/spanien/barcelona/forum/17018.aspx/spanien/barcelona/forum/17018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-09-09 12:55
Ämne: Ämne: Fan vad....
Det stämmer och Marquez har varit borta i mer än tre månader. Läste i SPORT att Rafa kanske får sin el alta antingen imorgon eller på fredag.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-09 12:50
Ämne: Fan vad tråkig med T....
Japp, skulle tippa minst 3 månader. Rafa Marquez skadade väl också menisken i matchen mot Chelsea?
Barcelona el Flaco
2009-09-09 12:41
Fan vad tråkig med Thiagos skada. Och med tanke att rör sig om hans knäs menisk så lär han förmodligen vara borta i ett par månader.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-09 12:28
Kul med Andresito och hans el alta, desto tråkigare med Thiago som skadade sig under träning igår. Han kommer att opereras i morgon av Dr. Ramon Cugat, i höger knäs menisk.
Barcelona kallesiete
2009-09-09 12:21

Självklart börjar han på bänken.
Självklart får han komma in.

Tror det blir en jäkligt tuff match. Getafe borta är verkligen ingen lätt uppgift, särskilt inte efter landslagsmatcher. Antar att vi har fler landslagsspelare än Getafe.
Barcelona lameG^
2009-09-09 12:07
el Flaco

Jag tror faktiskt han börjar på bänken. Vi har keita,yaya som redan är tillbaks och xavi kommer nog bytas ut mot iniesta.

Puyol hoppas jag får vila. Han börjar bli gammal och klarar inte av och spela 90 varje match. Så jag tycker Chyg,Pique borde starta.
Barcelona el Flaco
2009-09-09 12:04
Andrés Iniesta friskförklarades av klubbläkarna imorse och kan komma att bli uttagen till Getafe-matchen, även om han lär med största sannolikhet få sitta på bänken. Härlig nyhet.
Barcelona FCBiLove
2009-09-09 10:24
Barca har denna sommar plockat in 16 årige Giorgi Chanturia från Georgien. Han har varit här i Barcelona under en tid och har övertygat klubben om att bli kvar hos junior B under Sergi Barjuan. Han kommer från ett land utan någon egentlig fotbollstradition men som ses som ett mycket stort löfte. Han är en mittfältare som är riktigt tuff i sin spelstil och mycket teknisk och skjuter riktigt bra. Han var redan som 13 ute på äventyr och blev 2006 bäste spelare i DANA cup. FC Barcelona har haft koll på honom och tillslut tog vi honom gav honom chansen och nu visar det sig vara tydligt ett rätt beslut. SPORT.es
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-09 10:24
Grabbar här får ny en bra nyhet Tv4sport sänder våran match mot Getafe kl 18.00.

Barcelona Esportivo Barca
2009-09-09 09:50
Enligt SPORT.es den här morgonen är det stort möte denna mrgon om TV rättigheterna. MEDIAPRO har bjudit in alla intressenter och alla hoppas på en lösning. Det ser som vanligt ut att vara pengar det handlar och inte rättigheter ty GOL TV sänder om det blir sändning så mycket tycks stå klart.
Barcelona barba
2009-09-09 08:36
Ämne: Barças CL-trupp. Det....
Vem saknar du?
Man får regga hur många ungdomar som helst till CL nu vad jag vet.
Barcelona FCBiLove
2009-09-09 01:35
Iniesta är tbx på 100% :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-09 00:40
Gíl y Gil, en bild säger mer än tusen ord. ;)
Barcelona Barcadinho.
2009-09-08 23:48
Hahaha, det var en kul historia.
Då bjuder jag på en annan historia. Ni känner till det kanske.

Det handlar om en viss bollkalle på Camp Nou under matchen mot IFK Göteborg.
Lite bakgrund först- Barca mötte i semin IFK i Europacupen 1986. Göteborgarna vann matchen hemma i Sverige med 3-0 och Barca hade en nästan omöjlig uppgift och vända underläget. Men de lyckades vinna hemma med 3-0 och komma till finalen efter straffar. Det viktiga segermålet gjordes Victor Munoz.

Under segermålets festlighet sprang plötsligt en smal tonårig bollkalle in på plan mot Munoz. Detta var helt emot reglerna. Han kramade segerskytten och frågade om han kunde få hans tröja, men fick icke. En ovanlig entusiastisk bollkalle, kan man väl säga.

Men gissa vem det var?
Ju, Pep Guardiola.

Snacka om en tränare med kärleken till klubben.

Annars/

Jag har ett förslag. Jag vet att det är en del här som åker ibland på matcherna. Några ska iväg redan nästa vecka mot Inter.
Ni får gärna skriva ett riktigt långt inlägg eller en artikel om era upplevelser. Berätta vad som helst. Inte bara om matchen. Om vad som sker utanför arenan, om saker inuti arenan som kamerorna inte kan fånga, hotellet där ni bodde. Ja vad som helst. Ungefär som en resedagbok. Det är jätte kul och läsa om sånt, särskilt för oss som inte ha råd och åka så ofta.
Rambla t ex, jag kommer ihåg när du var i Italien mot Fiorentina och berättade om hur publiken sussade varje gång Messi fick bollen. Och flera andra historier från andra.
Kör på bara och berätta fritt och mycket. Jag vet att inte alla har så lätt att utrycka sina upplevelser i ord. Men babbla fritt bara.

Keita och Yaya är tillbaka och tränar med den reducerade truppen. Viktigt att ha de mot Getafe.

Ojojoj, vilka komplemanger Chyg fick av Andorras tränare och kapten, efter deras match mot Ukraina. Båda sa i stort sett att Barca har köpt en kanon bra spelare. Låter lovande.

nattinatti.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-09-08 23:29
Patrik Kluivert y Rivaldo

sköön kille:P

undrar bara om eran match mot getafe i helgen kommer att visas`? står på tvmatchen.se att den kommer att visas.. men skulle ju vara någon skit trav kl 18 oxå lr?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 23:19
Hade han inte alligatorn i sin swimingpool i bostaden nere i Marbella?
Barcelona el Flaco
2009-09-08 23:13
Mitt favorit Gil y Gil citat: "Mina idoler är Jesus, Franco och Che Guevara."

WTF liksom...

Bluered/

Det stämmer. Hans krokodil hette Furia och han hade även en häst vid namn Imperioso.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 23:10
Ämne: Rambla

Haha, finn....
Nej. Det är från en artikel. Han som skrev den har själv varit nere i La Coruña och intervjuat både president Lendoiro och sportchefen Ricardo Moar.
Barcelona Koeman_4
2009-09-08 23:09
Ämne: I senaste numret av ....Just nämnda bilaga vann jag på tv4sport.se idag :P
Barcelona BlueRed
2009-09-08 23:09
Jag kan inte allt för mycket om den där Gil y Gil, men jag har för mig att jag läste någonstans (förmodligen här inne) att snubben hade en krokodil eller alligator? Vad f*n hade han det för? :P
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 23:06
Barças CL-trupp. Det är många canteranos som kan komma att få chansen att få spela i CL. Jag förstår inte varför de slösar bort en plats för Milito. Han lär knappast bli aktuell under hösten.

Goalkeepers
No. Name
1 Víctor Valdés
13 José Pinto
30 Rubén *

Defenders
No. Name
2 Daniel Alves
3 Gerard Piqué
4 Rafael Márquez
5 Carles Puyol
18 Gabriel Milito
19 Maxwell
22 Eric Abidal
26 Marc Bartra *
33 Marc Muniesa *

Midfielders
No. Name
6 Xavi Hernández
8 Andrés Iniesta
15 Seydou Keita
16 Sergio Busquets
24 Yaya Touré
28 Jonathan Dos Santos *
31 Gai Assulin *
32 Andreu Fontàs *
35 Jeffrén *

Forwards
No. Name
9 Zlatan Ibrahimović
10 Lionel Messi
11 Bojan Krkić
14 Thierry Henry
17 Pedro Rodríguez
27 Oriol *
34 Thiago *
36 Jonathan Soriano
Barcelona Saman.
2009-09-08 23:06
Rambla

Haha, finns det en video på det?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 23:00
Ämne: Rambla - K9/

&quo....
Utan tvekan Gil y Gil. Han är den enda president jag känner till som ridit in på en elefant på planen för att fira en ligatitel. :D
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-08 22:57
Ämne: Ämne: Okkapok....
Men det gör väl inte saken bättre när det kommer oseriösa inlägg om att han är äcklig, överskattad, sämst osv osv. Lägg därtill att alla Barca spelare är "bäst genom tiderna".

Och nej man ska inte lägga ner allt för mycket tid på oseriösa inlägg, jag tycker att red ska ta hand om det speciellt när det handlar om en person hela tiden, står ju dessutom i reglerna att det leder till avstägning.

Dessa inlägg bygger ju en oseriös och frustrerande nivå på hela forumet och när man försöker läsa vad folk har skrivit så måste man hoppa 5 inlägg för att det kommit ett idiot inlägg som sedan får svar. Hänger du med ?
Barcelona el Flaco
2009-09-08 22:55
Rambla - K9/

"Lendoiro sover ofta till lunch. För det mesta jobbar han mellan fem och elva. Ibland gör han ett undantag. Då jobbar han till gryningen."

Av någon anledning fick det stycket mig att skratta ut högt. Kanske är det för att jag är lite trött, men hur som helst så fann jag det ganska roligt att läsa om Lendoiros arbetsvanor.

Men på tal om excentriska presidenter, vem skulle ni säga är den galnaste presidenten i spansk fotboll genom tiderna? Är Jesus Gil y Gil den solklara vinnaren eller vet ni någon som knäcker honom?
Barcelona Okkapokka
2009-09-08 22:52
Ämne: Okkapokka

Du vet ....Jovisst. Men ska man verkligen lägga ner så mycket tid på meningslösa inlägg? Om du scrollar ner här på forumets första sida så ser du att en diskussion med en tidsram på ungefär 1½ timme finns - där ämnet var om Ronaldo är en världklass spelare eller inte. Något alla vet som har någorlunda syn för sporten.

Dock känns det lite onödigt att diskutera om detta nu också. :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-09-08 22:49
I senaste numret av Offside finns det en hel bilaga om la Liga. Där finns bla en intressant artikel som handlar om de egocentriska klubbpresidenterna. Det var ganska underhållande att läsa följande om president Lendoiro i Deportivo:

"Lendoiro sover ofta till lunch. För det mesta jobbar han mellan fem och elva. Ibland gör han ett undantag. Då jobbar han till gryningen. Det har blivit hans mest kända knep: att trötta ut motparten under förhandlingar.

I somras ville tex Barcelona köpa Deportivos basilianske vänsterback Filipe Luis. Barças styrelse vågade absolut inte åka till La Coruña och förhandla själva. Det skulle helt enkelt ha varit orimligt ansträngande. Så de skickade en representant, agenten Juan Figger. Han hade med sig ett fax där Barça meddelade att de var beredda att betala åtta miljoner euro. Lendoiro höll Figger uppe till fem på morgonen på restaurang La Manjar. Han vägrade att sälja för under 20 miljoner euro och Barça skulle dessutom betala de två avbetalningar på 800 000 euro vardera som Depor fortfarande var skyldiga Filipe Luis förra klubb. Dessutom skulle Barça stå för alla provisioner och, just det, kanske spela en gratis välgörenhetsmatch i La Coruña och, ah, det får vi inte glömma, låna ut två B-lagsspelare till Depor. Tre veckor senare pågick förhandlingarna fortfarande."

Haha, nu börjar jag förstå varför värvningen av Filipe aldrig blev av. Lendoiro, vilken personlighet. :D
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-09-08 22:35
Ämne: Okej grabbar nu kan ....Jag tror redan nästa liga match även om det händer att han inte spelar från start så kommer han förmodligen finnas på bänken tror jag. :D
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-08 22:29
Okej grabbar nu kan vi glömma diskussionen om den där divan. När kommer Iniesta från skadan ?
Delarocha
2009-09-08 22:25
Indeed.
Annons: