/spanien/barcelona/forum/17028.aspx/spanien/barcelona/forum/17028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:58
Det som är bra med vår trupp är att vi har många all round spelare. Hoppas bara vi slipper skador denna säsong.

Tror att årets genombrott blir Pedro eller Thiago om Thiago får speltid.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 21:55
Dessutom så kan han flytta in Messi centralt bredvid Xavi eller Iniesta och låta Pedro spela ute på kanten. Pep har säkert redan räknat ut det :)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 21:54
"Robinho y Higuain"

Japp, Maxwell kan också spela som privote :)
Barcelona Barcadinho.
2009-09-06 21:53
Förlåt, att jag avbryter era diskussioner.
Keep on bara och ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
2009-09-06 21:51
Att komma och kritisera Messi för situationen i Argentina är totalt befängt.
Är det någon som ska få kritik så är Maradona och inte någon annan.
Bara Maradona och inte någon annan.

Det går att kritisera Maradona för t ex val av spelare på plan. Cambiasso, Milito, Higuain får knappt chansen. Han insisterar också att spela 4-3-3 och det är kanske inte så smart och trion däruppe kanske är inte det bästa valet (särskilt Tevez).

Men det allra största misslyckandet är med att bygga ett förenat lag.
Laget spelar som 11 individer, utan länk mellan försvar-mittfält-anfall. Är det något som är en typisk Argentina så är det lagmoralen. Alla ger järnet för varandra. Argentina har alltid varit en lagmaskin, tom under maradonas tid som spelare. Riquelme fick kritik ibland för att han tog för mycket volym från laget, för att han var för egocentrisk. Idag är det en splittrad trupp av individer.

Man måste vara en person med rätta egenskaper för att kunna sätta 11 bitar på rätt plats, för att bygga en lagmoral, ge rätta instruktioner. Idag ser de flesta totalt förvirrade, utan glädje, nervösa och alla väntar på att Messi ska göra en maradona-drive.

Maradona har haft problem länge med att kunna ordna sitt eget liv och stabilisera sin egen personlighet. Han är inte en stabil person i vanligt fall. Förutsättningarna för att kunna stabilisera en trupp är därmed ganska minimala. Det är nästan tragiskt om ikonen Maradona kommer att nå så låga nivåer, mycket värre än ronaldinhos negativa vändning av karriären.

Jag tror att det ordnar sig till slut och de kommer med i VM, men att välja honom var nog ett fel beslut av deras fotbollsförbund oavsett. Men jag hoppas att det blir ett mirakel som gör att jag kommer att svälja mina ord och skämmas. Jag vill att det ska gå bra för ett av mitt största favorit landslag inom fotbollen.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-09-06 21:51
lameG^

Marquez ja men kan Pique det?
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:45
Glöm inte Marquez,Pique som kan spela defensiv mittfältare. Tror att Pep räknar med dem när yaya,keita går bort.
Deportivo Creus
2009-09-06 21:34
Jag personligen hade gärna sett en offensiv mittfältare i januari. Annars sitter vi där med Xavi, Iniesta och Busquets + kidsen när Yaya och Keita åker iväg. Pang! Skada på Iniesta, vad fan gör vi?
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:09
Scorpion

Tror att Pep hellre satsar på spelare som Thiago och JDS än Hernanes. Han har själv sagt att han vill ha antingen cracks elle canteros.
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-06 21:08
Tror Roma aldrig släpper De Rossi plus att han kostar jävligt mycket. Men vad sägs som att köpa in Hernanes (Sao Paulo)? nu i vinter. Vad tycker ni Cules?

Visca Barca
Barcelona Smogen
2009-09-06 21:03
Någon tysk fotbollstidning har listat värdet på de spanska lagens trupper, föga överaskande leder Real före Barcelona. Real har ju en bredare trupp så det är inte så konstigt, dessutom har man listat spelare som Jeffren och Dos Santos till summan noll.
Det som är intressant är att dom sätter Messi på samma värde som C.Ronaldo, 70€ miljoner. Vad är det för jäkla skämt summa? Ronaldo är ju uppenbarligen värd 96€ miljoner och Messi är värd betydligt mer än det.
Tyskarna borde skämmas...tycker ungefär hälften av alla spelare jag såg på listan hade ett värde som var totalt fel...men kanske är kul att titta på?
Barcelona el Flaco
2009-09-06 21:00
Ronaldinho förvandlade Barcelona från ett lag utan harmoni, glädje och spelidé till ett vinande lag med sin jogo bonito. Messi, å andra sidan, har tagit laget till en helt ny nivå i och med den historiska trippeln.

Jag är tacksam för allt som Dinho har gjort för Barça, men Messis era hos oss har alla förutsättningar att bli ännu längre och mer framgångsrikare.
Barcelona lameG^
Ser att många skriver att henry ska bort. Varför ska han bort? Han presterar fortfarande. Tycker vi inte ska värva någon i Januari om vi inte får några långtidsskador. Annars tror jag vi kan klara oss med denna trupp vi har nu.

Truppen har börjat spela ihop sig bättre nu. Om man jämför från försäsongen tog de lite tid och man såg att dem var lite sega i benen. Sen Spanska Supercupen och Europeiska Supercupen så har spelet varit mycket bättre.

Riktigt skönt att iniesta snart är tillbaks. Chygrynski kommer debutera och Marquez är också på väg tillbaks.
Barcelona kallesiete

Håller med Crow här.
Messi är världens bäste och var enligt mig redan det 07/08, utan tvekan.

Men en "legend" är han inte ännu, rent för ung för det. Definitionen av legend bör väl egentligen innebära att spelaren i fråga är long gone också, eller?
Barcelona Hetfield
2009-09-06 20:54
Heywood

Du måste tänka på att vi har ett bättre lag nu, och vi har en vinnarmentalitet som inte fanns när Ronaldinho kom, så i mina ögon är Ronnie fortfarande nr 1
Crow (Tyskland Red)
2009-09-06 20:52
Ämne: Kallesiete

Messi ....
Messi är legend?
-Nej.

Han är utan tvekan bäst just nu men legend är han inte. Ronaldo(den riktiga) hade vunnit VM+fått utmärkelsen världens bästa spelare vid Messis ålder. Ifall han fortsätter såhär blir han legend, men att kalla honom legend nu är att missbruka ordet.
Barcelonistas
2009-09-06 20:46
Top 3 bästa spelare måste vara så här annars är det en stor skandal!

1 Messi Gjorde 38 mål och 20+ assist
2 Xavi gjorde 40 assist
3 Iniesta imponerarde enormt spelmässigt
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-06 20:39
Det är svårt att jämföra. Barcelona är ju bättre nu med Messi än vad Barcelona var med Ronaldinho.
Barcelona J.Gamper
2009-09-06 20:38
Ämne: måste bara fråga. må....
Håller med. Ronaldinho när han var som bäst(hans karriär är väl typ över eller snart iaf) så var han bättre än vad Messi är just NU. Men Messi är bara 22 år gammal.. vem vet hur bra han blir när han är som bäst. Om han är så bra redan nu kan han lika gärna bli den bäste genom tiderna i framtiden.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-06 20:31
Dawelito - Blaugrana

Jag håller med! Jag förstår inte hur han klarar av i den farten klarar av att gå vänster och sedan höger. Och sedan 24 sekunder in i klippet: Pep, tagga ner :-)
Barcelona Dawelito - Blaugrana
2009-09-06 20:21
Här är de målet som jag tycker är snyggast av alla hans mål 08/09!

Länktips!
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-09-06 20:12
Landslagshypen kring världens bästa spelare genom tiderna är ju ganska onödig..så om man är från Ukraina tex så kan man inte bli bäst genom tiderna? (för att man inte vinner något med landslaget), man måste ha bra medspelare också.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-09-06 19:32
Titta bara. Lite av den han gjorde 0809 33
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-09-06 19:08
Kallesiete

Messi är Legend redan.. han är 22 år och har sedan 19års åldern varit en av de 3 största spelarna i världen. Just nu är han störst.. håller han detta några år till så blåser han bort Pele och Maradona som tronen Världens bäste någonsin.
Athletic Teodoro
2009-09-06 19:03
Jag avgudar Guardiola nästan, han är inte bara fotbollsmässigt kunnig, han är en sjukt bra psykolog med! Få tränare har en så god relation med sina spelare...
Barcelona kallesiete
2009-09-06 18:13

Messi är världens bästa för tillfället, inget snack.
Genom alla tider är han ganska chanslös för tillfället. Titta på hur länge han har varit proffs och hur gammal han är.

Men fortsätter han i denna stilen och lyckas nå lite framgång även med landslaget så kan han bli en av dom aaabsolut största - helt säker.

Tror dom flesta här inne håller med.

Visca!
Barcelona Esportivo Barca
2009-09-06 18:13
David Villa kommer få ett nytt kontrakt inom kort med Valencia och sedan är det kört. Om nu inte barca spränger tranfer gränserna och bjuder en miljard typ och det är han inte värd.
Barcelona Barca-nist
2009-09-06 18:11
Messi är inte bästa genom tiderna! men Kaka är inte bättre än Messi i dags läge.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-06 18:09
Ämne: måste bara fråga. må....

Tror egentligen inte någon menar när de säger att Messi är bäst genom tiderna. Han har ju trots allt bara varit proffs i cirka 5 år och ska man då ha uträttat mer än vad Zidane, Ronaldo, Pelé, Maradonna mfl är osannolikt faktiskt. Dessutom har inte Leo blivit framröstad till världens bästa ÄN!
Barcelona El Tiburon
2009-09-06 18:07
Har en fråga: Finns Iniestas nya treble-bok översatt till engelska än? Om inte ska den översättas i framtiden?
Annons: