/spanien/barcelona/forum/16992.aspx/spanien/barcelona/forum/16992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2009-09-15 17:26

Hur många längtar tills imorgon?
Vilken match jag tror det kommer bli.

Bör man vara nöjd med kryss? Tror det.
Hoppas dock vi sätter dit dom rejält.
Barcelona BlueRed
2009-09-15 17:18
Otter

Cykla? :) Här har du en mycket välskriven reseguide. Se länk.
Barcelona Otter
2009-09-15 17:09
Hej alla Barca fans. Jag tänkte åka ner till Barcelona och kolla lite fotboll är det billigast och åka ner med Ryanair eller finns det ett bättre sätt ?
Barcelona Meastro
2009-09-15 17:05
Esportivo Barca//

Om du vill höja nivån så borde du börja med dig själv, tycker man.
"...Exempelvis har ett älskat hatobjekt i vår klubb hållit nollan nu i 436 minuter på raken"

Valdes är inget hatobjekt för andra än fjortisar i Puerta och andra som inte ser hans storhet som målvakt i Barca.
Men det är kanske en annan femma då jag inte vill börja en diskussion som inte leder någonvart.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-09-15 16:49
Hoppas ni vinner! Jag har tippat på er kommigen nu gör mig några tusenlappar rikare
Barcelona Jr. Honken
2009-09-15 16:44
Delarocha

Om man kollar datumen för matcherna så är det faktiskt 3-4 dagars vila. Men whatever, det är så få vilo-dagar iallafall!
Och ja, det var Keita jag menade! :P

RimuZ

Ja, Inter har värvat väldigt bra. Smart, som du sa. Men trots det, och trots att Iniesta inte spelat mycket alls på länge, så tror jag på en Barca-seger. Inter är inget dåligt lag, det vill jag absolut inte påstå. Men tycker helt enkelt inte att skulle kunna slå Barca, inte ens när Barca inte har en av sina bästa dagar.

Vill dock påpeka att jag INTE har tagit ut segern i förskott. Det finns fortfarande mycket som kan hända. Bollen är ju rund!
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-09-15 16:42
Säger inte att allt ligger på Zlatans axlar, skriver bara vad andra har skrivit. Att Zlatan bar inter på sina axlar, men när han knappt kunde göra mål mot dom stora ligan eller i CL, så var de för att hela Inter låg o sov framför målvakten.

Det var hela anledningen till att jag skrev något meddelande, Först så bär han laget på sina axlar, sen när han inte presterar så ligger laget och sover.

För övrig hoppas hoppas på en mycket underhållande o trevlig match med mååånga mål :)
Real Madrid Y7 - Dima Real
2009-09-15 16:23
Väx upp... Spärrad givetvis. /Mod
Barcelona BOJAN...
2009-09-15 16:14
är det nån som vet EXAKT vad som är felet med Milito?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-15 16:13
Jag tar hellre en förlust i gruppspelets första match nu mot Inter än senare när det vanskas slutspelsmatcher. En förlust i det här skedet är knappast någon katastrof och avgör heller inte hur resten av säsongen blir.

Dessutom, en enskild match och en eventuell förlust avgör absolut inte huruvida det var rätt av Pep att byta ut Eto'o mot Ibra. Den slutsatsen får vi nog avvakta med till slutet av säsongen.
Barcelona RimuZ
2009-09-15 16:02
Underskatta inte Inter. De har värvat mycket smart och är enligt mig ett mera komplett lag. För mycket handlade om Zlatan även om det gick bra för de i Serie A. Men med dagens lagbygge så bör de kunna hota storlagen.

Jag hyser ingen tvekan om att Barca på sin top bör klå Inters typ men där är kärnproblemet. Barca spelar inte på sin top just nu och den viktigaste ingridiensen (enligt mig) har bara spelat ca 20 minuter på mer än 3 månader. Iniesta för er som undrar.

Därför så tycker jag inte att någon ska ta ut segern i förskott. Sedan så har vi också två österländska lag som är vana vid grymma omständigheter och inte tröttas ut av Barcas tiki-taka spel (var ju så smärtsamt uppenbart mot Shaktar)

Pep hade nog manat till ödmjukhet men jag manar till lite realism. Vi kan mönstra världens bästa elva men varje Goliath har en David.
Barcelona Okkapokka
2009-09-15 15:33
Ämne: Ämne: eviga t....När du kollar på Inter som lag i helhet, och deras prestationer de senaste tre åren i CL (perioden som Ibra spenderat där) så har Inter endast gjort 2 mål på 6 matcher (Nu talar jag såklart inte om gruppspelen). Med ett sådant dåligt facit så kan väl inte allt ansvar endast liga på Ibras axlar? Ansvaret att göra mål ligger lika mycket på övriga forwards och spelare.

Det är förbannat svårt att göra saker på egen hand. Kolla bara på vår match mot United på Old Trafford för ett år sedan. Messi försökte och försökte men kom igenstans för att hans lagkamrater knappt försökte.

Sedan spelar dagsformen en väldigt stor del när det gäller CL. Och lottningen såklart. Inter har dragits mot Valencia, Liverpool, och United de senaste tre upplagorna av Champions League. De två sistnämnda är lag som vi åkt ut mot för inte så länge sedan. Och på de ena laget gjorde vi inte heller mål
Precis som att du tycker att Zlatan är en vinnare är en myt, så tycker jag att det är en myt att han inte presterar i de stora matcherna. För det gör han, både med klubblag som landslag.
Barcelona Currison
2009-09-15 14:56
Ronaldo har säkert bråkat med halva laget :)
Barcelona Libaax
2009-09-15 14:55
Ämne: eviga tjatet om att ....
Exact !

Jag jämförde inte han med Etoo utan alla stora spelare som avgör stora matcher.

Messi är bäst för att han är alltid bäst mot de stora lagen i CL. Samma med Ronaldinho,Kaka etc

Zlatan är en av bästa i världen enligt svenska fans,repotrar trots han gör inte mer mål än gamlingar som Cruz,Crespo i CL ???

Jag jämför han med alla andra stora offensiva spelare som är självklara Top 10 i världen. Zlatan har hittills varit utanför om man går efter inte bara ligan.

Jämför med Henry som har gjort 40 i CL på några sässonger i Arsenal. Zlatan har spelat där sen 2002.....

Delarocha
2009-09-15 14:50
Blir väl ännu mindre vila än så. 13 dagar och 5 matcher blir snarare 2-3 dagars vila mellan varje match. Hårt som sagt. Atletico på Camp Nou redan i helgen.
Sen antar jag att du menar Keita i din parentes där? Men håller med Keita är bra nu och det vore dumt att inte låta honom glida vidare på den här framgångsvågen när vi dessutom har ett antal raka segrar med honom på plan från start. Vi bör slå Inter om vi har en bra dag. Tycker inte dem imponerar alltför mycket. Sneijder var dock mycket bra mot Parma.
Barcelona Jr. Honken
2009-09-15 14:45
Jag vet inte om detta tagits upp tidigare, då jag inte varit inne på länge, men Barcas spelschema framöver är riktigt tufft alltså! Näst intill omöjligt att klara av. Därmed inte sagt att jag inte tror att dem kan klara av det, för det tror jag såklart att dem kan!
Dem följande 5 matcherna ska, enligt officiela hemsidan som jag litar på, spelas mellan 16 Sept och 29 Sept. Det är alltså 5 matcher på 13 dagar, och endast 3-4 dagars vila. Sjkut om ni frågar mig. Men tror som sagt att dem fixar det.

Ang. matchen mot Inter, så tror inte jag att Barca kommer ha några svårigheter med dem. Tycker personligen att Barca är klasser bättre än Inter!
Tror som El_Capitano att Pep ställer upp Keita, Xavi och Touré på mitten. Han (Keita) blir som sagt bara bättre och bättre efter varje match som går. Väldigt kul att se.

3-0 tror jag att det blir, där Barca kontrollerar matchen bra, trots bortaplan.
Barcelona Esportivo Barca
2009-09-15 13:59
Grabbar nu närmar sig sandlådan med stormsteg och nivån blir lägre än vårt jordgubbsland. Vi höjer nivån nu ordentligt. Exempelvis har ett älskat hatobjekt i vår klubb hållit nollan nu i 436 minuter på raken,
El_Capitano
2009-09-15 13:56
Nog om Zlatan nu!

Till matchen nu som spelas imorgon.
Jag tror inte heller att Pep vill starta med Iniesta, han är precis tillbaka och långt i från toppform.
Jag tror på Keita, Xavi och Yaya som nån skrev här. Det är mer logisk, Keita blir bara bättre och bättre match efter match och det känns att Pep har mycket förtroende för honom.
Backlinjen kommer att bestå av Alves, Puyi, Pique och Abidal.
Anfall, M.Z.H :) erskänner att H.E.M var snyggare.
Barcelona Meastro
2009-09-15 13:56
Ämne: Libaax

Du är tyv....
Nä, han är nog bara en av dessa "Eto'o fanatiker" som försöker att förminska Zlatans kunnande då Eto'o inte spelar för Barca längre.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-09-15 13:45
eviga tjatet om att Zlatan inte hade lika bra kompisar som Eto'o, men om han nu som ni säger bär Inter på sina axlar, varför gör han inte de i dom stora matcherna ? nee för då sover inters spelare framför målvakten :S ?

COME ON!
El_Capitano
2009-09-15 13:25
Libaax

Du är tyvärr en av dem som hatar Zlatan av ingen som helst anledning!
Hur kan folk förvänta sig att Zlatan göra mål mot Man U eller andra lag i CL när halva Inter sover framför Cesar.

Jag tror inte heller att Pep tjatar så mycket som han gjorde efter en förlorare/överskattat spelare.
Barcelona Okkapokka
2009-09-15 13:22
Ämne: Ämne: Gud är ....Att vara en vinnare behöver inte per definition betyda att man vunnit titlar, eller presterat på den högsta nivån. För mig är det kort och gott en som alltid gör allt för att vinna - och hatar att förlora. Sedan har inte Ibra haft lika goda förutsättningar, som tex Eto'o haft i CL bland annat.
2009-09-15 13:15
Är dom d är det illa. Vi möter Racing santander TISDAGEN den 22 klockan 22.00 spikad och klar från officiella sidan. Det var några år sedan FC B spelade på en tisdag
Barcelona Libaax
2009-09-15 13:14
Ämne: Gud är störst! - Pep....Zlatan är en vinnare det är en myt tycker jag.

Bara för han är stor spelare,stor i käften,kaxig är han en vinnare ? En vinnare hade gjort mål i CL slutspel, en vinnare hade inte gjort ett par mål i CL groupspelen som bäst.

Att vinna ligan med Inter när Juve var i Seria B och byggde om deras krislag är inte so stort. Han gjorde nästan aldrig mål mot Milan,Juve eller stora lagen i CL.

En Vinnare avgjör matcher som Man U borta.

Han är storspelare skicklighet mässigt bara hittills men han är inte en vinnare i hans klubblag när det gäller stora matcher. Han har presterat mer i landslaget i viktiga matcher som Em 2008.

Säger inte att han kan förbättra sig men han har inte gjort nåt att jämföras med de stora offensiva spelarna som har dominaterat,avjort CL. Ronaldinho,Kaka,Etoo,Messi,C.Ronaldo. De är stora vinnare.

Bara för att han är svensk ska man inte överdriva.
Barcelona tarrak
2009-09-15 13:12
Ämne: Inte en chans att Ke....
Om du nu ska sitta och vara så dryg och självsäker, så hade det kanske varit bra om du läste på det mest elementära. Du kan ju förhöra dig på nästa "pressträff" om hur stor chans det är att Dima spelar imorgon, eller för den delen någon annan match i årets CL.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-15 13:08
Inter är väl ändå Serie A:s mest fysiska lag?
2009-09-15 13:06
Inte en chans att Keita, Toure och Xavi spelar från start. Keita vilas garanterat Xavi går i hop med Busquets och sedan är frågan om signalerna vi får från pressträffar att Iniesta är klar han har gått för fullt nu i 15 dagar och borde rimligtvis lira i morgon. Dock är jag mera otydligt säker på Backlinjen CarlEs och Alves med Dima och Maxwell är en kul rysare.? Pedro Messi och Ibra ingen skräll heller md Henry som det är väldigt tyst om. Inter fysiskt nja det vill vi inte hålla med om.
Barcelona el Flaco
2009-09-15 13:01
Riiio!!/

Madrid-redaktionen är å andra sidan experter på att skjuta sig i foten i förväg. Tänk bara på Espitias "Akta er för el Madridismo" och Kviborgs "Så här slutar ligan" där han försökte leka Nostradamus. Vissa lär sig helt enkelt aldrig. ;)
El_Capitano
2009-09-15 12:57
Txiki har ryggsmärtor pga all sovande under silly season. =)
Skämt åsido, hoppas det inte är nåt allvarligt med hans rygg.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-15 12:55
Hur tror ni matchen mot Inter kommer att se ut? Själv så tror jag att vi kommer ha mycket boll och spela sån fotboll vi brukar göra vare sig det är Gijon vi möter eller Inter. Iniesta kommer med all sannolikhet börja på bänken för att inte riskera något. Keite,Toure och Xavi kommer att börja på mitten, Pep vill nog ha lite starka spelare där i mitten mot ett fysiskt starkt lag som Inter är. Matchen kommer sluta med seger för Barca men vi bör se upp med Etoo och Milito där framme.
Annons: