/spanien/barcelona/forum/17098.aspx/spanien/barcelona/forum/17098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-08-29 19:03
Gonzalez_Barca

Okej, tack. :)
Barcelona Klaustrus
2009-08-29 19:03
Gudjohnsen ryktas vara nära Monaco.
I sådana fall, vad sägs om att ge tröja # 7 till Pedro? Skulle han förtjäna ^^
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-29 18:57
Jr. Honken

tryck på ctrl+D såfort du går in där så sparas den som favorit.
Barcelona Jr. Honken
2009-08-29 18:49
Vet att det inte uppskattas speciellt mycket, men man kan ju tyvärr inte fråga i Real Madrids forum...

Någon som vet var man kan streama R.Madrid-Deportivo?

Ps. Kan inte använda Google, har problem med sidan.
Barcelona el Flaco
2009-08-29 18:45
Rambla - K9/

Den där Atlético-anekdoten var bara för härlig. Länka gärna Joanjo Pallàs krönikor här på forumet under den kommande säsongen.
-FCDK-
2009-08-29 18:41
Våra motståndare i CL förstärker. Sheva klar för Dynamo Kiev...
Barcelona BlueRed
2009-08-29 18:19
Manolo83

Är det inte mycket bättre om du frågar/tittar in i Arsenal eller Man.U forum? Jag är ganska säker på att dem har länkar där. Och för 1000.e gången så finns även Google, use it.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 18:18
Ett tips. Vanligtvis bruka man ju knappast tipsa att läsa Aftonbladet eller Expressen men i det här fallet måste man göra ett undantag.

Expressen har anstället fd El Mundo Deportivo-journalisten Joanjo Pallàs som krönikör. Han arbetade för EMD i 10 år och var på slutet ansvarig för Barcelona-redaktionen på tidningen. Den enda som vet mer om Barça är nog Pep Guardiola och det inte denna journalist vet om klubben är inte värt att veta. Han har väldigt bra kontakt med flera av barcaspelarna. Det kan bli intressant att läsa hans krönikor denna säsong. Ett litet utdrag:

"- Jag minns en gång under förra året, när Barcelona slog Atlético med 6-1. Barcelona gjorde 3-0 på de första tio minuterna. Efter matchen erkände en Barca-spelare för mig att en motståndare hade kommit fram och sagt: "snälla, bara sluta".
- Det är inte lätt för motståndarna att komma till Camp Nou, och ibland inte heller för Barcelonas nya spelare."

Snälla sluta! :D
Barcelona Manolo83
2009-08-29 18:10
någon som har en bra stream till man utd vs arsenal?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-29 18:08
Puyol säger att de kommer att göra allt för att hjälpa Chygro att anpassa sig till gruppen.

Han avslöjade också att Samu ringt honom efter matchen igår och gratulerat till titeln. Härliga Samu!
Barcelona el Flaco
2009-08-29 16:30
Chygrynskiy återvände till Donetsk med övriga laget och kommer idag vara närvarande under invigningen av den nya arenan, Don Bass Arena (Beyoncé ska bl.a. uppträdda). Joan Laporta och den sportansvarige vicepresidenten Rafael Yuste är inbjudna och kommer gå igenom de sista detaljerna i affären.

På söndag återvänder Laporta och Yuste hem till Barcelona, då i sällskap med Chygryk som kommer gå igenom sin läkarundersökning på kvällen och bli presenterad på måndag. Han kommer dock inte vara tillgänglig för spel mot Sporting.
Barcelona tarrak
2009-08-29 16:22
Är inte det här ganska meningslösa spekulationer? Man väljer att erbjuda tittarna HD-kvalitet genom att sända dubbelt via Canal+ och nu heter det att kanalen kommer ta över sändningarna? TV4 sport kommer att sända den här säsongen, vad som händer nästa år har vi ingen aning om, men jag har svårt att se poängen med att sitta här och gissa. Förmodligen vet de inte själva, men de som är intresserade kan väl mejla och fråga.
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-08-29 16:17
Ämne: TV4 har väl köpt Can....
Ja, Canal+ ägs numera av TV4-gruppen, som i sin tur ägs av Bonnier. Men de får ändå inte flytta över La Liga denna säsongen, eftersom tv-avtalet gäller kanalen TV4 Sport.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-29 16:15
TV4 har väl köpt Canal + eller har jag fel?

Om de nu ska flytta över La Liga till C+ är de bara pengagiriga idioter. Fyfan vad allt ska handla om pengar, skulle inte förvåna mig om det är Perez som äger dessa kanaler, skämt o sido, förstår inte TV4 att de kommer få så mycket arga tittare på sig?
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-08-29 16:11
Avtalet gäller väl dock över hela säsongen? Även om det är TV4-gruppen som äger C+ numera kan de väl inte flytta över den utan vidare? Avtalet gäller att matcherna ska visas på TV4 Sport. Inför nästa säsong kan det däremot ändras. Right?
Barcelona Hetfield
2009-08-29 16:06
Kan ni ta det lugnt, det är knappast aktuellt just nu, om det blir det så kan vi prata om det
Barcelona FCBiLove
2009-08-29 15:52
Canal + kommer snart att köpa all sändning, känner det på mig...
Och jag hatart
Barcelona C.Andrés
2009-08-29 15:50
Endå samma företag som äger tv4 och canal +. Får se hur det hela slutar.
Barcelona Den vise
2009-08-29 15:46
Det skulle bli för jävla tråkigt ifall tv4gruppen överger hela la liga "paketet" till C+.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-08-29 15:45
Barça! (MQUC3):

Aa, några bra matcher att se fram emot, dock skulle jag lägga till:

Bayern Munchen - Wolfsburg :D
Barcelona Vampíro
2009-08-29 15:39
Precis som Alavi från RM-red skriver så kan det mycket väl vara sista säsongen vi får se La liga i TV4 Sport. När jag fick reda på att TV4 och Canal + kommer sammarbeta och visa La liga matcher på båda kanalerna så tänkte jag direkt att det bara är en tidsfråga innan flytten till C+ blir permanent.
Barcelona el Flaco
2009-08-29 15:28
Fler glädjescener i detta länktipset.
Barcelona el Flaco
2009-08-29 15:27
I länktipset kan ni se när Puyol får ta emot pokalen och firandet efteråt.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-08-29 15:16
Ronaldinhoism

aa det e sant.
Ziiiidannneeee #5
2009-08-29 15:06
Valdes
Puyol-Pique-Marquez
Alves-Yaya-Xavi-Iniesta
Messi-Ibra-Henry

Haha, roligt att experimentera lite. Men jag tror nog att den elvan skulle passat er, för ni har ett säkert försvar och ett stabillt mittfällt!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-29 14:38
Lokmaniinhoo

Du har inte tänkt på att Z bara har spelat knappt 2 matcher för oss och är nog lite vilsen på planen då tex Messi rör sig så fritt som han gör?

I Inter var det typ Zlatan och 10 statyer på planen då kunde han springa och göra vad han vill eftersom han då inte kommer i vägen för någon.

Han vet nog själv att han inte kan göra som han vill, springa hur som helst i Barca. Skulle du vilja att han springer ut på vår högerkant för att få boll och därmed krocka med Messi?

En annan grej du får ha i åtanken är att han absolut inte är fullt tränad ännu. Att komma in i ett matchtempo och nytt spelsystem tar tid och då du inte är fullt tränad blir det ännu svårare.

Om du någon gång har spelat fotboll, varit borta någon vecka eller så och återvänder till planen vet du själv att huvet inte hänger med, du tajmar löpningar fel, du tar fel beslut, dribblar i fel lägen och slår någon svår passning i onödan. Då kan du tänka dig hur svårt det är för Z att komma in i ett nytt lag som Barca.

Lägg där till pressen han känner och prestationångesten han måste känna av.

5 titlar bara i år !!!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-29 14:27
United - Arsenal
Milan - Inter
Real - Deportivo

Kvällens intressanta matcher ;)
Barcelona Hetfield
2009-08-29 14:25
Rambla

Tack!

Vill bara påminna er om att det spelas en hel del spännande matcher ikväll, men missa inte Milan-Inter!
Ar Pharazon
2009-08-29 14:22
Angående Zlatans påstådda nonchalans är det någonting många ofta kritiserar honom för. Men jag skulle inte vilja säga att det är nonchalans, det är bara så Zlatan är på planen. Han kan gå runt och verka ointresserad för att i nästa stund hugga till och trolla lite grann. Detta är ett sätt som kan lura motståndarna, då de kan bli mer passiva när han inte verkar vara på spelhumör - vilket han sedan utnyttjar med sina konster och sin spelförståelse.

Han är inte en forward som jobbar hårt, så som Eto'o till exempel. Men han har en tanke bakom allting han gör, vart han befinner sig på planen och så vidare.

Att han har det svårt att anpassa sig till Barca är väl inte så konstigt, han har inte fått särskilt många träningar med laget och de matcher han spelat räcker inte för omställningen från Inter till Barcelona. I Inter var en oerhört stor del av spelet uppbyggt kring Zlatan, den senaste säsongen gick nästan varje anfall genom honom. I Barca är det lite annorlunda, istället för den långsammare fotbollen från Inter där han var härförare har han nu betydligt fler kompetenta och självständiga spelare med sig som tillsammans producerar en långt mer fartfylld fotboll.

När Zlatan väl har anpassat sig till sin nya roll gör han oss ej besvikna, var så säkra. Jag tror att Pep och co. har en väldigt bra plan för någon de köpt för 500 mille + en 30-mål-per-säsong-spelare.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-29 14:14
Lite matchkommentarer från Pep, han säger bland annat att när det väl gällde så bar Messi hela laget på sina axlar. Vidare säger han också "Messi är den bästa spelaren jag nånsin har sett eller kommer att se". Fina ord om Leo!
Annons: