/spanien/barcelona/forum/17096.aspx/spanien/barcelona/forum/17096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:48
Ämne: Rambla - K9: Så sant....
Självklart får de det. Då kräver klubbar alltid utköpsklausuler. Det kostar att ligga på topp.
Barcelona Vampíro
2009-08-30 23:47
Ok tackar, beundransvärt ändå att de väljer att göra det senare. Visar bara hur mycket de bryr sig om att prestera på sin bästa nivå för religonen är väldigt viktig för de herrarna.
Barcelona Suñol
2009-08-30 23:46
Rambla - K9: Så sant även om jag tror att Barca alltid får betala mer än vad Villareal gör. Jag gillar ju även Monchis arbete i Sevilla, hur många miljoner plus har dom inte gått kan man undra.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:43
Rättelse. Yaya och Abidal avstår, Keite ska göra ett försök.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:41
Ämne: Smogen:

Hehe, har....
De fastar inte, de har själva sagt att de kompenserar det vid annat tillfälle.
Barcelona Smogen
2009-08-30 23:41
Vampiro

här har du
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:40
Ämne: Rambla - K9: Att vär....
När det gäller de två så tror jag Txiki och fotbollsansvariga i klubben, utan Peps inblandning, nog ser dessa som framtida projekt ja. De tar en liten chansning. Det kan bli succé om spelarna utvecklas och anpassar sig bra till europeisk väldigt fort. Om det bara blir hyfsad succé så räknar man väl åtminstone att kunna sälja dem vidare. Lite märklig strategi kan jag tycka då det knappast är några småsummor de lagt ut för dessa spelare.

Vill man gå plus, så gör man som Villarreal och hittar dessa spelare och betalar ca 2m för dem, så som de tex gjorde med Caceres.
Barcelona Smogen
2009-08-30 23:39
el Flaco

hahaha....ok då! :)
Barcelona Vampíro
2009-08-30 23:38
Smogen:

Hehe, har börjat kalla honom Keite nu och el Flacos länktips bör förklara varför.

Annars skulle jag gärna vilja ha länk om det med ramadan. Är själv osäker på om Abidal, Yaya eller Keite fastar.
Barcelona Suñol
2009-08-30 23:36
Rambla - K9: Att värva spelare som Marscherano eller Cesc är ju som sagt väldigt svårt, se bara på Xabi historien och då pröjsade marängerna en hel del. Alternativet är ju att hitta billigare spelare från mindre lag och hoppas dom kan utvecklas i rätt riktning alternativt ta fram stora plånboken som Real och betala fasansfulla överpriser. Det är väl det som är tanken med Henrique och Keirrson? Att chansa lite.
Barcelona el Flaco
2009-08-30 23:35
Ämne: Ämne: Smogen/....
Vilken crack Puyi är.

Puyol, the G.O.A.T.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:33
Ämne: Smogen/

Hehe, nej....
Hahahaha...lika roligt varje gång det där.

Keeeeeiteeee. :D
Barcelona el Flaco
2009-08-30 23:31
Smogen/

Hehe, nej, från och med nu heter han Keite. Kolla på länktipset så förstår du. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:31
Det är bara att konstatera, för att försvara Txiki en aning, att det nog inte är det lättaste att tillgodose Peps önskemål när det gäller att införskaffa nya spelare. Det är oftast spelare som ses som nyckelspelare av sina nuvarande klubbar och de klubbarna vill verkligen inte inleda förhandlingar ens en gång.
Barcelona Smogen
2009-08-30 23:29
Vi ska nog också vara glada att Keita och Toure "fuskar" lite med ramadan som är just nu.

Vampíro

han heter Keita, dom uttalar det bara lite olika lite överallt. som typ speakern på camp nou.
Barcelona Suñol
2009-08-30 23:27
Hetfield: Ja och hade det gjort det så hade vi fått stå ut med Eto'o ett år till innan han hade dragit som bosman... Samy är inte den lättaste att ha och göra med så det var nog inte det lättaste att sälja honom. Jag tycker Txiki har gjort ett ok jobb, på vilket sett skulle han ha agerat istället? Han har ju agerat efter vad Pep har velat sedan så fattas den kanske en mittfältare men vilken spelare som inte kostar 30miljoner€+ skulle platsa?
Barcelona Vampíro
2009-08-30 23:21
el Flaco:

Hehe, rolig tanke. Har tänkt på en annan sak tidigare, Mali har ju redan M. Diarra och Sissoko som köttare på mitten, klarar de sig inte utan Keite?

Men ledningen visste vad de gav sig in på när de värvade Yaya och Keite så man får acceptera att de är borta under några veckor.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 23:20
Sunol

Du får inte glömma bort att Eto'o dealen kunde gått åt helvete...att de lyckades med bytet var rena rama "turen" (om man nu tror på det ordet), det var liksom sista chansen
Barcelona Suñol
2009-08-30 23:19
Hetfield: Yaya toure var ju Txikis värvning kanske en av dom bästa värvningarna dom senaste tio åren.
Sedan har ju Pep tackat nej till en hel del spelare som Txiki har föreslagit. Det är nog på grund av Etoo affären som allt har skett i sista minuten, för annars har ju Barca varit klar på värvningsfronten redan i juli.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-30 23:17
Min kompis fick en kusin för inte alltför länge sedan, snacka om att det blev kamp och försöka få rätt färger i han när min kompis är Cule och min kompis broder är Gunner.
Han blir nog en Cule ska vi se, ja menar, annat vore ju konstigt.
Barcelona Smogen
Tror det blir bra med Jonathan, då får vi dessutom en mittfältare med ett riktigt bra skott, det är något jag saknat i barcelona under nästan 10 års tid (van bommel och Deco visade upp sina fina skott lite för sällan). Toure är ju bra på den punkten också men eftersom han oftast är pivote får han ju inte chansen att skjuta särskilt ofta.
Så om bara Jonathan lär sig träffa målet lite oftare kan han nog bli en ganska bra tillgång. hoppas han får lite speltid redan imorgon. säg inbytt när barca leder med 4-0 i 70:e minuten. :)
Barcelona FCBiLove
Härligt att komma hem och se att det är nästan 100% klart med Chygrynskiy !
Barcelona FCBiLove
Härligt att komma hem och se att det är nästan 100% klart med Chygrynskiy !
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-30 23:12
Hej Cules en snabb fråga bara hur lång är Chygrynskiy ?

Visca Barca!
Barcelona el Flaco
2009-08-30 23:09
Inte för att låta negativ, men jag hoppas och tror att Mali kommer förhoppningsvis åka ut ur Africa Cup of Nations direkt efter gruppspelet. Elfensbenkusten är ett betydligt starkare lag och lär förmodligen gå minst till semifinal.

På så sätt får vi åtminstone hem Keita efter bara ett par veckors frånvaro.

PS: Ett stort beröm till alla föräldrarna här på forumet som omsveper sina barn i Barças färger, i sann barcelonismo anda. :)
Barcelona Hetfield
2009-08-30 23:07
Vampiro

Tror att det var Laporta som pratade med Piques mamma, och då nämnde morsan att Pique saknade Barcelona, and the rest is history

Det är knappast Txikis brillianta värvningspolicy som har räddat oss, kan inte fatta att han fortfarande kvar, när skadorna kommer så kommer vi att få betala ett högt pris
Barcelona Vampíro
2009-08-30 23:06
Ämne: Är det bara jag som ....
Haha, glömm inte: synas så mycket han kan i media ;).

Näh men tycker han ibland får lite väl mycket skit härinne, ingen av oss vet ju egentligen hur det ligger till bakom stängda dörrar och allt kan ju inte skyllas på Txiki. Vi får heller inte glömma att han gjort ett par bra värvningar under sin tid, har för mig att det var han som stoppade värvningen av Garay och istället satsade på Piqué.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 23:05
I morgon vill jag läsa att minst två spelare har blivit permanent uppflyttade till a-truppen. Jeffren och JDS bör det bli.

När tusan blir Marquez friskförklarad? Under USA-turnén när han skadade sig så sas det att det skulle ta 10-15 dagar för honom att blir frisk, Hur länge sen är det nu? Hans läkkött verjar ju inte vara det bästa på ålderns höst.
Barcelona Smogen
2009-08-30 23:03
Men vi vann trippeln med samma mittfält som vi har idag, och hade inte Pep varit säker på att Jonathan kan vara en större tillgång än Guddy hade ju Guddy garanterat inte lånats ut.
Dessutom är jag säker på att Pique eller Marquez kan ta hand om pivote platsen om det skulle krisa.
Vi får bara hoppas att Chryg gör bra ifrån sig direkt.
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-30 23:03
Det här är Txiki Begiristains telefonsvarare. Vi är förtillfället på semester i USA och spelar golf. Om du ringer för att erbjuda någon spelare, lämna gärna ett meddelande så ringer vi upp såfort vi är hemma. Tack så mycket
Annons: