/spanien/barcelona/forum/17092.aspx/spanien/barcelona/forum/17092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-31 18:14
Rekomenderar Erik Nivas artikel starkt !

(om den blivit postad tidigare under dagen ber jag om ursäkt, har inte hunnit scrolla tillbaka)

/Andreas
MF Doom
2009-08-31 18:12
Har hela dokumentären rippat från Tv3. Kan lägga upp den på någon sida ifall någon vill se hela. Tipsa gärna om sidan man kan läggga upp den på. Vet inte om sådant är olagligt i detta forum, isåfall ber jag om ursäkt.

Någon som vet hur dagens startelva lär se ut ungefär?
Barcelona Trippeln
2009-08-31 18:01
Jag såg den där dokumentären om Zlatan.
Och ni vet när Zlatan skulle lira i den där lokalen i malmö,gissa vem som hade åkt ända till malmö för att överaska zlatan och lira med honom?

Jo Maxwell :)!
Barcelona petersays
2009-08-31 18:00
NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o

Ja men exakt. Självklart kommer man få igen en del av pengarna om man säljer spelarna. Men jag tycker inte att systemet som det ser ut idag är rättvist mot någon part. Spelare behöver absolut acklimatisera sig, men Benficas läktare är inte den rätta platsen. Att vi ser detta nu tror jag beror på en lite schism mellan ledningen och Pep. Pep har tydligt visat att han inte räknat med varken Henrique eller Keirrison i truppen. Ledningen däremot vill gärna värva, det är ju en stor del de lever på. Precis som en marknadsförare vill kunna säga "den där kampanjen gjorde jag" eller en journalist vill se sin signatur på en uppmärksammatd artikel så vill Laporta och Txiki göra värvningar som de kan få cred för. Keirrison fick inte ens en träning innan han gick på lån. Henrique fick inte många minuter under den totala försäsongen. Det tycker jag inte gör spelarna rättvisa. De kommer hit med en dröm om att spela för Barca och hamnar i farmarlag utomlands. I fallet Keirrison utnyttjade man ju en klausul i hans gamla kontrakt där man fick honom för en bra bit under hans utköpsklausul.
Barcelona Sersari
2009-08-31 17:59
Vampíro

Skön dokumentär faktiskt. Han är verkligen speciell denne Zlatan!
Barcelona Vampíro
2009-08-31 17:47
När vi ändå var innne på det här med vänskap i laget så hittade jag detta klipp från förra året, där TV3 fick träffa Zlatan up close i Milano. Ungefär 6:10 in i klippet så ser man när Ibra och Maxwell retas lite med varandra. Det är annars en bra "dokumentär" som TV3 gjorde och den är värd att se.
Barcelona Sersari
2009-08-31 17:47
Kolla på det här klippet med Piqué & Bojan haha!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-08-31 17:43
petersays

Väldigt bra skrivet, hoppas verkligen ledning har lärt sig av de misstagen lr vad man ska säga. Menar det är ju inte lite pengar 50-60Milj så hoppas verkligen de lärt sig.
Barcelona petersays
2009-08-31 17:42
Caceres €16.5
Henrique €8 + €2
Keirrison €14 + €2
Hleb €17

-------------------

€55.5 + €4

Inte direkt småpotatis
MF Doom
2009-08-31 17:41
Någon som har den förväntade startelvan ikväll?

Messi & Iniesta är borta ellerhur?
Barcelona Sersari
2009-08-31 17:39
Fan vad sköna klipp ni länkar alltså hahahaha!!

Det får en att älska den här klubben ännu mer bara!
Barcelona Hetfield
2009-08-31 17:36
Tänk om Ribery blir klar för Real? Wow säger jag bara, det blir tufft...
Barcelona petersays
2009-08-31 17:34
Jahapp. Nu tar truppen form. Skönt!
Kommentarer:

Gudjohnsen
Har alltid gillat ismannen, men han har aldrig levererat i Barca. Han har blandat helt ok matcher där han visat enorm löpvilja, med extremt mediokra insatser. Jag förstår att man hellre öppnar upp för Thiago, Keita och J2S. Men att låta honom gå gratis...?

Henrique
Vad ska man säga? Har inte sett honom spela mycket nog för att uttala mig, men att köpa en spelare för en relativt stor summa och ha honom på lån två år är jag starkt kritisk mot. Det känns som att Pep inte riktigt har intresse för Laporta/Txikis brassevärvningar utan istället vill satsa på egna spelare. Och det är i sammanhanget både bra och dåligt. Jag tror att han kan vara en väldigt bra spelare, och förmodligen kan Pep följa honom närmre i Racing.

Chygy
Här har Pep enorm press på sig. Levererar inte Chygy så kommer han få det hett om öronen. Han skickar ut två backlöften på lån för att ta in en spelare utan spansk erfarenhet för en i sammanhanget ENORM summa. Vi får hoppas att han gjort rätt beslut.

Hleb
Hleb verkar inte nöjd med Barca, Barca var inte nöjda med Hleb. Han tog inte chansen när han fick den och kommer frmodligen aldrig tillbaka till klubben. Ett uselt köp ur den bemärkelsen. Dock tror jag även här att det kunde lossnat om han fått förtroende, men han fick knappt lämna bänken. Förmodligen lämnar istället han klubben nästa sommar.

Caceres
Blandade bländande glidtacklingar med fatala felpass. Kommer han få speltid i Italien? Tveksamt. Synd, för han visar potential och jag gillar hans spelstil. Men kanske är han bättre i ett lag som inte har lika mycket bollinnehav.

Keirrison
Återigen. Ett köp som Pep inte bryr sig om alls. Han köps för 16M, en summa som bara två klubbar i Spanien har råd att lägga på spelare. OCh var hamnar han? På bänken i Benfica som redan har fyra anfallare. Knapp speltid hittills. Kanske kan det lånet vara det sämste beslutet ledningen tar denna Silly Season. Får han inte speltid har han ingenting på lån att göra. Jag tycker även att Portugal inte är den bästa ligan att acklimatisera sig i. Hellre ett spanskt lag.

Vi kommer oförsökt in på ett ämne vi dryftat många gånger under sommaren. Hur är det egentligen med kommunikationen mellan scouterna, Txiki, Laporta och Pep? Varför värvar man spelare man inte kommer att använda? Dom ruttnar bort på bänken antingen i Barcelona eller i nån annan klubb. Vi har spelare vi betalat, vad, 55-60M för ute på lån i fyra olika klubbar. Det är ingenting annat än ren och skär idioti och jag hoppas att detta är någonting klubben tar med sig som kritik. Vad har gått fel? Hur undviker man sådana här misstag i framtiden?
Barcelona el Flaco
2009-08-31 17:33
Ämne: Vampíro

Haha den ....
Det är uppenbart att Piqué och Bojan har en bra relation tillsammans. Se bara på länktipset vid 1:15 där Piqué "retas" med Bojan när laget skulle fotograferas med lagets nya buss. Det är även kul att sedan se Abidal komma till Bojans undsättning och knuffa bort Piqué därifrån.
Barcelona Vampíro
2009-08-31 17:31
Andreas:

Håller med, som du säger så är han redan en ledare fast än han bara spelat i A-laget en säsong. Den dagen Puyol väljer att lämna(förhppningsvis om många år) så går min röst till Piqué som lagkapten. Han har alla egenskaper för att lyckas.

Klippet du tänkte på finns i länktipset, kan inte sluta skratta åt det, den killen är bara för skön.
Barcelona Sersari
2009-08-31 17:31
Någon som har det där klippet när Piqué jagar Bojan i bara kallingarna förresten?:D
***MAN9UNITED***
2009-08-31 17:28
Vilka tror ni gör mål i kväll?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-31 17:25
Vampíro

Haha den är klokren. Jag gillar verkligen sättet Piqué tar hand om Bojan och de yngre spelarna även fast han inte är speciellt gammal själv. Han kommer bli Barcas nya ledare i många år framöver.
Jag gillar den där videon när man ser honom jaga Bojan i bara kalsonger haha. Det går inte att ogilla honom:)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-31 17:19
Dima, enkelt och bra.
Barcelona Vampíro
2009-08-31 17:19
Ämne: Damia är nog inte he....
Ja, Piqué är verkligen en skojare. Kolla bara i klippet hur han driver med några supportrar, haha klockrent!
Barcelona Trippeln
2009-08-31 17:16
Eftersom Chugrynkiys namn är så svårt att skriva så har jag gjort 3 ändelser för att göra det lättare.

(CHYG RYNSK IY)

Lätt eller?
2009-08-31 17:14
Damia är nog inte heller någon som Chyg vill likna:)
Det verkar till o med vara svårt att hitta ett smeknamn för killen:)

Dem borde fråga Pique, han borde kunna komma med något bra smeknamn som den skojare han är:)
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-08-31 17:14
Ordem e Progresso

Hahah riktigt roligt faktiskt :), gillar killen bakom målet också.
El_Capitano
2009-08-31 17:12
Varför inte kalla honom Chygryk? Det är hans riktiga smeknamn dessutom :)
Barcelona Vampíro
2009-08-31 17:11
Haha, men det roliga är ju hur hans namn blir på Katalanska: Dmitro Txigrinski, ganska likt Txiki ändå. Kanske enklast att köra med Dima, fast det fick mig att helt plötsligt tänka på den gamle högerbacken Damia haha ;).
Barcelona Ordem e Progresso
2009-08-31 17:06
Det här klippet fann jag otroligt underhållande, håll koll på Pique och Keita när Eto'o slår in returen, haha, visualisering. Även Iniesta ser ut som att han slår en liten bredsida för att hjälpa till. :)
2009-08-31 17:04
Haha det kanske inte är det bästa att bli associerad med Txiki dessa dagar:)

Men det verkar vara en duktig spelare som kommer tillföra i många år framöver.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-31 16:59
el Flaco

Vi får inte glömma Figo, JUDAS !
Barcelona Kim
2009-08-31 16:55
Haha... Jag hade faktiskt inte sett borracho-filmen med Messi. Något wasted... ;)
Länktips: www.halderot.se/
Barcelona el Flaco
2009-08-31 16:54
El_Capitano/

Hehe, cirkeln sluts med alla dessa Bibeln-referenser.

Rambla - K9/

Ja, det är nog bäst han får ett annat smeknamn än "Chygy". Om han vill bli populär på Camp Nou så är det nog kanske bäst att han inte associerar sig själv med Txikis namn. ;)
Annons: