/spanien/barcelona/forum/17011.aspx/spanien/barcelona/forum/17011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-09-12 20:22
Fan!
mlmc
2009-09-12 20:18
Vi får väl se.. ;)
Barcelona Messidinho_10
2009-09-12 20:16
mlmc

Chansen är stor att Iniesta startar mot Inter på Onsdag.
mlmc
2009-09-12 20:13
schlattan //

Barca chansar nog inte vad gäller CL. Iniesta kanske får ett inhopp, om matchen känns avgjord, som nyss.
Real Madrid Rimpel
2009-09-12 20:12
tycker ni hackar för mkt på ibra. Hur bra var samuel när han först kom till barca? Och han avgör ju faktiskt redan i sin andra match. Två matcher, två mål och 1 assist. Helt okej eller?

P.S. är inte real fan, min brorsas konto :p
Barcelona Tan
2009-09-12 20:10
Ett väldigt skönt resultat, och gott att se hur samarbetet fungerade efter bytena. Instämmer med det någon sa lite längre ner. Även om det är för tidigt att säga än så kan detta faktiskt bli riktigt bra.
schlattan
2009-09-12 20:09
Det enda som är lite surt är att iniesta inte kommer orka mer än 20 min mot inter om han ens lirar.
mlmc
2009-09-12 20:08
Kan det bli mer öppet mål än så?
Barcelona Meastro
2009-09-12 20:07
Ämne: Det var då ett jävla....Jämförelser kommer alltid att göras mellan de två. Ser ingen fel i det.

MF Doom//

"...han är vår femte bästa målskytt".
Han är tredje bästa till och med, om jag inte har läst fel.
Barcelona Den vise
2009-09-12 20:05
Puyi såg allt annat än glad ut när han väl blev utbytt? Rörde det sig om en skada eller? Det var inget som jag direkt märkte av i allafall. Det gör ont att se capitano på väg nedåt i karriären. I ärlighetens namn så gjorde han inga försök till några offensiva räder. Han var inte heller säkerheten själv bakåt heller.

Jobbigt ..
MF Doom
2009-09-12 20:05
Det var då ett jävla massa snack om Zlatan Vs. Eto. Inser inte samtliga som pratar om det att Eto spelar i Inter och Zlatan i Barca? Bytt är bytt så släpp det där snacket. Prata om annat istället. Zlatan komm inte för att ersätta Eto utan att tillföra ännu en demension till spelet och ersätta Eto går inte då han är vår femte bästa målskytt.

Chygrinksyi var helt felfri, så sjukt bra spelare. När hittar på ett smeknamn till honom. Rätt jobbigt att stava hans namn och tänkta till om det blev rätt eller inte. Jag stavade det kanske inte ens rätt nu :)
Barcelona Rambla - K9
2009-09-12 20:04
Madrid har tagit med sig sin egna domare till Barcelona i kväll, Perez Burull.
mlmc
2009-09-12 20:03
Någon som köpt biljetter/resor ner till Barca, vad kostar de ungefär?
Barcelona Meastro
2009-09-12 20:03
Man kan inte vara annat än nöjd med Zlatan. Han gör mål i varje officiell match han har spelat för Barca och assist idag.
Som jag ser det, håller Zlatan på att förändra lite grann Barças spel. Barcas spel idag hade mycket likheter med det spel om Barca spelande med kluivert och Rivaldo i anfallet.

Zlatan kommer att göra andra att prestera bättre genom att de gör mål, Xavi, Keita, Messi, Iniesta o.s.v. Eto'o var däremot mer en målgörare själv.

Zlatan kommer att vara bättre lagspelare än vad Eto'o aldrig någonsin kommer att vara men han kommer inte att bli lika bra målgörare som Eto’o.

Inget illa om Eto'o, han gjorde sitt jobb han med, genom att göra så många han kunde.
Barcelona el Flaco
2009-09-12 20:02
Lite kuriöst fakta om matchen idag:

Guardiola har aldrig förlorat en match som tränare efter ett landslagsuppehåll. Förra säsongen spelade Barça fem matcher och av dessa vann man två och spelade tre oavgjorda.

En annan intressant detalj gällande Getafe är att ända sedan Madrid-klubben tog steget upp till högsta divisionen i 04/05, så har Barcelona vunnit ligan varenda säsong som man har vunnit på bortaplan mot Getafe. 04/05 vann med 1-2, 5/06 tog man ett 1-3 seger och förra säsongen gjorde Messi matchens enda mål (0-1). De övriga två säsongerna slutade i ett kryss (06/07, 1-1) och en förlust (07/08, 2-0).

Och nu idag så vann vi återigen. Återstår dock att se om trenden håller i sig.

Förövrigt så gjorde Chygryk en klar godkänd insats i sin debut.
Patrik Kluivert y Rivaldo
Nu väntar Inter på onsdag. Blir gött med Zlatan. Tråkigt att se Etoo med den nya tröjan känns konstigt hos mig.
Barcelona Messidinho_10
RIP Dani Jarque
Barcelona Härskaren
2009-09-12 20:01
fantastiskt hur hela laget höjer sig när kanterna byts ut.. kul match som kunde slutat illa med lite otur i början!
Bra zlatan!
Canaletes
2009-09-12 20:00
Nu dags för Espanyol att hedra Jarque med vinst + stadion debut i La Liga

VAMOOOOS!! :D
Alle #8
2009-09-12 20:00
Skönt med en 0-2 seger mot ett starkt Getafe på bortaplan! Nu är det bara att hoppas på att Espanyol kör över Real.

RIP Dani Jarque.
Delarocha
2009-09-12 19:59
Jeffren/Pedro håller fan inte som startspelare i ett decimerat Barcelona. Sorgligt men sant. Perfekta super-subs på hemmaplan men inget mer än så länge. Och särskilt inte om båda är på plan samtidigt. Alldeles för trubbigt framåt.

Perfekt debut för Chygrynski. Underbart att Zlatan fick göra mål + assist dessutom. Skönt att bli av med Getafe borta så tidigt.
Barcelona Koeman!!
2009-09-12 19:59
Tragiskt att folk här i forumet ogillar zlatan, skäms på er.
Barcelona tano
2009-09-12 19:58
Ämne: Otroligt låg nivå....
Det finns absolut ingen anledning varför man inte skulle jämföra dessa två spelare. Dem byttes ju ut mot varandra? Oerhört löjligt att säga åt någon att denne inte får göra jänmförelser. Sedan har du all rätt i världen att inte hålla med, men det där är bara ett försök till översittarattityd.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-12 19:58
Nu håller vi tummarna för "Espanyol" ...

Det är bara 2 gånger om året det händer..
Andreas-
2009-09-12 19:57
SÅN JÄVLA SHOW, SÅN JÄVLA SHOW. Man tror alltid fel om Guardiola, sen slår han till o uppfyller alla culés önskan. Sätter in Messi o Iniesta tidigt, det blir show direkt!

Nu känner jag igen vårt Barcelona, det som bjöd på det lilla extra förra året. Första halvlek var seg, sen skickar vi in dem som ska göra det, och som dem gör det!

Jag tror inte på Gud, men Guardiola, du är tamejfan Gud. Vi tar alla titlar i år också!

VISCA EL BARCA!
Canaletes
2009-09-12 19:57
Snälla snälla

Börja inte med Zlatan&Eto'o snack nu pleaaasee!!!

Vi har haft det 2354363467 gånger den här sommaren!!
Barcelona Messidinho_10
2009-09-12 19:56
Det blev fotbollsporr när Messi&Iniesta kom in fyfan man är så stolt. Härligt med 3p idag.

Nu är det upp till marängarna att besvara det mot ett galet bra Espanyol i deras nya arena. Ser inte hur dem ska förlora där ikväll.
Alle #8
2009-09-12 19:56
Ämne: Alle #8

Våga ....
Vadå våga inte? Jag vågar vad jag vill.
Vem är du som ska säga till mig vad jag ska våga och vad jag inte ska våga? Visst Eto'o underbar spelare, underbar målskytt ingen har sagt något om det men det jag säger är bara att det står 2-1 i nu läget. Jag har inte sagt något annat än så och ja, jag tror också att Eto'o inte kommer måla lika mycket som han gjorde i Barca.

Det är vad jag tror och tycker så du borde lugna ner dig va? Detta är ett forum trots allt. Lugn killen.
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2009-09-12 19:55
Skönt att vi vann ikväll :D

Zlatan behöver minst ett par matcher till innan han är i toppform.
Barcelona Trippeln
2009-09-12 19:55
''så tvätta din mun innan du pratar om Eto'o''

Lugn lite vi är båda barca fans:)
Annons: