/spanien/barcelona/forum/17025.aspx/spanien/barcelona/forum/17025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2009-09-06 13:29
Ämne: Jag tycker inte hell....
I dagsläget ser jag Pedro som en duglig rotationsspelare, han kämpar alltid och gör sitt bästa även när finterna inte går hem något som jag tycker skiljer honom från t.ex Robinho. Visst har Robinho en mycket högre högstanivå men man kan aldrig vara säker på att han kommer vara på spelhumör.

Som sagt i dagsläget ser jag hellre att Pedro(och Iniesta) roterar med Henry när denne behöver vila istället för att betala stora pengar för en spelare, vem det än må vara.
Barcelona el Flaco
2009-09-06 13:24
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Personligen har jag mest sett JDS spela och inte särskilt mycket av Thiago, men jag har märkt att de flesta som har sett bägge in action (både du och även andra här inne i Les Rambles) att den allmänna åsikten verkar vara att Thiago är den mer talangfullare av de två och att fler ser honom som den framtida spelmotorn på mittfältet. Har jag rätt eller är jag fel ute?

Sen vill jag även fråga dig, som är redaktören för Brasilien-sidan här på SF, vad är Dungas status i Brasilien, både bland folket och journalister? Med tanke på det tråkiga spelet landslaget visar upp gång på gång är jag lite förvånad över att han inte har blivit utsparkad ur land än, men det är väl kanske titlarna som räddar honom kvar. Vad säger du?
Deportivo Creus
2009-09-06 13:19
Patrik Kluivert y Rivaldo

Vi ska då inte säga någonting om priserna som Real betalar. Barcelona är precis likadana. Jag skäms över att behöva säga det, men så är det.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-06 13:14
Jag tycker inte heller Barca är i ett riktigt behov av att köpa Robinho eller någon på den positionen när Henry fortfarande presterar bra och Pedro växer hela tiden. Men om man nu skulle köpa någon tycker jag att han hade varit ett bra alternativ. Sedan får vi också se hur mycket Pedro utvecklas och om han kan bli en startspelare framöver. Man behöver inte lyfta spelare till skyarna direkt liksom. Han behöver också tid och när han spelat fler och viktigare matcher tycker jag att man kan bedömma om han kan vara en startspelare i Barca.

el Flaco

Håller med med om att de flesta av dem verkligen inte platsar i Barca. Men det var precis samma två spelare jag tänkte på, Hernanes och De Rossi men som du säger är det svårt att få dem. Jag hoppas ändå på Thiago, även Jonathan kommer bli bra men jag tycker det finns något speciellt med Thiago. Han har liksom mer fantasi i sitt spel och jag tror verkligen han kommmer bli en spelare att räkna med om ett par år.
Barcelona DITI
2009-09-06 13:09
fan va gött av zlata igår
Barcelona Rambla - K9
2009-09-06 13:09
Det står ganska mycket om Robinho även i brittisk media. Han verkar inte trivas och är enligt pressen närmast desperat att få lämna redan i januari. Det roligaste jag hittade var det här. Där City sägs kräva ett byte rakt av mot Messi. Säkert menar de nog med en hel del pengar i mellan även om det inte nämns. Snälla City, lägg ner er dröm.

Även jag måste ansluta mig till de som inte vill se Robinho i Barcelona. Jag fattar inte vad Pep ser i honom. En ojämn spelare med halvtaskig karaktär. Han har nu kommit upp i en ålder där många brassar, inte alla ska tiläggas men alltför ofta, börjar gå ner sig i sin fotbollskarriär.
Barcelona Vampíro
2009-09-06 13:07
Hade inte heller velat se Robinho i Barça-tröjan. Ser helt ärligt inte vad han skulle tillföra, jäkligt ojämn spelare med en dålig attityd. Inser att jag är lite väl elak nu men jag ser hellre att man satsar vidare på Pedro istället för att punga ut 25-30M på en spelare som presterar var femte match.
Barcelona el Flaco
2009-09-06 12:58

Ja, jag har även hört att han har mognat under Dungas tid som förbundskapten och att han fattar smartare beslut på planen istället för att göra 50 bicicleta-finter som inte leder någon vart. Men jag hade ändå haft det svårt att vänja mig att se honom i Barcelona. Men jag är inte orolig, tror inte att han kommer i december.

Sen angående de mittfältarna som ryktas vara på väg till Barça under vinteruppehållet så läste jag den artikeln och de namnen som du nämner skrämmer mig. Hälften av de duger inte och den andra hälften är omöjliga att köpa in på grund av prislappen (Hernanes) och klubblojalitet (De Rossi).
2009-09-06 12:51
Trippeln

Du har glömmt Pedro Rodriguez som blir säkerligen uttagen så snabbt så möjligt.Han är absolut given.
2009-09-06 12:47
el Flaco

Jag förstår precis vad du menar med att hans beteende kanske inte varit det bästa. Men jag tycker att han mognat och blivit lugnare än han var tidigare. Nu har han gift sig och fått familj så han är inte lika mycket festprisse som tidigare. Men jag håller med om att han är lite jobbig ibland.

Sedan står det också om mittfältare som ryktas till Barca. Dessa namn kom upp i EMD: Hernanes, Poulsen, Vieira, Baptista, Defour, D'Agostino, Afellay och De Rossi. Vissa spelare som Poulsen borde inte ens få nämnas i samma mening som Barca.
Barcelona Den vise
2009-09-06 12:38

Försöker du vinna popularitetspoäng med dina destruktiva inlägg?

Om du inte har något konstrukitvt att säga så låt bli att skriva istället. Du drar ned nivån på forumet gång efter annan. Pinsamt att läsa dina inlägg.
Barcelona el Flaco
2009-09-06 12:27

Personligen hade jag inte velat se Robinho i Barça. Kan inte sätta mitt finger på det, men det är något med honom och hans personlighet/beteende som får mig att inte vilja se honom i blaugrana-tröjan.

"Brasilien visade igår att man är ett snäpp bättre än Argentina"

Snarare ett par snäpp bättre. Och det utan att Brasilien spelade särskilt bra eller tog i. Dungas Brasilien vinner, men spelar en brutal tråkig fotboll.
2009-09-06 12:20
Det skrivs nu i princip om Robinho till Barca varje dag i katalansk press.
Jag tror faktiskt att Robinho kommer komma till Barca. Han kommer passa fint in på vänsterkanten. Henry håller fortfarande tycker jag egentligen men det verkar ändå som vi letar efter någon på hans position och då tycker jag att Robinho skulle vara bästa möjliga val. För man vill ju helst ha någon som viker innåt i banan och också är målfarlig och det har Robinho. Vi klarar oss fint som det är nu ändå men det skulle vara kul med Robinho i laget.

Brasilien visade igår att man är ett snäpp bättre än Argentina och det kommer man nog alltid vara. Nu har ju även Argentina en katastrofal tränare som inte gör saken bättre och att lyckas få så dåliga resultat med så duktiga spelare i truppen undrar jag hur han lyckas med. Men Brasilien är som sagt Nr 1 och kommer alltid vara det, man har vinnarmentaliteten och traditionen. Men jag gillar ändå inte Dunga fast han lyckas ta bra resultat. För i Brasilien räcker det inte med bra resultat, man ska också spela fint och underhålla publiken.
Barcelona Trippeln
2009-09-06 12:19
Har jag rätt?men har inte barca flest spelare i det spanska landslaget?

1.Pyuol
2.Pique
3.Busquets
4.Xavi
5.Iniesta
6.Bojan

Har jag missat någon?
2009-09-06 12:12
PINSAMT är ordet i puertan att jämföra kaka med MESSI är som att säga jorden är platt herregud va enögd man kan vara vissa tror att världens mest ÖVERSKATTADE spelare någonsin cristinaronalda kan ta priset HAHAHA de är bara tjejer som älskar honom har förstört fotbollen precis som UEFAS president säger

-REAL MADRID CF förstör fotbollen med summorna som dom betalar till spelarna.Dom borde straffas hårt.

säsongen 07-08 som alla såg i united då han gjorde 40 mål 30 av dom målen var på straff plus 5 av dom var på frispark plus 5 till han gjorde på frilägen som min mormor kunde ha satt dit den.Så ÖVERSKATTAD.

Kolla *Länk*
2009-09-06 11:54
Argentina

Dom har inte alls bra spelare som Riquelme,Samuel,med flera stora profiler som saknas.Man såg att Messi ville mycket men kom ingen vart P.g.a spelarna som inte förstår hans spelstil eftersom han har lärt sig av Xavi y Iniesta.MEN jag tror allt kommer ändras för Argentina vem minns 2002 kvalet dom var precis lika dåliga men kom tillbaka och var ETTA på rankningen.

Brasilien

Ja laget ser riktigt starkt ut men målen som kom igår var tur Luisaos och Fabianos mål var tur.Ingen Joga Benito precis som nån nämde här.

GERARD PIQUE BERNABEU

Vad ska man säga ingentligen om denna man från bänk plats i Manutd till världens bästa mittback.Hans långa perfekta passningar fick publiken att höja ögonbrynen.Han är en LEGEND ja ni läste detta bara en legend kan göra så.Säg mig en back av hans kaliber i dagens fotboll ? Sen tänk om han hade vissat chansen i United vad skulle hända med honom ? Jooo skulle höjas upp till skyarna men nu de är bara föratt han spelar i Barca (Underskattat) lag.De sista jag vill säga om våran pärla är att jag hoppas och ber att redaktionen skriver en krönika av våran nya stålman.

Visca el Barca y Visca Catalunya

Barcelona FCBiLove
2009-09-06 10:52
*
Barcelona FCBiLove
2009-09-06 10:52
Argentina - Brasilien matchen finns på länken, Sorry om någon annan har redan skickat :)

El_Capitano
2009-09-06 10:00
Pique kommer från ingenstans och nu är killen given startspelare i Barca och Spanska landslaget! Det är verkligen sjukt och samtidigt imponerande :)
Igår var han felfri, hans långa passningsspel var magnifika. Han verkar vara omtyckt bland fansen.

Capdevila var lite upp o ner igår, kanske matchotränad.
Barcelona Criff
2009-09-06 09:57
Dagens Brasilien är inte ett Brasilien, utan snarare ett lite mer tekniskt Tyskland eller nåt.
Riktigt jävla tråkigt att kolla på.
Brasilien gjorde 3 mål igår, 2 på fasta situatione, och ett på kontring.
Är det joga bonito? hehe
Spanien Don Pelayo
2009-09-06 07:56
Svårt att tycka illa om Pique, den reformerade centertanken. Killen gör en 40 meters rush, en första touch till Xavi, vidare till Villa. Mål!

Målkåt fan :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-06 05:22
Hehe nä menade amen som man brukar säga i kyrkan ;)
Andreas-
2009-09-06 05:20
Ämne: Att jag håller med d....
Misstolkade "amen", trodde du var tvärt emot min synpunkt men hittade inte riktigt argumenten för att du var emot min mening. Nu förstår jag det hela :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-06 05:11
Att jag håller med dig..
Andreas-
2009-09-06 05:06
Ämne: Andreas-

Amen, br....
Vad vill du säga med det?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-06 04:55
Andreas-

Amen, brassarnas Joga Bonito 2002 fick mig att älska fotbollen när jag var 9 år. Efter mina länder har jag alltid hållit på Spanjorerna och Brassarna. Ikväll höll jag mest på Argentina för att Chile och Brasilien slåss om första platsen i gruppen..
Andreas-
2009-09-06 04:53
Till skillnad från alla härinne så är jag glad över att brassarna vann. Visst, vår superstjärna ska vara i VM, inget snack om saken. Dock så har Brasilien något som inget annat land har. Det är tack vare dem jag tittar på fotboll idag, det är tack vare Rivaldo o Ronaldo jag älskar den blå/röda klubben från början. Dem tog in mig i förhållandet. Jag gråter nästan om Messi missar VM, men jag kan inte gråta när Barcas motsvarighet (genom alla år, inte just nu kanske) på landslagsnivå vinner.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-06 04:30
Jösses Maradona vad det går dåligt för dig som tränare kanske du borde ha gått några tränare kurser först innan du tog över Argentina.

Men som spelare är var du i mina ögon nr1.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-06 04:28
el Flaco

Inget går som planerat den här natten :(
Aja 45 min kvar..
Barcelona el Flaco
2009-09-06 04:26
Och för att runda av den här miserabla kvällen så ligger Chile under med 1-2 mot Venezuela på hemmaplan efter första halvleken...
Annons: