/spanien/barcelona/forum/17052.aspx/spanien/barcelona/forum/17052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2009-09-05 19:07
Ämne: Om ni tror att Ibra ....
För att nämna en av några...

Se länk.
Barcelona Vampíro
2009-09-05 19:06
Ämne: Om ni tror att Ibra ....
Håller med, tycker inte det är så stor skillnad på Alves och Ibras frisparkar, båda är ganska överskattade. Ibra satte visserligen två stycken ifjol med Inter men det är i stort sett allt han har gjort, de flesta han slår träffar antingen muren eller läktaren. Alves får däremot en bra träff på tio försök känns det som, så det är som sagt inte så stor skillnad på de två.

Faktum är att vi inte har någon världsklass skytt i truppen, Xavi får allt som oftast förtroende men han han inte kunnat ta över efter Deco och Ronaldinho. Ser gärna att Henry får lite mer ansvar vid frisparkar.
Barcelona Den vise
2009-09-05 19:00
En timmes försnack innan sverigematchen! Snacka om att viasat satsar allt på att erövra kronan som sveriges största sportkanal...
Barcelona Okkapokka
2009-09-05 18:53
Om ni tror att Ibra kommer göra ett bättre jobb än Alves så tror ni fel. Hur många frisparkar satte han under hans tid i Italien? 3-4 stycken..?
Barcelonistas
2009-09-05 18:49
alves satte 4-5 frisparkar föra säsongen så för mig får han gärna fortsätta.
Barcelona Hetfield
2009-09-05 18:47
Ja, börjar bli jävligt irriterande..varje gång vi får en frispark, och Alves går fram föratt ta den, så brukar jag springa till köket och fixa nått att äta,jag vet att jag inte kommer att missa något...nej, Pep får ta och prata med honom, Zlatan har ett betydligt bättre skott än Alves, and that's fact. Tror att Zlatan kommer att ta över den rollen med tiden
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-05 18:44
Hetfield

Håller med, förstår riktigt inte varför Henry inte får chansen ibland för? Menar han var bra på det i Arsenal vad jag kan minnas iaf så tycker han borde få chansen mer.
Tycker på den senaste tiden att Alves försöker too much med att göra en Christina frispark med sån konstigt träff på bollen men det har inte gått så bra hittills hehe.
Barcelona Hetfield
2009-09-05 18:42
På tal om Alves

Är det bara jag som börjar bli jävligt irriterad på Alves och hans vilja att ta alla frisparkar?

Förstår mig inte på varför han har ändrat stilen heller, i Sevilla så blandade han känsla med kraft, men nu så ska han göra en a la "Robert Carlos" , och det går åt helvete hela tiden

Ibra, Henry, Marquez är bättre än Alves på distans
Barcelona Härskaren
2009-09-05 18:30
ramos är bra, bara bra att ni inte inser det!
Barcelona Frodo
2009-09-05 18:26
quirry

För att Ramos är det. Han är grym vare sig han spelar som högerback eller mittback. Han verkar ha vissa attitydsproblem men killen har en enorm talang.
Real Madrid quirry
2009-09-05 18:22
Hur kan folk tycka att ramos är top 5 högerback för tillfället? finns många bättre honom

maicon, glen johnson, alves, bosingwa, sagna, brown etc. enligt mig kan han vara top3 men han är inte där ännu iaf.
Barcelona el Flaco
2009-09-05 18:15
Med tanke på att vi snackar om Argentina-Brasilien, den största landslagsmatchen i hela världen, så kommer jag garanterat inte missa den.

Det finns så mycket historik mellan dessa två nationer. Brasilien t.ex. tänker ta med sig sitt eget vatten från hemlandet till Rosario, 220 flaskor, för att inte riskera en liknande händelsen som den Branco drabbades av i VM-90.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-05 18:13
Messidinho_10

Jag ska, men ska bara kolla på första halvlek, sen är det Chile - Venezuela som gäller :)
Barcelona Messidinho_10
2009-09-05 18:09
Vilka ska vara uppe inatt och sen Messi spela?
Barcelona Saman.
2009-09-05 18:08
Känns dock som om skaderisken är mycket högre om han deltar mot Getafe än Paraguay.
Barcelona BlueRed
2009-09-05 17:59
| IKER | CASILLAS |

Tack för att du rätta mig, tydligen så var det inte Alonso. Men även på denna video så kan inte jag avgöra om det var Xavi eller motståndaren som sparkade iväg bollen i närkampen, och det var just det jag vill få fram. Sen att han tappar kontrollen på bollen kan också skyllas på hans medspelare som står och tittar på.

Med andra ord så håller vi tydligen med varandra om att hela laget var i obalans. Låt oss hoppas att Senna kommer tillbaka i den form han hade under EM.
-------------
el Flaco

Två mål från Pulga då och sen ett gult kort blir bra. :)
Barcelona el Flaco
2009-09-05 17:58
Angående matchen inatt mellan Argentina och Brasilien; om Messi får en varning så är han avstängd i Argentinas nästa VM-kvalmatch mot Paraguay på onsdag och i såna fall åker han tillbaka direkt till Barcelona. Om inte så stannar han kvar i Argentina för att förberedda sig inför mötet mot Paraguay. Han lär förmodligen inte delta i Barças match mot Getafe som spelas på lördag och Messi kommer först att anlända till Barcelona på fredag.
Barcelona DaniAlves
2009-09-05 17:48
| IKER | CASILLAS |

Ja det låter bra. Men att skylla på Ramos eller någon annan är helt fel. Usa vann med 2-0. Spanien underskattade dom och spelade helt uselt.

Hela laget var dåliga spec Villa och Torres som brukar dominera totalt!
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-09-05 17:48
BlueRed//

Och just det jag menar, här inne finns det folk som skriver att Xavi aldirg tappat en boll!
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-05 17:47
Hetfield

Haha ja precis!
Abidal är ju ett fan av 50 cent, om jag minns rätt.
2009-09-05 17:47
BlueRed//

Titta på denna video och skriv igen att det var Alonsos passning!

1.41
Barcelona BlueRed
2009-09-05 17:43
| IKER | CASILLAS |

På vilket sett är det lika mycket Xavis fel som Ramos? Hur kan det vara Xavis fel när han får en pass av en viss Xabi Alonso samtidigt som Xavi är under press av två motståndare? Och av videon du skickade så kan man knappast avgöra om det var Xavi eller motståndaren som sparkade iväg bollen i närkampen dem hade.

Sen om Ramos ska rensa när han får bollen på foten är en annan sak. Precis som 'DaniAlves' skriver så visste han inte om att han hade en motståndare nära sig. Dålig kommunikation, okoncentrerat eller tabbe. Det är bara att välja.
2009-09-05 17:43
DaniAlves//

Skönt att det finns vissa man kan diskutera väldigt fint med. Jag respekter ditt inlägg och kan hålla med dig om det du skriver men samtidigt måste man förstå att Ramos, springer med sin motståndare vid sidan om sig med ansiktena mot målet vilket gör det svårare för Ramos att hinna vända sig om och dra tillbaka foten och ta sats.

Men som sagt detta är min åsikt och du har skrivit din, så ska vi lägga ner denna diskussion?
Barcelona DaniAlves
2009-09-05 17:39
| IKER | CASILLAS |

Först och främst så var det inte direkt en felpassning av Xavi, som du ser på videon som du länkade så tar Xavi emot bollen som kommer studsande.. sen är det kamp om bollen och den slås till usas sida.

Att Ramos inte hade tid att rensa? kolla inte på det, kolla istället på Ramos ansiktsuttryck.. han visste knappt att han hade en person bakom sig? så han tog emot den och kollade upp.. dvs letade passning/rensning.

Hade Ramos vetat att han hade en person bakom sig så skulle han rensa bollen direkt, vilket man gör i en sån situation. Eller så kunde han tagit emot den och hålla undan personen som sedan skjuter in den, vi alla vet att Ramos kan göra det. Men som sagt Ramos visste inte att personen var där och det var de som var felet, men man ska inte ta emot en boll i sånn situation och abosolut inte kolla upp efteråt och leta möjligheter.
Barcelona Hetfield
2009-09-05 17:39
H.Alavi

Det är knappast "laget" som vill lyssna på den, det är Pep som är lite "Coldplaykåt", men så länge vi vinner så får de lyssna på Britney om Pep vill ha det så :)
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-05 17:35
Coldplay har ett speciellt band med Barca.
Det märks ju tydligt inför matcherna då hela laget lyssnar på Coldplay - Viva La Vida.
Mer info på länktips.

Om någon annan redan länkat till sajten så ber jag om ursäkt.
Barcelonistas
2009-09-05 17:31
IKER CASILLAS

Han kan rensa den bollen direkt men istället tar han emot den.. Just i den situationen tycker jag det är ramos fel, men hela spanien var dåliga defensivt den matchen.
2009-09-05 17:29
Patrik Kluivert y Rivaldo//

Har du inte??

Då föreslår jag att du tar en titt på mitt förr förra inläggs länk!
Barcelona Hetfield
2009-09-05 17:28
Iker Casillas

Det finns en plats där man kan diskutera om Ramos..detta är inte rätt plats!
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-05 17:27
IKER | CASILLAS

Har aldrig sett världens bästa passningsspelare genom tiderna tappa en boll.Så dra dig tillbaka vi vill inte ha mer tjafs av antagonisterna.
Annons: