/spanien/barcelona/forum/17071.aspx/spanien/barcelona/forum/17071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-30 22:46
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Just det. 00:00 31 augusti, stänger transferfönstret och ingenting annat. Det blir nog inte värvning till, men man får väl hoppas.

Smogen. Grattis! Vad heter hon?
Barcelona Rambla - K9
Andreas:

Det är inte lätt att sälja och få betalt för spelare om Guddy. Han tjänar 4m i Barcelona och trivs med livet. Ska han lämna ska han först lovas speltid i sin nya klubb och även få en lön han anser vara acceptabel. Annars sitter han hellre av kontraktet som går ut nästa sommar. Då kan han själv välja sin nästa destination. Detta är vad som stör mig mest. Txiki och de som är ansvariga från ledningen är helt odugliga på att sälja spelare. Visst, vi är inte en säljande klubb, vi gör oss av med ej önskvärda spelare men någon futtig miljon borde man fan kunna förhandla sig fram till. Nu får vi visserligen in 2m av Monaco för Guddy om vissa villkor uppfylls. Beroende på antal spelade matcher och mål kan jag tänka mig.

Japp, så fort B-spelare deltagit i matchen (inte på bänken) räknas det som 1 spelad match. Efter 5 matcher måste han vara kvar i A-laget resten av säsongen. Detta gäller liga och CdR (gissar jag på).

El_Capitano:

Varför är det skönt att veta? Jag hade inte tackat nej till ytterligare ett nyförvärv.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Smogen -

Grattis, men du skaffa Barcas babykit :)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-30 22:45
Sedan ska man inte överdriva heller. Det är inte som att vi har tappat halva truppen, den är ju ungefär densamma som förra året och då gick det ju fint:)
Den största saken som de flesta verkar oroa sig för är att Yaya och Keita försvinner till Afrikanska mästerskapen. Men Busquets kanske är ännu bättre i år.
Barcelona Koeman_4
Ämne: som stolt ganska nyb....
Man får gratulera! Sånt gillar vi :D Har kort på båda mina barn i barca "body" när dom bara är nån timme gammla :P
Gäller att få in dom på rätt spår redan från första börja:P
Visca Barca
Barcelona Smogen
mittfältet är samma ja, backlinjen bredare och anfallet är, tack vara Pedro och till viss del Jeffren, bredare än förra säsongen.
El_Capitano
2009-08-30 22:44
Ämne: som stolt ganska nyb....
Grattis, söt bild :)
Barcelona Smogen
2009-08-30 22:42
som stolt ganska nybliven förälder måste jag också rekomendera min nya profilbild på min dotter....
2009-08-30 22:42
Smogen

Backlinjen är lite bredare. Men mittfältet kan man nog inte säga att det är bredare. Anfallet är väl ungefär detsamma.

Heywood Jablome

Jag tror att man har även morgondagen på sig innan fönstret stänger.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 22:39
El Flaco

Truppen är lite tunn? Vad ska man behöva göra föratt truppen ska vara tunn? Kidnappa Messi?

Jag är så jävla irriterad på Txiki...kan inte fatta att han får betalt för det han gör
El_Capitano
2009-08-30 22:39
Pep har nu sagt att han vill inte ha flera spelare i denna fönster.
Skönt att veta :)

*Länk
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-30 22:36
Jag hade gärna velat se en defensiv mittfältare till. Busquets är mer utav en holding player och är perfekt när Barcelona inte blir nerpressade.

Det är fortfarande 2 timmar och 23 minuter kvar :-)
Barcelona Smogen
2009-08-30 22:36
Den här grejen med att låna ut en massa spelare till lag som sen inte ger dom speltid verkar ju helt idiotiskt. Men K9 är väl i Benfica för att omställningen från Brasilien inte ska bli allt för stor och Caceras är förmodligen i Juventus för man hoppas att dom ska köpa honom nästa säsong, alltså inte för att han ska bli bättre så han kan ta en plats i Barcelonas backlinje nästa år.

Sen hävdar jag en sak, jag anser att truppen ändå är bredare denna säsongen än förra.
2009-08-30 22:31
Rambla

Jag håller med dig helt o hållet. Kunde inte sagt det bättre själv.

Det verkar också finnas brister i Txikis föhandlingsförmåga eller den som sköter förhandlingarna i klubben. Det är ganska ofattbart att man inte lyckades sälja någon spelare. För det finns säkert många klubbar som skulle kunna ge en bra summa pengar för de spelare som lämnat i sommar.

Jag håller med Pep till 100% när han inte vill ha några medelmåttiga spelare som Poulsen, Grygera osv i truppen. Får sånna spelare har inget att göra i Barca och då är det självklart mycket bättre att satsa på de egna spelarna även fast dem inte kommer kunna prestera direkt.

Förresten den där regeln som säger att en b-lags spelare endast får vara med i 5 matcher för att fortfarande kunna spela i b-laget, gäller den även om spelaren bara sitter på bänken och inte får hoppa in?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 22:31
Ämne: Själv har jag väldig....
Jag tror att du har rätt här. Pep räknar knappast med Caceres, han ser ingen framtid i honom hos Barcelona. Det är inte den spelartypen han vill ha till sina mittbackar. Detta är väldigt märkligt då mycket talar för att det var Pep som var väldigt ivrig att värva honom precis som var fallet med Hleb. Dessa värvningar får i så fall Pep ta på sig. Henrique och Keirrison har han själv aldrig ens bett om.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-30 22:29
el Flaco

Haha! Dör av skratt åt den där bilden. Du är mästare på "Fail" länkar!
Barcelona Vampíro
2009-08-30 22:28
Själv har jag väldigt svårt att se Cáceres återvända till klubben. Skulle han göra succé i Juve lär de köpa loss honom och om han inte gör bra ifrån sig, vad talar för att Pep helt plötsligt skulle få förtroende för honom?

Ett underligt köp från första början, värvas för 16M och ska vara en av ligans största backtalanger, får knappt speltid och när han väl var på planen var han väldigt blek. Någon hade inte tänkt igenom det helt.
2009-08-30 22:27
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Det har du ju rätt i, men man är ändå lite orolig då dem har ganska många anfallare. Keirrison är väldigt ung och han kommer få sina chanser om inte i Benfica så kommer han få det nån annan stans, inte kommer hans karriär vara förstörd pga detta inte. Tiden får tala. ;)
Barcelona Härskaren
2009-08-30 22:27
Känns som om vi åker på ett par skador på mittfältet är vi mycket sårbara. Tunn trupp brukar straffa sig i längden! Men vi får se hur det går...
Barcelona el Flaco
2009-08-30 22:24
Txikis insats under sommares silly season = Epic Fail.

Någon som håller med eller ej?
2009-08-30 22:20
el Flaco

Aha då var det bekräftat också. Lite synd men då blir det också säkert att ynglingarna kommer en del chanser.

Jag är ganska säker på att många av de personer som säger att man ska låta alla unga spelare spela kommer vara dem första att sedan säga att dem inte håller måttet när dem gör en dålig match.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-30 22:20
Jag tror Andreas är inne på rätt spår här. Kommunikationen mellan Txiki verkar inte vara den bästa. Pep talar för Txiki vilka spelartyper han vill, han nämner nog inga namn för han har inte koll på hur olika spelares kontraktsituation ser ut hos deras nuvarande klubbar. Det är sånt som Txiki ska hålla koll på. Txiki presenterar olika förslag för Pep, spelare som Poulsen, Grygera och annat skräp som vi fått läsa på olika listor som tidningarna presenterat. Ok, alla är säkert inte skräpspelare, men Pep har tills nu konstant tackat nej till dessa förslag som Txiki kommit med. De enda namn som Pep nämnt för Txiki tror jag är Chyg, Mascherano, Filipe och Cesc.

Det ser väldigt oroväckande ut nu när serien drar igång och man kommer ju att va nervös vid varje närkamp våra spelare är involverade i.

Nu försvinner Guddy och Henrique. Guddy hade så klart kunnat stanna men det handlar faktiskt också om vad han själv vill när han inte kan garanteras speltid och då får man respektera hans vilja. Det korkade är ju dessa förbannade utlåningar av spelare till klubbar där de inte får sitta på bänken ens, undantaget Hleb. Fast i Hlebs fall är det ju istället korkat att låna ut en spelare som är 28 år.

Arghhh...
Barcelona el Flaco
2009-08-30 22:14
Guardiola har gått ut och sagt att truppen är spikad, även om han erkände att den är lite tunn. Han förnekade även att Robinho skulle vara på väg till klubben i sista minuten. Han sa att det kanske fattas en mittfältare för att göra truppen komplett, men att "priserna ute på marknaden var alldeles för höga och jag väljer därför att satsa på de spelarna som kommer underifrån, eftersom jag har fullt förtroende för los canteranos."
2009-08-30 22:09
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag tror att han klarar det bra, Keirrison har visat ett bra psyke i brasilianska ligan och påverkas inte lätt av andra saker. Sen är det ju bara början av säsongen och det kan lätt vända och så är han ordinarie. Deras andra anfallare verkar ju inte direkt övertyga heller, iaf inte Saviola.
Det jag är rädd över är att han kanske inte får en ärlig chans med tanke på att han är lånad och att det blir svårt för dem att behålla honom. Men jag tror att han kommer visa sina kvaliteter bara han får några chanser.

Hetfield

Håller med dig. Det känns som att utlåningarna inte var så jätteplanerade. För man lånar ju inte ut en spelare till en klubb där han inte får förtroendet.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 22:01
Bara jag som börjar bli j*vligt förbannad på Txiki?

Man lånar ut till Caceres- Han får ingen speltid

Man lånar ut K9- Han får ingen speltid

Lägg till att man blir av med Guddy och Henrique...hur ska vi tävla i CL och ligan med den nuvarande bänken? Ynglingarna i all ära, men vi behöver ha erfarenhet
2009-08-30 21:59
Andreas

Vad tycker du om Keirrisons hittils uteblivna speltid i Benfica? Tror du han har psyket för att klara av en bänkplats utan att gå ner sig?
2009-08-30 21:56
Mojito

Självklart ska inte bara Txiki få all skit när det gäller transfers. Men han är huvudansvarig när det gäller just transfers så han får ta på sig skulden när det går dåligt. Peps jobb är ju att träna laget och inte att köpa spelare. Jag tycker att det var framförallt sammarbetet mellan dem två som inte verkar fungera speciellt bra.
Sen kommer också de flesta glömma allt detta om även denna säsong går som på en räls.

Smogen

Det är ingen idé att du försöker finna någon logik när det gäller Real och deras transfers. Speciellt när Perez är med i bilden.
Barcelona haeger
2009-08-30 21:56
När Toure och Keita försvinner i 1 månad så kommer vi endast ha (om de inte är skadade) Busquets, Xavi och Iniesta på mittfältet.

Det är riktigt dåligt enligt mig, tänk om någon av de 3 spelarna är skadade? Ska vi spela med Thiago eller JDS från start varje match då?

Riktigt illa av ledningen att inte värva in en mittfältare.

Även annars när Toure och Keita är med i truppen så har vi 5 mittfältare som ska täcka 3 positioner, det är för lite enligt mig.
Barcelona Mojito
2009-08-30 21:55
Smogen

Förmodligen hade Real sålt någon träningsanläggning eller så hade de gjort staty av Guti (han är ju inte så rörlig...). Han kunde placerats jämte Santiago Bernabeu och varit en turistattraktion för småflickor och stora pojkar.
Barcelona Hetfield
2009-08-30 21:54
Skulle vara gött om redaktionen kunde fixa spelschemat :)
Annons: