/spanien/barcelona/forum/16976.aspx/spanien/barcelona/forum/16976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Fredrik R
2009-09-16 14:52
westinho

Jag har inte läst den krönikan och är inte speciellt intresserad, vill jag ha åsikter uttrycker jag mina egna i text eller debatterar med folk som jag finner stimulerande. Lyriska överspel är inte min kaka. Och jag säger det som medlem av redaktionen för Real Madrid. Vad andra sysslar med skiter jag dock i, tycker de det är så roligt att skriva sådant så får de väl hållas. Den enda som kan hållas "ansvarig" i slutändan (ifall vi skulle misslyckas och någon individ varit kaxig på förhand) är den personen som skrev texten.
Barcelona tarrak
2009-09-16 14:51
Fredrik R

Samu är helt klart det största orosmomentet, men det beror helt på hur han lyckas fokusera. En Eto'o som har bestämt sig för att göra det bästa för laget är en världsklasspelare. Eto'o som enbart fokuserar på att göra mål är en belastning.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-16 14:50
Fredrik R.

Du får tycka att jag är dum i huvudet eller blind nu, men jag tycker att Zlatan beter sig annorlunda i Barcelona än vad han har gjort i tidigare klubbar. Han går mer ödmjukt, han springer mer ödmjukt. Guardiola har talat till honom och bett honom vara kall. Om Zlatan låter sig påverkas så kommer Barcelona att förlora på det.

Jag tror att Zlatan kommer vara lugn under matchen, däremot så hoppas jag att han kan spela tufft mot Lucio och Samuel. Zlatan är ingen liten kille ska vi komma ihåg.

Jag vet precis vad du menar. När Eto'o vill bevisa något eller när Eto'o är arg - så är han livsfarlig. Han kommer att springa, springa, springa.
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-09-16 14:48
El Flaco

Kamp i regn mellan två lag jag avskyr? Bättre än så blir det förfan inte ;-).
Real Madrid Fredrik R
2009-09-16 14:47
el Flaco

Done, jag har redan bytt ämne.
Real Madrid Fredrik R
2009-09-16 14:47
Heywood Jablome

Jo det har du rätt i. Jag skulle aldrig heller hävda att jag är ödmjuk för den delen.

Kommer Zlatan kunna behålla kylan efter att Lucio och Samuel klämt åt honom ett par gånger?

Som cule skulle jag vara extremt rädd för Eto'o ikväll, det finns ingen annan fotbollsspelare som presterar lika bra när han är ute efter att bevisa något för någon. Denna någon ikväll är Guardiola, Eto'o kommer göra absolut allt ikväll för att bevisa hur fel Guardiola hade när han bytte bort honom. Det skulle inte förvåna mig ifall Eto'o vid mål drog en liten extra segerdans framför Guardiola.
Barcelona Den vise
2009-09-16 14:44
På tal om henry så var han ju omänskligt snabb den tiden. Han hade en sådan skön flyt med boll och utan boll. Den tiden är verkligen förbi tyvärr..
Barcelona westinho
2009-09-16 14:42
Fredrik R

Bry dig inte om det. Vissa culés är ödmjuka och vissa är inte, precis som alla människor. Pep Guardiola är väldigt ödmjuk, där har man fått det ifrån.

Jag stör mig dock på eran redaktions ödmjukhet. Att de ens vågar skriva "Nu erövrar vi Europa" när alla vet hur det gick sist ni publicerade en liknande artikel är konstigt. Det är typiskt madridista att ta ut saker i förskott. "Vi kommer vinna, överlägset."
Barcelona el Flaco
2009-09-16 14:41
Fredrik R/

Kom igen, inte denna diskussionen igen. Känns som att vi har haft hur många gånger som helst och det brukar allt som oftast inte leda någon vart. Så gör oss alla en tjänst, låt den bara dö ut.
2009-09-16 14:41
Fredrik R. Det är väl charmen med att vara supporter? Man behöver inte vara ödmjuk?

Håll ett öga på Zlatans defensiva spel ikväll och allt han kommer göra utan boll. För jag tror det är det Guardiola kommer vilja utnyttja. Han kommer bli hånad, bli tagen tufft. Frisparkarna och markeringar som han kommer dra på sig kommer bli guld för oss.
Real Madrid Fredrik R
2009-09-16 14:37
Det hade förövrigt varit extremt mycker mer ödmjukt att säga att "äsch vi är väl inte speciellt ödmjuka" än att säga att "vi är ju kända för att vara ödmjuka i hela världen". Det går bara inte ihop att påstå en sådan sak. Man bevisar motsatsen direkt när man säger det.
2009-09-16 14:37
Guardiola snackar med laget efter 90 mintuer mot Shaktar.

"Säkra passarna på ett ögonblick. Inga risker i backlinjen. Gör det väl. Spela inte på mittfältet. Som vanligt, spela bollen och gå framåt. Alla framför boll. De kommer att vänta på att kontra. När vi har bollen kan vi göra det vi kan och på 30 minuter kan vi göra mål. Oroa er inte. Oroa er inte alls. Gör det vi vet och gör det med tålamod. Bli inte förbannande, för då kommer de att skada oss.

Kontakt, kontakt. Oroa er inte. Alla 10 gör precis samma sak som förut, fast ni ska göra det bättre nu. Rörelse, rörelse, rörelse och skapa chanser. Öppna upp ytorna, spela mot kanterna och ytan i mitten kommer att öppna upp sig. Okej, män? Som alltid. Kom igen!"

Inget defensivt fegspel här inte. Han förnekar sig aldrig Pep Guardiola.

Min spanska/katalanska är inte den bästa och google translate är ju inte 100%-ig.
Real Madrid Fredrik R
2009-09-16 14:35
El_Capitano

No offence, men på vilket sätt är cules världskända för att vara ödmjuka fans? Jag har aldrig läst eller hört något som skulle stärka den tesen, dvs att cules skulle vara extra kända för sin ödmjukhet.

Vart var denna ödmjukhet när man kastade grishuvudet emot Figo? Världskänd scen. Vart var denna ödmjukhet när en madridista av säkerhsskäl blev tvungen att transporteras ut ifrån Camp Nou på Zlatans presentation på grund av att folk började hota honom? Vart är Laportas ödmjukhet när han stolt annonserar ut att Valdes uppenbarligen är världens bästa målvakt? (såvitt jag kan minnas har inte någon officiell Real Madrid-person hävdat att ens Casillas skulle vara världens bästa, pga respekt för Buffon) Han är väl ändå den personen som i störst mån för klubbens talan?

Jag säger inte att madridistas skulle vara bättre heller, men att påstå att cules skulle vara världskända för att vara speciellt ödmjuka jämfört med alla andra fotbollsfans får jag bara inte ihop. Det finns inget som styrker det argumentet.
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2009-09-16 14:33
Om någon här hittar en bra länk till matchen ikväll så är det bara att länka den.
Jag lägger ut alla som jag hittar ikväll så att alla som inte har Viasat kan kolla på de.
Barcelona el Flaco
2009-09-16 14:33
Rambla - K9/

El Pupi Zanetti har alltid varit en av mina favoritspelare utanför Barcelona och det gjorde ont att få se honom bli så pass uppsnurrad av Henry. Stackarn hamnade på en annan planet för det rycket av Titi.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-16 14:27
Henry har trevlig minnen från San Siro och Inter. Zanetti hyfsat uppsnurrad där. :)

Vi får hoppas på en repris.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-16 14:23
Bara jag som tycker att vi Inters största hot är Maicon?
Ta bort Maicon från matchen så försvinner en hel del av deras kreativitet och fart
Det blir en hel del för Abidal att göra i dagens match, gäller att vara hård mot Maicon, och att Henry har en väldigt bra dag, det ska bli roligt!
2009-09-16 14:23
el Flaco. Hahaha! Hade nästan glömt "En un momento dado" Klassiskt!
Barcelona el Flaco
2009-09-16 14:18
Heywood Jablome/

Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, när var det senast han sa det? Ett ord som jag tycker att han oftast använder är "honor", vilket betyder ära på spanska. Han brukar alltid säga att det är en ära att få spela mot ett viss lag, eller ära att få spela på en viss arena, en ära att få möta en viss tränare, osv.

Annars brukar Barcelona-tränare ha ett speciellt uttryck som gör de kända och som de alltid förknippas med. I Peps fall är det nog "ziga-zaga" och även Cruyff hade ett berömt uttryck under sin tid som míster; "En un momento dado" (vid en viss tidpunkt).
El_Capitano
2009-09-16 14:15
Heywood Jablome

haha, "Marvellous" :)

Edit: tänkte skriva att han har m*sshandlat ordet "Marvellous" men det gick inte skicka inlägget. Fastnade i nån säkerhetsfilter!
Barcelona petersays
2009-09-16 14:14
Jag tycker det är kul att Jeffren får chans att åka med, jag gillar hans spelstil och sättet han utmanar på. Han är dessutom mycket mer fysiskt stark än många barcaspelare, och går hårt in i dueller. Några matcher/inhopp till så kanske vi kan utvärdera insatsen bättre. Men jag tror han är en slitstark spelare som kan växa med uppgiften.
2009-09-16 14:10
Är det någon mer än jag som tycker att Guardiola använder ordet "Marvellous" för ofta?

På spanska, på engelska. Han använder det hela tiden känns det som :-)
2009-09-16 14:08
el Flaco. Låt det regna. Våra gladiatorer tog över Rom, ikväll ska de ta över Milano!
Barcelona el Flaco
2009-09-16 13:43
A.Lind/

Här är listan:

Valdés, Pinto, Abidal, Piqué, Maxwell, Puyol, Alves, Touré, Sergio Busquets, Keita, Jeffren, Xavi, Iniesta, Henry, Pedro, Ibrahimovic, Messi och Márquez.

Även Dima har åkt med laget till Milano, för att bekanta sig med sina lagkamrater.
A. Lind
2009-09-16 13:38
Någon som har koll på truppen som befinner sig i Milano?
Har ej sett någon information på officiella om vilka som finns tillgängliga.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-16 13:33
Tror inte många förstår vilket helvete Zlatan kommer få ikväll på San Siro inte många som hade vågat spela sån har match.
Men Zlatan har ett starkt psyke som kan knäcka vem som helst.
El_Capitano
2009-09-16 13:27
BlueRed

ok :)

--

Sitter och kollar på 2-6 clásico just nu. Hoppas att Barca lirar på samma sätt ikväll fast med Zlatan.
Barcelona el Flaco
2009-09-16 13:26
Den enda oron jag har till matchen mot Inter är om mittbackarna Puyol och Piqué är 100%-iga för spel ikväll. Som tur var är att Puyol tränade ihop med resten av laget under träningen igår och att Piqué, trots att han stukade sin fot, verkade vara OK och avslutande med lite skotträning efter träningspasset.

En annan sak som kan vara till vår nackdel är att det regnade hela natten över Milano och enligt väderprognosen så kommer det regna även under dagen. Jobbigt.
Krukmakargatan 44
2009-09-16 13:23
Ämne: Krukmakargatan 44
v....
Jag ådras med swineflue så någon krog blir det inte för mig :( men tack för tipset! hoppas på en toppad barcaelva och många zlatanmål ;)
Barcelona BlueRed
2009-09-16 13:22
El_Capitano

Har heller inte påstått något annat, utan jag skrev bara vad MLS menade med sitt inlägg. Hur folk väljer och visa upp sin ödmjukhet är upp till dem, lika mycket som hur folk väljer att tolka det.
:)
Annons: