/spanien/barcelona/forum/17027.aspx/spanien/barcelona/forum/17027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Omarboy
1/2/2010 22:21

obbe kommer raka vägen från 4chan :) vi har fortfarande inte förlorat grabbar, pep tar hand om detta! min åsikt.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
1/2/2010 22:21
☆"PIPITA" HIGUAIN☆

Stick till pajas puertan din pajas
Barcelona kallesiete
1/2/2010 22:20

Intensiv och tajt match med många närkamper?
HAHAHA. Jo visst såg jag det. Jag såg dock inte en situation när det inte blåstes för det.

Och Zlatan måste lära sig att springa undan när bollen kommer i luften. Bättre att chansa på andrabollen än att domaren ska blåsa oavsett vad som händer (inte händer).
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Ämne: H.Alavi - Triangulo ....
Jag hoppas verkligen på att du inte visar dig här igen, dina inlägg börjar bli riktigt irriterande.
Sen så behöver jag inte höra vad som är bra och dåligt från dig.
Barcelona Braxingen
obbe,
Din kunskap sträcker sig till att bedöma domarens enskilda beslut i matchen. För dig blir han således till nackdel för Villarreal.

Andra har kunskap som sträcker sig längre. Som att Barcelonas överhängande bollinnehav blir otroligt lidande när domaren förstör rytmen, vilket knappast är någon del av regelboken. Snarare tvärtom. Således var han totalt sett väldigt negativ för Barcelonas spel och följdaktligen för hur hela matchbilden såg ut (med Barcelona-ögon sett).

TROTS DETTA: Domaren avgjorde inte matchen. Barcelona-spelarnas inställning avgjorde den.
Barcelona Abbe.
1/2/2010 22:19
Ämne: H.Alavi - Triangulo ....
... "Min åsikt".

Du glömde lägga till det.
Real Madrid ☆"PIPITA" HIGUAIN☆
Om nån av er kommer in på Puertan och kallar oss för pajaser efter alla dessa inlägg här idag, då är det Dubbelmoral gånger 2.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
Ämne: kallesiete//

Så v....
Han blåser för allt, tillåter inte närkampsspel. Enkla inkastbedömningar ger han till motståndarna. Zlatan får inte ens närma sig en motståndarback. Ideliga avblåsningar när spelare förlorar bollen och då helt enkelt väljer att bara lägga sig ner. Jag vet, även barcaspelare gör detta en ingen gör det så utstuderat som Cani. Det skapar farliga men framför allt felaktiga frisparkar för Villarreal på Barcas planhalva.
Real Madrid obbe
Ja fast det var ju en intensiv tajt match, med många närkamper, såg ni inte?

Domaren skötte det i regel bra, men visst i några situationer felbedömde han och kanske var lite petig. Men det är spanska ligan vi talar om, vad förväntar ni er?
Barcelona kallesiete
1/2/2010 22:18

Hahahaha
Obbe kan inte vara på riktigt.
Barcelona Omarboy
du är väl inte seriös nu obbe? :D
Real Madrid obbe
H.Alavi - Triangulo Magico!//

"Personligen så är jag oerhört nöjd med poängen som vi fick, kunde ha slutat mycket värre om Puyol inte sparka bort bollen. "

Bra, ett tacksam mening, sånt förgyller lite härinne, när de flesta komme på ursäkter.

Ha det bra tillsvidare!
Barcelona Braxingen
1/2/2010 22:17
Rambla - El Barça de les Sis Copes!,
För mig är det per automatik fel på inställningen när man fokuserar så mycket på domsluten som våra spelare gjorde idag. Som om det inte är nog med domarens insats (och som spelarna inte alls kan påverka), så skall de själva också grotta ner sig i det spåret. Sådana insatser från domarhåll kommer då och då och är slumpartade. Det gäller att man maximerar sina chanser att vinna de matcherna också. Och den vinnande melodin i dessa fall är knappast genom att fokusera på domslut.
Barcelona ¡Barça!
1/2/2010 22:17
obbe

skojar du eller? han blåste fan i sin vissla i genomsnitt 5 gånger i minuten
Barcelona kallesiete
1/2/2010 22:16
obbe
Han lät inte spelarna ta dueller. Man fick inte kämpa för bollen. Så fort en villarreal spelare föll var det frispark. I vissa fall HELT utan kontakt. Därför var det inte fotboll som försegicks på Nou Camp ikväll i alla fall.
Ämne: Gillar er som klagar....
Börjar bli trött på ditt sätt och säga "min åsikt" på slutet av varje inlägg du skriver.
Vi har förstått det, det räcker.
Canaletes
obbe

Det var inte värre än Pepe's psykfall iaf.
Omöjligt att tangera.

Och så slutar jag med. Min åsikt
Real Madrid obbe
1/2/2010 22:15
kallesiete//

Så vad specifikt tycker du domaren gjorde som var så jättefel?
Personligen så är jag oerhört nöjd med poängen som vi fick, kunde ha slutat mycket värre om Puyol inte sparka bort bollen.

Trist att domaren ska förstöra rytmen, känns som om han redan innan matchen planerat att blåsa av Zlatan varje gång han går upp i en luftduell, tråkigt.
Vi får hoppas på att Osasuna gör en bra insats mot Madrid och får med sig en poäng (möjligtvis 3poäng).
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
Ämne: DM1982,
För att gör....
Jag tycker inte det var något fel på inställningen idag. Anser du det?

Jag menade inte heller inte att domaren gjorde så att Barca tappade poängen. Domaren gjorde så att inget av lagen fick ägna sig åt att ens försöka spela fotboll som de vanligtvis spelar.
Barcelona Braxingen
obbe,
Jag är, liksom majoriteten Barcelona-supportrar, inte en av dem som skyller på domaren. Jag känner mig fullt berättigad att idiotförklara dig, men tänker inte göra det. Det leder ingen vart Kör på så ses vi på Bernabeu! :)
Barcelona kallesiete
1/2/2010 22:14

obbe
Den enda sanningen är att man inte kan bedöma en insats när det inte är fotboll som pågår på planen.
Zlatan fick t.ex inte gå på bollen?
Barcelona BlueRed
1/2/2010 22:14
Äsch, släpper detta nu. Dags och njuta av Atl. Madrid - Sevilla. Perotti och Navas lär dansa runt Madrid försvaret.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
1/2/2010 22:13
Ämne: Haha joo jag är myck....
Raul~El Capitán~

Det här är varken någon finansiell redovisning eller föreläsning, så vi ber dig att hålla din lista för dig själv.

Vinner man borta i Santiago Bernabeu med hela 2-6 så kan man fan i mig vinna mot alla dessa lag som du listade upp på borta plan.

Förresten låt någon annan support säga skyll inte domare men inte fan en maräng.
Barcelona DM1982
Raul~El Capitán~

Jäklar vad du är pinsam. Ni torskade mot Sevilla, kommer du inte ihåg det. Eller började du heja på Real förra veckan? Pajas.
Real Madrid obbe
Gillar er som klagar på er dåliga insats, och inte på domaren. Visar att ni har viss kunskap.

Domaren missade väl småsaker åt båda håll, så inte så att ni blev orättvist behandlade.

Fult gjort av Zlatan sen, sånt hör inte hemma på en fotbollsplan. Min åsikt.

Aja det är en dag i morrn också.
Barcelona Trippeln
1/2/2010 22:12
Jag ber om ursäkt för mitt idiotiska inlägg om att jag skulle använda våld mot dommaren nedanför,det är även borttaget.

Ha en bra kväll.
Barcelona Barcelona10Messi
1/2/2010 22:11
Haha omg, så fort Barca tappar poäng för Madridistorna för mycket luft haha, pinsama är dem.

Visca el Barca y visca Catalunya!!!
Barcelona Braxingen
DM1982,
För att göra bilden nyanserad: Jag håller med om att Busquets är enormt publikfriande i sitt spel. Men vi får inte glömma bort att publikfrieriet också medför farligheter defensivt. Även idag. Men på det stora hela tycker jag liksom dig: Busquets är bra och tillför i startelvan.

Rambla - El Barça de les Sis Copes!,
Domaren var inte bra, men domaren avgör inte matchen. Tycker du på fullaste allvar att det är berättigat av de här heltidsproffsen att säga "domaren var inte bra idag och då försvinner lusten för oss". Tafatt slutsats enligt min mening. "Fel inställning", säger jag. "Fel inställning" kommer med största sannolikhet också vara det budskap som Pep förmedlar till media, supportrar och inte minst sin spelartrupp
Canaletes
Nu spåra de ut här...

Återkomemr om ca 1 timme, hopaps jag
Annons: