/spanien/barcelona/forum/17050.aspx/spanien/barcelona/forum/17050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-09-06 15:07
vad var det jag sa igår.. Rooney Filmar mer nuför tiden!! så tråkigt för dagens fotboll...
UEFA stänger av fel folk hela tiden.
Rooney borde stängas av 4 matcher eller den domaren som ger honom straffar!!!!
El_Capitano
2009-09-06 15:04
MF Doom

Låt Inter fansen drömma, det gjorde damlandslaget också innan matchen mot Norge.
Barcelona Hetfield
2009-09-06 14:52
Usch det ser bara värre och värre ut...Vm kommer att bli riktigt boring boring, de stora lagen som Frankrike, Argentina och Portugal har trubbel med att kvala...
Barcelona el Flaco
2009-09-06 14:48
MF Doom/

Dani Alves hoppade in istället för Elano och spelade de sista 22 minuterna, strax efter det att Luis Fabiano gjorde 1-3 målet och matchen var därmed redan avgjord innan Alves byttes in.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-06 14:46
MF Doom
2009-09-06 14:43
Skönt att Z börjar komma igång nu. Fick Alves ingen speltid alls igår? Missade nänligen matchen.

Var inne på Inter forumet nyligen och kan bara lyfta på hatten för självförtroendet dom har inför mötet mot Barca.
Barcelona Patrick Kluivert
2009-09-06 14:38
Hej, har en fråga angående camp nou, tänkte beställa biljetter till el classico på categori 3, någon som har suttit där? kan man se bra ?
Barcelona Piquénbauer
2009-09-06 14:17
Jösses...
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-06 14:16
Lionel Andres Messi (Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna)

1. Debutera som 16 åring mot Porto gjorde mål.

2. 17 år debuterar i ligan då han kom in i andra halvlek. Gör 1 vackert mål (chipp) mot Albacete.

3. 18 år Har redan vissat bästa talangen av en sån ring ålder. Han har nu tagit en start plats i världens bästa klubb FC Barcelona.

4. 19 år Han gör två mest historiska målen i världen genom tidernas VM. Då han gör TVÅ kopierings mål från VM 1986 mot England av sin egna idol Diego Armando Maradona. Han blir fram röstad av fifa till ANDRA bästa spelaren som 19 åring.

5. 20 år är han redan en LEGEND.

Resten är bara historia. Nu kan ni kolla på *Länken* med LM10 som 9 åring.

NJUT !!!!!!!!!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-06 14:13
"Robinho y Higuain" & Islam Bosna

Ni är inte riktigt med i matchen. Vi snackar inte om vad dessa spelare är i dagsläget. Vid det tillfället, 2007, så var nog dessa spelare allt annant än slut. Lägg därtill vad dessa spelare upplevt under sina karriärer så hittar ni få spelare, om än några, som har lika imponerade CV som dessa spelare. Ni tycks ha missat vad tex Seedorf uträttade mot Man United i CL-semifinalen.

Bara för att dessa spelare är i slutet av sina karriärer (Maldini tom slutat) innebär det väl knappast att de inte har varit riktigt stora spelare med fantastiska karriärer.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-06 14:07
Ämne: "Robinho y Higu....

Om man blir världens bästa fotbollsspelare och gör 44 mål där merparten av målen gjordes i en av de om inte den starkaste ligan i världen är man inte överskattad. Dessutom att göra så många mål som yttermittfältare är en prestation. Att målen var på frispark säger väl att killen är duktig på frisparkar? Om de va frilägen så innebär det väl att killen har löpt rätt för att få sånt läge? Dessutom gjorde han inte allt för många straffmål.

Sen att han filmar och tjurar är en annan femma men kom igen.

ditii

Ja vi har sett din tattoo, grattis. Vi såg den för ett x antal veckor sen.
Barcelona el Flaco
2009-09-06 14:05
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Tack för svaret och länken. Och låt oss hoppas, med eller utan Dunga, på att Brasilien återvänder någon dag till det spelet de hade i VM-98 och VM-2002.
Deportivo Creus
2009-09-06 14:04

Zlatan och Alves hör inte hemma på topp 5-lista.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-06 14:03
Oj glömde länken:)
2009-09-06 14:01
"Robinho y Higuain"

haha vart är Iniesta.Snälla gud har aldrig sett en sån ÖVERSKATTAD spelare som cristina.Dom här är nominerade till Fifas bästa spelare

1. LM10

2. Iniesta

3. Xavi

4. Alves

5. Zlatan

alla dom är med i diskussionen om att vinna priset och så ser rankingen ut.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-06 13:59
el Flaco

Jag kan inte heller påstå att jag sett jättemycket av Thiago, men det man såg mot Man City räcker nästan för att kunna förstå lite om hur han spelar och han olika kvaliteter. Men självklart ska det bli intressant att se mer av honom och JDS.

Dunga är inte speciellt omtyckt av folket i Brasilien. Folk vill ju självklart se rolig fotboll och offensivt spel. Det är så man lär sig fotboll i Brasilien och Brasilien har ju alltid varit kända för sitt fina spel. Även att han inte tar ut spelare som Ronaldinho som nästan har en legendstatus tycker de flesta inte om. Men Ronaldinho har ju trots allt inte presterat så bra de senaste åren så det kan man nästa hålla med Dunga även fast jag älskar Ronaldinho. Sedan tror jag att det kan skilja sig lite från stad till stad. I Rio de Janeiro där de flesta av mina vänner och bekanta är ifrån är han inte omtyckt. Han tar liksom ut spelare som Kléber från Internacional före Juan från Flamengo när Juan blev framröstad till ligans bästa vänsterback. Så han är nog mer omtyckt i Porto Alegre. Även fast inte Gremio fansen tycker om han så mycket. Dunga är ju dessutom från det området och spelade länge i Internacional. Av journalister är han nog ganska omtyckt, han fick en del kritik i början när inte resultaten gick hem men nu är det bättre. Media bryr sig mest om resultaten. Media påverkar ju också folket en del, så vissa tycker nog bättre om honom nu än tidigare. Men för att sammanfatta det hela så tycker större delen av folket inte om honom eftersom som man vill ha ett lag som spelar roligare fotboll då fotboll ska vara något roligt att kolla på. Man vill ha mer glädje, harmoni osv. Sånt man får av spelare som Ronaldinho bland annat. Men journalisterna tycker väl att han är duktig och deras relation är bra skulle jag säga.
Se länktips, det är en dokumnentär om landslaget innan Dunga blev tränare. Där kan man se ett riktigt Brasilien som har kul ihop. Den är uppdelad i flera delar, resterande finns till höger.

Förlåt att det dröjde men datan strulade lite:(
Barcelona Islam Bosna
Rambla.

Idag är väl nästan dem spelarna dussinlirare. De är ju bara gamla reumatism lirare kvar i Milan. Men för 3-4 år sen var de väl ändå bra.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
Rambla - K9

Ja blev väl kanske en onödig diskussion.. Men vill du jämmföra dem med spelare som Xavi o Iniesta är det okej för mig, dessutom var alla de spelarna på nedgång då.. Möjligtvis gattuso då som alltid är bra..
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 13:58
"Robinho y Higuain"

Kolla på vad Rambla-K9 skrev :)
Barcelona ditii
2009-09-06 13:57
skulle vart skoj o höra va ni tycker om min tattoo =)..

när möter vi getafe ?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-06 13:55
Ämne: Creus

Du får säg....
Ehh, så spelare som Maldini, Pirlo, Seedorf, Gattuso mfl räknades som dussinlirare då menar du? Säg det till ett milanfan, det hade varit roligt att se reaktionen.

Kan vi lägga ner dessa meningslösa jämförelser, tack. Alla kan se att Messi vid 22 års ålder är i en helt annan dimension än vad Kaka var vid samma ålder.
Deportivo Creus
2009-09-06 13:54
"Robinho y Higuain"

Och Xavi var bäst på plan i CL-finalen och hade stor del i att Barcelona tog trippeln. Xavi vinner på knock, as far as I'm concerned.
Barcelona Islam Bosna
2009-09-06 13:52
Så vitt jag minns var ju Kaka bara bra i CL. Och visst var han bra men så bra som Messi är nu. Nej du. Inte en chans.
2009-09-06 13:50
Creus

Du får säga vad du vill om Ronaldo men han tog ändå sitt lag till en champions league final och vann både ligan o cupen åt dem..

Pep.G-Z9

Du får jämmfära omständigheterna också 2007 när Milan vann Cl gick ju allt runt honom.. Visst Messi är den viktigaste spelaren i Barca men hur mycket lättare är det inte o spela Med spelare som Xavi,Iniesta,Henry och Eto'o..
Deportivo Creus
2009-09-06 13:43
"Robinho y Higuain"

Sluta fåna dig nu. Ronaldo har inte varit bättre än Xavi någonstans. Kommer inte Xavi minst tvåa i den där omröstningen så är det en smärre skandal. Det är vad jag tycker.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 13:41
"Robinho y Higuain"

Nej fan, Kaka 2007 var inte bättre än Messi nu 2009. Messi var fan 19 år då och kom 2a bakom Kaka och dessutom hade Barca gjort en dålig säsong det året. Kaka är grym men jämfört med Messi så är han ingenting och enligt min mening så tycker jag att att Andres är bättre än Kaka :)
Barcelona C.Andrés
2009-09-06 13:38
Bloggen nere återigen? Vilken kommer ta dess plats?
2009-09-06 13:36

Du får bara ert forum att se löjligt ut, sen jämmför dem inte Kaka nu med Messi utan Kakas form under 2007, och då var han faktiskt vassare än vad Leo är nu.. Alla vet att Messi redan har vunnit priset för i år, andra priset borde Ronaldo få o tredje Xavi..
Barcelona Vampíro
2009-09-06 13:29
Ämne: Jag tycker inte hell....
I dagsläget ser jag Pedro som en duglig rotationsspelare, han kämpar alltid och gör sitt bästa även när finterna inte går hem något som jag tycker skiljer honom från t.ex Robinho. Visst har Robinho en mycket högre högstanivå men man kan aldrig vara säker på att han kommer vara på spelhumör.

Som sagt i dagsläget ser jag hellre att Pedro(och Iniesta) roterar med Henry när denne behöver vila istället för att betala stora pengar för en spelare, vem det än må vara.
Barcelona el Flaco
2009-09-06 13:24
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Personligen har jag mest sett JDS spela och inte särskilt mycket av Thiago, men jag har märkt att de flesta som har sett bägge in action (både du och även andra här inne i Les Rambles) att den allmänna åsikten verkar vara att Thiago är den mer talangfullare av de två och att fler ser honom som den framtida spelmotorn på mittfältet. Har jag rätt eller är jag fel ute?

Sen vill jag även fråga dig, som är redaktören för Brasilien-sidan här på SF, vad är Dungas status i Brasilien, både bland folket och journalister? Med tanke på det tråkiga spelet landslaget visar upp gång på gång är jag lite förvånad över att han inte har blivit utsparkad ur land än, men det är väl kanske titlarna som räddar honom kvar. Vad säger du?
Annons: