/spanien/barcelona/forum/17041.aspx/spanien/barcelona/forum/17041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2009-09-08 20:56
Ämne: Spelfördelare? Jag m....Kollar man på manchester idag och när Ronaldo spelade så såg man att Ronaldo skapade minst lika många målchanser för dem andra som sig själv. Han ledde väl till och med assist ligan i Man U?

Och varför tror alla att CR har haft sin tid?? Killen är fan 24 år endast. Han har många år kvar.

Som Villa sa "Folk kallar mig gammal men jag är endast 27 år gammal. Undrar hur det blir när jag fyller 30"?
Dani Alves.
2009-09-08 20:56

Ronaldo har haft sin tid, killen kommer aldrig bli som han varit, som sagt United sålde han vid rätt tidpunkt som Barca borde ha gjort med Ronaldinho och skulle fått mycket mer i kassan än för dom skräp pengarna man fick för han.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 20:52
Spelfördelare? Jag måste ha missat något. :D
Valencia Villa/Silva
2009-09-08 20:47
Ämne: apråpo C.Ronaldo, ko....
Ronaldo är bättre nu än tidigare. Förrut dansade han runt som clown som kunde endast dribbla medan han är mer komplett nuförtiden. Han har under senare år ochså blivit en jävligt grym spelfördelare. Visst kommer han att tappa fart nu med åren men han är minst lika bra som i den videon och till och med bättre. Klart bästa köpet i år och under våren tror jag att Ronaldo kommer att explodera.
Barcelona BlueRed
2009-09-08 20:44
FCBiLove

Jag undrar vad straffet hade blivit om Gilardino hade fått en straffspark för denna filmning och inte åkt fast av domaren. :)
Inte för att domaren är så blind att han missar den här filmningen som är, precis som el Flaco brukar säga, Epic Fail.
Barcelona tribente_magico
2009-09-08 20:40
apråpo C.Ronaldo, kolla den här videon,Han var grym på den här tiden.
Det är otrolig skillnad på ronaldo då och nu.
Det roliga är att han aldrig kommer bli så bra igen, tro mig.

Man united sålde honom i precis rätt tid.

men måste erkänna att han va HELT otrolig på den tiden.

kolla Länktips!
Barcelona J.Gamper
2009-09-08 20:29
Ämne: BlueRed

Det var j....
Det där var ju en riktig C.Ronaldo filming. Lurade domaren totalt.
Barcelona J.Gamper
2009-09-08 20:26
Ämne: Lite besviken över a....Vah!? Få mer stryk? Lite oislamiskt tycker du inte det?

För övrigt håller jag med Hetfield längre ned.
Barcelona FCBiLove
2009-09-08 20:16
BlueRed

Det var ju precis det jag skrev, det går ju inte att skylla på det förflutna men man kan ju alltid ha det i bakskallen och försöka tänka sig, och ser man på *Länken* som jag posta så kan du även se att det är kontakt men visst överdrev han kanske om det nu var så att han skulle filma.
Barcelona el Flaco
2009-09-08 20:10
Ciao-V/

Getafe-matchen startar kl. 18.
Barcelona HugoBoss
2009-09-08 20:03
Även enligt tvmatchen så visas matchen.
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona BlueRed
2009-09-08 20:00
FCBiLove

Nej det som hände Eduardo har aldrig hänt mig. Men hans förflutna är fortfarande inte någon ursäkt för att han ska lägga sig ner. Vad Eduardo tänkte på när målvakten rusade mot honom anser jag bör diskuteras i samband med tacklingar i klass med det som han fick mot sig. Celtic ska inte behöva få en straff mot sig för att en idiot i Birmingham bryter benet av Eduardo som sedan får flashbacks i en inte allt för farlig situation.

Edit: Nu låter det säkert som om jag skiter fullständigt i Eduardo, vilket jag inte gör. Jag ser gärna att UEFA tar tag i tacklingarna och delar ut straff som får spelare att tänka om ordentligt. Mer gärna än filmningarna.
Barcelona Ciao-V
2009-09-08 19:59
Där har du mathen:

18:00, TV4 Sport Getafe - Barcelona
La Liga.

Är det inte plus en halvtimmes studio?
Matchen börjar väl 18.30?
Barcelona FCBiLove
2009-09-08 19:56
Barca! (MQUC3)

Precis den där smärtan går ju inte över av några piller och kylspray precis...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-08 19:54
FCBLove.

Jag var inne och snurrade på exakt samma spår, varför ska Eduardo av alla straffas? Han som genomgått så mycket. Han bröt för fan benet. Tro fan att man är rädd för att göra det igen. Den smärta vill ingen gå igenom här inne kan jag säga.
Straffa någon ? Straffa C.Ronaldo...
Barcelona Ciao-V
2009-09-08 19:52
Barcamatchen kommer att visas. TV4 Sport har sagt att de kommer att visa Barcas alla matcher i hela säsongen. Kan inte tänka mig annat, man har blivit lite bortskämd, med andra ord.
Barcelona BlueRed
2009-09-08 19:51
PILMÀ

Och jag kan förstå varför. Hade en av backarna hoppat in med dobbarna mot hans ben, och han hade hoppat undan eller helt enkelt lagt sig ner på grund av fruktan så hade man haft överseende till viss del. Men just i denna situation så är inte Eduardos förflutna något som man ska ta med i noteringarna.

Situationen var, som jag beskrev det i mitt första inlägg om ämnet' inte alls så farligt att han ska behöva lägga sig ner.
------------------
Khalil.I

Zlatan spelar i Barcelona. Tv4 kommer ta detta till rätten om det är vad som krävs för att vår match ska visas. :)
Real Madrid Khalil.I
2009-09-08 19:44
Konstigt att er match inte visas i helgen på Tv4sport.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-09-08 19:43
Ämne: PILMÀ

Gällande Ed....
BlueRed
Jag håller absolut med dig i den punkten men i mitt förre inlägg var det mera bara att jag är bara för svag för denna Eduardo efter allt han har genomgått. :(

Men annars vilken spelare som helst ska straffas för filmning.
Barcelona Hetfield
2009-09-08 19:38
Islam Bosna

Seriöst..what's wrong with you? Om man använder våld pga. fotboll eller religion osv. då är man en idiot
Barcelona BlueRed
2009-09-08 19:37
PILMÀ

Gällande Eduardo situationen så tycker jag ändå att straffet är helt korrekt om dem faktiskt blir konsekventa och inte ger upp. Jag säger inte att dem ska stänga av varenda spelare som totalt faller ihop i vissa närkamper, utan att dem koncentrerar sig mer på filmningar i straffområdet eller för den delen är matchavgörande.

Edit: Men visst, 1 matchavstängning i UEFA sammanhang hade också varit ok om dem nu är konsekventa, precis som jag ovan.
Barcelona Meessii10
2009-09-08 19:27
Ska man börja straffa filmare, bör Cristiano Ronaldo få livstids avstängning!
Barcelona el Flaco
2009-09-08 19:24
Detta var märkligt. AS rapporterar att Real Madrid har "värvat" Megía Dávila, en förre detta spansk domare som pensionerade sig denna sommar, som klubbens nye domar-delegat, en post som aldrig tidigare funnits inom spansk fotboll. Hans roll kommer vara att, under matchdag, "följa domarna och tillhandahålla de med vad de än behöver."

Detta ska bli intressant att följa.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-09-08 19:22
Ämne: David Beckham har ta....För min del får FIFA gärna straffa dessa Brittiska klubbar som snattar dessa ungar från andra länder.

Små klubbar investerar deras akademi med några miljoner Euro och sedan när dessa talanger har utvecklats så ska de stora lagen snatta de utan någon större fara.
Jag tycker att Chelseas dom var alldeles för rätt.

Eduardos situation så fanns det faktiskt kontakt mellan hans ben och målvaktens även om han snyggar till det hela.
I länken kan ni se hur situationen gick till.
För mig skulle det har räckt med 1 matchs ban.
Det någon slags straff (Sluta med det du håller på)
Barcelona FCBiLove
2009-09-08 19:22
BlueRed

Du vet ju inte riktigt heller hur det känns att bli av med hela benet sådär som Eduardo fick sitt ben av hugget, Han kanske fick någon slagsfobi anfall eller något ?
hah låter kanske skitskumt men vem vet jag själv skulle vara livrädd i närkamperna !

Dock är det självklart att man anmäler händelsen eftersom det hände i ett träligt läge där celtic verkligen inte behövde få en straff i mot sig som inte ens var straff, så självklart förstår jag FIFA & UEFA ..
Barcelona Islam Bosna
2009-09-08 19:04
Lite besviken över att snubben inte fick mer stryk faktiskt. Lite mesigt av publiken.
Barcelona BlueRed
2009-09-08 19:03
FIFA & UEFA gör helt rätt i att dela ut dessa bestraffningar, både gällande Eduardos filmning och Chelseas värvningsmetoder. Nu gäller det bara att dem fortsätter med det och inte godtar Chelseas eller Arsenals överklagande (om det nu har gjorts några).

Sen så verkar inte Beckham ens ha sett filmningen som Eduardo bjöd på. Eduardo hamnade inte precis i en farlig situation där risken är så stor att han faktiskt skulle bryta benet igen, om inte målvakten tar tag i hans fot och vrider om "UFC style".
Barcelona Bmannen
2009-09-08 18:53

Barcelona FCBiLove
2009-09-08 18:52
David Beckham har talat och han fortsätter, som av en slump, prata om högaktuelle Eduardo;

"Det pratas för mycket om filmningar den senaste tiden. Ingen gillar ju att se sånt, men det händer varje vecka och Eduardo är inte den förste som gjort något sånt. Hela grejen bör läggas åt sidan. Han är en lysande fotbollsspelare och det har inte gått speciellt lång tid sen han kom tillbaka efter en fruktansvärd skada - vi vet inte vad som flög genom hans huvud när han ramlade, kanske försökte han bara undgå kontakt av rädsla för nya skador."

Enligt mig är det helt rätt, vem vet vad som åkte igenom Eduardos hjärna ..
Barcelona FCBiLove
2009-09-08 18:38
HAHAHA, varför känns det ologiskt att gå med en real tröja på läktaren på Camp nou? Sen vill ju en annan culés hoppas på han :D
Annons: