/spanien/barcelona/forum/17087.aspx/spanien/barcelona/forum/17087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:31
Ämne: Hur kan man kräva at....
Visst, Pique blev nominerad, puyol blev inte. Det betyder ingenting. Puyol är bättre på allting, nämn någonting Pique är bättre än Puyol i ? Huvudspel? Har du sett Puyols nickdueller eller? 300% i varje duell.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 22:30
Här är listan över de 18 spelarna som Pep har tagit ut till matchen mot Inter på onsdag:

Valdés, Pinto, Abidal, Piqué, Maxwell, Puyol, Alves, Touré, Sergio Busquets, Keita, Jeffren, Xavi, Iniesta, Henry, Pedro, Ibrahimovic, Messi och Márquez.

Rafa Marquez är den enda tillskottet och Pep har bestämt för att inkludera Dima i resan till Milano, för att bekanta sig med laget.
Delarocha
2009-09-14 22:30
Hur kan man motivera kravet på att en spelare ska vara i klubben om han inte får regelbunden speltid?
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-14 22:27
Jag förstår mig inte på er, Serie A må ha mycket som är uselt, men där har il grande capitano betydelse, man lämnar inte bara föratt det gynnar en själv
Delarocha
2009-09-14 22:26
Hur kan man kräva att Puyol ska vara kvar för att han är lagkapten. Ganska uppenbart att han vill spela och får han inte tillräckligt med speltid ska han självklart få prova lyckan någon annanstans.

Vadå, Pique långt till Puyols nivå? Pique är nu bättre än Puyol. Puyol har gått ner sig de sista åren och det var inte en tillfällighet att Pique och inte Puyol var nominerad till bästa back i CL.
Platsen i startelvan förtjänar man på planen oavsett om man är kapten eller inte och det inser nog Puyol. Är Chygrynski och Pique bättre är det ju tjänstefel att spela med Puyol (eller någon annan back) för att han är kapten. Bäst spelare ska spela. Man kan ju inte premunera på en plats i laget för att man har förtjänat det för lång och trogen tjänst.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:25
Ämne: Puyol får lämna om h....
Förstår inte hur du kan tycka som du gör. Vadå ersättaren är här, visst Pique var grymt bra förra säsongen men han är har fortfarande långt kvar till Puyolsnivå, och vadå det nya Milan? Ingen har sagt att vi ska ha en medelålder på 35 i laget, utan det är viktigt med spelare som har varit med länge och har väldigt mycket rutin. Puyol förtjänar att spela så länge han vill, han är The Untouchable i Barca...Varför? För han förtjänar att vara det.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-09-14 22:18
Puyol får lämna om han vill. Visst killen har hjärta och är hjärtat i vår klubb. Men han börjar komma till åren nu och vi har redan hans ersättare på plats (pique).

Så bestämer han sig för att lämna för att han vill spela mer fotboll så är det bara att respektera det. Vi har många spelar med hjära i klubben kolla bara på Iniesta, Xavi,Pique,Busquets och Messi tex.

Alla är dom spelare som man skulle ha svårt att föreställa sig utan i barca. Betyder det att vi ska behålla dom alla resten av sina karriärer bara för det? Bs! Vi ska fan inte bli det nya milan. där vi låter estalgi stå ivägen för vår framgång. Dom bästa skall alltid spela för barca. Vi ska alltid ha världens bästa lag här.

Våra ungdomsled är starka nog att alltid förse oss med några utav dom och resten får vi köpa in. Men jag vill aldrig se oss bli estalgiska och spela spelare som inte håller bara för att do har hjärta. Låt oss inte bli så naiva. Spelare kommer spelare går sånt är livet.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-14 22:17
Patrik Kluivert y Rivaldo

Terry?
Barcelona tarrak
2009-09-14 22:17
Ämne: Äh, vi behöver väl i....
Nu är det ju inte specifikt en artikel i Aftonbladet som diskuteras, utan det har varit en mängd artiklar och uttalanden (det senaste av Txiki i radio), som har gett bilden av att Puyol avvaktar med kontraktsförlängning tills hans framtid i klubben blir tydliggjord.
Villarreal Grande Messi!
2009-09-14 21:52
Äh, vi behöver väl inte dra för stora växlar av det här med Puyol. Det var väl trots allt en artikel från Aftonblaskan?
Barcelonistas
2009-09-14 20:57
Filiipp-7

Lol mannen de är fejk bild
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 20:30
Rambla - bevisligen inte. I alla fall inte i längre stunder, inte ens på dåliga dagar som den här.

Kände mer som så att om allt jag bidrar med är sådant som folk använder för att ånga igång på så är det ganska meningslöst. För mig och för andra.
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-14 20:28
Finns ingen kapten ute i världen som Capitano Puyol. Ingen har ledarskapen,Hjärtat,Krigandet du kan hitta allt och ja lovar er tro MIG eller inte när jag spelar fotboll och vill ta bollen i från motståndarna då tänker jag Puyol. Hur han bryter anfall,passning,dribbling.

Puyol är Barcelonas hjärta......
Filiipp-7
2009-09-14 20:25
Så onödigt, spärrad! /Mod
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-14 20:07
Tarrak
Jag vet inte riktigt hur det går till. Om du vet hur man gör och har lust/ork att berätta så är jag väldigt tacksam!
Barcelona Rambo~
2009-09-14 19:58
Med andra ord så vill jag att Puyol gör en Maldini. Puyol har lätt fysiken att hålla lika länge som Maldini gjorde.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 19:55
Ämne: Tarrak

Ang. Guard....Hmm, Maldini var nr 1 när han var 40 år! Varför skulle inte Puyol fortsätta att vara det när han blir 33+? Jag tycker att Puyol borde stanna eftersom han känns som den ultimata krigare&ledaren. Plus så tycker jag att Puyol är lätt top5 mitback idagens fotboll.

Tycker helt enkelt att Puyol borde ha en status likt Raul, peta honom aldrig eftersom vi vet vad han kan göra och har gjort för klubben. Låter som att leva på gamla meriter i de flestas öron, men det tycker jag att Puyol är värd! Så länge han vill och orkar. Maldini var ju inte bäst sista året i Milan , det hindrade inte honom från att lägga av när han ville.
Barcelona tarrak
2009-09-14 19:46
Har alltid haft svårt att se Xavi som kapten då han inte ger intryck av att besitta några större ledaregenskaper. Å andra sidan har jag svårt att se vem som skulle ta rollen, möjligtvis att Piqué är redo då. Med det sagt så känns det som spekulationerna skenat iväg rejält. Jag tror ändå att det slutar med att Puyi stannar åtminstone en säsong till.
Barcelona Hyder
2009-09-14 19:45
Xavi lär i sådana fall ta över som kapten men min personliga favorit Piqué skulle enligt mig passa som handen i hansken för lagkaptensrollen. Pondus, kämparglöd, vilja och ledaregenskaper som jag tror bara kommer att utvecklas med tiden. Visst är han ung men fortfarande så agerar han så erfaret. Moget är väl att ta i för oss som känner till Gerards förmåga att skämta till det rätt ofta. Xavi är dock en väldigt bra ledare han med och här snackar vi erfaren på hög nivå. Jag känner bara att det skulle vara roligt att fortsätta ha en mittback som kapten, speciellt en som Piqué som gillar att befinna sig i båda straffområdena på planen :-)
Barcelona Okkapokka
2009-09-14 19:39
Ämne:
Om det hemska skul....
Eftersom att Xavi är Co-kapten så känns det väl mest troligt att det är hans som får efterträda Puyi, ja.
Barcelona kallesiete
2009-09-14 19:36

Om det hemska skulle hända, att Puyol lämnar (vilket jag tror är jävligt otroligt.)
Vem skulle då bli kapten? Xavi given?
Barcelona el Flaco
2009-09-14 19:35
Oavsett vad Puyol gör så kommer jag stödja hans beslut till 100%. Om han skriver på förnyelsen kommer jag fira, men om han däremot lämnar klubben för att uppleva ett sista äventyr utomlands kommer jag även ha förståelse för det. Jag kommer aldrig ha något ont att säga om honom, varken som människa eller som fotbollsspelare.

Under min tid som culé har jag fått uppleva tre lagkaptener; Guardiola, Luis Enrique och Puyol. Den sistnämnde är min klara favorit, främst för att jag har haft privilegiet att få uppleva hela hans A-lags karriär i Barcelona.

Puyi, G.O.A.T. kaptenen.
Barcelona tarrak
2009-09-14 19:31
Ämne: Någon som vet vrf ma....
Jag har hört att många har gjort det, så varför du inte lyckas är det svårt att spekulera i. Du kan ju alltid mejla eller ringa klubben om inte annat.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-14 19:27
Någon som vet vrf man inte kan köpa match biljetter från Barcas officiela sida än!!??
Barcelona Piquénbauer
2009-09-14 19:27
Finns inte en chans att Puyol skulle lämna. Har väldigt svårt att tro det iaf men är det så att han vill ha speltid och inte får det i Barca så förstår jag hans val och det måste respekteras. Låt honom prova på i någon annan liga, han kanske kommer tillbaka om 1-2 år igen och stannar kvar karriären ut.

Hoppas Pep vet vad han gör i det här läget, tror mycket ligger hos honom och han är den som ska kunna få Puyol att inse hans värde i laget.

FC Barcelona utan Puyol kommer kännas i mitt barcahjärta
Barcelona Den vise
2009-09-14 19:23
el Flaco

Bra där! Då har RED något att göra det vill säga att översätta intervjun för oss som inte talar spanska?
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-14 19:20
Tarrak

Ang. Guardiola, så är jag alldeles för ung föratt ha följt hans karriär , även om jag har sett honom spela och läst om honom, så kan inte döma honom alltför väl

Ps.

Jag dissar inte Puyol, jag VILL att han ska stanna, men förstår inte varför ni gör honom till den gyllene riddaren föratt han vill lämna klubben för mer speltid? Han är väl inte så naiv att han tror att han kommer att vara nr.1 när han är 33 +? Varför inte stanna kvar och blöda för klubben, även om det innebär mindre speltid? That's all I'm saying
Barcelona el Flaco
2009-09-14 19:20
Och här är del 2 från den intervjun.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 19:19
På tal om Puyol så rekomenderar jag den här intervjun som den katalanska tidningen el Periodico hade med honom igår. Oerhört läsvärd. Han pratar om sin framtid, om hur det går att träna under Peps ledning, mötet med Eto'o på onsdag, Zlatans inledning i klubben och Dimas debut mot Getafe, bl.a.
Barcelona tarrak
2009-09-14 19:15
Hetfield

Du är rolig du. Raul har missat två ligamatcher (faktum är att han startat flest matcher av samtliga utespelare) de två senaste säsongerna och du anser att han är ett bra exempel på en spelare som accepterat allt mindre speltid med åren? Annars är väl Raul ett ganska bra exempel på en spelare som tack vare sina år i klubben (04/05, 05/06, 06/07 snittade han typ 0,2 mål per match i ligan) blev mer av en belastning då han knappast gjorde rätt för vare sig lön eller speltid.

Du glömde att svara på min fråga om du ser Guardiola som en svikare?
Annons: