/spanien/barcelona/forum/17059.aspx/spanien/barcelona/forum/17059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-09-05 14:22
Dem visar inte Spanien på tv idag så ni alla vet.

Bra matcher på tv.

Portugal 20:00 tv 4 sport
Sverige 20:00 tv8
Argentina-Brazil viasat fotboll kl 02:30
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 14:19
Jag kan inte låta bli att garva åt Kakas kommentar om att han skulle vara mer komplett och bättre än den bäste, Maradona. Han börjar allt bli lite styv i korken den där jesus-lärjungen. Jag hade skämts ögonen ur mig att yppa en sådan kommentar.
Barcelona lameG^
2009-09-05 14:19
Hetfield

Det som är bra med messi är att han är kvick. Dem kvicka spelare håller oftast längts. Ett exempel är Del Piero som fortfarande kan göra saket fast han inte är lika snabb pga hans kvickhet.

Ciao-V

Hoppas verkligen att portugal inte tar sig till VM. Dem suger verkligen och hatar Ronaldo så:D
Valencia Villa/Silva
2009-09-05 14:18
Ämne: Messi är tyvärr den ....Ronaldinho tappade inte bara bort sin speed för att han blev äldre, han festade ochså bort den och har säkerligen inga planer om att komma tillbaka till sin storform. Jag tror att Messi kan till och med bli bättre ju äldre han blir. Varje fotboll spelare vet att när man blir äldre så måste man hitta på något nytt inom sin spelstil. Vem vet, Messi blir kanske lik Xavi i sin spelstil då han blir cirka 28.
Som engelsmän säger "Reinvent your game"
Barcelona Ciao-V
2009-09-05 14:14
Det blir ju en hel del fotboll ikväll på TV. Tacka f*an att vi slipper streama. Streama gillar jag verkligen inte.
Först är det Sveriges match. Lär blir vinst där hoppas jag. Sen Spaniens match, följt av Argentina - Brasilien i små timmarna.

Det kommer at gå åt en del wisky;-. Det är lördag trots allt!
Barcelona Hetfield
2009-09-05 14:13
Messi är tyvärr den typen av spelare som börjar bli "dålig" efter 30, sad but true

Ta bort hans enorma speed, då är det svårt för honom att göra något, ett bra exempel är ju Ronaldinho som var omänsklig, men när speeden försvann så kunde han inte göra något
Barcelona el Flaco
2009-09-05 14:07
Ämne: I Barcelona fungerar....
Rambla/

Instämmer i din analys. Dessutom ska man ha klart för sig att med Pep som tränare kommer los canteranos betydelse i omklädningsrummet att öka ännu mer. Det har blivit hur tydligt som helst att Peps förtroende män i laget är just de egna produkterna som Puyol, Xavi och Iniesta.

En sak som jag har tänkt på, Barça har alltid haft en vana av att köpa in storstjärnor och låta ungdomsprodukterna vara symboler och ledare inom laget, men i dagens Barcelona så är faktiskt de bästa spelarna uppfostrade i La Masia (Messi, Xavi & Iniesta). Det här måste räknas som the Golden era inom Barcelonas ungdomsakademi.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 13:57
I Barcelona fungerar det ungefär så här. Klubben gör sig av med spelare som är på väg neråt i karriären eller när spelare ger fan i vilket (läs Ronaldinho). Spelare som Rivaldo, Deco, Eto'o har ju liksom gett klubben sitt bästa när de väl lämnar. Undantaget är ju Figo, men det är en annan historia. Hade han varit kvar, så kan ni vara säkra på att han hade fått lämna när hans prestationer börjat dala.

Ronaldo och Romario lämnade ju för tidigt, men det berodde mer på spelarnas karaktärer och intern politik inom klubben.

När det gäller canteranos som Messi, Iniesta, Xavi, Puyol och numer även Bojan och Piqué, så ska det ju mycket till för att klubben skulle vilja göra sig av med dessa. De har liksom lite högre i tak när det gäller prestationer på planen. Det ska gå ordentligt utför dessa spelare innan någon inom klubben kommer på tanken att göra sig av med dessa spelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 13:51
Hetfield

Det Zanetti har sagt i italiensk media överenstämmer inte med det Goal rapporterar. Zanetti sa ungefär så här:

"Leo vill inte lämna Barcelona. Till mig har han sagt att han är lycklig i Barcelona, att han älskar klubben och fansen. Han är Barcelonas ledare, men kanske en dag när jag är direktör i Inter...."

Lita aldrig på Goals översättningar/tolkningar.
Barcelona Den vise
2009-09-05 13:50
Jag kan tänka mig att messi lämnar barca nån gång i framtiden. Det kan vara så att han är så pass generös att han vill att en försäljning genererar pengar åt klubben.

När han närmar sig 30 år och börjar dala neråt prestationmässigt. Då lär han säljas.

Eller så stannar han hela karriären i barcelona och får ett jobb inom ledningen när han lagt skorna på hyllan...
Barcelona el Flaco
2009-09-05 13:44
Den dagen Messi lämnar FC Barcelona så åker han tillbaks hem till Rosario och spelar något år i Newell's Old Boys, klubben som hela hans familj hejar på.

*Skakar på huvudet åt Inter-ryktet*
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-05 13:44
Rambla - K9

Jaha, men då är det så, härligt! :)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-05 13:42
Ja precis. Ibland fattar jag inte vart dem får allt ifrån. Det är väl någon journalist som sitter hemma och hittar på något som han ska skriva i tidningen. Det värsta är att en massa andra sporttidningar och sajter plockar upp ryktet sen och översätter och skriver om det lite. Då får ju den tidningen precis som dem vill, en massa publicitet alltså. Man ska bara skita i sånt egentligen.
Barcelona Hetfield
2009-09-05 13:41
Rambla

Enligt Zanetti så ska Messi vara där om 2-3 år, och med tanke på att en spelare brukar "peaka" runt 26-27, så är det väl knappast troligt att Messi går dit när han är som bäst?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 13:40
Ämne: Om jag minns rätt så....
Nej, det har han aldrig sagt. Det är något italiensk media fabricerat ihop.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-05 13:39
Om jag minns rätt så har jag läst någonstans att Messi påstått att Inter är en klubb han någon gång vill spela för, så en övergång är inte omöjlig.
Men själv så tror jag inte på den övergången.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 13:36
Ämne: Fan vilket löjligt r....Det är bara nonsens. I italienks media så stod det att Moratti hade en muntlig överenskomelse med Messis pappa. Haha! Det är ju så bindande sådana överenskommelser. De på Goal har liksom överdrivit en del och inte precis skrivit sanningen heller.

Moratti: Jorge, snälla snälla, kan vi inte få första tjing på Leo när han beslutar sig för att lämna Barça?

Jorge Messi: Jaja, suck, vi säger väl det då. Bara du slutar tjata nu.

Ungefär så. :)
2009-09-05 13:30
Fan vilket löjligt rykte det där med Messi.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-05 13:17
Ämne: Suck...förstår inte ....
Det är som vanligt italiensk media som överdriver något oerhört. Messi har inga speciella känsor för Inter och Zanetti har han inte mer känslor för än andra argentinska lagkamrater. Inter är antagligen inte tillräckligt attraktivt för Messi om han nu skulle lämna. Det skulle i så fall vara först när han är på väg ner i karriären.
Barcelona Hetfield
2009-09-05 12:57
Suck...förstår inte Inter att Messi kommer att stanna i Barcelona? Ser inte varför Messi skulle vilja gå till Inter...
Barcelona Hetfield
2009-09-05 12:53
Om Messi ska hamna i samma nivå som Maradona, så måste han vinna VM, eller iaf gå till finalen

Så, för hans skull så håller jag tummarna!
Barcelona Smogen
2009-09-05 12:49
Är det bara jag som är allvarligt oroad för vår kära Messis hälsa inatt?
2009-09-05 12:19
Det där ryktet med Rio Ferdinand är bara strunt.

Etock är lovande som så många andra i ungdomsakademin, men det är fortfarande en lång väg kvar för honom att nå a-laget.
Barcelona lameG^
2009-09-05 12:17
Scorpion

Skit rykten och dessutom har vi tillräckligt.
Barcelona FCBiLove
2009-09-05 12:09
Gael Etock verkar verkligen lovande :) hoppas att få se han i A-laget snart !
Barcelona lameG^
2009-09-05 11:57
Tråkiga nyheter!! fcbarcatransfersblogg har nu stängts av
Barcelona FC-Barcelona
2009-09-05 11:57
Då var sidan stängd :(
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-05 11:06
Känns som vi har redan för många backar. Vad tycker ni?
Barcelona Criff
2009-09-05 10:39
Alla dessa historier om våra spelare som ska bort hit & dit är bara Perez fickpengar som talar genom media.
Han försöker bara distabilisera vårt lag.
Det mesta kommer ju direkt från AS.
Så inget nytt här.
Barcelona kallesiete
2009-09-05 10:16

Så jävla tråkigt med landskamps-helg.
Vill se barca.
Annons: