/spanien/barcelona/forum/17024.aspx/spanien/barcelona/forum/17024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-10 20:34
Hetfield -

Du får ursäkta jultomten, den har blivit lite skadad av sitt eget forum och sina egna artikelkommenteringar.

Jag har själv svårt att tro att någon spelare som tränar och spelar för ett lag i Primera Division utvecklas mot Haitis U20-lag.
Så enormt ondigt att dessutom riskera skador - sist vår Goni spelade U21 skadade han knäet så illa så han är borta än. I den utvecklande matchen mot Norge.

Nej, jag hoppas vi överklagar, men ha svårt att se det i all Lafitadimma.
Barcelona el Flaco
2009-09-10 20:33
Rafa Marquez har friskförklarats av klubbläkarna idag och har därmed klartecken att börja spela igen.
Barcelona Mojito
2009-09-10 20:22
Bojan utvecklas i U20 VM?

Nu vet jag inte exakt om detta lag spelar som U21 laget i VM i somras. Men det är väl att överdriva att säga att den turneringen utvecklade Bojan...

Jag tror Pep kommer ge Bojan mycket speltid och är övertygad om att Bojan kommer tacka nej till kommande turnering.

Förresten;

Någon som vet om Alves eller Messi kommer komma för sent till att medverka i helgen?
Sparas till Inter-matchen kanske?

EDIT: Stavar som en gnu idag :-P
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-10 20:21
Gabbe - FC Barcelona #10

Haha det får vi hoppas. Men det bästa vore om Bojan tackade nej för truppen känns väldigt tunn. Tänk en skada på Zlatan. Ok Henry kan vara anfallare. Men det är inte samma sak.

Saknar Etoo!
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2009-09-10 20:17
Scorpion

Han följer med U20-Laget till Vm och vinner hela turneringen xD
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-10 20:16
Tror ni Bojan kommer tacka nej?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:55
Hetfield:

Jag tror att du oroar dig i onödan. Alla signaler under försäsongen, även vissa artiklar, tyder på att Pep har tänkt spela Bojan mer denna säsong. Dessutom, Bojan är mer ersättare till kantspelarna Messi och Henry (om vi nu kan kalla dem för kantspelare i vårt spelsystem). Ja, han kan självklart också vara ersättare till Zlatan men något säger mig att både Bojan och Pedro kommer att få tillbringa mest tid ute på kanterna.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-10 19:55
Nina (Red.)

Du är mer än välkommen hit.

Jag hoppas Bojan åker till VM och gör bra ifrån sig han behöver det och det är han värd - lite framgång. (Utanför Barca).

Bojan är säkert proffsig nog att han kan motivera sig för vilken uppgift han än tar an.
Barcelona Hetfield
2009-09-10 19:52
Nina

Du är ju rena rama jultomten..det var bara ett skämt, men ett misslyckat försök verkar det som

Jag tycker bara att Bojan behöver all speltid i världen, och med Zlatan i bilden så lär inte pojken få alltför mycket speltid, hoppas bara att vi klarar oss i Copa del Rey
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-10 19:50
Hetfield - jag tror knappast att Rambla - K9 intresserar sig något vidare för vad jag tycker om användandet av dylika förkortningar, eller anpassar sin profil där efter.

Och Bojan älskade ju att spela U21 med...
Jag såg honom värma upp i pausen Finland-Spanien...och med sådan glöd!

Ronaldinhoism - jag bryr mig om allt.
Nej då, men det brukar finnas begåvade människor här inne att prata lite med mellan varven så jag tänkte att jag skulle ge mig in hit och beklaga mig över Ander och Laguardia.

Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-10 19:44
Nina är inte culé så hon behöver inte bry sig =P skämt o sido.

Bojan kommer inte utvecklas speciellt mycket i ett U20 VM men han kommer nog få behövligt med speltid.

Måste ändå kännas surt för honom när han gjorde en fin första säsong i Barca, blev uttagen i EM truppen men tackade sedan nej för han behövde vila, sedan tar Spanien guld utan honom. Nu nöter han för det mesta bänk i Barca och får spela U21 EM och U20 VM.

Kan nog vara svårt att motivera sig för honom tror jag!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:41
Lite svårt att ta bort och ändra när den där andra falska jäv#*#* blockerat det. :P
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:40
Det är faktiskt ännu värre för klubbar som Zaragoza (Ander), Osasuna (Azpilicueta), Sporting (Botia) och Athletic (De Marcos) som knappast har så brett utbud på spelare som Barcelona (även om vi har en ovanligt tunn trupp denna säsong).
Barcelona Hetfield
2009-09-10 19:39
Bojan behöver ju speltid föratt utvecklas, du tror väl inte på allvar att Bojan kommer att bli nästa Raul om han ska hoppa in när det är 10-20 minuter kvar, och det är oftast i matcher som Barca har dödat
All I'm saying är att Bojan behöver ha speltid, föredrar hellre att han får 6 hela matcher, än 10 matcher där det är 10 minuter kvar

Låt Bojan få känna på bollen en aning, och komma tillbaka med självförtroende

Ps.

Du borde kanske ta bort "K9" innan Nina äter upp dig, hon hatar tydligen förkortningar/Smeknamn ;)
Barcelona el Flaco
2009-09-10 19:38
Hetfield/

Åka iväg och utvecklas? Hur mycket tror du han kommer utvecklas i Spaniens U-20 lag? Tror knappast att han ens känner sig motiverad att spela för U-20 med tanke på att han tränar och spelar med Barças A-lag.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:36
Den här turneringen ingår inte Fifas kalender precis som var fallet med OS. Då överklade Barcelona till CAS när det gäller Messi och fick rätt. Nu lät de visserligen honom åka ändå. Hoppas de och Atlético överklagar detta.

Utvecklas mot lag som Tahiti? Hm, tveksamt va.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-10 19:36
Förstår inte heller varför man lägger den här turneringen mitt i pågående säsong när A-lagsspelare tas ut, eller som Rambla bättre uttrycker det, tvingas iväg.

Zaragoza kommer att få det mycket svårt utan Ander och Laguardia.
Barcelona Hetfield
2009-09-10 19:30
Rambla

Jag ser inte hur Bojan ska få alltför mycket speltid i Barcelona, så det är väl lika bra att får åka iväg och utvecklas, känna på hur det känns när Bosque ringer på och vill ha honom

Vill bara inte ha samma situation som förra året, dvs. 10 minuter här och där
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:16
Hetfield:

Jag har inga problem med att B-lagsspelare eller juniorspelare skickas till U20-Vm men när de tvingar iväg spelare från seniortruppen då är något fel. I Spanien kan spelarna knappast tacka nej heller för då kan de bli stämda eller avstängda. För att inte tala om de antagligen hade blivit anklagade av folket för att vara opatriotiska. Du minns kanske att Bojan tom blev utbuad av viss publik efter det att han kommit överens med Aragones att inte spela EM 2008.
Barcelona Hetfield
2009-09-10 19:12
Rambla

Visst är det jobbigt, men om man vänder på kronan så ska man vara stolt att vi ens har ynglingar att skicka iväg, till skillnad från andra lag "host" Chelsea, Real osv.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:09
Hetfield:

Det kan han visserligen göra men jag anser ändå att det är en skandal från förbundet. Det är ju för tusan under pågående säsong som de tvingar klubben att släppa iväg en spelare som behövs i serien och CL. Det är en sak om turneringen är u nder sommaruppehållet som fallet var med Em, men nu under pågående säsong? Helt sjukt!
Canaletes
2009-09-10 19:08
Varför fan spelas ett VM i höst liksom?! :S :O
Barcelona Hetfield
2009-09-10 19:04
Rambla

Glöm inte bort Henry, han kan spela centralt. För övrigt så ser han väldigt het ut! (spelmässigt) :)
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 19:02
Det är skandal att spelare som ingår i vårt a-lag tvingas till att spela en skitturneringen som U20-Vm. Ännu värre är det för Atlético som tvingas släppa iväg sin ordinarie a-lagsmålvakt. Förbundskaptenen Milla tänkte först även ta ut reservmålvakten de Gea men lät bli till slut. Det sägs att Atlético tänker överklaga hos en tribunal.
Barcelona Squez
2009-09-10 18:58
Haha, ja då utgår jag också från att Spanien iaf går vidare från gruppspelet. Skulle Zlatan skada sig under den tiden så kan ju Henry eller Messi ta platsen som center och flytta upp Iniesta eller använda sig av Pedro.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-10 18:53
Skit också. Bojan behövs verkligen i en redan tunn trupp. Hoppas att han tackar nej. En skada på Zlatan och vi står utan anfallare.

Jag förstår heller inte hur Milla missat att ta ut Jeffren.
Barcelona el Flaco
2009-09-10 18:32
Squez/

"Men att han missar alla matcher från 24 sep till 16 okt gäller väl endast om Spanien tar sig till final?"

Ja precis. Men Spanien har hamnat i samma grupp som Nigeria, Venezuela och Tahiti, så jag förmodar att de åtmistone tar sig vidare från gruppen. Sista gruppspelsmatchen spelas den 1 oktober.
Barcelona Squez
2009-09-10 18:23
el Flaco
Det visste jag inget om! Men att han missar alla matcher från 24 sep till 16 okt gäller väl endast om Spanien tar sig till final? För övrigt tycker jag att du borde ta över Barca-bloggen som nyligen lades ner, du skulle sköta det alldeles utmärkt.
Barcelona el Flaco
2009-09-10 18:09
Bojan, Fontás och Romeu har blivit uttagna till Spaniens trupp i U-20 VM som kommer hållas i Egypten denna hösten. Detta innebär att Bojan kan komma att missa alla Barcelonas matcher från den 24 september till den 16 oktober. Även den utlånade Botía är med i truppen.
Barcelona kallesiete
2009-09-10 18:08

Känns som Maradona försöker för mycket.
Ska vara så speciell.

Kör enkelt och låt dom bästa spela.
Annons: