/spanien/barcelona/forum/17007.aspx/spanien/barcelona/forum/17007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2009-09-07 22:53

Uppenbart att hans hat mot Madrid är enormt och att överdrifterna flödar.
Barcelona westinho
2009-09-07 22:52
Patrik Kluivert y Rivaldo

Sluta överdriva, ingen tar dig på allvar. Pepe är en av ligans bästa backar. Bara för att man inte gillar honom behöver man inte blunda för hans skicklighet. Albiol spelar i Spaniens, dvs världens, bästa landslag. Är han dålig då? Suck..
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-07 22:51

Nej tack, vill inte läsa mer strunt från dig.

Men jag kan ju hålla med om att Milito är nog starkare än Albiol och Marquez har bättre uppspel än Pepe men enligt mig så är Pepe en av världens bästa mittbackar fast han nu har börjat filmat en hel del och är små ful i spelet.

Men en motivering från dig vill jag gärna slippa.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-07 22:47
Kan någon skriva till Anna Brolin/Tv4 att Barca spelar på lördag kl 18.00 och be dem snällt sända matchen =)
2009-09-07 22:44
Ronaldinhoism

De är sant både Albiol och Pepe är så dåliga.Tycker vår andra mittbackspar Milito-Marquez är mycket om inte 20 ggr bättre än dom. Jag kan ge dig mycket med motivering om dom två herrar.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-07 22:37
Ämne: Jag tycker inte att ....
Å andra sidan är inte direkt det första Zaragoza behöver fler långtidsskadade backar.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-07 22:35

Ärligt talat du har noll kunskap om fotboll.

Messi bäst genom tiderna hette det igår.
Idag heter det att Dinho är bäst genom tiderna, Albiol och Pepe är medelmåttor, Milito var världens bästa back, Chygy är spanska ligans bästa back.

Kan du inte bara skriva vettiga inlägg?
Barcelona Vampíro
2009-09-07 22:33
Ämne: Okkapokka

De ....
Sluta överdriv, under 06/07 var han en av ligans bästa backar inget snack om saken men att säga att han var den absolut bästa backen i världen är att ljuga. Så sluta överdriv med ditt "världens bästa genom tiderna" nonsens hela tiden.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-07 22:32
el Flaco

Får jag co-signa ditt inlägg?
Att ingen av oss tar denna person på allvar är ju uppenbart och vi får hoppas red gör något åt saken för som okkapokka säger så dras nivån här inne ner rejält!

Vi får hoppas att marängerna inte tar det så hårt och ser det bara som strunt och fjant.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 22:32
Barcadinho/

Håller med dig angående din tredje punkt. Brasilien och Argentina har framförallt lidit de senaste 15-20 åren eftersom att, som du säger, de flesta stjärnorna lämnar landet så tidigt som möjligt och det leder till att supportrarna i hemlandet inte känner samma koppling till laget och spelarna som man gjorde tidigare. Det leder även till att det inte blir en lika stark gruppkänsla eftersom spelarna bara träffas i ett par dagar innan varje match.

Det är bara att inse att la canarinha och la albiceleste är långt ifrån vad de en gång var. Brasilien spelar en grå-tråkig fotboll som endast Dunga blir kåt på och Argentina är i spillror. Vad fan ska hända med Maradona? Kan man överhuvudtaget ens sparka Gud?
2009-09-07 22:30
Okkapokka

De är självklart han var bäst.Till och med Real vill ha honom som enligt "REALFANSEN" är de bästa laget.
Barcelona MesSi-The King
2009-09-07 22:28
snälla snälla hjälp!!. det här gäller inte fotboll men vet ni var man kan ladda ner microsoft office 2003 grattis PÅ SVENSKA.

RED GE MIG EN CHANS
Barcelona Barcadinho.
2009-09-07 22:24
Hehe, nu är jag här igen med några punkter:

1) Jag tror inte att man hade ett färdigt kontrakt med Mourinho. Så långt gick det inte till. Ledningen hade ett möte med Mourinho i Barcelona då under sommaren och efter mötet så väntade jag på rubriker att han är klar. Men ganska fort så förstod man att ledningen inte tänker välja honom omgående. Snacket kring varför ledningen inte vill ge honom skeppet handlade komiskt nog om att han krävde mycket makt över transferen. Detta är komiskt när vi idag ser att Pep har samma villkor. En annan anledning var att ledningen inte gillade Mourinhos framtidplaner. Det säga att Mourinho sa då att man inte behöver göra drastiska förändringar och han hade planer att fortsätta med ronnie och deco ett tag till.

2) Ang finter – vi i vår ungdomsklubb har börjat göra reklam för en dvd film med fotbollsfinter av en gammal svensk spelare vid namn Helge Asplund. Han har gjort en film med 60 finter i olika svårighetsgrader. Bra grund om man har planer och bli en spelare och ha i bagaget en del finter och lura motståndarna.

3) Ang Zico o Socrates era – dessa två herrar har spelat väldigt länge hemma i Brasilien och flera andra av den här generationen och tidigare. Jag tycker att senare versioner av Brasilien har ett litet grund problem. De består mest av spelare som har flyttat till Europa väldigt tidigt. Dagens Brasilien består av spelare som har utformat mycket i Europa. Spelarna tappar en del av den individualism som är som en religion i Brasilien. De blir för taktiska. Det är bara min känsla, men Ronaldinho visade att det går och spela med massa med finter också i Europa (får jag skryta lite? Jag har sett det här gänget på riktigt två gånger i en fullsats stadium med massa med sambafans. Det var en upplevelse).
Barcelona el Flaco
2009-09-07 22:23
Hoppas bara att inga maränger faller för den uppenbarliga provokationen och stormar forumet.
Barcelona Okkapokka
2009-09-07 22:21
"Han borde gå till Zaragoza och bli bästa backen i världen som han var tidigare"

Hur bra nu än Milito var så var han inte världens bästa back. Han tillhörde väl toppen men jag skulle aldrig kallat honom för den bäste.
Barcelona Den vise
2009-09-07 22:20
Haha dina inlägg är ren ut sagt tragkomiska. Du har verkligen ingen kunskap om fotboll. Det är synd att du ska dra ned nivån på forumet gång efter annan. Alla dina inlägg lyser igenom med överdrivna fraser om spelare som inte är i närheten av att vara relevanta.

Barcelona kallesiete
2009-09-07 22:19

Vad har Albiol och Pepe med Militos plats i Barcelona att göra?
Om ditt agg är så hett just nu. Hur är det då under ett el classico?

Jävlar. :)
2009-09-07 22:18
Gaby Milito är lätt bättre än både medelmåttan Albiol och misshandlaren,filmaren Pepe.Men de är synd att han har varit skadad länge tråkigt sen har vi fått en av Spanska ligans bästa försvarare Chygriynsky en ny (Vidic) som står före i kön. Jag hade önskat att han tog en plats men just nu är de mörkt och jag håller med HETFIELD han borde gå till Zaragoza och bli bästa backen i världen som han var tidigare.
Barcelona Asahina
2009-09-07 21:29
Det räcker med att du länkar i länktips, läs reglerna! /mod
Barcelona Hetfield
2009-09-07 21:28
Jag tycker inte att Milito ska stanna, det gynnar varken laget eller personen. Vore kul om han kunde gå tillbaka till Zaragoza och styra upp försvaret där
Barcelona Barca Barca
2009-09-07 21:15
Jag tror att vi redan nu får räkna bort Milito. Tycker verkligen synd om killen. Hans dagar i barca är räknade, Pique, Puyol, Marquez Chygrynski(?) går före honom. Hoppas innerligt inne att han kan fortsätta med fotboll.

Minns att han var på väg att skriva på för Real Madrid en gång i tiden fast lyckades inte klara läkarundersökningen just pga. att hans knä inte skulle hålla länge till.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-07 21:14
el flaco

Man kan inte annat än att tycka synd om Milito, måste kännas bittert för honom efter att ha missat trippeln. Dessutom så är han inte heller helt säker på att han kommer återhämta sig helt och hållet. Men jag beundrar honom för att han inte ger upp och fortsätter kämpar på.

Keep on fighting Gaby!
Barcelona lameG^
2009-09-07 21:13
Vi har redan Pique,Chyg som är unga. Puyol,Marquez rutinerade. Skulle inte vara fel med Milito. Jag tror faktiskt han skulle kunna klara av att ta en plats i VM som läget ser ut nu iallafall. 2 debutanter senaste matcherna startade.

Dessutom kommer Muniesa,Fontas kommer säkert ta en plats i A-truppen nästa säsong.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 21:12
kallesiete/

Hehe, naturligtvis är han ingen spelare som gör några snygga dribblingsnummer, men jag har alltid gillat hans spelartyp; hardcore, kompromisslöss back som inte tar några fångar. Vissa gillar 10:or och 9:or, jag däremot har alltid haft ett svagt hjärta för försvarsspelare. ;)
Barcelona kallesiete
2009-09-07 21:08

Visst vill man att han ska komma tillbaka och få spela fotboll. Men han är väl inte den mest sevärda spelaren direkt. Det brukar inte mittbackar vara.

För hans personlighets skull och för att han antagligen älskar att spela fotboll kan jag hoppas att han gör en comeback i ett annat lag. Men inte för att få se hans fantastiska spel hehe.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 20:59
Jag har alltid gillat Milito, men hans största problem idag handlar inte om att göra comeback i Barcelona, utan snarare att göra en comeback överhuvudtaget. Vare sig det är i Barça eller i någon annan klubb så hoppas jag på att återigen få se honom spela.
Barcelona kallesiete
2009-09-07 20:53

Milito är riktigt bra när han är i form. Men efter hans långa skadeperiod och när vi har fått fram Pique som en världsback - ser ni att han har någon vidare chans i startelvan?

Kanon som back-up dock.
Barcelona lameG^
2009-09-07 20:39
el Flaco

Fan vad gött, Jag tror han skulle kunna komma tillbaks till spel i Januari. Hoppas verkligen på honom. Men han kommer nog lämna nu i sommar eller vem vet, kanske nu i höst.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 20:19
Enligt Catalunya Radio så ska Gaby Milito återvända till Barcelona för att fortsätta med den andra fasen i sin rehabilitering. Milito opererade sig för andra gången under sommaren och för en månad sen fick man läsa att smärtan i hans knä ska ha gått bort en aning och sen dess har hans rehab gått i rätt rikting. Det uppges dock inte när exakt som Milito ska återvända till den katalanska huvudstaden.
Barcelona Vampíro
2009-09-07 19:48
Fattar inte varför ni överreagerar, Zizou_spars har ju rätt i det han försöker säga. Det är ju ingen hemlighet varför TV4 Sport visat alla Barças försäsongsmatcher, presentationerna innan Gamper, spanska supercupfinalerna och varför de har haft en kommentator på plats under de tillfällena. Lägg även till att de endast har haft studio inför våra matcher såhär långt, som jag ser det så finns det endast en anledning och den börjar på Z.

Skulle nu TV4 Sport tillslut visa matchen på lördag så är det inte svårt att gissa varför.
Annons: