/spanien/barcelona/forum/16981.aspx/spanien/barcelona/forum/16981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2009-09-14 23:02
Ämne: Men Rambo ärligt tal....Visst, jag förstår det du vill komma fram till, men kom igen jag vet att Puyol aldrig kommer lira så länge som Maldini, Maldini är och kommer alltid att vara tidernas bästa back i mina ögon, det jag försöker säga är att man ska ge Puyol en ärlig chans, han har ju gett så otroligt mycket till klubben. Skulle det vara så att han nästa år börjar göra grova misstag som leder till baklängesmål, då tror jag att Puyol själv kommer att lämna ifrån sig tronen... Det jag försöker komma fram till.

Visst jag kanske överdriver lite när jag skriver om Puyol, men har man följt honom i 10 år då kan det vara svårt att släppa taget helt enkelt.
Barcelona Dinho, Messi
2009-09-14 22:57
Men Rambo ärligt talat förstår att du gillar Puyol det gör vi alla. Men att han skall ha en plats i laget så länge han vill likt Maldini i Milan står då emot det jag värderar högst med Barcelona namligen viljan och modet att släppa fram nya talanger. Milan är för mig ett mardromsexempel på hur en trupp skall skötas och knappast något att eftersträva.
Barcelona tarrak
2009-09-14 22:57
Självklart vill man att Puyi ska stanna om han får en roll han trivs med, för han har fortfarande väldigt mycket att bidra med. Tyvärr tappade han en del efter långtidsskadan och han har aldrig blivit sig riktigt lik efter det. Att kalla Puyol för regelbunden målskytt måste dock vara tidernas överdrift. Han gör igenomsnitt ett mål vartannat år, eller i var 60:e match om man så vill.
Barcelona Barcadinho.
2009-09-14 22:56
Först när ryktena om Puyol började dyka upp, så tänkte jag – aldrig, det finns ingen chans.
Men så småningom började jag tänka lite realistisk. Och tyvärr finns det en liten chans att han lämnar.
Milan är den klubb som visat intresse mest och Puyol känner till minst lika väl som oss klubbens historia och status. Milan är en klassisk klubb fortfarande, även om de befinner sig i identitetskris. Maldini försvann och Nesta försvinner nog nästa sommar. De söker efter en ny ledare. Men jag personligt kan inte förstå deras värvnings strategi. Varför ska man värva en 32 år back (Puyi nästa år) som har haft sin topp? Ska man inte sikta framåt?
Men med Milan i närheten och mindre speltid i Barca kan allt hända.

Men jag hoppas verkligen att han tar samma beslut som t ex Ryan Giggs och flera andra.

(när min sambo fick en förfråga av barnen år 2006 om vilken tröja hon önskar sig för födelsedagspresent, så svarade hon blankt - nr 5).

Nina har blivit en måltavla för folkets irritation på SF och det är trist.
Och jag skriver så inte för att hon är en tjej. Det är en del här som saknar tålamod för varandra och ganska ofta.

Det finns en sak som är gemensam för en del här i LR, en del i Puerta, Nina osv.
Vi alla är galna i fotboll och i synnerhet spansk fotboll. Vi alla spenderar väldigt mycket tid av vårt liv för klubben vi älskar. Jag tycker att vi kan respektera varandra just för det.
Ibland tycker man olika och man blir sur och arg på någon annan. Men glöm inte att vi har en gemensam nämnare – fotboll freaks.

Tummen upp för dig Nina för alla dagar, månader och år som du ger från ditt liv till din Zaragoza!

(Och jag hoppas att ni får stryk när ni kommer på besök på Camp Nou).

Tidigt natt idag, godnatt.

Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:53
Ämne: Rambo~//

Både Piq....
Så Chygrinskyi har också gott om Puyol nu? Efter att ha spelat en match med Barcelona, så har han gått om Puyol , visst han har potential , men tare lugnt nu va? lugna ner dig bara lite grann.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:44
Ämne: Om du nu hävdar att ....Ljuger? Det är min egen åsikt. Puyol är bättre. Pique snabbare än Puyol? Du måste skämta. Puyol har bättre teknik, han har bra mottagningar han kan dribbla allt från att göra tunnlar till Zidane finten. Resten som du tar upp tycker jag också att Puyol är bäst på helt enkelt. Mål brukar han också göra. Men det som är den största skillnaden är erfarenheten Puyol har Pique kan inte ha lärt sig allt på ett år.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 22:44
Visst, Puyol har möjligen sjunkit i sina prestationer på plan de senaste åren, men om det är något som han har som Piqué inte har (än) så är det ledaregenskaper. Puyol med sin blotta närvaro bidrar med stabilitet och styr backlinjen med en järnhand.

