/spanien/barcelona/forum/1699.aspx/spanien/barcelona/forum/1699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2015-11-07 00:00
@Mdawg:

Wow, sjuka siffror!
Barcelona Mdawg
2015-11-06 22:42
Messi scored 36 goals after at least one dribble in the 18 months from august 2011 to january 2013.

Maradona scored 34 goals after at least one dribble in the 18 years from 1980 to 1997.
[@SarahStats, twitter]

Legend!
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 21:43
@Mdawg:
Jag tillrättavisar ingen, jag diskuterar. Någon tycker att titlar är allt man minns, jag tycker det inte. Någon tycker att det är befängt att de i Puertan kan tycka att Ronaldo är Reals bästa spelare genom tiderna, med hänvisning till att han vunnit för få titlar. Jag tycker det inte, eftersom just bristen på titlar gör att de inte finns många andra rimliga kandidater att skaka fram. "Även fast jag läser både dina inlägg samt alla inlägg på puertan är jag inte särskilt övertygad om att så är fallet." Det där förstår jag helt ärligt inte vad det betyder. Eller du är inte övertygad om att fallet är att jag tröttnat på alla läsa om hur bra vi är och hur usla de är? Och varför läser du alla inlägg på puertan? Ja, erkänt spökade till det lite. Känt eller allmänt känt hade ju också gått bra. Vet inte riktigt hur mina inlägg sett ut den senaste tiden. Men ger de en bild av någon som tröttnat på allt förskönande av oss själva och smutskastande av alla andra så är jag nöjd. Om inte, då får jag se till att jobba ännu lite hårdare på den biten. Angående puertan räcker det gott med att du läser alla inlägg, du hojtar säkert till när de skrivit något extra dumt.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 21:34
[QUOTE=Barclasico]Följer en barcelona sida på fb som uppdaterar allt som har med klubben att göra. Hos de hitta jag ryktet [/QUOTE] Okej, men dessvärre nämner France 24 inget om det, alltså är det falskt då dem enligt kommentaren ska vara ursprungskällan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mdawg
2015-11-06 21:29
Smogen,
Tror närmare bestämt att de är lite av varandras motpoler!
Barcelona Smogen
2015-11-06 21:18
Dagen då el Pasillo klankar ned på och kritiserar Ronaldo samtidigt som Barcelonistas skriver ett inlägg där han försvarar honom. Fan vet om inte helvetet just frös till is.... :)
Barcelona Mdawg
2015-11-06 21:10
LennyRomario, Då förstår jag, du försöker alltså tillrättavisa några culés genom att intala dessa att det faktiskt är minst lika vackert hos våra rivaler. Tror nog att många är inne och smygläser på grannforumet och där får man en stor dos av denna medicin. Även fast jag läser både dina inlägg samt alla inlägg på puertan är jag inte särskilt övertygad om att så är fallet. Kändes bara lite ironiskt då du nämnde statistikrabblande åt att jag nämnde hur pass stort avtryck Messi gör på ett lag eftersom vi bärgar väldigt mycket titlar. Medan du i själva verket brukar ta Ronaldo i försvar genom att benämna antalet gjorda mål. Jag tror bestämt inte du riktigt förstår ordet erkänt i det sammanhanget jag skrev det. Jag lägger in ordet "allmänt" före "erkänt" så klarnar det kanske? Du kan stoltsera med att du varit medlem sedan 2007, men det ändrar inte det faktum av hur inläggen sett ut på senare tid. Puertan ligger faktiskt bara ett knapptryck från detta forum, där hittar man åtskilliga inlägg om just detta om man vill läsa sånt.
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 20:49
@Mdawg:

Nej du har inte nämnt "enda". My bad, trodde du läste hela mitt inlägg som tog sin utgångspunkt från: "den enda man kommer komma ihåg är titlarna laget vann, och där finns det inte mycket och skryta om".

Erkänt att jag kommer in här och försvarar Ronaldo? Var tror du jag kommer in ifrån? Och vem har erkänt det? Det är väl egentligen bara jag som kan erkänna en sådan sak, och det kan jag inte minnas att jag gjort.

Har varit reggad här på Barca sedan 2007. Men det är inte alla av oss som vecka in och ut orkar läsa om hur uselt allt från Marängerna är och hur vackert allt härifrån här. Det blir tröttsamt.
Barcelona Mdawg
2015-11-06 20:39
LennyRomario

Har jag nämnt att det är det ENDA? Nej.

Sedan är titlar endast statistikrabblande i dina ögon? Att nämna någon som en legendar enbart baserat på gjorda mål och ett stort ego tycker jag är ett hån mot alla stora fotbollslegendarer.

Sedan kan jag inte låta bli att reagera på "mitt statistikrabblande", då det är erkänt att du dyker upp och försvarar Ronaldo på detta forum, och detta brukar väl ske med statistik om jag inte missminner mig? För vad annars är tröttsamt statistikrabblande om det inte är Ronaldos målskörd som är på tal. ;)
Barcelona the cameroonians
2015-11-06 20:39
@enkos:

Nej.

Tror du syftar på ett inlägg jag skrev tidigare i veckan som svar på den "uppståndelse" Sport skapat genom att påstå att Messi låg en vecka efter i rehabiliteringen.

Skrev då att klubben KANSKE skulle göra något uttalande efter de medicinska tester Messi genomförde i veckan, eller att vi skulle få mer trovärdig info från en säkrare källa, typ CatRadio eller CadenaSER.

Den enda media som kommit ut med något sedan dess är mig veterligen COPE som sagt att Messi kunnat jogga utan problem sedan några dagar tillbaka.
Exakt vad detta innebär för hans comeback är oklart, och varken MD eller Sport har rapporterat något om detta.

Så vi får sitta lugnt i båten ett tag till.
Visserligen har Lucho presskonferens i morgon klockan 13, men han har varit väldigt reserverad när det gäller frågor kring Messi. Det enda han sagt är att det inte förekommit någon "set-back".
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 20:14
@Mdawg:
Är titlarna det ENDA du berättar om för barnbarnen får vi helt enkelt hoppas att de kan njuta av honom på youtube. Nu känner jag inte din barnbarn, antagligen inte du heller ännu, men jag är ganska säker på att de kommer uppskatta Messis dragningar och magi mer än ditt statistikrabblande :)
Barcelona Mdawg
2015-11-06 20:00
LennyRomario

Jag skall definitivt nämna för barnbarnen att Messi vann "si och så" många titlar, så de får ett humm om hur pass stort avtryck han kunde göra i ett lag.

Stoltserar definitivt hellre med det än några överstegsfinter och bortklippta dyklektioner i gamla youtubeklipp :)
Barcelona enkos
2015-11-06 19:54
I veckan skulle klubben uttalat sig om Messis skadelägge?
Barcelona enkos
2015-11-06 19:50
Messi är en bland tio som tävlar om Puskas pris med sitt solomål mot Bilbao
Barcelona LennyRomario
2015-11-06 19:39
@Stright outa Barca:
Så vem ska de sitta och tycka var bäst enligt dig? Raul? Ingen kan ju på allvar hävda att Raul var en bättre fotbollspelare än Ronaldo. Di Stefano? Puskas? För det är ju ungefär så långt vi måste ge oss tillbaka annars för att hitta en tid när Real dominerade och vann massvis med titlar i Europa, och det lär ju inte vara särskilt många som var med då. Zidane? Han vann inte heller mycket. "när Ronaldo har lämnat eller lagt av kommer ingen snacka om hur många mål han har gjort för Real Madrid, den enda man kommer komma ihåg är titlarna laget vann, och där finns det inte mycket och skryta om" Det är ju absolut inte sant. Han har gjort mest mål för klubben genom alla tider, hur tror du att det ens är möjligt att ingen ska prata om det? Eller om vi provar att vända det åt andra hållet, är titlarna är det enda vi kommer att komma ihåg när Messi lägger av? Självklart inte. Det är inte topp 10 på vad man kommer berätta för sina barnbarn. "Jag såg Messi när han var som bäst, han vann si och så många titlar". Så funkar det inte. Och även fast man har svårt att förstå hur, har säkert Real-fansen massor med fina minnen av matcher Ronaldo vänt, snygga mål, dragningar och vad vet jag.
Barcelona Vampíro
2015-11-06 19:06
Eto'o var långt ifrån slut utan dessvärre skadad. När han väl lirade så gjorde han i princip mål på allt. Däremot var resten av laget alldeles för slappt.
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-06 19:00
#Munir, #Sandro och #Halilovic, är med på listan över de 40 nominerade till #GoldenBoyAward.
2015-11-06 18:48
Jag är medveten om Barca och Messis dominans. det enda jag inte kunde förstå är hur man man tycka att en spelare är den bästa man har haft när denna endast ledde till två stora titlar , en liga och en Champions league på 7 år när Ronaldo har lämnat eller lagt av kommer ingen snacka om hur många mål han har gjort för Real Madrid, den enda man kommer komma ihåg är titlarna laget vann, och där finns det inte mycket och skryta om
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 18:45
Nu blev det många inlägg i rad ber om ursäkt för det. Vill även lägga till att Barca under Franks sista två år hade den högsta Högsta nivån i världen trots att laget var påväg ner. Man gav bort två ligatitlar till Real, du hade ett helt lag som inte levererade. Deco,Eto,Ronaldinho, var alla i princip slut.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 18:39
Real Madrid vann tex ligan två gånger under Ramón Calderon trots att Ramons Real Madrid var ett mycket sämre lag än Perez 09-16 lag. Att Ramons Real lyckades vinna ligan två gånger berodde mer på att Barca inte var i närheten då än vad man är idag. För Real under Ramón var Europas kanske sämsta topplag. I princip vilket lag som helst kunde åka till bernabeu och plocka 3 poäng. Så här måste jag försvara Ronaldo lite tyvärr. Vaxdockan har inte kunnat göra mer i och med Barca och Messis dominans.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 18:26
Att Ronaldo inte lyckats vinna mycket i Real beror mer på att Barcelona och Messi varit alldeles för bra. Jag är ganska säker på att Real hade vunnit ligan mycket oftare om man inte hade spelat i Spanien. Ronaldo 1 Cl, 1 ligatitel Messi 3 Cl 5 ligatitlar Detta senaste 6-7 åren. Väldigt stor skillnad. Men det säger nog mer om Messi och Barca ön att det skulle vara ett misslyckande från Ronaldos sida.
2015-11-06 18:17
Fattar inte varför de flesta i puertan tycker att Ronaldo är den bästa spelare de har haft. Jag menar hur många titlar vann han för de under de har 7 åren han har varit där. En liga, två copa, en Champions league. räcker detta för att kallas den bästa som har spelat i deras lag, då undrar man ju hur bra de andra spelare har varit. de blandar ihop Ronaldos alla mål och titlar som laget vinner. för de kanske räcker det bara att han gjort så många mål. då är han den bästa av alla real madrid spelare. Jag personligen räknar en spelare bäst av alla i ett lag, om denna har lett till att laget har vunnit så många titlar under tiden som denna spelar har varit aktiv ( Messi) om vi följer Real madrid fansen logic så är David villa den bästa spelaren Spanien har fått fram någonsin eftersom han har gjort flest mål, Xavi då?
Barcelona Cule4life
2015-11-06 17:58
Veratti är skapt för att ta över Xavis plats
Barcelona Barclasico
2015-11-06 17:55
@Blaugrana91:

Följer en barcelona sida på fb som uppdaterar allt som har med klubben att göra. Hos de hitta jag ryktet
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 17:40
Sen undrar jag vart du hittat infon, kollar man på källan France 24 står inget?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-11-06 17:40
Om vi inte köper in en mittfältare, något jag tidigare förespråkat, finns det nog goda chanser för att Halilovic ska slå igenom hos oss om ett par år. Rakitic är inte gammal men kommer inte att vara kvar en evighet. Rafinha är bra men både han och Alen kan spela på många olika offensiva positioner och jag är övertygad om att det finns plats för båda. Dessutom ser jag kroaten som en större talang. Med Iniesta som snart ska slussas ut, Rakitic som inte blir kvar i jättemånga år och Arda som är köpt för att prestera nu och inte i framtiden kommer Halilovic att inneha ha en roll i det här laget. Problemet som jag ser det är avsaknaden av en sittande och spelande playmaker som vi enligt mig skulle behövt redan denna säsong. Skulle vi köpa in en spelare som Verratti skulle den positionen vara vigd år honom och det skulle därmed enbart finnas en position kvar att kriga om på mitten. Hur som helst så hoppas jag det löser sig. Halilovic är alldeles för bra för att inte starta i Barcelona inom en snar framtid
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 17:32
Jag bryr mig inte om priset, vi behöver desperat en spelare som Verratti till mittfältet nästa sommar. Dock tror jag som sagt att det är falskt, varken Sport eller MD nämner något om det här.
Barcelona Barclasico
2015-11-06 17:30
@Blaugrana91:

Vad tycker ni om priset då? Hur i helvete ska råttan (Bartomeu) punga ut 70millar när vi knappt har råd med 15millar?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-11-06 17:25
the cameroonians Utan tvekan Messis mål den väljer jag alla dagar i veckan, det solomålet är helt från annan värld sjukt mål.
Barcelona neymar JR
2015-11-06 17:23
Camerooninas Tack för klippet!
Annons: