/spanien/barcelona/forum/17068.aspx/spanien/barcelona/forum/17068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2009-09-01 00:54
adil!

Dom är rädda,vi alla vet ju va som hände på bernabeu föra året ;)

Trippeln!
adil,
2009-09-01 00:51
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag vet seriöst inte vilka jag hoppas mest på i Vm egentligen, mellan Spanien och Argentina då. Man vill ju verkligen att Spanien ska ta hem det nu när allt har gått så bra (tacka BARCA för det).

Samtidigt vill man se Messi lyfta bucklan. Kan ni fatta hur sjukt jävla stort det skulle va om han kunde göra det för Argentina, blott 23 år gammal nästa år då. Då kan man redan smått börja skriva in honom som den största. Fast frågan är bara om Argentina som helhet, är tillräckligt bra för och gå hela vägen. Vi får verkligen hoppas på att de slår Brasilien.
Barcelona Hetfield
2009-09-01 00:50
Nästan lite lustigt att folk hyllar Zlatan efter 1 match, om han hade missat läget att göra målet så hade alla (de flesta iaf) spytt galla vid det här laget...

Återigen så visar Txiki hur oduglig han är, vi har alldeles för tunn trupp, vilken idiot som helst fattar det.
Lägg till att Jeffren, JDS och Thiago får bara spela 5 matcher, vad har vi kvar?
Nu lånar man dessutom ut Henrique och säljer Guddy, om Txiki mål är att göra truppen så "slimmad" som möjligt...

Good job!
adil,
2009-09-01 00:45
Värst vad det klagas på Barca och Zlatan inne på Puertan. Att Marängerna inte fattat det än. Fc Barcelona är världens mest älskade lag pga. sitt spel, sin ödmjukhet (el seny), och klubbens övriga proffesionella attityd. Real Madrid är inte ett omtyckt lag, då får man finna sig i att man inte får samma behandling av media som Barca får.

Zlatan är Sveriges stolthet och spelar i världens bästa lag, inse bara hur jävla bra han är!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-01 00:44
Lite bilder från matchen, kolla in första bilden och bilden på Mourinho, vad kollar du på Mou? :D
Alle #8
2009-09-01 00:40
Haha lite kul faktiskt att vissa här på forumet skrev att han inte gör mål idag (vet inte om det var annat folk som kom in och skrev) sen samma sak på AB och sen nätar Z... Haha fy fan vad ägda!!!!! Första ligamatchen och första målet.. Det är det som räknas eller hur? Jag har aldrig sett Zlatan misslyckas i en klubb och tro mig det kommer han FAN inte göra i Barcelona med världens bästa playmaker (xavi), världens bästa mittfältare (iniesta), världens bästa högerback (alves), världens bästa spelare/anfallare (messi), två av världens bästa mittbackar och en intelligent tränare.. plus Barca spelar typiskt teknisk Zlatan fotboll. Ge honom 3-4 matcher till sedan är jag övertygad om att det släpper loss för honom :) nu ska jag in o se vad de skrev på puertan :d
2009-09-01 00:38
el Flaco

Ja, man vill ju verkligen se Leo dominera ett VM. Så man kan räkna med han däruppe bland dem stora genom tiderna, jag önskar verkligen honom det. Bara för Leo!
schlattan
2009-09-01 00:35
vafan varför låna ut massa jävla spelare när truppen är tunn?!
Barcelona Saman.
2009-09-01 00:31
Tack för allt Eidur!
Barcelona Squez
2009-09-01 00:31
Keita var grym ikväll, jag hoppas han lyckas hålla en jämn och hög nivå! Lite kul att samtliga mål gjordes med pannan ^^
Dani Alves.
2009-09-01 00:27

Gud är störst! - Pep el rei! //

Jo håller med dig faktist, jag verkligen väntar på den riktigt stora smällen då Zlatan kommer vara het varje match och alltid farlig då han har boll och vara beredd på något magiskt, den Zlatan kommer snart =)
Barcelona el Flaco
2009-09-01 00:27
Kul att se Bojan idag. Fan va han var hungrig och som han pressade Sportings ytterbackar under matchen. Även Keite var en av de bästa med sitt faktiska huvudspel.

Annars var det en ganska OK match av Barça. Man kan ju inte kräva Champagnefotboll efter en jobbig Supercup final som spelades bara för tre dagar sen. En match som varade i 120 minuter och tog rejält på krafterna. Trots det en helt Ok match.

Nu stundar VM-kval matcherna. Hoppas Argentina slår Brasilien på lördag. Brasilien är ändå nästan redan klara och Chile kommer inte heller tappa detta (framför allt inte om man slår Venezuela). Då är det bara Argentina kvar som jag vill se i VM. Det får bara inte lov att hända att la albiceleste missar slutspelet. Epic Fail i såna fall.
2009-09-01 00:26
Emilo Perez

Skulle nog byta plats på Keita o Dani, så blir det perfekt. ;)
El_Capitano
2009-09-01 00:24
Ni som skriver Z-rubriker läs forums reglarna innan det blir en sandlåda nivå här igen.
Varför sitta här och gissa vad AB skriver imorn?
Dani Alves.
2009-09-01 00:24
Förresten hade rätt på mitt tips på matchen =)
Alle #8
2009-09-01 00:23
Vad ska alla Zlatan hatare säga nu då? "Nä han gör inte mål ikväll heller bla bla". Nu kommer de nog komma och säga att han var sämst i matchen bla bla. Men det går ju inte eller? Han var inte sämst han var helt klart godkänd. Stod för en massa läckra framspelningar, passningar, och gjorde sitt jobb helt enkelt, kanske inte det som är tänkt att han ska göra på längre sikt under sin tid i Barcelona men det kommer. Detta var första viktiga matchen, ligamatchen och då smällde han till och gjorde mål och det är absolut det som räknas.
Emilo Perez
2009-09-01 00:22
Dom 5 bästa idag.

1. Daniel "Dani" Alves 8,0

2. Seydou Keita 7,5

3. Bojan Krkic 7,0

4. Xavi 6,5

5. Zlatan "Ibra" Ibrahimovic 6,0

Publik Johan Cruyff,Emrey,Mourinho,Chygrynskiy med flera Barca spelare..............
Real Madrid jensaaa
En ganska medioker match från eran sida överhuvudtaget. Men det skapades ju hyfsat med chanser, speciellt i första, frågan är ju bara hur mycket chanser det kan skapas med Messi, Henry, Ibra, Xavi och Iniesta i riktigt bra form. Man får gåshud bara av att tänka på det.

Lycka till i La Liga och tvåla dit Real! (Ronaldo kan ni ta er lugnt med)

/ United - supporter.
Barcelona haeger
Härligt med vinst och Zlatan mål, men orolig över Maxwell och Bojans skador. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt, så tunn trupp som vi har.
Dani Alves.

Man såg på honom där att han inte är bekväm än, nervositeten sitter i fortfarande. Ketchup-effekten kommer ta vid snart. ;)
Dani Alves.
2009-09-01 00:20

Fattar inte varför Zlatan ska passa där till Keita när han lätt kunde satt sitt andra mål. Tycker han borde våga lite mer själv också
Barcelona kev
2009-09-01 00:20
Aya Gött vinst Ikväll.. Natti för min del
Barcelona Smogen
2009-09-01 00:19
Extra skönt är det att vi vinner så övertygande utan Messi, Iniesta, Henry och Toure. Det är fyra världsspelare som saknas. Visst, motståndet är inte det bästa, men det visar att vi under många matcher kan lita på våra reserver.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-01 00:17
El flaco

hahah har sagts många gånger här men dina bilder är så sköna :P

Sigue asi ;)
Barcelona Barca-nist
2009-09-01 00:16
sorry
Barcelona Barca-nist
2009-09-01 00:15
Busquets hade flera felpassningar som va farliga ..blev irriterad men ikväll ska vi inte gnälla utan va glada för barca och zlatans skull :)
Barcelona FCBiLove
2009-09-01 00:13
VAD VARE JAG SA, Zlatan kommer måla och jag var 100% säker på det :D
Iktor
2009-09-01 00:13
natti
Barcelona FCBiLove
2009-09-01 00:12
Barcelona FCBiLove
2009-09-01 00:12