/spanien/barcelona/forum/16989.aspx/spanien/barcelona/forum/16989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meastro
2009-09-15 21:42
Ämne: Den där norska domar....
FC Zurich är egentligen inte bättre än Kalmar FF. Kalmar FF gick inte vidare men Zurich FC Zurich gör det. Menar inget illa om Kalmar FF men ni vet vart jag vill komma. Det är klart att Real Madrid ska köra över dem. Allt mindre än en vinst på 0-6 vore en besvikelse.
Barcelona Gonzalez_Barca
Hehe stor skillnad nyss på när Messi och Zlatan jagade boll i mitten, Zlatan står helt lugn och tar bollen, medans Messi stormar fram som bara den för att försöka ta den :P
Canaletes
Barca spelar inte. Men ändå i fokus :P
hahaha

Vad tycker ni om dem nya tränings-tröjorna? länk
Barcelona Heywood Jablome
Gillar Inzaghi. Han blir alltid lika extatisk efter ett mål. Oavsett match, oavsett turneringen, oavsett matchminut. :-)

Att Real Madrid skulle vinna var väl ingen större skräll? Varför ens diskutera det?

Med tanke på alla stjärnor så är det bara två spelare det snackas om, säger hon. "Zlatan och Eto'o". Vad förväntade sig egentligen Viasat? Rapportera från El Clasico då kommer det också bara snackas om två spelare. Tyvärr så är inte någon utav de svensk.

Barcelona Barca_4_lajjf
2009-09-15 21:36
Hans första í CL
El_Capitano
Barça! (MQUC3)

Zurich är ett bottenlag och i ett land där nationalsporten är Volleyboll =)
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
Barça! (MQUC3)//

I CL
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 21:35
Inga inklistrade inlägg från andra forum tack / Red
Barcelona HugoBoss
2009-09-15 21:33
Ämne: Den vise:

Det är ....
De gör dock ingen vidare reklam för det.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 21:32
Den där norska domaren, Ovrebo som dömde vår Semi mot Chelsea dömmer Juventus matchen;)

3-0 Higuain. Dags att byta match nu.. :)
Zurich är sämst allvarligt talat. Bjuder ju inte upp till kamp =S, började hyfsat men klappat igenom totalt efter bara halva matchen?
Real Madrid Bengan
2009-09-15 21:27
Ämne: Cristiano Ronaldo = ....
Vilken situation hävdar du att det inte varit närkontakt i den här matchen? Frisparken var möjligt en tveksam frispark då det ser ut som han träffar bollen men han kapar ju foten på Ronaldo.

Visst jag kan hålla med om att Ronaldo filmar en del men alla situationer i den här matchen har det ju varit närkontakt mot honom.
Alle #8
2009-09-15 21:24
Där gjorde Raul 2-0.
Pato borde ha sattit 0-2 för Milan där.
Milan spelar ju fan ut Marseille. Man ska aldrig räkna ut dem haha..
Barcelona ExtraVaganza
2009-09-15 21:24
Cristiano Ronaldo = största filmaren i världshistorien - hur kan man hålla på en fuskare ? han borde få behandling för sina epilepsianfall ! kan inte ens vinna rättvist mot korpenlag á la Zürich :S Skam för fotbollen och såklart är det Real Madrid som står bakom det hela - smutsigaste nyansen av VIT !
Barcelona Meastro
2009-09-15 21:17
Jag vet inte vilken match ni tittar på men själv sitter jag och tittar på Juventus - Bord. Cacères är på hugget igen. Intressant att se honom starta i varje match och som högerback. Han kanske ändå kommer tillbaka som erfaren back om ett tag.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 21:13
Och det första målet har fallit. Pippo Inzaghi 0-1 Milan mot Marsielle.
Och där kom ledningen för Madrid av Cristiano Ronaldo på frispark..(liten målvaktstavla måste jag säga)
2-0 Madrid, Raul Gonzalez Blanco
Även Wolfsburg har nu tagit ledningen mot CSKA
Deportivo King Valerón [Forza Inter]
2009-09-15 21:09
Hej alla cúles!

Jag läste just införrapporten till sjöslaget imorgon och tänkte bara påpeka för skribenten att det var Parma och inte Lazio som Inter mötte i söndags.

Ses imorrn!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 21:09
Orkar inte hålla på att leta på streams nu.
Se till att ha det klart innan matcherna börjar nästa gång ;)

Annars kollar du på United. Duger väl ?
Det är inga toppmatcher på någon kanal så den borde väl funka.

Ganska sjukt att det står 0-0 i alla matcher efter 25 minuter :I
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-09-15 21:04
Kan någon ge mig ett tips om hur man streamar med TVU,Sopcast och liknande? (Kan inte se matchen på tv imon) Ska man låta den buffra nån timme innan matchen eller ? Behöver verkligen tips.
Barcelona el Flaco
2009-09-15 21:02
Jag har hört tre olika historier från var Barcelona fick sina klubbfärger ifrån. Den första är att Gamper tog Basels färger, blå och mörkrött, med sig till Barcelona. En annan är att det är egentligen de engelska bröderna Arthur och Ernest Witty, två av de första spelarna i Barcelona, som hämtade färgerna från sin gamla skola i England och den tredje historien är att klubben inspirerades av den franska revolutionens färger.
Barcelona Den vise
2009-09-15 21:01
MQUC3

Ja det är jag medveten om det är lite tråkigt att det ska vara så. Men kan du länka stream till realmatchen? :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 20:57
Den vise:

Det är ju för att dom vill att folk ska skaffa Viasat paketet ;)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 20:56
Jag har läst på 4 olika sidor. Han var även med och grunadade FC Zurich. Inte bara Basel !

Över till fotbollen, kan inte bestämma vilken jag ska se ?
Kollar just nu på Zurich - Madrid men funderar på att byta? Någon som börjat händelserik?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-09-15 20:53
Det är FC Basel och det är därför Barça och Basel har samma färger.
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-15 20:53
Han har grundat bara FC Basel i Schweiz och de va där våra Blaugrana färger kom ifrån.
Barcelona Den vise
2009-09-15 20:52
Ojojoj.. viasat skämms inte över att ta tv6 tittarna för givet. Inte nog att man sänder den minst intressanta matchen , dessutom så är man fräcka nog att ha en ensam kommentator.

Pinsamt är bara förnamnet..
Barcelona Moe-_-
2009-09-15 20:52
Kolla på Hulk I porto. Killen är mycket bra.
Barcelona Saman.
2009-09-15 20:48
Oj sorry för fel information :)
Barcelona Meastro
2009-09-15 20:46
Ämne: Han var lagkapten fö....Ja, lag kapten i Basel men har han inte grundrat också FC Zurich?

Barça! (MQUC3)//
Där fick du fram det. Tack.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 20:44
Han var lagkapten för FC Basel, var med och startade upp FC Basel och FC Zurich
medlem i FC Excelsior.

Källa: Wikipedia.

Was your grandfather a typical founder type, an innovator?
Gamper: He was a member of FC Excelsior and was involved in founding FC Basel in 1893. He also helped to set up FC Zurich with three friends on 1 August 1896. These teenagers slipped into every role at that time — president, groundsman, player — you name it, they did it.

Källa: http://capital-balls.com/football/hans-gamper-he-was-swept-along/

Alltså, han var med och grundade Zurich, you are right.
Barcelona Meastro
2009-09-15 20:43
Ämne: Ämne: Vad har....
Nej jag har för mig att det är FC Zurich, är inte säkert på det dock.
Annons: