/spanien/barcelona/forum/17044.aspx/spanien/barcelona/forum/17044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2009-09-17 20:41
Ämne: Problemet var att ja....
Rambla - K9

Nja, håller inte med till fullo. Jag tycker vi brutit den onda "trenden" vi hade mot A.Madrid ett tag under Rijkaard. 06/07 vann vi väl med 6-1 borta? Efter det har dom inte ställt till med större problem. Både cupen och ligan förra säsongen hade dom inte mkt att sätta emot. Tror ej heller så blir fallet denna säsongen. Ruggit ojämna och deras försvar är en ren hönsgård när Messi, Xavi och Iniesta rullar igång det.

Men den som lever får se... :)
Barcelona Barca4eva
2009-09-17 20:39
Spelet mot Inter , men med mål, skulle passa mycket fint mot Atl Madrid :D
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-17 20:39
Rambla - K9

Word!

De Gea, andre målvakten som kommer att stå imorgon har nog fortfarande mardrömmar från 0-6 på Vicente Caldéron 06/07. Var det inte hans debut också, den matchen?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-17 20:38
Hetfield:

Atlético är som värst att möta när de just haft en riktigt dålig period som nu är fallet. När de då ska möta Barcelona och Madrid så taggar de till som fan och överpresterar som oftast. De inser att de inte har något att förlora och gör allt som oftast toppeninsatser. Jag fruktar den här matchen mer än jag gjorde inför mötet mot Inter.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:34
Problemet var att jag glömt/förbisett fundamentet för Svenska fans.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-17 20:27
Har en känsla av matchen mot Atletico kommer att bli tuff, de brukar vara som en snorkråka som aldrig försvinner. De brukar alltid kunna lyfta sig ett snäpp (förutom förra året) när de möter oss
Barcelona tarrak
2009-09-17 20:17
N(N)

Jag tror att mycket av din oerhörda aggression bottnar i att du så totalt har missupfattat syftet med Svenska !--TEMP_B--!Fans!--TEMP_/B--!. Vi som skriver här är inte journalister och ska inte på något sätt förmedla någon objektiv sanning som man kan kräva av människor med den professionen. Som du kanske kan ana av namnet på sidan, så skriver vi i egenskap av fans till olika klubbar och hur vinklat man vill göra det är upp till var och en.

Du har självklart rätt att kritisera artiklar som inte faller dig i smaken, men när du går på person och börjar skrika om avgång för något så pass harmlöst som snällt satta betyg, så måste du backa tillbaka och ta en funderare på vad du sysslar med. Om vi nu skulle ta din extremt märkliga jämförelse med Zlatan (jag tycker faktiskt att kravbilden bör vara olika mellan någon som arbetar ideellt och den som tjänar 100 mille per år), så hade det här varit som att kräva att han skulle få sparken efter att ha gjort en dålig match. Verkar det vettigt och proportionerligt?

Edit; Jag såg att du insett ditt misstag och det hedrar dig. Jag hoppas att du är man nog att förmedla det till skribenten ifråga också.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:11
Ok! Tog i för mycket. Får perspektiv på det nu när jag tänkt igenom det lite.
Barcelona Saman.
2009-09-17 20:09
N(N)

Har du hört talas om något som heter perspektiv och individuellt tänkande?

"Svenska Fans har växt till ett av Sveriges mäktigaste sport-medium. Pressen på er är enormt hög, och vid misstag så ska ni få höra det."

Svenska Fans har en press? Vilken press? Svenska Fans är precis vad det är en svensk sportsida av supportrar för supportrar.
Barcelona Suñol
2009-09-17 20:09
N(N): Jag är tveksam till att Victor friberg är journalist då detta inte är ett forum för objektiv journalism utan av fans för fans. Kan man inte ta vad en supporter skriver om sitt lag så strunta i och läsa det jag förstår inte problemet? Men att döma av din monumentala ilska så verkar det vara djupt rotat i troligtvis i något annat än ett par spelarbedömningar.
Barcelona J.Gamper
2009-09-17 20:08
N(N). Att störa sig så överdrivet på en människa pga höga spelarbetyg är patetiskt. Inte ska den stackarn bli kränkt bara för att du tycker att spelarbetygen var för höga.
Barcelona H.C Xavier
2009-09-17 20:07
Andreas-

Ett tips. Kolla alltid den officiella hemsidan först.
Barcelonistas
2009-09-17 20:05
Seriöst vi saknade inte chanser för att göra mål.Herregud hur fan kan keita missa öppet mål???
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:04
Att kritisera faktumet att vi - läsarna - har rätt att ställa oss kritiska till journalisters klavertramp, är lika dumt och omdömeslöst som att ifrågasätta journalisters pressfrihet.

Jag anser att Fribergs inlägg var omdömeslöst, ryggradslöst, verklighetsfrånvänd och subjektiv med total avsaknad av kritiskt tänkande, vilket jag - som läsare - har rätt att tycka. Och låta honom få höra. Ni är inte tillsatta enkom för att bli rosade, utan ni får stå ett kast vid eventuella klavertramp.

Svenskafans har växt till ett av Sveriges mäktigaste sport-medium. Pressen på er är enormt hög, och vid misstag så ska ni få höra det. Med all rätt. Precis som stadsministern, Zlatan eller vem som helst får höra när de gjort dåligt ifrån sig så får ni, i egenskap av sveriges största fotbollsmedium också höra.

Sån är verkligheten

Svara gärna på detta Tarrak. Så fort som möjligt, tack.

Mvh
N(N)
Barcelona tarrak
2009-09-17 20:04
Suñol

Jag tänkte precis kommentera det också. Företeelsen våldtäkt känns lite för allvarlig för att vara ok att använda som beteckning för en positiv företeelse, som en utspelning på fotbollsplan.
MF Doom [Xavi är ett Geni]
2009-09-17 19:59
Denne Victor är då inte snål med betygen.
Barcelona Suñol
2009-09-17 19:59
Tarrak: Bara det att folk använder sig av termer som våldtäkt inom fotbollssammanhang är ju ett varnande exempel på att man är något bakom flötet.

N(N): Gå och tvätta din mun med tvål och kom tillbaka sedan.
Barcelona Den vise
2009-09-17 19:58
N(N)
Du borde ge dig själv en örfil för att du la ner tiden att skriva det långa inlägget som helt saknar substans. Du får ju ha i åtanke att inter faktiskt hade 5 nya spelare i startelvan. Det tar tid att spela ihop laget. Glöm inte heller att de mötte förmodligen världens mest spelskickliga lag.

Klart som fan att det kan finnas en tjusning i att ett lag försvarar sig bra. Det ligger i betraktarens ögon vilket som är vackrast att se på.

Det är ju förståligt att han höjer upp sitt lag till skyarna när de trots allt klarade av att hålla nollan.

Resultat är vad som räknas i de allra flesta klubbarna förutom ett topplag. Det vill säga barcelona där den vackra tiki-taka filosofin finns i ryggraden hos de flesta spelarna.
Barcelona tarrak
2009-09-17 19:57
Ämne: Victor Friberg har r....
Fullt förståeligt. Ingen människa ska behöva ta emot såna påhopp som du ger uttryck för, bara för att han satt betyg som inte faller dig i smaken.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 19:52
Victor Friberg har raderat, samt stängt kommentatorsfältet - patetiskt
Barcelona tarrak
2009-09-17 19:52
Om någon undrar varför vi i Barcelona-red inte skriver spelarbetyg så är det bara att läsa N(N)s sorgliga inlägg. Som skribent kan man sitta och slänga ur sig lite vad som helst utan att någon reagerar, men sätter någon lite för höga (eller låga) betyg, då ska det idiotförklaras och skrikas efter avgång. Tråkigt, men alltför vanligt förekommande för att det ska vara värt det.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 19:44
Bland det värsta jag läst. Victor Fribergs kommentarer och betyg från gårdagens match:

http://www.svenskafans.com/italien/inter/artikel.asp?id=315327&show=all#comments

Min kommentar:

"Ni måste skämta med mig! Helt ofattbart höga betyg. Så höga betyg skulle Malmö FF fått om de klarade 0-0 hemma mot Barcelona. För Inter var detta ett fiasko! Att ni inte skäms. Detta betyder omvänt att ni inte ser er själva som ett storlag. Gårdagens match var inget annat än en våldtäkt.

Är ni ett lag med några ambitioner what so ever så kan ni inte tycka att en sådan utklassning spelmässigt är OK. Resultatet spelar egentligen ingen roll eftersom båda lagen går vidare. Däremot är det oerhört passiva spelet otroligt skrämmande och ett svaghetstecken utan dess like. Bland de värsta uppvisningarna jag sett något lag prestera i CL de senaste 5-8 åren. Patetiskt. Jag skäms som italienare. Maicon, Cesar, Lucio och Chivu = godkända, resten underkända.

Skämmes ta mig fan Victor Friberg. Jag förutsätter att du lämnar din post på Svenskafans. Finns inte utrymme journalister med totalt avsaknad av kritiskt tänkande. Jag skickar ett mail där jag kräver din avgång."

Det han skriver är en omskrivning för att Inter inte är ett europeiskt topplag och därför ska vara nöjda med att bli totalt våldtagna spelmässigt mot Barcelona. Hemma.
2009-09-17 19:41
Någon som har adressen till den svenska barcelona bloggen?

Har googlat men hittar inget.
Canaletes
2009-09-17 19:25
Roligt klipp med Rikjaard och Ten Cate :)

länk
Barcelona Meastro
2009-09-17 19:06
Ämne: Rijkaard mot Henk Te....Du hann före som vanligt!
Det ska bli intressant att se Rijkaard. Det är första gången man har haft möjlighet att se hans nya lag.

Han är trogen för sin 4-3-3 system, gamla Rijkaard, eller gör han det?. Nu leder Galatasaray med 1 mål.
Barcelona Meastro
2009-09-17 19:02
Det ska bli intressant att se vad Frank Raijkaards lag kan prestera i Europa. Han möts nu sin gamla kollega Cate. Matchen har precis börjat på TV4 Sport.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-17 19:02
Rijkaard mot Henk Ten Cate nu på Tv4 Sport. Fan vad kul. :)
Barcelona Rasputin1916
2009-09-17 18:49
Ämne: Vill förklara min ås....
Jag tror Henry kommer förstå det under säsongen vilket kommer få honom mer aktiv.
Anfallstrion var lagets klaraste lagdel innan säsongen och är med all rätt det fortfarande. God och samspelt form på dessa tre herrar samtidigt blir en övermäktig uppgift för alla försvar i hela världen, det är Pep medveten om även fast Pedro (enligt mig) skulle tillfört mer igår än vad Henry gjorde.

Jag tror Titi håller absoluta toppnivå denna säsongen också, sedan måste den positionen förnyas. Jag tror och hoppas att Barcelonas egna talanger tvingar fram det steget.
2009-09-17 18:38
Blev rätt så upprörd över att Zlatan inte var så bra som man förväntade sig men samtidigt får man ha lite förståelse för honom. Han har spelat 3 matcher för Barca och redan gjort 2 spelmål och en assist. Barcas spelsystem är inte lätt att anpassa sig till och med tanke på hur få matcher han har spelat så är jag ändå nöjd. Zlatan var nog själv rätt så nervös igår då det är stort att komma till en arena där man har varit kung och nu är man där med en annan tröja. Denna match innehöll nog rätt så mycket känslor för honom och även för Eto. Ingen av dom två gjorde någon bra match egentligen. Matchen känndes mer som en match mellan Eto och Zlatan än en match mellan Inter och Barca. Samtidigt ska vi kunna kräva mer av Zlatan i kommande matcher i ligan och Champions League.

Spelet funkade inte något vidare igår heller. Vänsterkanten var inte likabra som den brukar vara. Vad var det med Henry igår egentligen? Han gjorde ju 2 mål för Frankrike förra veckan och vilade förra helgen så jag trodde att han skulle vara utvilad och på topp. Är det alla hans skador som gör det svårt för honom att prestera likabra? Är hungern borta eller är det bara jag som är för snabbdömmande efter bara en match? Henry var ju trots allt en stark bidragande faktor för att spelet på vänsterkanten inte fungerade.

Ser verkligen fram emot nästa match och nu lär Iniesta få chansen från start. Henry Ibra Messi Iniesta Toure och Xavi måste spela in sig så fort som möjligt.

En annan sak jag märkte med Zlatan igår är att han inte rörde sig så mycket vilket han måste göra. Han stod ibland och väntade på pass bredvid två av Inters backar. Han måste börja på att röra sig mer i mitten och söka alternativ. Jag hoppas att det kommer snart, tyckte faktiskt att han löpte mindre igår än i dom tidigare matcherna med Barca.
Barcelona mikey.guetta
2009-09-17 18:31
Vad kul för dig. Men eftersom du inte kan följa våra regler missar du förmånen att skriva här mer. Spärrad pga reklam. /Red
Annons: