/spanien/barcelona/forum/17064.aspx/spanien/barcelona/forum/17064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-03 19:22
Villa/Silva

Kan bara hålla med, Ronaldinho är frälsaren.
Kändes blytungt när han lämnade för Milan, och det var oerhört tungt att se honom i Milano Derbyt, en helt annan person.
Men om han vill, dvs om han slutar festa och börjar träna på allvar, så kan han bli den han en gång var.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 19:17
Ämne: Nina (Red.)

All....
Snälla.
Jo alltid hittar man något att skylla på om man letar.

Smogen.
Ja. Tyvärr.
Barcelona Smogen
2009-09-03 19:15
Verkar som om många här inne haft svårt att se skillnad på stolthet och skryt....det är ibland en hårfin gräns mellan dom två...
Barcelonistas
2009-09-03 18:33
Nina (Red.)

Allt som började på REAL fick fördelar på den tiden...
Valencia Villa/Silva
2009-09-03 18:20
Ronaldinho kommer alltid i mina ögon vara världens bästa spelare. Han lyfte ett krisdrabbat barca på egen hand.
Barcelona tarrak
2009-09-03 18:15
Jag gillade Motta och visste hela tiden att han hade talangen, men hans sista säsong i Barcelona var katastrofal. Dessutom vill jag minnas att han levererade ett gäng otacksamma kommentarer, efter att han lämnat klubben som irriterade mig ganska mycket. Någon som kommer ihåg vad han sa? Rambla? ;)
Barcelona Den vise
2009-09-03 18:14
Ronaldinho är slut sedan länge. Han har fortfarande allt kvar i spelet men saknar det viktigaste som är snabbheten. Killen har inget klipp kvar i steget.

Man kan lätt konstatera att han saknar allt som har med motivation att göra. Han har vunnit precis allt en fotboll spelare kan göra.

Det är nästan ofattbart när man tänker ser tillbaka på hans tid när han var som bäst och hans nuvarande status.

Det är som två helt skilda spelare. Allt började med de sena nätterna under vm 06...

Vissa källor säger att han knappt sov om nätterna utan höll på med diverse "bus".

Där och då dog Ronaldinho..
Barcelona Mojito
2009-09-03 17:55
Visst saknar man festprissen och den ständigt leende Ronaldinho.
Det är hårt att se honom spela fotboll idag, på en nivå som definitivt inte är honom värdig.

Tror att kanske tänder till när han kommer till Bernabeu i höst!?
Barcelona Vampíro
2009-09-03 17:53
Angående Motta så spelade han nästan alltid som pivote i Barça, själv ser jag honom mer som en tvåvägsspelare som t.ex Keite. Minns Chelsea matcherna 2005/2006 där han fick spela bredvid Deco och då skötte han sig alldeles utmärkt. Tor han hade gjort mer nytta om han hade fått fortsätta på den rollen men skadorna satte stopp för det och det hade även varit ganska svårt att peta någon av Xavi, Deco eller Iniesta.

Under sin tid i Italien har han dock fått spela lite högre upp i banan och det har gjort så att han kommer i ljupled oftare och även gör mål.
Barcelona Ordem e Progresso
2009-09-03 17:53
Rambla

Ja de två lirarna hade nog lite för roligt med varandra på nätterna ibland. :)

Kommer ihåg en video jag såg för ett par år sedan då Ronaldinho står och dansar med någon tjej på en klubb. Tjejen dansar väldigt tätt intill honom, och man märkte klart och tydligt att han gillade det, om du förstår vad jag menar, haha.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-09-03 17:52
får jag bara fråga en sak fick etoo veta av pep varför han fick dra ? vet att pep ville ha en annan typ av forward (zlatan) men varöfr kasta han iväg etoo sådär är vad jag vill veta? någon annan anledning?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 17:45
Rambla

Nej. Jag är för mycket på defensiven här känner jag.

Då det spårade ur som brukligt är valde jag själv att lämna det hela därhän, men det fanns ett och annat jag gärna ville få förklarat för mig. Som det där med patetisk.

Det var ungefär lika onödigt som att starta diksussionen till en början, men även solen har sina fläckar.

Mycket storsint Mojito.
Förresten minns jag också den matchen.
Zapaters mål där var riktigt fint, det med.
Och om jag inte missminner mig så är det Zaragoza som lyckats vinna störst över Barcelona, med 11-0 på Camp Nou.
För många långa år sedan.
Barcelona Ordem e Progresso
2009-09-03 17:44
Och om din mening var att diskutera ödmjukheten hos några fåtal vilsna själar som hittat till din inbox, så valde du definitivt fel forum att göra det i. I kommentarsfältet till en hyllningskrönika om Guardiola och FC Barcelona. Och i och med din första kommentar så måste du själv också förstå hur man ganska lätt relaterar den till krönikan.

Men om du rent generellt bara hade tagit upp det här i forumet hade vi kunnat haft en givande diskussion.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-03 17:43
"...och det var dessutom han som tog hand om Ronaldinho när han kom till klubben."

Heh, kanske lite för bra i slutet, då de två mest höll till på nattklubbar tillsammans framåt småtimmarna.
Barcelona Mojito
2009-09-03 17:42
Nina

Vi är ödmjuka nog att acceptera att det var fel av dig...

För övrigt önskar jag Zaragosa lycka till i ligan, förutom i 2 matcher...
Det har alltid varit sevärda matcher mellan våra lag, minns t ex 2006 då Ronaldinho satte en frispark i 4-1 matchen på Camp Nou. Fantastiskt!
Barcelona el Flaco
2009-09-03 17:41
Kan inte direkt säga att jag saknar Motta då vi har skaffat bra ersättare till honom, men jag är samtidigt oerhört glad att se honom lyckas i Italien. Under hans första år i Genoa spelade han bra och alldeles nyligen inledde han målskyttet (han av alla personer) i derbyt mot Milan. När han spelade i Barcelona spred han alltid en positiv känsla bland sina lagkamrater och det var dessutom han som tog hand om Ronaldinho när han kom till klubben.

Sen angående det som Rambla tog om kommentarfältet så har han absolut rätt. Det brukar alltid spåra ut där och frågan är om inte samtliga redaktioner borde lägga ner kommentarsfälten då de oftast inte ger något tillbaka och istället slutar med att folk tar till förolämpningar?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-03 17:40
Nina (Red.)

Hm, lugna dig lite nu. Jag vara bara nyfiken och satte mig knappast till doms över huruvida det var fel av dig eller inte.

Jag läste artikeln, började sen läsa kommentarerna och märkte ganska snabbt att de började spåra ur. Något som allt som oftast sker med de där kommentarfälten. Jag brukar aldrig bemöda mig att läsa alla inlägg och ännu mindre skriva i dem.
Barcelona Criff
2009-09-03 17:36
Fantasticó, Toure ersatte så tveksamt :P
Tror inte Motta hade lyckats i Barca heller för den delen, han hade sådan otur med skador.
Fast det verkar som det enda han behövde var regelbunden speltid.
Men jag tar Toure före Motta varje dag i veckan :)
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 17:34
De hormonstinna aggressiva förstås.

Och du som varit med längre än mig, vet att jag stundom är värre än dem och tycker att det är 'intressant' att se hur folk resonerar eller snarare slutar upp med att göra det då de ifrågasätts.

Ska vi säga det en gång till?

Det var FEL av mig

Eller som någon så fint formulerade det: Fan vilken jobbig människa!!
Fantasticó
2009-09-03 17:34
En liten fråga jag funderat på. Ångrar ni att Thiago Motta släpptes? Han lyckas ju rätt bra nu..
Barcelona Rambla - K9
2009-09-03 17:30
Nina (Red.)

Du har fortfarande inte förklarat vilka det är som du anser skyltar med sin ödmjuket i tid och otid (vilket känns rejält överdrivet från din sida, men det är en annan femma). Är det Laporta, är det Pep, är det hela klubben i sig eller är det alla dessa hormonstinna och aggressiva till dig mailandes tonåringar på SF? Eller anser du att alla culés överlag har tendenser till det?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 17:27
Ämne: Nina/

Om jag vore....el Flaco

Åh inte bryr jag mig om vad de skriver om mig - tror ni jag hade varit kvar här då?

Jag fann bara paradoxen i det hela skrattretande och var väl tillräckligt patetisk för att vilja påpeka det.

För övrigt tycker jag att både Messi och Pep är utmärkta exempel på ödmjukhet - jag själv är det som bekant inte.
Tror inte att dessa herrar som så många håller som sina förebilder skulle betett sig som tillbedjarna gör.

Tänk så kul det är också - att så fort man tycker annorlunda kallas det idioti, medveten provokation för sakens skull eller avundsjuka. Det råder helt klart akut fantasibrist i världen.

Och ja - det var - skulle det visa sig - oerhört onödigt av mig.
Barcelona FCB_armin
2009-09-03 17:26
Mm, Thiago var synd eftersom han har potential (vem har inte det?), men med tanke på att både han och Gai är med på årets officiella lagfoto så blir man en aningen fundersam...
Barcelona westinho
2009-09-03 17:24
FCB_armin

Helt korrekt. Det är ingen brådska, han får chansen igen nästa år. Samma sak gäller Thiago (tyvärr). Fast man vet aldrig med Pep..
Barcelona el Flaco
2009-09-03 17:23
Nina/

Om jag vore du skulle jag varken bli förvånad eller bry mig om ett par icke-ödmjuka culés här på Svenska Fans skriver några otrevliga saker åt/om dig.

Du ville fråga vad vi här anser om ordet ödmjukhet i allmänhet? Vet inte exakt hur jag ska svara på den frågan, men för att relatera tillbaka till krönikan så tycker jag att Peps beteende (och även uppförandet från flera av lagets spelare, som Xavi, Iniesta och Messi) är ett tecken på ödmjukhet.

"Och det här mantrat som Guardiola vill ska prägla klubben är något som många supportrar även säger präglar dem.
Vilket inte stämmer."

Det är väl självklart att det finns culés som inte passar in under den beskrivningen. Det är självklart att det finns arroganta culés. Där håller jag med dig. Alla lag har supportrar som beter sig allt annat än ödmjukt. Men det var fortfarande inte vad Mohameds krönika handlade om. Därför tycker jag att det var kanske onödigt från din sida att starta en diskussion som var orelaterad till krönikans innehåll.
Barcelona Criff
2009-09-03 17:23
Tycker också detta ständiga tråkande om att klubben försöker skylta och stoltsera med i detta fall ödmjukhet, och som innan att dem hjälper till ute i världen är helt patetiskt.
Klubben försöker sätta ett bra exempel, och folk bara snackar ner på det som om det vore något dåligt.
Fattar inte hur folk tänker i dagens samhälle, om alla stora klubbar skulle "skyltat" med sina goda gärningar, hade det bara uppmanat fler att göra bra saker.
Bara för att Barcelona då tar det första steget till att visa för folk att dem hjälper till, så gör dem något fel?
*skakar på huvudet*
Barcelona FCB_armin
2009-09-03 17:22
Med tanke på de fastställda tröjnummerna så kan vi utgå från att Gai inte är uppflyttad. Eller?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 17:22
Ämne: Nina (Red.)

Ok, j....
Rambla - exakt.

Och det här mantrat som Guardiola vill ska prägla klubben är något som många supportrar även säger präglar dem.
Vilket inte stämmer.

Det var - för tredje gången- FEL av mig att försöka få ett svar på hur man resonerar. Jag var bara intresserad.

Vad gäller att skylta med ödmjukhet får jag hänvisa till ordböckerna eller förklaringarna på det i kommenteringen.

Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-03 17:19
el Flaco

Det är inget fel alls!

Men, som jag skrivit här nedan redan - så tänkte jag passa på att höra mig för hur man ser på begreppet ödmjukhet i största allmänhet, som oerhört många lyfter fram det i tid och otid. Och visst - det märker jag blott alltför uppenbart - var väldigt naivt och ganska felaktigt gjort av mig.

Sedan tycker jag att man kan ifrågasätta efterspelet, men jag tror inte det här är rätt forum för en sådan diskussion, heller.
Barcelona Mojito
2009-09-03 17:18
Varför är det paradoxalt att supportrar skyltar med den ödmjukhet som råder i dess klubb (spelare och tränare)?

Vill inte alla ta fram de positiva krafter och egenskaper som finns?

I ett läge där laget tar nya tag efter en fantastisk säsong, och det inte finns så mycket ren fotboll att diskutera, är det kanske just de mjuka bitarna som bör ta fokus.

Själv tror jag det handlar om ren avundsjuka från de som ifrågasatt Mohameds krönika. Det är ju svårt att hitta ödmjuka spelare och tränare i dagens hårda fotbollsklimat med överdrivna transfersummor, avstängingar etc.

Att då vilja ta fram något som faktiskt skiljer sig från detta kan ju inte vara fel.
Det blir ju också i förlängningen (frhoppningsvis) en fingervisning om att också supportrar tar efter de idealen.

// en inte alltför ödmjuk supporter
Annons: