/spanien/barcelona/forum/16999.aspx/spanien/barcelona/forum/16999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-12 16:58
För mig är Iniesta 2 efter LM10 Xavi kommer strax efter (alltså dom 3 bästa spelarna i världen.) Killar när fick Iniesta gult kort senast ? vill veta de har aldrig sett honom få ett gult kort. Blir kul med INIESTA undra vad Del Bousqe tänker nu ? VI HAR REDAN VUNNIT VM.
Barcelona Hola Culès
2009-09-12 16:32
Kraków

Testa Rojadirecta.com jag brukade streama därifrån när ja va utomlands funkade bra, Ladda ned sopcast och kör med det programet så ska de nog gå bra att se matchen
Barcelona Kraków
2009-09-12 16:14
Finns det någon go stream för matchen? (utomlands så kan inte beställa från tv4)
Barcelona ditii
2009-09-12 15:30
Jag tror vi vinner med 1-3. har längtat som fan till denna match.. hur tror ni startelvan ser ut idag grabbar
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-12 15:16
Skönt med match idag! Synd att det är kulturnatten här i Uppsala , så man kommer nog att missa slutet av matchen men aja!
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-12 14:56
Meastro

Jag hade ett 4-timmars Kemi B slutprov dagen efter så jag var inte särkillt glad förän efter provet, då skrek jag mitt i skolgården "BARCAAAAA" framför mina kompisar som är Man Utd och Real fans. Fy fan vilken härlig dag !
Barcelona Meastro
2009-09-12 14:54
~loriana~//

"Klart, man blir otroligt glad när Barca vinner – glädjeruset är obeskrivligt då –
just i sådana stunder behover jag sätta på mig ”säkerhetsbältet”:)"

Hehe, du måste ha haft på dig ett ordentligt säkerhetsbälte i Champions League finalen då!

Den glädje man upplevde i den matchen var oslagbar för min del. Jag gick omkring ett par dagar och svävade runt som en galning;-.
Barcelona ~loriana~
2009-09-12 14:28
Smågrejar hemma i väntan på kvällens match; orkar inte spekulera om hur den kommer att bli. Det får man väl se om ett antal timmar nu. Alltid njuter jag av att se Barca spela sin fotboll – huvudsaken för mig. Klart, man blir otroligt glad när de vinner – glädjeruset är obeskrivligt då –
just i sådana stunder behover jag sätta på mig ”säkerhetsbältet”:)
Hur som helst... Man ska inte ta ut någon seger i förväg nu... dock... det är något jag hoppas på; kommer hålla tummarna för dem ikväll!

I övrigt. Har läst igenom de senaste artiklarna ännu en gång...

En helt underbar krönika om Cruyff! Japp, fotbollsgurun som ”verkligen satt sin prägel på FC Barcelona” och när han talar – det är nog många som lyssnar då – inte enbart Barca’s ledning nu?!

Länktips: Joan Laporta om Cruyff och Guardiola

På tal om Guardiola...
”Framgångsreceptet för FC Barcelona”.
Mycket bra artikel! ...omdiskuterad blev den, såg jag.
Ödmjukhet! Wikipedia’s definition av ordet stämmer mycket bra med min egen uppfattning om vad ödmjukhet handlar om – ”En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.” Är det nu ödmjukheten som blev nyckeln till förra säsongens framgångar? Japp! Tror inte att Pep skulle ha lyckats med att få till ett fungerande TEAM utan sitt ödmjuka förhållningssätt i olika sammanhang...

Nåväl, ska fortsätta att smågreja hemma nu.
Matchen om några timmar! En riktigt go nagelbitare lär det bli.... känner jag på mig?!
Barcelona Meastro
2009-09-12 13:36
Har ni tänkt på att Barça möter ledarna idag?

Löjligt egentligen att prata om "ledarna" efter första omgången men ändå.
Getafe leder tabellen efter första omgången i kraft av de antal mål som har gjorts i premiären.
Då får dem ha den äran att kalla sig för ledare efter första omgången.

Barça vinner idag. Det kommer säkert att bli en vinst med uddamål. 0-1, 1-2 eller något åt det hållet.
Det är en svår mark att vinna på. Kan jämföras lite grann med San mamès för Barças del, om man tittar på historiken.
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2009-09-12 13:32
Ok sry.
Barcelona kallesiete
2009-09-12 13:27

Grande Messi
Berors nog lite på hur matchen utvecklar sig men är ganska övertygad om att Iniesta får en 15-20 minuter.
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2009-09-12 13:23
Även EA sports har sin egna sida här på SF, du kan även googla. Håll dig till det som ska skrivas om här inne! Du är varnad. /Mod
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-12 13:14
Om Keita bänkas idag blir jag oerhört förvånad med tanke på att han var planens kung förra matchen.

PS : Råka tippa 2-0 till Gefafe, men det blir vinst med 0-2 såklart :)
Barcelona Okkapokka
2009-09-12 13:04
Ämne: Okkapokka

Vilka h....
Barça såklart.
Villarreal Grande Messi!
2009-09-12 12:57
Skulle tippa på att det blir en sjukt bra och underhållande match ikväll. :)

Vad tror ni om Iniesta? Får han ett inhopp tro, eller väntar man med honom till Intermatchen?

Den som lever får se...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-12 12:34
Stackars björn...
Barcelona Hola Culès
2009-09-12 12:19
kallesiete

jaa det är hur skönt som helst att ligan är igång igen och den skulle absolut börja bäst om vår egen zlatan får gåra mål precis som du sa ett riktigt zlatan mål dundra på från långt avstånd eller varför inte ett härligt klack mål, det skulle va en dröm att få honom att göra sånt i barca men vi får inte glömma getafe är riktigt jobbiga men vi har xavi då är allt möjligt!!
Barcelona kallesiete
2009-09-12 10:49

Ah! Hur jävla fint e det inte med ligaspel igen.
Tror dock fortfarande att det blir en riktigt tuff match och är nöjd med en uddamålsseger på förhand.

Zlatan får gärna snubbla in en avgörande boll. Ser ju dock hellre att han TRYCKER dit en boll från 25 meter.

Kom igen nu! Fokusera Barca!
Visca!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-09-12 10:24
fan sköna bänkvärmare vi har: Iniesta o Messi.
De är inte tillräckligt bra för att kunna bänka keita eller pedro:P.
Barcelona petersays
2009-09-12 10:05
Vem tror ni vinner - Messi eller Björnen?
Barcelona Islam Bosna
2009-09-12 09:47
Okkapokka

Vilka håller du på idag, Getafe eller Barcelona?
Barcelona petersays
2009-09-12 09:31
Fy f-n vad det suger att jag ska jobba ikväll. Kan streama skiten på jobbet, men komme bli avbruten varje jäkla minut. Men men..om det inte vore så jäkla dåligt betalt kanske jag skulle haft lite bättre moral. Som det ser ut nu kommer jag packa med ett par öl i väskan och leta fram ett par högtalare.

Förresten så har jag fan ingen TV hemma heller. Tjejen flyttade ut sina siusta saker häromdagen. Hur lösa detta? Såg en skrttig gammal Dux i soprummet...kan det vara något?
Delarocha
2009-09-12 09:15
Hola Cules

Tror det är väldigt troligt att Iniesta gör ett inhopp. Ännu mer troligt om vi ligger under i 60-70:ende minuten. Jag hatar Getafe, dem spelar alltid fult och känns ju bara som Real fast bättre. Ungefär lika sympatiska och trevliga.
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-12 03:32
Fy**n va glag jag är att vi har en spelare som Dani Alves.
Barcelona ditii
2009-09-12 02:07
måste säga att jag är jävligt rädd av etoo, ja hoppas verkligen vi vinner, det kommer bli en sån jävla match, synd att ja alltid jobbar kvällar och missar matchen. men ja har köpt en inspelningsbar dvd , kanske inte lika dant men vafan det är alltid nått. vi är bäst och kommer alltid att vara det VISCA barca ...
Barcelona ditii
2009-09-12 01:51
hur tror ni vi startar mot inter ?...
Barcelona Hola Culès
2009-09-12 01:39
Någon som vet om det är troligt att Iniesta kan komma att göra ett inhopp under mathcen det skulle vara väldigt kul att se honom lira igen de va ju ett tag sen nu!?
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-12 00:59
Barcelonistas/

hehe np :)
Canaletes
2009-09-12 00:55
Om Barca lägger risigt till är det bara göra en Racing
Messi andra halvlek och avögr med 2 mål :D

Tror inte Chigrynskiy startar än. Kanske lite för tidigt.. vem vet
Barcelonistas
2009-09-12 00:52
NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o