Piqué har inte riktigt, av förstårliga skäl, nått upp till den nivån av ledarskap, men jag är samtidigt övertygad att han kommer så småningom ta även det steget i sin utveckling. I Piquenbauer har vi hittat vår nye general, efter att Puyol dragit sig undan.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-09-14 22:39
Rambo~//

Både Pique och Chygrinskyi har gått om Puyi. Vilket kommer bli markant uppenbart när speltiden reduceras mer och mer under säsongen. Puyols framtid i barca ser jag mer som avbytare till D.Alves på högerbacken. Då vi har full teckning i mitten.
Delarocha
2009-09-14 22:38
Om du nu hävdar att Puyol är bättre på allt har du uppenbarligen inte sett Pique eller så sitter du bara och totalljuger.

Pique är bättre än Puyol med fötterna. Teknik och passningsspel. Speciellt det sistnämnda. Antagligen snabbare då Puyol börjar bli till åren. Spänst vinner väl Puyol men i luften är det väl jämnt med tanke på Piques längd. Positionsspel ger jag Pique vinsten då jag tycker Puyol går bort sig för ofta. Vad mer ska jag ta upp? Målfarlighet? Pique vinner.

Sen har självklart Puyol ett jävla hjärta för klubben vilket inte går att underskatta men uppenbarligen föredrar Pep andra spelartyper. Därför Pique och Chygrynsky har köpts samt Caceres och Henrique skeppats iväg. Puyol är ganska lik Caceres i sin spelstil medans Marquez, Pique och Chygrynsky verkar stämma överens med Peps krav på en back.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-14 22:36
Rambo:

LOL PÅ DIG.
Visst, man får ha sin egen åsikt men det där var ju lite kul.
Pique är kung.
Och ja, jag har inget emot Puyol men inse fakta, han blir inte yngre.

Pique och Chyg (L)
Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:36
Ämne: Rambo:

Tvivlar på....
Först och främst sitt inte och anta saker o ting som att jag inte sett Pique spela. För det andra jag tar ingenting ifrån Piques förra säsong det var hans genombrott i Europa, but still Puyol är bättre. Puyol har även en stor del i Piques utveckling ska du veta, Puyol gör med sitt närvarande på planen hela backlinjen bättre.
Delarocha
2009-09-14 22:32
Rambo:

Tvivlar på att du ens sett Pique spela. Och vadå det betyder ingenting? Uppenbarligen betyder det att FIFA (eller vilka det nu är) tycker som mig och menar att Pique var/är bättre än Puyol i CL.
Visserligen ingen stor grej att han blev nominerad men att du lyckades undgå Piques briljans förra året är uppenbar.

Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:31
Ämne: Hur kan man kräva at....
Visst, Pique blev nominerad, puyol blev inte. Det betyder ingenting. Puyol är bättre på allting, nämn någonting Pique är bättre än Puyol i ? Huvudspel? Har du sett Puyols nickdueller eller? 300% i varje duell.
Barcelona el Flaco
2009-09-14 22:30
Här är listan över de 18 spelarna som Pep har tagit ut till matchen mot Inter på onsdag:

Valdés, Pinto, Abidal, Piqué, Maxwell, Puyol, Alves, Touré, Sergio Busquets, Keita, Jeffren, Xavi, Iniesta, Henry, Pedro, Ibrahimovic, Messi och Márquez.

Rafa Marquez är den enda tillskottet och Pep har bestämt för att inkludera Dima i resan till Milano, för att bekanta sig med laget.
Delarocha
2009-09-14 22:30
Hur kan man motivera kravet på att en spelare ska vara i klubben om han inte får regelbunden speltid?
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-14 22:27
Jag förstår mig inte på er, Serie A må ha mycket som är uselt, men där har il grande capitano betydelse, man lämnar inte bara föratt det gynnar en själv
Delarocha
2009-09-14 22:26
Hur kan man kräva att Puyol ska vara kvar för att han är lagkapten. Ganska uppenbart att han vill spela och får han inte tillräckligt med speltid ska han självklart få prova lyckan någon annanstans.

Vadå, Pique långt till Puyols nivå? Pique är nu bättre än Puyol. Puyol har gått ner sig de sista åren och det var inte en tillfällighet att Pique och inte Puyol var nominerad till bästa back i CL.
Platsen i startelvan förtjänar man på planen oavsett om man är kapten eller inte och det inser nog Puyol. Är Chygrynski och Pique bättre är det ju tjänstefel att spela med Puyol (eller någon annan back) för att han är kapten. Bäst spelare ska spela. Man kan ju inte premunera på en plats i laget för att man har förtjänat det för lång och trogen tjänst.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 22:25
Ämne: Puyol får lämna om h....
Förstår inte hur du kan tycka som du gör. Vadå ersättaren är här, visst Pique var grymt bra förra säsongen men han är har fortfarande långt kvar till Puyolsnivå, och vadå det nya Milan? Ingen har sagt att vi ska ha en medelålder på 35 i laget, utan det är viktigt med spelare som har varit med länge och har väldigt mycket rutin. Puyol förtjänar att spela så länge han vill, han är The Untouchable i Barca...Varför? För han förtjänar att vara det.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-09-14 22:18
Puyol får lämna om han vill. Visst killen har hjärta och är hjärtat i vår klubb. Men han börjar komma till åren nu och vi har redan hans ersättare på plats (pique).

Så bestämer han sig för att lämna för att han vill spela mer fotboll så är det bara att respektera det. Vi har många spelar med hjära i klubben kolla bara på Iniesta, Xavi,Pique,Busquets och Messi tex.

Alla är dom spelare som man skulle ha svårt att föreställa sig utan i barca. Betyder det att vi ska behålla dom alla resten av sina karriärer bara för det? Bs! Vi ska fan inte bli det nya milan. där vi låter estalgi stå ivägen för vår framgång. Dom bästa skall alltid spela för barca. Vi ska alltid ha världens bästa lag här.

Våra ungdomsled är starka nog att alltid förse oss med några utav dom och resten får vi köpa in. Men jag vill aldrig se oss bli estalgiska och spela spelare som inte håller bara för att do har hjärta. Låt oss inte bli så naiva. Spelare kommer spelare går sånt är livet.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-14 22:17
Patrik Kluivert y Rivaldo

Terry?
Barcelona tarrak
2009-09-14 22:17
Ämne: Äh, vi behöver väl i....
Nu är det ju inte specifikt en artikel i Aftonbladet som diskuteras, utan det har varit en mängd artiklar och uttalanden (det senaste av Txiki i radio), som har gett bilden av att Puyol avvaktar med kontraktsförlängning tills hans framtid i klubben blir tydliggjord.
Villarreal Grande Messi!
2009-09-14 21:52
Äh, vi behöver väl inte dra för stora växlar av det här med Puyol. Det var väl trots allt en artikel från Aftonblaskan?
Barcelonistas
2009-09-14 20:57
Filiipp-7

Lol mannen de är fejk bild
Zaragoza Nina (Red.)
2009-09-14 20:30
Rambla - bevisligen inte. I alla fall inte i längre stunder, inte ens på dåliga dagar som den här.

Kände mer som så att om allt jag bidrar med är sådant som folk använder för att ånga igång på så är det ganska meningslöst. För mig och för andra.
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-14 20:28
Finns ingen kapten ute i världen som Capitano Puyol. Ingen har ledarskapen,Hjärtat,Krigandet du kan hitta allt och ja lovar er tro MIG eller inte när jag spelar fotboll och vill ta bollen i från motståndarna då tänker jag Puyol. Hur han bryter anfall,passning,dribbling.

Puyol är Barcelonas hjärta......
Filiipp-7
2009-09-14 20:25
Så onödigt, spärrad! /Mod
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-14 20:07
Tarrak
Jag vet inte riktigt hur det går till. Om du vet hur man gör och har lust/ork att berätta så är jag väldigt tacksam!
Barcelona Rambo~
2009-09-14 19:58
Med andra ord så vill jag att Puyol gör en Maldini. Puyol har lätt fysiken att hålla lika länge som Maldini gjorde.
Barcelona Rambo~
2009-09-14 19:55
Ämne: Tarrak

Ang. Guard....Hmm, Maldini var nr 1 när han var 40 år! Varför skulle inte Puyol fortsätta att vara det när han blir 33+? Jag tycker att Puyol borde stanna eftersom han känns som den ultimata krigare&ledaren. Plus så tycker jag att Puyol är lätt top5 mitback idagens fotboll.

Tycker helt enkelt att Puyol borde ha en status likt Raul, peta honom aldrig eftersom vi vet vad han kan göra och har gjort för klubben. Låter som att leva på gamla meriter i de flestas öron, men det tycker jag att Puyol är värd! Så länge han vill och orkar. Maldini var ju inte bäst sista året i Milan , det hindrade inte honom från att lägga av när han ville.
Barcelona tarrak
2009-09-14 19:46
Har alltid haft svårt att se Xavi som kapten då han inte ger intryck av att besitta några större ledaregenskaper. Å andra sidan har jag svårt att se vem som skulle ta rollen, möjligtvis att Piqué är redo då. Med det sagt så känns det som spekulationerna skenat iväg rejält. Jag tror ändå att det slutar med att Puyi stannar åtminstone en säsong till.
Annons: