/spanien/barcelona/forum/17063.aspx/spanien/barcelona/forum/17063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-01 01:44
Jag är fortfarande så chockad över den sjuka passningen av Ibra från halva plan! När ibra försökte lägga ner den till Keita.

Han skruvade bollen runt och över försvaret och den landade exakt på Zlatans fötter, Xavi är magisk!
Barcelona Albiin
2009-09-01 01:41
Skönast idag var ändå Xavis underbara tunnel i första och Zlatans sköna kroppsfint som satte Sporting Gíjonspelaren på läktaren.
Givetvis 3-0 målet också.
God natt
Z.I
2009-09-01 01:38
Härligt att Zlatan gjorde mål idag, det behövdes för hans självförtroende. Jag tycker man ska spela oftare till honom även när han är felvänd och har en gubbe i ryggen för det är där hans styrka ligger. När Zlatan anpassat sig till fullo och när laget har anpassat sig till Zlatans spelstil då kommer det gå undan.
Barcelona DaniAlves
2009-09-01 01:37
Dagens plus:

+ Zlatans mål givetvis.
+ Dani Alves som stod för två assister.
+ KEITA! Mål + assist och farlig i varje nickduell.

Bara jag som är chokad över hur bra keita är på huvudspelet? Nickassist och Nickmål.. dessutom vann han nästan alla luftdueller.
Barcelona el Flaco
2009-09-01 01:35
Bojan blir borta i 15-20 dagar på grund av den skadan han drabbades av i slutet av andra halvleken.

Maxwell drog i sin tur på sig en sträckning i backsidan av vänstra låret. Man kommer göra några undersökningar de närmaste dagarna så vi får vänta ett tag innan vi vet hur pass allvarligt det är.
2009-09-01 01:28
Om ni nu tänker med hjärnan istället för hjärtat, vilka tar hem VM-guldet? Blir det Brasilien? Då statistiken talar för dem. Vm 90 fiasko, 94 Guld. 98 förlust i finalen, 02 Guld. 06 fiasko.....?
2009-09-01 01:25
adil,

Ja, de var ju helt fantastiska genom gruppspelet. Laget krossade bland annat Serbien med 6-0! Men när det väl gällde så föll de ihop och whoops så var dem utslagna.

Men som sagt hjärtat o hjärnan tjafsar alltjämt, inte bara i ämnet fotboll... Vill gärna citera mig själv. hehe

Forget forget says the brain but the heart explains thats just too lame if you don´t deal with it its gonna stay the same...
adil,
2009-09-01 01:24
Brasilien i all ära, namnet symboliserar bara en sak och det är fotboll. Men jag själv blir lite "avtänd" av alla dessa megastjärnor som börjar latcha alldeles för mycket. Visst njuter man när de får till det, men jag har på något sätt inte blivit lika charmad som er av dem.

Tycker mer om Spanien, även Portugal, som också spelar en oerhört vacker fotboll. Speciellt under EM 2004, då man tragiskt föll mot Greklands fysiska jättar som inte kunde spela fotboll. Ytterligare ett tragiskt exempel på hur den defensiva fysiska stilen vinner över fotbollen. Så var det nästan alltid innan Barca ändrade på allt i Maj. :)
Barcelona Disco Stu
2009-09-01 01:21
Det var någon som sa att det är ett jädrans liv inne i puertan nu när Z gjort mål...

Jag menar det är väl klart. Vi hade också skrikit och hojtat om vi själva hade haft en spelare som kostat oss en miljard men som bara tycks kunna göra mål på straff. Frustrationen hade ätit oss inifrån.

Så ha lite förståelse. För dem har inte det lätt. Och värre kommer det bli. När hela Perez imperiet kraschlandar vid mars månad någon gång.

Mvh:
Barcelona Libaax
2009-09-01 01:19
Dunga has nästan döda den vackra bilden av Brasilien. Till och med i Brasilien där fotboll är en religion landslaget som är nästan historisk lika stor som själva sporten kan inte nuförtiden fylla deras arenor...

Jag kan inte kolla på de nu heller. Massa defensive spelare och överskattade spelare som Ronnie,Robinho,Kaka....
Barcelona petersays
2009-09-01 01:10
"Brasilien är också mitt inofficiella andra landslag, det landslaget som jag alltid hejade på när jag var liten. Men ända sedan Dunga tog över som förbundskapten tappade jag intresset. Det är inget skönlir nuförtiden. "

Som jag instämmer! Hjärtat har alltid klappat för Portugal också. Men dom har oturen att alltid ha 2-3 positioner i laget som ingen spelare kan fylla.
Barcelona el Flaco
Gud är störst!/

Maradonas roll som tränare är nog att vara en pådrivare och sen så har han nog anställt duktigt kompetent folk runt omkring sig. Tror knappast att han är någon taktiskt geni.

Real Madrid!:)/

Det argentinska landslaget har större problem än Higuains frånvaro. Dålig målvakt, dålig backlinje, dålig systemval...
Higuains närvaro hade knappast gjort någon skillnad. Det är inget problem på de offensiva spelarna i laget. DE defensiva däremot håller ingen vidare klass.
Barcelona a L b
Mycket skönt med vinst. Och skönt att Zlatan gjorde mål ikväll. Hoppas verkligen han lyckas i Barca och att han inte gör oss besvikna..
adil,
2009-09-01 01:09
Gud är störst/ el Flaco

Nej precis, ser väldigt tveksamt ut för Argentina. Synd att de inte lyckas hålla en jämn balans. Det är inte samma Argentina som för ett par år sen. De var väl favoriter till att ta hem guldet i Vm 2006?

Angående Maradona, ja herregud glömde nästan se det från den synvinkeln. Messi kanske aldrig skulel lyckas gå om Maradona då, i Argentina då.
Barcelonistas
2009-09-01 01:05
Real Madrid!:)

Messi vilar för han ska spela viktigt match mot brasilien.Henry satt på bänken och vilade.
2009-09-01 01:04
el Flaco

Ja! Du fick mig just att inse det, fyfan hur stor hade inte den mannen varit då? Man önskar ju att Messi skulle få den största uppmärksamheten, men hur mycket han än bidrar med så kommer Maradona snacket ändå att dras in.

Har väldigt svårt och se Maradonas storhet som tränare dock, kanske kan man ställa en duktig assisterande bredvid honom, som gör den taktiska delen?

Just det, mittfältarna ser helt vilsna ut. Ser ut som de inte har fått några taktiska direktioner alls, Maradona: "Kom igen nu grabbar, gör det ni har lärt er i klubblagen. Alternativt passa bara till Messi så hittar han på nåt, Sådär ja ut på plan nu!". Ungefär sådär säger han ser det ut som.
Real Madrid Real Madrid!:)
2009-09-01 01:03
el Flaco// Skriver inte detta för att jag håller på Real Madrid, men det är jävligt dåligt att Higuain är bänkad och han borde utan tvekan starta. Sämre tränare än Maradona får man leta efter.
Barcelona el Flaco
Gud är störst!/

Brasilien är också mitt inofficiella andra landslag, det landslaget som jag alltid hejade på när jag var liten. Men ända sedan Dunga tog över som förbundskapten tappade jag intresset. Det är inget skönlir nuförtiden.
Barcelona pokke
Real Madrid!:)

Zlatan spelade från start och Henry var på bänken och Messi är i Argentina.
Real Madrid Real Madrid!:)
2009-09-01 01:02
Kollade inte på matchen, men blev Zlatan inbytt? För Bojan gjorde ju mål i första halvlek. Så då gissar jag på att Henry eller Messi är skadad?
Barcelona el Flaco
2009-09-01 00:59
Ämne: Gud är störst! - Pep....Kan du fatta hur sjukt stort det hade varit om Maradona leder la albiceleste till VM-guld? Han är redan en gud nere i Argentina, jag kan inte ens tänka mig vad som skulle hända om Diego tar hem guldet till Argentina. Larger than life.

Men just idag är inte det argentinska landslaget på samma nivå som Spanien och även Brasilien. Laget är alltför obalanserat med en märklig formation och vissa spelare som inte håller måttet. Ser tveksamt ut idagslägret.
2009-09-01 00:58
adil,

Har samma dilemma, fast jag har Brasilien som favorit lag(sedan barnsben, går inte o ändra på det bara sådär). Jag vill självklart annars som dig att Spanien (pga våra guldklimpar) ska lyckas, och Argentina så att Messi kan skriva in sig i historieböckerna. Mitt intresse har minskat otroligt mycket för Brasilien jämfört med ett par år sedan då jag var galen i detta landslag. Det har vägt över till Barcelona spelarna mer o mer.

Dvs jag har börjat heja på Barcelona spelarna istället för just landslagen, hehe. Dunga gör det hela inte bättre heller precis, med sin tråkiga version av Brasilien. Ödet får väl avgöra, men jag vill verkligen att Messi dominerar ett VM och bär sitt landslag på sina axlar mot guldet!
Barcelonistas
2009-09-01 00:55
Hetfield

Jo men vi får tänka på att zlatan inte är i form heller.Så de målet är väldigt viktigt!
Barcelonistas
2009-09-01 00:54
adil!

Dom är rädda,vi alla vet ju va som hände på bernabeu föra året ;)

Trippeln!
adil,
2009-09-01 00:51
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag vet seriöst inte vilka jag hoppas mest på i Vm egentligen, mellan Spanien och Argentina då. Man vill ju verkligen att Spanien ska ta hem det nu när allt har gått så bra (tacka BARCA för det).

Samtidigt vill man se Messi lyfta bucklan. Kan ni fatta hur sjukt jävla stort det skulle va om han kunde göra det för Argentina, blott 23 år gammal nästa år då. Då kan man redan smått börja skriva in honom som den största. Fast frågan är bara om Argentina som helhet, är tillräckligt bra för och gå hela vägen. Vi får verkligen hoppas på att de slår Brasilien.
Barcelona Hetfield
2009-09-01 00:50
Nästan lite lustigt att folk hyllar Zlatan efter 1 match, om han hade missat läget att göra målet så hade alla (de flesta iaf) spytt galla vid det här laget...

Återigen så visar Txiki hur oduglig han är, vi har alldeles för tunn trupp, vilken idiot som helst fattar det.
Lägg till att Jeffren, JDS och Thiago får bara spela 5 matcher, vad har vi kvar?
Nu lånar man dessutom ut Henrique och säljer Guddy, om Txiki mål är att göra truppen så "slimmad" som möjligt...

Good job!
adil,
2009-09-01 00:45
Värst vad det klagas på Barca och Zlatan inne på Puertan. Att Marängerna inte fattat det än. Fc Barcelona är världens mest älskade lag pga. sitt spel, sin ödmjukhet (el seny), och klubbens övriga proffesionella attityd. Real Madrid är inte ett omtyckt lag, då får man finna sig i att man inte får samma behandling av media som Barca får.

Zlatan är Sveriges stolthet och spelar i världens bästa lag, inse bara hur jävla bra han är!
2009-09-01 00:44
Lite bilder från matchen, kolla in första bilden och bilden på Mourinho, vad kollar du på Mou? :D
Alle #8
2009-09-01 00:40
Haha lite kul faktiskt att vissa här på forumet skrev att han inte gör mål idag (vet inte om det var annat folk som kom in och skrev) sen samma sak på AB och sen nätar Z... Haha fy fan vad ägda!!!!! Första ligamatchen och första målet.. Det är det som räknas eller hur? Jag har aldrig sett Zlatan misslyckas i en klubb och tro mig det kommer han FAN inte göra i Barcelona med världens bästa playmaker (xavi), världens bästa mittfältare (iniesta), världens bästa högerback (alves), världens bästa spelare/anfallare (messi), två av världens bästa mittbackar och en intelligent tränare.. plus Barca spelar typiskt teknisk Zlatan fotboll. Ge honom 3-4 matcher till sedan är jag övertygad om att det släpper loss för honom :) nu ska jag in o se vad de skrev på puertan :d
2009-09-01 00:38
el Flaco

Ja, man vill ju verkligen se Leo dominera ett VM. Så man kan räkna med han däruppe bland dem stora genom tiderna, jag önskar verkligen honom det. Bara för Leo!
Annons: