/spanien/barcelona/forum/17093.aspx/spanien/barcelona/forum/17093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:13
Smogen

Jag tänkte också på det. Sheva gjorde hattrick på Camp Nou 1997 när Kiev spöade Barca med 4-0. Vi vill verkligen inte att historien upprepar sig. Det positiva är ju att han också kommer att vara extra taggad mot Inter. Jag vet inte hur många mål han gjort mot Inter under sin tid i Milan men det är en hel del.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-30 13:10
Hetfield

Jag tror nog alla är överens om att vi borde satsa på Pedro och Jeffren. Men vi disskuterar mer om det eventuellt skulle bli något mer köp med tanke på att det snackas om det i spanska tidningarna och att det inte är säkert hur mycket förtroende Jeffren får i år.
2009-08-30 13:08
Willian är en duktig spelare också, det jag blev imponerad av under supercup finalen var framförallt hans defensiva jobb. Han var nere o hjälpte vänsterbacken många gånger och han sprang kopiöst. Hans offensiva kvaliteter var ju sedan innan ganska kända, otroligt snabb o teknisk, han sprang förbi Alves en gång ganska enkelt. Det enda som jag tycker är lite dåligt med honom är att han inte gör speciellt många mål och han ställer ofta till det i den avgörande passningen eller när han ska avsluta. Men även det köpet känns lite svårt med tanke på att vi just köpt Chyg från dem, men billigare än Robinho lär han ändå bli.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 13:07
Varför köpa Robinho när vi har Pedro och Jeffren? Känns lite onödigt att kasta pengar på en spelare som har en bra dag var 3:e match...nej tack!

Låt Pedro och Jeffren få ta över Henrys plats när det behövs
Barcelona Smogen
2009-08-30 13:06
Nu köper Dynamo Kiev tillbaka Shevchenko också...kan ge mig fan på att han får en rejäl nytändning i laget. ÄR mer och mer en mardrömslottning i CL det här.
2009-08-30 13:01
Det blir nog svårt att få honom, City kommer ju kräva en stor summa. Men han verkar alltid ha gillat Barca för han har sagt bra saker om klubben flera gånger som jag minns. Även Pep verkar inte ha något emot en värvning av honom, även fast det är svårt o veta då han inte uttryckt sig officiellt om spelaren.
En målfarlig spelare till i laget skulle inte vara fel, för om någon av anfallarna inte gör de föväntade målen eller blir skadad kan det kanske bli lite problem med tanke på att våra mittfältare inte gör så jättemånga mål. Men Iniesta lär nog göra fler mål i år än han gjort under tidigare år(hoppas jag på iaf:))
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 13:00
Ämne: Andreas (Aris/Brasil....Enligt de katalanska tidningarna så har vi redan försökt att värva Robinho på direkt önskemål av Pep. De menar på att han försökte få igång samtal under Joan Gamper med Mark Hughes. Robinho hade nog hoppat på det direkt om City varit villiga till att förhandla men de vägrar att sälja honom. Tur är väl det för det hade blivit alldeles för dyrt. Den där Willian hade nog varit ett bättre alternativ, både billigare och säkert mer villig än Robinho att vara en backup för Henry.
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:54
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Läste precis att vi fortfarande var ute efter Robinho och vi kommer göra ett försök. Vet inte vad jag ska säga om detta. Robinho är en av dem bästa yttrarna om han spelar som i Real. Frågan är bara om han gör de:P
2009-08-30 12:51
Köpet av Chyg känns ganska genomtänkt ändå. Det kanske inte gör så mycket att han inte kan spela CL i år då det inte är säkert att han skulle spelat speciellt mycket ändå. Han är ju tänkt att vara i klubben många år framöver så han kommer allt få spela i CL många gånger med Barca.

Som många varit inne på tidigare hoppas jag också på Jeffren flyttas upp till a-laget och inte lånas ut. Han borde få chanser i år i lite lättare matcher. Om han utvecklas mycket och blir den spelare han har potential till att bli kommer man spara så mycket pengar då man inte behöver köpa in någon på den positionen. Två spelare som annars skulle passa in fint hos oss tror jag är Willian och Robinho(jag vet att många inte kommer hålla med om Robinho och att det finns en del nackdelar men jag tror att han skulle vara bra i Barca).
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:32
Imorgon är det den sista dagen man kan värva spelare. Så det kommer ske massa förändringar i massa lag. För vår del så är vi nästan klara.

UT: Henrique(Racing), Guddy(Monaco)
IN: Chyg(Shaktar),BOMBEN

Bomben kan bli vem som helst som spelar på en central/vänsterytter plats. Det är ju inte säkert att det blir någon heller men vi får se:D
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 12:26
Helt rätt som lameG^ är inne på, i och med köpet av Chyg behöver Pep inte sätta så stor press på Muniesa och Fontás. De är alldeles för unga och framför allt oerfarna för att få för stor press på sig. Kom ihåg att Muniesa inte ens har spelat för Atlètic, han kommer direkt från juniorlaget Juvenil A.

Jag läste eller så hörde jag någon kommentator säga att Rasmus Elm inte kan spela CL med sin nya klubb under hösten pga att han spelade med Kalmar i CL-kvalet. Men att det skulle vara möjligt till våren när utslagningsomgångarna starar. I januari så har klubbarna rätt att registrera nya spelare för CL. Skulle detta stämma så får ju även Chyg spela CL till våren om Barca går vidare från gruppen, vilket vi får förmoda att de gör.

Jag vet inte om detta stämmer och behöver kolla up det ordentligt först.
Barcelona Trippeln
2009-08-30 12:24
Otroligt ogenomtänkt att sälja en av världens bästa ytter för ynka 25 miljoner!
Barcelona lameG^
2009-08-30 12:09
basaric

Vi behöver Chyg för att Milito är skadad och kommer tillbaks i slutet av hösten. Puyol kommer backa upp Alves. Muniesa och Fontas är bara redo för några inhopp i ligan och mycket Copa del Rey. Så Chyg kommer vara mycket nyttig för oss. Han kan inte spela CL men tror vi satsar mest på dem rutinerade backarna Puyol,Marquez och dessutom Pique som fortsätter prestera. Vi får hoppas Milito kommer tillbaks också:D
Barcelona Tan
2009-08-30 11:48
Ämne: ja, Simon Banks arti....
Instämmer, mycket bra och välskriven artikel. En av de stora anledningarna till att jag brinner så för klubben.
Real Madrid bnmbnm
2009-08-30 11:29
Ämne: haha...nu blir det l....Säsongen 07/07 när vi vann ligan spelade Robben 12 matcher från start och gjorde 4 mål. Vi hade vunnit utan honom också. Och säsongen 06/07 spelade han inte ens i klubben...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-08-30 11:28
Vi måste ha en bred trupp eftersom vi ska spela VM För klubblag och sen direkt till spanien och spela La Liga
Barcelona Smogen
2009-08-30 11:21
haha...nu blir det lite Real här, men Real hade troligen varken vunnit ligan två av de tre senaste åren eller ens spelat CL detta året om det inte varit för Robben...hade han inte haft glasben hade han nästan kunnat räknas i samma klass som Messi och Iniesta
Real Madrid Real Bulldog KB19
2009-08-30 11:15
Ämne: Ämne: Real Bu....
Skämtar du eller? Vad har Robben gjort för klubben som betyder så mycket? Började du heja på Real efter Ronaldoköpet eller?
2009-08-30 11:12
De sålde Robben och Sneijder för att de behöver pengar. Och nu har de köpt och sålt färdigt, så Higuain kommer att stanna kvar och kämpa om en plats. Om han spelar lika bra som han gjorde förra året (vilket jag är säker på att han kommer göra) så får han spela.
Real Madrid bnmbnm
2009-08-30 11:11
Ämne: Real Bulldog, om dem....
Vad exakt har Robben och Sneijder gjort för klubben som betyder så mycket?
Barcelona Criff
2009-08-30 11:04
Real Bulldog, om dem kan skicka Robben & Schneijder åt helvete efter allt dem har gjort för klubben, så varför skulle inte dem kunna sätta Higuain på bänken?
2009-08-30 10:55
Alexmanson//

Så du tror att Higuain kommer bli bänkad resten av säsongen efter allt han har gjort för Real Madrid, bara för att han var bänkad igår? Nejdå, Higuain kommer att spela.
Barcelona Smogen
2009-08-30 10:45
ja, Simon Banks artikel "Så blir du älskad i Barça, Zlatan" i dagens Aftonbladet är riktigt jävla bra, rekommenderas varmt.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-08-30 10:38
Ämne: Man kan inte annat ä....Folk som tror att fotbollslag kan byggas genom att spelare köps och säljs som daytraders byter aktier borde sätta sig in i hur Barca fungerar och tänker. Banks artikel är kanske lite idylliserad men intrycket är artikeln inte är långt från sanningen.
Barcelona Alexmanson
2009-08-30 10:22
är inte robben bäst eller, imponerad man blir. Skönt att han fick göra 2 mål, sen vet jag inte hur real har tänkt faktiskt med higuain på bänken nu (?) snacka om att förstöra en spelar karriär, han måste lämna om han ska få spela..
2009-08-30 10:19
Ämne: Dagens pappersversio....
Artiklarna om Zlatan och Barca ligger också ute på nätet.
Barcelona BANG
2009-08-30 10:06
Varför köpte barca zlatan? Han e inte värd de pengarna. En spelare som vi kunde ha köpt för de pengar är Aguero och Aguero-messi tillsammans funkar mycket bättre än messi-zlatan.Desutom så är aguero ung också. Zlatan e bra men han stannar anfallet hela tiden.
Barcelona Abbe #10
2009-08-30 10:02
Man kan inte annat än att älska BARCA!!!
2009-08-30 10:02
Dagens pappersversion av SvD har en stor Barca + Zlatan-special om tre uppslag. Den är en intressant läsning skriven av Johanna Garå. Undrar vad Svd-krönikören, Zlatanbelackaren och gubbstrutten Jan Marmelad känner när hans tidning lyfter fram Zlatan på detta sätt.
Barcelona basaric
2009-08-30 05:56
Varför spendera 250 miljoner på Chygrynskiy när laget redan har så pass många mittbackar?
Han blir den 7:e och dessutom så tycker jag att man betalar för mycket.
Sen får han ju inte spela i Champions Leauge heller det här året..
Pep verkar medveten om att det här är en chansing, idag gick han ut och så så här "I take the responsibility for the signing of Chygrynskiy".. Men jag hoppas verkligen att han lyckas i Barcelona.
Nog om det nu .. Vad tror ni händer med Higuain?
Tror ni han accepterar o sitta på Real Madrids bänk? Tycker att han gör ett misstag om han gör det, han är ung och behöver speltid för att utvecklas, han har redan visat många gånger att han kan bli världens bästa forward väldigt snart, men det han kan inte bli från bänken... Så jag tycker att han borde lämmna så fort som möjligt.
Just det, äntligen liga spel på måndag, fy fan vad jag har längtat.. Messi kommer inte medverka som dom flesta vet, men äntligen, äntligen får vi återigen se den underbara lilla vampyren... Jag har saknat honnom så mycket..
Hur tror ni det går?
Annons: