från IFK kan klara av.
Barcelona Smogen
2009-08-30 13:17
bnmbnm

ibland bör man kolla upp fakta innan man ska retas med Madristas. :)
Barcelona Smogen
2009-08-30 13:16
Jag är helt övertygad om att Pedro och/eller Jeffren kan täcka upp för Henry i de flesta matcher. Tror detsamma gäller när Messi behöver vila, Pedro och/eller Jeffren kan ersätta honom. Svårare blir det om någon av Henry eller Messi blir långtidsskadade, då kan visserligen Iniesta ersätta, vilket leder fram till det verkliga problemet.

Det behövs en till riktigt bra kreativ mittfältare i Barcelona, någon som kan ersätta Xavi eller Iniesta när inte dom spelar. Den personen saknas just nu, det syntes inte minst i matchen mot Shaktar då spelet låste sig. Behöver vi värva eller kan Jonathan vara redo för detta ansvar redan nu?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:13
Smogen

Jag tänkte också på det. Sheva gjorde hattrick på Camp Nou 1997 när Kiev spöade Barca med 4-0. Vi vill verkligen inte att historien upprepar sig. Det positiva är ju att han också kommer att vara extra taggad mot Inter. Jag vet inte hur många mål han gjort mot Inter under sin tid i Milan men det är en hel del.
2009-08-30 13:10
Hetfield

Jag tror nog alla är överens om att vi borde satsa på Pedro och Jeffren. Men vi disskuterar mer om det eventuellt skulle bli något mer köp med tanke på att det snackas om det i spanska tidningarna och att det inte är säkert hur mycket förtroende Jeffren får i år.
2009-08-30 13:08
Willian är en duktig spelare också, det jag blev imponerad av under supercup finalen var framförallt hans defensiva jobb. Han var nere o hjälpte vänsterbacken många gånger och han sprang kopiöst. Hans offensiva kvaliteter var ju sedan innan ganska kända, otroligt snabb o teknisk, han sprang förbi Alves en gång ganska enkelt. Det enda som jag tycker är lite dåligt med honom är att han inte gör speciellt många mål och han ställer ofta till det i den avgörande passningen eller när han ska avsluta. Men även det köpet känns lite svårt med tanke på att vi just köpt Chyg från dem, men billigare än Robinho lär han ändå bli.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 13:07
Varför köpa Robinho när vi har Pedro och Jeffren? Känns lite onödigt att kasta pengar på en spelare som har en bra dag var 3:e match...nej tack!

Låt Pedro och Jeffren få ta över Henrys plats när det behövs
Barcelona Smogen
2009-08-30 13:06
Nu köper Dynamo Kiev tillbaka Shevchenko också...kan ge mig fan på att han får en rejäl nytändning i laget. ÄR mer och mer en mardrömslottning i CL det här.
2009-08-30 13:01
Det blir nog svårt att få honom, City kommer ju kräva en stor summa. Men han verkar alltid ha gillat Barca för han har sagt bra saker om klubben flera gånger som jag minns. Även Pep verkar inte ha något emot en värvning av honom, även fast det är svårt o veta då han inte uttryckt sig officiellt om spelaren.
En målfarlig spelare till i laget skulle inte vara fel, för om någon av anfallarna inte gör de föväntade målen eller blir skadad kan det kanske bli lite problem med tanke på att våra mittfältare inte gör så jättemånga mål. Men Iniesta lär nog göra fler mål i år än han gjort under tidigare år(hoppas jag på iaf:))
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:00
Ämne: Andreas (Aris/Brasil....Enligt de katalanska tidningarna så har vi redan försökt att värva Robinho på direkt önskemål av Pep. De menar på att han försökte få igång samtal under Joan Gamper med Mark Hughes. Robinho hade nog hoppat på det direkt om City varit villiga till att förhandla men de vägrar att sälja honom. Tur är väl det för det hade blivit alldeles för dyrt. Den där Willian hade nog varit ett bättre alternativ, både billigare och säkert mer villig än Robinho att vara en backup för Henry.
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:54
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Läste precis att vi fortfarande var ute efter Robinho och vi kommer göra ett försök. Vet inte vad jag ska säga om detta. Robinho är en av dem bästa yttrarna om han spelar som i Real. Frågan är bara om han gör de:P
2009-08-30 12:51
Köpet av Chyg känns ganska genomtänkt ändå. Det kanske inte gör så mycket att han inte kan spela CL i år då det inte är säkert att han skulle spelat speciellt mycket ändå. Han är ju tänkt att vara i klubben många år framöver så han kommer allt få spela i CL många gånger med Barca.

Som många varit inne på tidigare hoppas jag också på Jeffren flyttas upp till a-laget och inte lånas ut. Han borde få chanser i år i lite lättare matcher. Om han utvecklas mycket och blir den spelare han har potential till att bli kommer man spara så mycket pengar då man inte behöver köpa in någon på den positionen. Två spelare som annars skulle passa in fint hos oss tror jag är Willian och Robinho(jag vet att många inte kommer hålla med om Robinho och att det finns en del nackdelar men jag tror att han skulle vara bra i Barca).
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:32
Imorgon är det den sista dagen man kan värva spelare. Så det kommer ske massa förändringar i massa lag. För vår del så är vi nästan klara.

UT: Henrique(Racing), Guddy(Monaco)
IN: Chyg(Shaktar),BOMBEN

Bomben kan bli vem som helst som spelar på en central/vänsterytter plats. Det är ju inte säkert att det blir någon heller men vi får se:D
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 12:26
Helt rätt som lameG^ är inne på, i och med köpet av Chyg behöver Pep inte sätta så stor press på Muniesa och Fontás. De är alldeles för unga och framför allt oerfarna för att få för stor press på sig. Kom ihåg att Muniesa inte ens har spelat för Atlètic, han kommer direkt från juniorlaget Juvenil A.

Jag läste eller så hörde jag någon kommentator säga att Rasmus Elm inte kan spela CL med sin nya klubb under hösten pga att han spelade med Kalmar i CL-kvalet. Men att det skulle vara möjligt till våren när utslagningsomgångarna starar. I januari så har klubbarna rätt att registrera nya spelare för CL. Skulle detta stämma så får ju även Chyg spela CL till våren om Barca går vidare från gruppen, vilket vi får förmoda att de gör.

Jag vet inte om detta stämmer och behöver kolla up det ordentligt först.
Barcelona Trippeln
2009-08-30 12:24
Otroligt ogenomtänkt att sälja en av världens bästa ytter för ynka 25 miljoner!
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:09
basaric

Vi behöver Chyg för att Milito är skadad och kommer tillbaks i slutet av hösten. Puyol kommer backa upp Alves. Muniesa och Fontas är bara redo för några inhopp i ligan och mycket Copa del Rey. Så Chyg kommer vara mycket nyttig för oss. Han kan inte spela CL men tror vi satsar mest på dem rutinerade backarna Puyol,Marquez och dessutom Pique som fortsätter prestera. Vi får hoppas Milito kommer tillbaks också:D
Barcelona Tan
2009-08-30 11:48
Ämne: ja, Simon Banks arti....
Instämmer, mycket bra och välskriven artikel. En av de stora anledningarna till att jag brinner så för klubben.
Annons: