/spanien/barcelona/forum/17079.aspx/spanien/barcelona/forum/17079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-14 17:12
Tycker lätt att Valdes var bättre än Cassilas förra säsongen mycket bättre. Att han inte blir uttagen till La Selecion är utan tvekan inte hans fel och de betyder absolut INTE att han är dålig. Jag kan lika gärna påstå att Higuain är dålig p.g.a att han inte ens med i landslaget top 10 anfallre i Argentina. Men de är han inte Higuan är en galant spelare vilket lag som helst önskar att ha honom i sitt lag. Varför ska ni (Realmadrid-Supportrar) göra det svårt för er att skapa provicering med att VALDES INTE PLATSAR TOP 10 BÄSTA SPANSKA MÅLVAKTER ? Sjläv så tycker jag att han var lätt bättre än Casillas men vet när C i form då han är överlägsen top 5 bästa målvakter här är min lista ...............

1. Julio Cesar (Inter)

2. Buffon (Juventus)

3. Casillas (Real Madrid)

4. Cech (Chelsea)

5. Given (Man City)
Real Madrid Bengan
2009-09-14 17:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Men så där är det ju i alla klubbar, barcelona är ingen klubb som är undantagen. De flesta eller skulle nog säga alla klubbar har som majoritet vettiga fans som inte gör en fluga förnär. Men det finns alltid idioter, i ALLA klubbar. Precis som i samhället där de flesta sköter sig men det finns alltid små grupper som har som hobby att slåss och förstöra.

Det är alltid en risk att besöka en match, tom med en barca tröja då man lika gärna kan bli nerslagen av motståndarlagets supportrar. Men det känns ju knappast som en Zaragozatröja skulle provocera.

Känns ju nästan som en mindre risk att gå i en Zaragozatröja som är relativt neutral, finns inga uppenbara konflikter mellan klubbarna, än att gå i en barcelona tröja om man ser till att det lika gärna kan finnas en bunt idioter i motståndarlaget också som kan ge sig på en efter matchen.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 17:06
Är det någon som vet något mer om Puyol ryktet?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-14 16:30
"Om du läser igenom ditt inlägg ser det ut som du pratar om ett barn."

Hm, det tänkte jag faktiskt inte på. Jag antar att det krävs ett barn för att se det på det viset. Bra observation från dig.
Barcelona Klint
2009-09-14 16:15
marcus (barca)

Var inte Milito med i truppen ifjol också? Pep har inte direkt ett överflöd med spelare att tillgå så det gör väl varken från eller till att Milito är med.

Sen anledningen till att han är med begriper jag inte. Men det spelar väl mindre roll i sammanhanget.
Barcelona marcus (barca)
2009-09-14 15:49
Rambla - K9

Om du läser igenom ditt inlägg ser det ut som du pratar om ett barn. Nina är väl endå vuxen?(ta nu inte illa upp). Aldrig har du visat en sådan hänsyn mot någon annan som kommit in och skrivit om orrelevanta saker som inte alls har med laget Barcelona att göra. (jag tyckte det var lite småkul)

Självklart får man ha vilken tröja som helst men så fort Nina rör sig nära vårt forum eller en artikel handlar det oftast om att gå emot strömmen. Det blir uttjatat.

Aja. Tillbaka till ett Barcaforum nu då.

Eftersom Pep har tagit ut Milito i truppen till CL så borde han trots allt räkna med att spelaren hinner komma tillbaka. Vems plats ska han ta?

För inte är han uttagen för att känna trygghet och stöd?

All heder åt det, men det sysslade vår gode frank med förr.

Pep är en stålman!

För övrigt måste jag bara kommentera gästkrönikan. Troligtvis den absolut mest läsvärda jag läst på väldigt länge. Stor humor!
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-14 15:42
När jag går in för att kolla biljetter till matchen mellan Barca och Espanyol på Barcas officiela hemsida så kan man inte köpa än om man inte är medlem fast än att det var idag som man skulle kunna köpa om man inte är medlem. Någon som vet mer om detta?

Tacksam för svar!
Barcelona Den vise
2009-09-14 15:36
Gubbs när börjar eurotalk idag?

MVH:

EDIT: 18:00.
Real Madrid MADRID 1902
2009-09-14 15:19

Real Madrid Shi
2009-09-14 15:02
Alla tjejer vill sticka ut ur mängden, vissa opererar in 450 gram silikon i brösten andra går på en Barca match med en Zaragoza tröja.

Och hur vill killar som du sticka ut? Med stenåldersattityd och dumhet? Grattis, du lyckades! I fortsättningen får du vädra din sexism någon annanstans!/ Red

Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-14 14:44
De blir krig den 29:e november mot marängerna.

Kolla in bästa videon *Länk*
Barcelona Klint
2009-09-14 14:44
Guardiola

Håller med. Tomasz som höll i trådarna har tyvärr hoppat av tåget och hittills har vi inte hittat någon som kan fylla webmasterrollen på samma sätt. Finns det någon som kan sådant här är ni välkomna att höra av er till mig.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-14 14:43
Fick också en DVD häromdagen. Har inte kollat då min Dvd är kackig. Vad är det på den? En summering över säsongen ? Film ?
Barcelona Guardiola
2009-09-14 14:42
Spel schemat som fanns i vänster menyn förra säsong med alla matcher på samma ställe, Tv-tider och målskyttar i gamla matcher måste vart den bästa på hela Svenska Fans. Saknar den...
Barcelona Castefa
2009-09-14 14:36
Nina,

Du kan ha vilken tröja du vill. Jag har suttit bredvid folk med motståndarlagets tröja flera gånger. Det finns inga regler, bara folk som beter sig idiotiskt ibland... Britiska turister kommer alltid i sina ManU, Chelsea, Celtic etc. även matcher i spanska ligan. Zaragoza är inget Madrid eller Espanyol, så det kommer inte reta någon (och även i dessa fall har jag sett folk sitta mitt bland alla andra).
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-14 14:27
Nina

Du kan säkert gå på en Barca - Rubin Kazan match iklädd Zaragoza tröja, är inte rubins färger vit/blå dessutom? (Kan dock ha fel).

Kan ge dig ett exempel att när jag var på Spanien - Turkiet på Bernabeu gick jag med en kille som hade på sig en Barca tröja och inget hände fast förmodligen de flesta spanska fansen på arenan var maränger. Då spelade Spanien och inte Madrid så varför skulle de bry sig?

Samma sak med din Zaragoza tröja, Zaragoza spelar inte ingen kommer att bry sig, dock ska du kanske inte vid de värsta hardcore fansen som Rambla påpekar. Man vet aldrig hur de reagerar.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-14 14:06
Delarocha

Jag tycker också att du var lite väl hård mot Nina och du borde be henne om ursäkt. Visst kan man skoja med och om henne (vilket jag är säker på att hon kan ta med en klackspark), men man behöver ju för den skull inte vara elak.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 14:00
Heywood Jablome/

Antingen är det så att Mourinho har lugnat ner sig med sina uttalanden, eller så vill han inte ha en showdown med Pep.
Barcelona tarrak
2009-09-14 14:00
Den där DVDn var en trevlig överraskning som åtminstone lindrade ångesten lite, över att vara tillbaka i Sverige. Var på ett bröllop på Mallorca, där jag bland annat träffade (fd?) spanska mästaren på 200 meter löpning. Både han och hans familj är ultramaränger som samtliga är medlemmar i klubben och har haft bästa säsongsbiljetterna på Bernabeu sedan födseln. Vilken klubb han tävlar för? FC Barcelona!
Barcelona Klint
2009-09-14 13:59
Delarocha

Den där sista meningen var väl inte direkt schysst? Inga personangrepp är väl vad vi försöker att sträva efter här i forumet?

Nina

Jag förstår vad du skriver, men förstår likväl ändå inte vad du vill få ut av att bära ett annats lags tröja? Om man nu av erfarenhet vet att det kan gå illa - varför utsätter man sig för den potentiella risken?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 13:58
Ämne: Nina

Du strävar e....Delarocha.
Det var inte vidare snällt sagt av dig.
Men storslaget generaliserat.

Jag tänker inte ta den där diskussionen en gång till. Det var heller inte meningen att dra upp den här smörjan igen, from my part.
Förstår inte vad av det jag skrev som ledde fram till det men det är väl som man säger - när man inte har något att säga kan man ju alltid ta fram fiolen.
Antar att något jag gjorde var enormt provocerande, kanske blotta uppenbarelsen räckte?

Jag lämnar er ifred nu istället känner jag. Det är förmodligen bäst så.

Rambla - tack.
Delarocha
2009-09-14 13:55
Nina

Du strävar efter att sticka ut bara för sakens skull i alla forum har jag förstått men vad vinner du på det? Känns lite väl patetiskt men det är ju inte förvånande att det är du det handlar om. När första tanken vid varje handling är att sticka ut och gå emot strömmen då vet man att man är ute på djupt vatten. Tror förövrigt du kan få en del skit då Zaragozas underbara publik brukade bua ut Eto'o etc. Härliga rasister i en publiken. Kan förstå att du gillar ett sånt gäng.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-14 13:54
Jose Mourinho: "Barcelona är ett lag som har haft samma struktur i flera år, medan vi har ett par nya spelare. Vi kommer starta matchen med 0-0 och vi kommer givetvis att försöka vinna"

Inga teatrar i Barcelona? Han jämför inte sina spelare med våra spelare?
Barcelona Mojito
2009-09-14 13:48
Napao

Grymt bra musik till alla mål och matcher!

Jag hoppas den dyker upp snart!
Barcelona Napao
2009-09-14 13:42
Ämne: Sitter just nu och s....
Aha jag är medlem men har inta fått min DVD hoppas den kommer snart.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla - K9
2009-09-14 13:42
Ämne: Ämne: Nina, s....
Ingen har snackat om patetisk, åtminstone inte jag i alla fall. Det där med tvångsmässigt vara bara ett litet försök att försöka beskriva det lite humoristiskt. Kanske misslyckades jag med det. Din berättelse förklarar dock det hela.

Personligen tycker jag att det är horribelt om det visade sig att man inte kan klä sig i vad man behagar. Jag tror och hoppas att så är inte fallet. Problem uppstår nog bara om man hamnar bland hardcore-fansen.

Culés har faktiskt sett till historien rykte om sig att inte hata motståndarfans. Nu finns det ju självklart undantag precis som hos alla andra falanger. Det culés koncentrerar sitt hat till är mest klubbar, speciellt klubben Real Madrid, och inte deras fans. Undantaget är självklart rötägg som Boixos Nois, men de å andra sidan hatar väl allt och alla som inte delar deras ideologi och därför är det knappast rättvist att ha dem som någon sorts måttstock.
Barcelona Mojito
2009-09-14 13:35
Sitter just nu och ser DVD`n som damp ner i brevlådan idag.

Tydligen får alla medlemmar en summering av säsongen på DVD, med mål, kommentarer etc.

Ojojoj, vilken härlig säsong det var, trots den tuffa inledningen.

Kommer ni ihåg straffen på övertid borta mot Espanol???
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 13:21
Ämne: Nina, sätt dig brevi....
Det är ett alternativ. Ska ta det med Gabi, han blir nog eld och lågor.

Fast det är inte det som det handlar om. Att försöka sticka ut ur mängden. Dock den kanske vanligaste missuppfattningen.

Jag kan ju för den som är intresserad förklara hur det kommer sig i just det här fallet. Den som inte är det behöver inte läsa och gnälla vidare därom sedan.

Jag har en kompis som blev nerslagen av Barcelonasupportrar. Inte för att han hade Zaragozatröja på sig (det hade han inte, men han kommer där ifrån), utan för att han var osmart nog att dra upp vissa politiska frågor, han tyckte att det kanske vore intressant att försöka diskutera med dem och tänkte inte på - liksom jag sällan tänker på - att det faktiskt inte går att prata med alla.

I alla fall. Jag berättade det för en annan kompis, som är culé - denna hävdade att det är lögn. Ren och skär lögn, inte bara det, det är dessutom omöjligt.
För det finns på jorden inte finns någon som är mer tolerant mot andra supportrar/människor än just Barcelonfansen.
De inte bara gillar alla andra supportrar - de gillar även alla andra lag som spelar bra och vinner över dem.
I mina ögon är man lite väl hjärntvättad av Barcas fredsbudskap om man på allvar tror på det där, vilket jag också sa till människan, som fortsatte att hävda motsatsen.
Nej sa han, som varit där flera gånger - det är verkligen så.

Det är med honom jag ska se matchen, och han bad mig lova honom att jag skulle ha Zaragozatröjan på mig på matchen (själv ser jag inte riktigt poängen med det, för som ni säger, jag tror knappt ens nån tänker på det, riktigt så höga tankar om mig själv har jag inte att jag tror att alla 98 000 eller vad det nnu är som är där bryr sig om mig eller ens tar någon notis om mig) så att jag själv skulle "få se".

Ni kan tycka det är hur patetiskt som helst, eller tvångsmässigt (fin bild av mig själv jag sålt till Rambla), men likförbannat har jag lovat.

Får väl ha den under en annan tröja helt enkelt. Så sviker jag varken honom eller klädkoden, inte heller är jag en dålig gäst, hoppas jag.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-14 13:18
Anledningen till varför Dima och Pique spelade är för att de båda är spelskickliga. De två kommer att bli första valet i ligan. Kommer ni ihåg matchen mot Chelsea på Camp Nou då Pique och Marquez fick vara mittbackar? Precis som Cruyff säger så startar anfallen hos målvakten och när var det senast Valdés sköt upp bollen från en inspark?

Så fort vi får en inspark så går båda mittbackar ner och ytterbackarna går upp och blir yttermittfältare. För att behålla bollen så mycket som möjligt inom laget. Det jag är rädd för att vi kommer vara sårbara inför kontringar om vi tappar bollen.
Barcelona Mojito
2009-09-14 13:15
Det var väl normalt att låta Dima få speltid direkt, och samtidigt valde Pep att vila Alves, där helt naturligt Puyi fick ta steget ut.

Förra säsongen spelade Marques och Piqué oftare ihop, mycket pga Puyols skadeproblem och Abidals skada.

Jag tror inte Pep har för avsikt att avpollettera El Corazon riktigt än, men om dima fortsätter imponera så kan det bli mindre och mindre speltid ju längre säsongen lider.

Frågan är hur mycket Marques kommer användas, möjligt att han får avlasta Busi och Yaya som pivote mer än han får spela mittback???
Annons: