/spanien/barcelona/forum/17031.aspx/spanien/barcelona/forum/17031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-13 13:45
Clichy/

Det är ganska off-topic, men några rader till.
Vad kan jag göra? Jag har inte alltid en möjlighet att logga in och reagera på en gång.

Det med intresset av Arsenal och Yaya var bara ett exempel på att många klubbar håller på med samma sak. Alla stora klubbar i stort sett mer eller mindre, inkluderad Arsenal och Barca.
Barca för att dra ett exempel till har gått för långt med att försöka värva Adebayor sommaren 2008. Nästan varenda dag var det rubriker om honom och Arsenal tröttnade på att dementera allt.
Jag personligt tyckte då att man från Barcas sida gick för långt. Det var tjatigt det med.

Men personligt så tycker jag att alla klubbar ska försöka hålla sig till en normal och etisk nivå.
Jag gillar inte heller att det är vilt öppet att säga vad man vill.
Låt transferperioderna vara den tiden för värvningar och diskussioner mellan klubbar om värvningar. Det är kanske också ok att föröka få en napp när en klubb själv deklarerar att man vill bli av med en viss spelare.
Jag vill helst se Fair Play, absolut inte bakom ryggen

Uefa kan försöka markera det på något sätt. Chelsea har fått nu ett straff för en oetisk värvning och det finns flera tidigare sådana dom.

Men helst ska det vara utan ”Chefen säger”.
En ärlig atmosfär bland de stora i Europa kan räcka långt.

Men vi glömmer väl inte att media eldar på och driver olika kampanjer. Vem kommer inte ihåg Barca och Villa kampanj den här sommaren. En tv-kanal i Spanien gick så långt att de placerade en docka av Villa inklädd med Barcas dräkt i Barcelona och de intervjuade folk på gatan vad de tyckte om saken. Nästan en hel dokumentär blev det av skämtet och mina barn (som är mer naiva) var på väg att tro att saken var klar.

Barcelona Marc
2009-10-13 13:40
TotalBarca.com har börjat med ett nytt repotage varje vecka där man skriver om undomslagens matcher, målskyttar och matchenslirare.

(Länktips)

Såg att Gerard Deulofeu, 15, belv vald till matchen lirare för Juvenil B(U-19 B). Fick dessutom stående ovationer av motståndarpubliken för sin "sensationella insatts" när han byttes ut.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-13 13:39
Vad är det för rykten som går om att Messis kontrakt är falskt?
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-13 13:30
I flera veckor har det cirkulerat rykten i medierna att det råder en osämja inom styrelsen och det finns en risk/möjlighet att två vicepresidenter ur den nuvarande juntan kan komma att ställa upp i presidentvalet. Den ena är Jauma Ferrer och den andre är Alfons Godall, som också är den som Laporta har mest förtroende för av dessa två.

Efter att Godall tackat nej till att bli en av de framtida kandidaterna under förra året, plockade Laporta in Xavier Sala i Martín in i styrelsen för att bli deras kandidat, men om man får tro på vad tidningarna skriver är Sala i Martín inte särskilt populär bland de övriga direktörerna Laporta ska därför ha övertalat Godall till att ställa upp i det kommande valet.

Jag tror att denna friktion inom styrelsen kommer ge Rosell ett övertag som kan innebära att han vinner valet. Efter Barça-gate skandalen har nog många culés och medlemmar tappat förtroendet för den nuvarande styrelsen och de vill nog se någon utifrån leda klubben.

Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 12:29
Abbe -

Har en känsla att allt kan bli klart snart vad tror ni? Inget köp bara utlåning.
Barcelona Abbe -
2009-10-13 12:15
Ämne: Någon som vet vad El....
Kontrakt.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 12:08
Någon som vet vad El Contrato betyder?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-13 03:11
Det här måste vara bland det roligaste inom fotbollsvärlden! Många av er har säkert sett det här, men jag kan inte få nog. HAHA! :)
Barcelona BlueRed
2009-10-13 01:14
Bjuder på denna innan jag också lägger mig. Skrattar varenda gång jag ser den.

God natt.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 00:54
Vad tycker ni? Själv tycker jag det är perfekt köp om de skulle gå genom. Dani Alves behöver vila.

Bona Nit Cules!
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-12 23:49
Barcelonistas..

lol, Madrid ville köpa han efter han vunnit CL med Barca, inte före.
Barcelona Trippeln
2009-10-12 22:57
Jag bara väntar tills Iniesta och Xavi är på spelhumör,det komemr bli för jävla fantastiskt!!!

Gör inte ni ;)
Andréas B.
2009-10-12 22:47
Kung Yaya Touré är en vettig man. Me likes.
Barcelonistas
2009-10-12 21:52
VAMOS BARCAA!!!

Vem hade inte gjort det när barcelona är intreserade?
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-10-12 21:46
Henke nobbat Real Madrid?
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-10-12 21:33
fan vill verkligen att jds ska flyttas upp, iaf ingå i trupperna till matcherna herregud..även andra ynglingar som fontas, muniesa, jeffren, thiago(skadad) borde få mer chanser, kanske kommer i cdr..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-12 21:21
Kul o höra att Henke har nobbat Real Madrid efter att han spelat i Barca. En fin kille Henke.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-12 21:19
Det är svårt att ta Messi:D
Barcelona Okkapokka
2009-10-12 21:13
Och då talar Hetfield om Villa, säger bara det så ingen här inne får hjärtklappning.

Iniesta ska ha tränat som vanligt enligt Sport, och hans medverkan i Valencia-matchen ska inte ligga i farozonen. Det enda jag läst om Xavi är att han har haft känningar i knäet, tror dock att det inte är någon större fara med honom.
Barcelona Hetfield
2009-10-12 21:09
Mojito

Sist jag kollade så skulle han vara borta i 3 veckor (det sa de 1 vecka sen) så han missar matchen
Barcelona Mojito
2009-10-12 21:07
Någon som vet hur det står till med Villa inför helgens match?

Skulle vara skönt med en uppdatering på hur pass illa det är med Xavi och Iniesta också.

Till sist är frågan om Messi hinner tillbaka i tid för att delta från start?
Barcelona Trippeln
2009-10-12 20:27
Är det någon som vet om Ronaldo missar El Clasico?

Edit:Såg att klassikern spelas långt in i november.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-12 20:26

Måste gå in och försvara Clichy #22 här. Tycker han hade all rätt i världen att ifrågasätta Barcadinho som kommer med argument som han uppenbarligen ej kan backa upp. Bara för att media skriver om att arsenal vill ha Yaya betyder ju ej att dom inte försöker driva affären på ett schyst sätt.

Annat är det när Tixi går ut och säger att han är säker på att Cesvc spela för oss någon gång i framtiden.

Rambla - K9//

Förstår inte all denna ilska riktad mot Arsenal och Cesc. Cesc gjorde det han trodde va bäst för sin karriär. Vilket uppenbarligen har visat sig rätt.

Arsenal och Wenger såg hans otroliga talang och handlade. Jag menar vad vill man att dom skall göra? Dom ser en kille dom verkligen tror kommer bli världselit som dom förövrigt kan få snudd på gratis. Klart som f*n dom försöker ta honom. Dom kan ju inte tvinga honom till london. Utan dom övertalar honom bara genom att försäkra att han hos dom garanterat får chansen. Något ej barca kunde göra uppenbarligen.

Tycker varken ej det är varken arsenals eller Cesc fel. Utan systemet som är fuckat. Vi borde få binda våra ungdomar vid proffskontrakt om vi har föräldrarnas utlåtande. Annars kommer andra klubbar fortsätta roffa åt sig våra juveler.

Precis som vi gör förövrigt. För någon månad sen värva vi t:ex Giorgi Chanturia 16 år genom att erbjuda det hans egna klubb ej kunde. Messi är en annan talang vi värvat i unga år. Vad gör arsenals handlande mer orätt en dom 2 fallen?

Och när det gäller Cesc så är det precis som Hetfield säger. Kan vi ej förlåta Cesc så va f*n gör då Pique i vårat lag? Fabregas har nog likt Pique ett väldigt stort barca hjärta skall du se. även om det nu även delas med Arsenal
Barcelona Hetfield
2009-10-12 20:18
Måste bara säga att det är skönt att kunna diskutera med andra supportrar utan att det blir rena rama vilda västern!

Slutar oftast så (ofta iaf) när man diskuterar med marängerna
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-10-12 20:15
Öagunner (1886)//

Sant som du säger. Jag riktade mest första delen av mitt inlägg mot dig. Andra delen var ej riktat mot dig utan mer ett sätt att förklara hur det skulle vara om det vore tvärtom. Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-12 19:29
Hetfield:

Japp, delvis. Det blev lite jobbigt för Piqué där han kom lite i kläm pga av saker som låg utanför hans kontroll. Hans morfar, eller om det var farfar, ingick i den gamla styrelsen med Nuñez. När Laporta och hans junta kom till makten så hade Laporta i flera år kritiserat Nuñez ledarskap genom organisationen Elefant Blau. De hade tex tidigare försökt avsätta Nuñez genom mistroendeomröstning. De hade även Cruijff på sin sida. Politiska strider inom klubben är inget man ska lasta en ung Piqué för. Han ångrade sig som sagt ganska tidigt att han lämnade.
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-12 19:24
Ämne: Rolig video med Mess....
Haha, fan va rolig.

"Bona nit...y no sé mas."
Canaletes
2009-10-12 19:10
Rolig video med Messi :P

Lägg märke till hans ljusa röst han ahde då..
Barcelona Hetfield
2009-10-12 18:58
Rambla

Så vad tycker du om Pique? Om Cesc är en usling, så är väl Pique lika mycket skurk?
Jag är väldigt kluven, jag ogillar spelare som lämnar föratt få bättre kontrakt (Dos Santos dog i mina ögon), men om man ska ogilla Cesc så måste man väl per automatik ogilla Pique?
Eller är jag ute och cyklar just nu?
Barcelona BlueRed
2009-10-12 18:47
el Flaco

18 år hade varit en bra gräns. Spelaren är tillräckligt mogen för att tillsammans med sina föräldrar och agent vara med och ta beslutet då.
--------------
Hetfield

Tänkte också på det där (ditt inlägg ovan). Det känns ändå inte som om han har några problem med att få den status som "endast" spelare som tagit steget från ungdomslaget till A-laget har/får.
Annons: