/spanien/barcelona/forum/16982.aspx/spanien/barcelona/forum/16982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barba
2009-09-14 13:08
Ämne: Nina, sätt dig brevi....
Kan störa mig rätt mycket jag med på folk med det behovet men för det första blir det nog ingen trevlig diskussion och för det andra är det lite väl OT.
Kan ta en annan känslig fråga istället: Är Puyol numera 3:e val som mittback i ligaspelet? Pep verkar inte förespråka fläng-o-slängtypen där bak.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 13:04
Hetfield/

Grejen med Puyol och hans kontraktsförnyelse är att det handlar inte om pengar, utan snarare om att han vill bli garanterad speltid och inte behöva anpassa sig till en avbytar-roll. Om man får tro de katalanska tidningarna så vill Puyi inte bli en ny Alexanco, det vill säga en ledare inom omklädningsrummet, men med minimal speltid på planen. Det är därför förhandlingarna har dröjt så pass länge, Puyol avvaktar för att se om han kommer fortsätta ha en plats i startelvan under säsongen. Men nu när Txiki har återvänt från sin semester så lär förhoppningsvis Puyol skriva på sin förnyelse. Jag vill ju, precis som du, se kaptenen avsluta sin karriär i Barça.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-14 13:01
Nina, sätt dig brevid Gabi på läktaren så är nog problemet löst. ;)

Jag tror inte att någon ens ids ägna någon större uppmärksamhet till en ensam tjej som är iklädd en Zaragoza-tröja under en CL-kväll på Camp Nou. Så vidare du inte befinner dig på kortsidan, bakom målet där de största hardcore-fansen står.

Detta tvångsmässiga behov att alltid sticka ut, att skilja sig från mängden, hur orkar man ständigt leva sitt liv på det viset? Blir det inte jobbigt att alltid försöka vara en rebell? Jag bara undrar?
Barcelona tarrak
2009-09-14 12:54
Nina

Vad det gäller de två marängerna som portades var det för att man inte kunde garantera deras säkerhet, vilket jag kan förstå. Det var ju en kille i Madrid-tröja på Zlatans presentation som åkte på ganska ordentligt med stryk. Sett till antalet åskådare, så har man väldigt få vakter och poliser på plats, vilket möjliggörs genom ganska strikta regler. Motståndarfansen skickas upp på allra högsta läktaren och Espanyols klack får till exempel inga biljetter överhuvudtaget, precis som de egna stökigare inslagen, Boixos Nois. Att du fick komma in på Benabeu förvånar min inte, där delar man trots allt ut gratisbiljetter till de som sjungar om basker i gasugnar.

Som sagt, jag har ingen aning om hur stor risken är om du blir portad, men den finns och det är upp till dig själv att avgöra hur viktigt ditt statement är.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 12:51
Ämne: Ämne: Nekades....
Då så!

Mer begär jag inte av livet.
Barcelona Napao
2009-09-14 12:51
Ämne: Nekades inträde? Det....
Jag förstår inte din sida alls men eftersom du inte har en R madrid tröja kommer det nog gå bra.
Länktips: www.sport.es
Barcelona barba
2009-09-14 12:49
Ämne: Nekades inträde? Det....
99% av världens fotbollsfans är, liksom människor i övrigt, efterblivna. Du får garanterat den uppmärksamhet du så desperat söker, oroa dig inte för det.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 12:42
Nekades inträde? Det var väl ändå lite överdrivet?

Inte behöver man jobba så hårt för att passa in alla i antingen en mall eller en annan, behöver man?
De får sätta upp klädkod på biljetterna.
Fast det blir så mycket tråkigare då.

Jag antar att en Intertöjra med Ibrahimovic gått bra? Hur hade man kunnat avgöra vad den kanske stod för, eller hade man förutsatt att det var en hyllnng per definition?
Jag kanske bara ville visa mitt enorma stöd till Gabi Milito?

Nej jag förstår om ni tycker det är "lite konstigt", men förstår ni min sida av det hela? Jag har en viss princip.
Och det gick helt utan problem på Bernabeu och då var det Madrid - Villarreal som spelade.

Vi får se, vi får se.
Barcelona westinho
2009-09-14 12:39
Vi fattar att du gillar Zaragoza, men att ha den tröjan på sig när Zaragoza inte ens är inblandade i matchen är onödigt. Sen tror jag inte de kommer slå ner dig direkt då du är en tjej.
Barcelona DM1982
2009-09-14 12:36
Ämne: Ämne: Varför ....För att markera en ståndpunkt? Vilken skulle den då vara?

Vill du se om du klarar dig helskinnad på Camp Nou med en motståndartröja på dig? Måste säga att det hela känns väldigt omoget och även onödigt provokativt. Inte för att jag på något sätt tror att Barcafansen bryr sig något om Zaragoza men visst kan väl alltid någon full eller irriterad människa bli aggressiv. Tänk på att du är gäst på Camp Nou, beté dig som en god gäst då.
Barcelona tarrak
2009-09-14 12:34
Nina

Jag skulle nog avråda dig ifrån att gå med en tröja som inte tillhör något av det deltagande lagen, då det kan ses som en ren provokation. Nu är det förvisso stor skillnad på lagens inbördes rivalitet, men jag minns att Marca skrev om två killar i Madrid-tröjor som nekades inträde när Barcelona mötte något annat lag. Men visst, känner du att din nyfikenhet är så pass stark att du vill ta den risken, så är det väl bara att köra.
Barcelona Napao
2009-09-14 12:32
Ämne: Ämne: Varför ....
Jag tror det kommer gå bra men folk kommer nog bara undra varför du har den tröjan på dig då dom inte spelar typ.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-14 12:29
Måste bara skriva om Puyol, det gör ont i hjärtat av att se honom få mindre speltid.

Faktum kvarstår att både Pique och Chyg är ultra bra tillsammans, och är väldigt unga trots kvaliten

Hoppas Puyol skriver på så snabbt som möjligt, och att vi får det överstökat med hans kontrakt och det hela, men i dagens värld så skulle ingenting förvåna mig "host" "host" Man C...
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 12:24
Ämne: Varför skulle du vil....
För att markera en ståndpunkt.

Och av nyfikenhet.
Barcelona DM1982
2009-09-14 12:23
Ämne: Ämne: Nina.
....
Varför måste du gå in med en Zaragozatröja på dig? Känns lite konstigt att göra så.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
Heywood

Du skulle/gör ett bättre jobb än Marcus Birro, han har nästan blivit löjlig nuförtiden, poserar framför kamera så fort en journalist dyker upp
Barcelona ROBA - #8
Varför skulle du vilja gå med ett annat lags matchtröja när det finns noll samband med det laget just det tillfället?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 11:54
Ämne: Nina.

Nu underdri....
Mohammed du skulle kunna extraknäcka för Birro om han var bakis nån söndag.
Fast vanhedra inte ditt språk så!

Jag ska se Barcelona mot Rubin Kazan. Är lite nervös för det av någon anledning. Jag ska se hur mycket de tycker om Zaragozasupportrar. De ska ju vara enormt toleranta mot andra fans har jag fått omtalat för mig, så det är helt okej att gå in med Zaragozatröjan till den matchen?

Människan som ska med säger till mig att nej, så får jag bara inte göra, men nog måste jag få det?

Barcelona Heywood Jablome
2009-09-14 11:46
Nina.

Nu underdriver du rejält. "solen sken som en citron" Solen sken som en citron som just vaknat från sin dvala och lyser lika gult som en alkis piss i den kalla vintermånaden. Den syriga smaken och den saftiga vätskan väntar att få stöta på en törstande arbetares tunga. Det är citronens mål i livet. :-)

Hur orkar man vara så pretentiös?

Marcus Birros blogg på Expressen:

Att komma hem är blues (Ditt hjärta sjunger milda sånger)

Himlen?

Den ser ut som Inter.

Lite mörkt blå, lite svart.

Som ett hjärta.

Som saknaden efter Jonna och Milo. Som känslan av att bli äldre fast man är en tonåring inuti. Som vetskapen om att man kanske levt häften av sitt liv och att man aldrig fattar när det hela ska börja eftersom det börjat för länge sedan och pågår medan man är förlorare klädd i aska och svårmod som måste göra livet svårt för sig när det egentligen handlar om att vara en god medmänniska, skratta ibland, få känna varm hud mellan fingrarna ibland, och se sin som växa upp och bli en människa i världen.

På onsdag är det Inter-Barcelona.

Tänker på en gång när jag, brorsan och Krånne tog vagnen tillbaka till förorten, till Angered, för vi skulle uppträda på restaurang Bordet och vi drack på vägen dit och vi trodde väl att vi skulle mötas av en blåsorkester och bensprattel men det satt kanske fem ledsna fyllon i publiken och vi fick aldrig några pengar utan bara skitsnack kastat efter oss och sedan skulle någon börja slåss eftersom vi var svikare som flyttat ifrån förorten, och vi fick fly genom köksingången, som rädda hundar, som fega stackare, men så tänkte vi inte, vi tänkte bara överleva, och vi fick sprang till spårvagnen och sedan satt vi där med andan i halsen medvåra öl och jag minns hur underbart det kändes att kliva av inne i staden, och jag förstod aldrig det där, hur fan kunde de hata oss för att vi flyttade, rörde på oss, vi var ju bara barn då, men den där händelsen har faktiskt satt sina spår för jag har inte varit i Angered sedan dess och ärligt talat tror jag inte Angered bryr sig ett skit vad jag gör eller vem jag är eller vart jag bor men jag fick lära mig att hemkomst inte alltid är ett vänligt leende.

Jag fick lära mig att andra människors nedsuttna stolthet ibland blir en knytnäve i ansiktet.

Jag fick lära mig att aldrig drömma mig tillbaka till en tid eller en plats som inte längre finns.

Jag fick lära mig att människor gärna tar ut sina egna futtiga klamydialiv på andra.

Jag fick lära mig att hemma inte är en plats utan ett tillstånd, en varm ficka mitt på motorvägen, en liten flod i ditt hjärta där du kan sjunka ner med dina milda sånger och känna igen dig själv.

Han skrev Inter två gånger, Barcelona en gång resten av texten handlar om hur han sprang, drack öl och var glad över att få överleva.
El_Capitano
2009-09-14 11:42
el Flaco

Ska gå sent till jobbet hela veckan, hoppas att chefen ger mig en sån klocka :)
Skämt åsido, väldigt smart drag av Samu. Jag har hört, läst och sett att Balotelli är inte guds bästa barn.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 11:34
Fan vad skön Eto'o är. Innan han kom till Inter hade Mario Balotelli vanan att alltid komma sen till träningarna. Men under Eto'os första träning på Pinetina (Inters träningsanläggning) gick kameruanen fram till Balotelli, som hade som vanligt kommit ut sist, och sa: "Du och jag måste prata". Några dagar senare kom Eto'o till träningen med en liten svart ask. I asken fanns en lyxklocka från Eto'os kollektion, en identisk klocka som Samu hade gett till Usain Bolt och som var värd 30 000 euro. Samuel gav klockan till Balotelli och sa: "Den här klockan är till dig, men om du missköter dig så måste du ge den tillbaks till mig". Sen dess är Balotelli bland de första som anländer till träningarna och även till videogenomgångarna.

Grande Samu!
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 11:31
Ämne: Woho då vart det kla....
Men inte vill du väl behöva deppa ihop på din födelsedag? ;)

Har aldrig förstått storheten med Birro. Han skriver mycket, men bra?
Mannen kör med liknelser som "solen sken som en citron"....
Delarocha
2009-09-14 10:57
Birro tycker jag personligen är en parodi på sig själv. Han är ju aldrig seriös och sitter ju bara och klagar på PL och La Liga trots att det är uppenbart att Serie A är sämst av de tre. Att han dessutom inte är speciellt kunnig gör mig måttligt intresserad av att lyssna på hans åsikter. Men han är ju bättre än vissa andra nissar de tar dit ibland.
Barcelona Riiio!!
2009-09-14 10:15
Grattis Gonzalez_Barca. Hoppas matchen slutar bra också! Förra året valde jag själv mellan barca-espanyol och barca-malaga och tog den senare. Tur det eftersom alla vet hur det gick hemma mot Espanyol. =)
2009-09-14 10:15
"Samuel Eto’o skulle aldrig ha passat i samma läge som Zlatan Ibrahimovic fick i går. Det är därför han gör fler mål än svensken.

Men det är också därför han inte längre spelar i FC Barcelona"

Erik Niva slår huvudet på spiken... men det gör han alltid.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-14 10:13
Woho då vart det klart att man åker och kollar på Barcelona - Zaragoza på födelsedagen :D
2009-09-14 09:49
VAMOS BARCAA!!!

Tack för ett gott skratt den här morgonen. Klockren bild!
Tommy
2009-09-14 09:34
Ämne: Trodde de skulle slä....
Svarar själv. Såg nu att det var kl 10 idag.
Barcelona Mr Smoketoomuch
2009-09-14 08:40
Ämne: Trodde de skulle slä....
Biljetterna släpps kl 10.00 för icke medlemmar. ( men mallorca-matchen ger du tusan i, iallafall de biljetterna jag har siktat in mig på. ;) )
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-14 08:30
Riktigt dålig krönika. Förstår inte vad man vill få ut av den.
Att Zlatan ska va en diva o skälla på Xavi o Iniesta eller??
Annons: