/spanien/barcelona/forum/17060.aspx/spanien/barcelona/forum/17060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2009-10-31 02:21
Bröder...tycker ni inte folk överdriver med det där "det tar tid att få ihop laget" snacket, alltså Real?

jag tror verkligen inte att det är så svårt att få ihop ett lag som kan vinna ofta med de spelarna.. men det är bara vad ja tillfälligt tror och tycker. ni då?

Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-31 01:49
Grabbar ni måste se denna video, vet inte om den varit uppe tidigare men de är så himla rolig :D
Barcelona Barcanist
2009-10-31 00:35
Ämne: Jag brukar sällan ho....
Förlåt, kanske är lite gammalt men du måste ju också se till vilka Henke hade att konkurrera med jämfört med Zlatan som inte har någon alls?
Bojan? Inte färdig än.
Hade vi t.ex haft Torres eller Eto'o (kan jämföras med Eto'o, Xavi, Iniesta, Ronaldinho och faktiskt GUILY på Henkes tid i Barca) så tror jag inte att Zlatan hade startat hela tiden.
Moderator
2009-10-31 00:32
Drömelvor är fortfarande inte tillåtet, se reglerna. Även om ni försöker få igång forumet (vilket är bra) så leder detta, allt som oftast till att det ritas upp elvor med massor av bindestreck mellan namnen. Dessutom så leder det till att medlemmar från utomstående forum dyker upp och tjafset drar igång, vilket leder till massvis med spärrar, och det vill nog ingen ha. så för allas trevnad, låt bli! /Mod
Barcelona Pep.G-Z9
2009-10-30 23:59
Haha finns inget o prata om här i forumet så tänkte värma stället lite genom att ge ut min drömelva, vad sägs.

Buffon
Alves, Puyol, Pique, Evra
Yaya
Xavi, Iniesta
Messi, Torres, Zlatan.
Barcelona tarriik#16
2009-10-30 22:25
Kan man inte bara stänga av Madrid fansen på detta forum.
Adidas stör mej.
Moderator
2009-10-30 19:56
Det börjar gå lite över gränsen, höj nivån härinne nu. Det gäller inte bara marängerna, detsamma gäller för Barcafansen!

Barcelona Mr Smoketoomuch
2009-10-30 19:53
Ämne: Om du missar första ....
Jo, jag har ju det. Planet innan med transavia går på morgonen dagen innan, och det kan jag inte ta. I värsta fall får jag nöja mig med cupmatchen mot Leonesa på tisdan, men det känns lite avslaget... Jag ska ringa Camp nou på måndag o kolla om dom har något bra förslag. Tack.
Canaletes
2009-10-30 19:49
Den hära "##adidas## "

Är han arbetslös eller??
Från ingenstans kommer han o börjar kritisera Barca här o där nä rmadrid är 10000gånger värre

skaffa ett liv fan.. 24 år. Pricket över i:et
Barcelona tarriik#16
2009-10-30 19:39
Om du missar första halvlek,så kan du åka tidigare eller har du bokat biljett?
2009-10-30 19:33
Ämne: Vore det inte bäst a....
absolut är det det. Problemet är ju bara att jag hinner ju knappast leta efter något. Det måste klaffa annars missar jag första halvlek(minst). Fan att matchen inte kunde börja 22 istället.
Barcelona tarriik#16
2009-10-30 19:32
Får Madrid Fansen skriva här ?
Barcelona Gabbe5000
2009-10-30 19:19
adidas
modigt att hacka ner på Barcas backlinje när madrids är hånsgård för tillfället, där är även Casillas ingår.
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 18:52
Saman.

Det var ett litet skämt. Och det var en moderator som tog bort det.
Barcelona Saman.
2009-10-30 18:48
##adidas##

Thats what she said. Hejdå.

Edit: Antar att du inte vågade ha kvar inlägget eller så var en moderator smart nog att ta bort det.
Barcelona Saman.
2009-10-30 18:44
Vore det inte bäst att låsa in de på flygplatsen eller någon random tåg/tunnelbanestation och sen plocka upp det efter matchen?
2009-10-30 18:39
Hej! Har en liten OT-fråga, ifall här finns någon van Camp Nou-besökare. Jag ska se Mallorca machen nästa lördag o det är så ont om tid att jag inte hinner checka in på hotellet innan matchen. Vet någon ifall det finns nån typ av skåp där man kan låsa in väskor i närheten av arenan, eller ifall säkerhetskontrollen är lite slapp så man rentutav kan ta med sig 2 resväskor in. Vet att det låter som lite knäppa frågor, men med tanke på att planet landar 50 minuter innan matchstart så får jag se till att planera minutiöst.

Svara helst via PM. tack!
$herlock
2009-10-30 18:11
Blir gött med matchen imorrn, vi har en viss press på oss i CL i veckan faktiskt men vi ska kunna slå Kazan utan problem. Va tror ni andra?
Barcelona ★Barca★
2009-10-30 17:48
Pique är kung!
Barcelona ihefsu
2009-10-30 17:25
Ämne: Barca_4_lajjf

He....Grejen är ju att Barcelonas spel lever på en aggressivitet i omställningsspelet från off. till def. såväl som def. till off., och således lever varken försvararna eller anfallarna på de andra - de lever på sig själva och varandra.

Det kallar jag lagbygge. Smack.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-10-30 16:28
Mojito

Haha.

el Flaco - E.F.R.

Du fortsätter med att dela med dig av de goda nyheterna som du läser på nätet, varje forum behöver en "gubbe" som dig :)
Keep up the good work!
Barcelona Mojito
2009-10-30 16:26
Haha, nej du, jag avstår det bytet.

hade du kontrat med Messi eller Xavi så... :-p
2009-10-30 16:24
Mojito

Jag firar min tillsammans med Joaquin, lust och byta? ;)
Barcelona Mojito
2009-10-30 16:09
Ämne: Mojito

Grattis på....
Tack!

Många fina presenter, började ju redan i tisdags, haha!

Härligt att mittbackarna skrivit på nya kontrakt, känns verkligen som en bra sak för klubben.

Delar detta datum med Maradona, förr var man lite stolt över det, men nu vet i f-n om man känner samma sak. (Även Glenn Hysén fyller år idag...)
Barcelona Maestro-V
2009-10-30 16:07
Apropå på försvar och Real Madrid.
Jag ser verkligen framemot hur en viss kille vid namn Pepe agerar mot Getafe på lördag.
Vi vet alla vad som hände senaste gången lagen möttes. Har han kommit över det som hände mellan honom och spelaren i Getafe eller kommer han att bryta ihop igen?

Det ska bli intressant som sagt att se på den matchen. I matcher kan det ibland förekomma psykningar mellan spelare, speciellt när det handlar om derby.
Kommer han då att klara av det om någon av Getafes anfallare gör bort honom ett antal gånger och sätter en eller två bollar bakom Casilla?
Vi får väl se, som sagt.
2009-10-30 15:58
Mojito

Grattis på födelsedagen! :)
Jag antar att du har fått din present från Barca, dvs att Puyol och Marquez skriver på nya kontrakt.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-10-30 15:55
Det är nu officiellt! Puyol har skrivit på sina nya kontrakt som binder honom till Barcelona tills 2013.
sebbaa
2009-10-30 15:54
Ämne: Mojito

Ja för had....
Ojdå.
Barcelona Mojito
2009-10-30 15:53
Ojojoj, risk för pajkastning...
Men jag fyller år idag, så jag får bjuda på ett inlägg till... paj är ju nästan som tårta...

##Adidas##

Om du överhuvudtaget följde Barca förra säsongen såg du kanske att de flesta uppspel startades i backlinjen av en viss Gerard Piqué...
Med tanke på hans passningsskicklighet så var det en viktig ingrediens för att Barca kunde bygga anfall. Och därmed göra mål och vinna...

Givetvis finns det andra spelare som betyder mer för laget, men det är helt olämpligt att förringa Piqués kvaliteter och nyttighet för lagets prestation.

Jag vet att många maränger inte kan förstå/acceptera detta faktum, men å andra sidan tycker jag inte dessa personer överhuvudtaget ska kommentera något kring försvarsspel med tanke på att något sådant inte förekommer i den egna klubben numera.

Tvålen Valdes valdes ju framför er Casillas till vinnare av Zamoran förra säsongen och har gjort det sååå mycket bättre på sista tiden.
Så innan du uttalar dig kanske det gäller att ha lite mer att komma med.

Som många andra maränger gillar du att leva på gamla meriter/prestationer, och det är ju förståeligt med tanke på den senaste tidens resultat.
2009-10-30 15:52
##adidas##

Lägg ner din smutsiga diskussion, du är bara ute efter spärr känns det som.
Om du vill diskutera, gör det på en vettig nivå.
Annars så finns det säkert (om du har tur) ett dagis som tar emot dig.
Annons: