/spanien/barcelona/forum/17086.aspx/spanien/barcelona/forum/17086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messi3333
2009-08-30 18:00
Har förresten lite frågor angående biljetter till El Clásico. Jag är medlem i klubben och kan därför köpa biljetter på hemsidan, och ja, jag har läst reseguiden. Men stämmer det att försäljningsdatumet av biljetterna har flyttats till 2:e september? Vet någon ungefär hur snabbt "bra" biljetter går åt till El Clásico?
Barcelona Tan
2009-08-30 17:58
Jag hoppas och tror att du har rätt el Flaco, och en intressant jämförelse. Det var lite före jag började följa Barca. Skönt att höra flera forumrävar ha samma åsikt som jag har i grunden. :)
Barcelona messi3333
2009-08-30 17:57
Jag finner det underligt att man kan få länka till alla större fotbollssidor, men att mindre sidor där det kan stå lika vettiga saker, får man inte länka till för då finns det risk för att det är en person på sidan som länkar till en artikel. Borde egentligen vara sak samma så långe det står något intressant på länken.

Om nu inte får länka till en nyhet på fotbollive, varför ska man då få länka till en sida överhuvudtaget? Hela funktionen blir ju värdelös.
Barcelona messi3333
2009-08-30 17:48
El_Capitano

Något inlägg måste ju bli det tredje. Väldigt kul att du tar upp ålder också. :-)
El_Capitano
2009-08-30 17:46
messi3333

Löjligt att du leker hans försvarsadokat, ditt 3:e inlägg i forumet handlar om andra blogg!
"Visca den där bloggen" du kan inte vara mer än 12-13 heller.
Canaletes
2009-08-30 17:44
a L b

Aldrig det håller sig. Själv har jag 2
Barcelona messi3333
2009-08-30 17:43
Än mer töntigt tycket jag att ni spärrar honom. Ok att länka till bladet och fotbollkanalen, men inte till någon lite mer okänd blogg? visca den där bloggen
Barcelona el Flaco
2009-08-30 17:40
Visst är det en risk att enbart ha los canteranos att tillgå ifall truppen drabbas av skador, men å andra sidan måste träningshjulet tas av förr eller senare. Ibland leder skador och avstängningar till att en ny talang plockas upp och övertygar rejält. När Guardiola debuterade fick han mest göra det på grund av att Koeman var skadad, Amor var avstängd och klubben hade sålt Luis Milla till Real Madrid tidigare under sommaren. Och man kan nog lugnt säga att Cruyffs satsning på Pep gav utdelning. Jag tror att Pep har lika mycket förtroende för La Masia - killarna idag som Cruyff hade för honom en gång i tiden.
Barcelona a L b
2009-08-30 17:38
Grabbar, håll tummarna på Malaga nu. Vinnet pengar. :D
Barcelona Barca-nist
2009-08-30 17:36
intressant med laguppställningen imorn? :)
El_Capitano
2009-08-30 17:32
baarcabarcelona3

Och du själv skriver där förstås?
Real Madrid baarcabarcelona3
2009-08-30 17:30
Börjar bli tröttsamt detta, hur många är det nu från Fotbollive? Kan ni inte acceptera att reklam ej tillåts här! Spärrad! /Mod

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-30 17:23
Precis Tan. Det är ungefär det vi har disskuterat här under dagen. Om ynglingarna verkligen är redo att flyttas upp eller ej. Jag var inne på samma spår som dig förrut. Det blir svårt för dem att prestera som vissa förväntar sig. Men jag tror att Pep kommer sköta situationen fint. Det enda som kan bli problem är om flera spelare skadade samtidigt och då kanske dem måste spela och dem kommer då ha enorm press.
Barcelona Tan
2009-08-30 17:16
Jag håller helt med Rambla, frågan är bara om våra canteranos på mittfältet är redo att axla det ansvaret. Det är ju det jag helst av allt skulle se. Mycket hellre än en ny Esquerro ;)

Så varför inte behålla Guddy ytterligare en säsong och sedan flytta upp våra unga mittfältare nästa år alternativt under året? Jag vet att han kanske inte har den teknik som vi skulle vilja se hos en mittfältare, men han är en lojal, rutinerad truppspelare som aldrig klagar. Dessutom tycker jag ändå att han tillför något lite annorlunda som kan behövas i vissa matcher.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 16:58
Bra poäng Tan och jag är beredd att hålla med. Pedro och Jeffren bör klara av det bara de får förtroendet av Pep och ännu viktigare, fortsatt förtroende även om de inte alltid presterar bra.

Att värva äldre mittfältare som backup är just det Pep inte vill. Då kan han lika gärna behålla Guddy. Han har varit bestämd på den punkten. Ska någon värvas ska det vara någom som gör en skillnad, någon som direkt kan konkurrera om en startplats. Han vill inte ha några fler semesterlirare a la Ezquerro. ;) Då litar han hellre till spelarna från Atlètic. Det ska vi bara vara glada över, för det är ju vad vi alla vill. Se fler canteranos i truppen.
2009-08-30 16:55
Det blir nog inget mer köp. Det är mycket möjligt att Txiki försöker göra klart med någon spelare men det blir nog svårt. Om vi köper någon kommer det vara en bra spelare och ingen medelmåttig. Det finns nog inte många smarta klubbar som säljer nyckelspelare precis innan transferfönstret stänger.
Barcelona Tan
2009-08-30 16:54
Om vi skall förstärka utifrån skulle jag hellre se en rutinerad lite äldre mittfältare som kan agera backup på det offensiva mittfältet något/några år till innan JDS och Thiago är redo. Jag tror att det är där vi är för sårbara eller vad tycker ni?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-30 16:53
Fantastisk analys av Ramzi, som vanligt!
Barcelona Tan
2009-08-30 16:51
Jag ser mycket hellre att vi satsar på Pedro och Jeffren än att vi köper in någon mer. Jag tror att de håller som backup och det skulle vara väldigt roligt med än fler egna talanger i laget. Säder dessutom ytterligare positiva signaler till våra ungdomsspelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 16:50
Txiki har säkert bestämt sig för att köra på med den truppen vi har i dagsläget fram till januarifönstret. Fast får vi skador på några spelare under hösten kan det beslutet vara avgörande för hela vår säsong. Det kommer att bli försent att försöka reparera det i januari, då även Keita och Yaya försvinner till ANC. Du spelar ett högt spel Txiki och kritiken kommer att bli därefter om oturen är framme med skador på viktiga spelare.
El_Capitano
2009-08-30 16:47
Ja men om man ska välja mellan Mata och Robinho så Mata är betydligt yngre och bättre än Robinho.
Klart att alla cules föredrar Pedro.
Barcelona el Flaco
2009-08-30 16:45
Jag hoppas på varken Mata eller Robinho. Jag hoppas på Pedro.
El_Capitano
2009-08-30 16:43
Jag hoppas mer på Mata än Robinho. Magkänslan säger att det blir inga flera värvningar i denna fönster men kanske i januarifönstret.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-30 16:42
"Raul ordnade en straff sedan han dragits ner av målvakten Aranzubia. Fram mot niometerspunkten stegade miljardförvärvet från Manchester United, Cristiano Ronaldo. Utan problem satte Ronaldo 2–1."

Finn ett fel ?

Vivaaa la aftonbladet..
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 16:41
Lita inte på Marca. Det kanske stämmmer att Barca försökt få till en förhandling med City angående Robinho, men det kom aldrig så långt som till ett bud. City har från första stund sagt att de vägrar sälja.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 16:40
Tribente_magico

Där har du den

Om Txiki värvar Robinho så kommer jag att bli väldigt irriterad på honom, jag skulle inte ens låta Robinho få knyta mina skor, sen så ska han ta över Henrys plats..?
Barcelona 19
2009-08-30 16:38
tribente_magico

På marca.com står det att Barca har bjudit på 40 milj € men att dem tackat nej. Men det är lite skumt att Robinho inte spelar idag...
Barcelona tribente_magico
2009-08-30 16:31
Kan nån ta fram artikeln där det står att robinho ryktas till barca nyligen?, som många nämner i puertan.

står att barca lagt ett bud på 400 milj för han, eller är det bara påhitt?
Barcelona Trippeln
2009-08-30 16:19
quirry

25 miljoner euro.
2009-08-30 16:14
el Flaco

Ja precis, det är nog så det kommer bli också. Sedan får man ju också se hur mycket Fontás och Muniesa utvecklas.
Annons: