/spanien/barcelona/forum/16975.aspx/spanien/barcelona/forum/16975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tano
2009-09-16 23:58
Tyckte det var en okej match i underhållningssyfte, kul att se Barca lira boll. Samtidigt spännande att se hur den upphosade matchen skulle sluta...

Dem flesta spelade godkänt i Barca, men Henry är ett stort frågetecken för mig. Jag blir bara besviken varje gång han har bollen? Det kan mycket väl vara så att han gör ett ofantligt jobb utanför tv bilden, men det kan jag naturligtvis inte kommentera. Kan bara kommentera det jag ser och bollen verkar inte vara hans vän nuförtiden. Har faktiskt inte varit bra alls sista tiden. Vad är det egentligen som ska ske för att han ska kunna bli giftig igen?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-09-16 23:57
Det enda som idag förbrylla mig var Henry prestation i början, varför tar det 50 min innan han är ordentligt delaktig i spelet?

Verkligen en gåta
Barcelonistas
2009-09-16 23:55
Jag är nöjd, detta var ju knappast barcelonas bästa spel o ändå lyckas vi dominera rätt så mycket.titta bara real får ju fan problem mot zurich haha
Barcelona Jay-z
2009-09-16 23:51
Heywood Jablome //

Henry är mer börda en nytta i mina ögon kan ej se annat. Han är en offensiva spelar och då ska han bidra offensivt.

Och att säga att Henry tog hand om Maicon är bara skrattretande. Maicon gick inte upp för att både Yaya och Keita va på han som pirayor på var sin kant.

hur som hällst vi måste han en ny spelare på kanten de funkar inte med Henry som första val.

God Natt Visca Barca
Barcelona el Flaco
2009-09-16 23:51
På tal om matchen ikväll så är det kul att läsa nu i efterhand att de culés som befann sig på Giuseppe Meazza hängde upp plakat med texten “Gracias Eto’o” och “Eto’o por siempre culé”.

Ser fram emot hur Camp Nou kommer ta emot Lejonet.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-16 23:50
ma man titty:

Jag tycker att Henry var usel i första halvlek, fast det var det flera som var. I andra håller jag med dig om att han åtminstone försöker bli mer involverad i spelet.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-09-16 23:49
Förstår inte på mig när det gäller vissa härinne som klagar, det var 2 bra försvar , inter var väl lite mer defensiv inriktad för att vara ett hemma lag men det kanske berodde på att de hade några skador.

Inter skapar nästan ingenting på egen hand, de hade några bra skott som kom ifrån ingenstans egentligen, för att vara hemma lag så är det väl inte så där super bra precis, barca gjorde allt rätt höll i bollen och skapade några chanser.

Zlatan blir bättre och bättre så det bådar gott, han börjar förstå hur han ska röra sig när laget har bollen så det ser fan bra ut, 0-0 mot inter och har fler chanser är väl inte fy och skäms?

Slösa inte tid med att gå in på puerta, alla där snackar inte skit men de unga och de med låg iq snackar oftast skit, alla lag har såna fans som enbart har skit att komma med. Vad finns att spy galla över egentligen vi spela bättre än inter på deras hemmaplan, tvinga de att spela på kontringar då de sällan kunde spela till chanser.

Jag är mer än nöjd, vi tar dem på hemma plan med 2-0!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-16 23:48
Barcelona gick på halvfart, kom ihåg det. Iniesta är heller inte helt fit ännu. Trots det så raderar de ut Inters anfallsspel helt och hållet. Jag vill aldrig höra någon jämföra Sneijder med lirare som Iniesta eller Xavi. Hur kan de kalla honom för spelfördelare? Han räcker ju inte till på den här nivån.
ma man titty
2009-09-16 23:48
jag har nu lagt lite tid faktiskt och antecknat de som kritiserat henry och säger att barca ej kan ha en sådan loj spelare på plan.

ni ser verkligen inte att han försöker idag gång på gång löpa runt maicon på vänsterkanten men han känner att de ej funkar idag ist passar han bollen tar ny positon.

samtidigt som henry rör sig efter han passat bollen rör sig hela inter försvaret o då kan den barca spelare som fått bollen av henry hitta snabbt en annan snabb barca spelare fri men de blir inte mål hela tiden men de gör mer än vad man tror. sen kan jag hålla med om att han ej gör sin bästa match men han gör ju så mycke för laget han är verkligen ej loj han springer i defensiven sen ska han upp igen henry visar stort hjärta han så gott han kan på sin vänter positon även fast han är en central anfallare jag tycker ni alla ska uppskatta de grabben gör för klubben. de va ingen som ville ha bort henry efter 6-2 matchen mot real då sa många " henry kan för mig stanna hur länge han vill"
Barcelona Barcadinho.
2009-09-16 23:45
Jag är lite grant besviken att vi inte tog ett 0-1 med oss och tre poäng, men mycket mycket nöjd av spelet.

Att kunna spela ut Inter på San Siro som vi gjorde 2.halvleken är imponerade. Det är bara att titta en gång till på vilka spelare de hade på plan. Och vi spelar ut dem under 45 min totalt.

Sen var matchbilden lite segt, eftersom det var också ett taktiskt beslut av Pep.
Tempot var lågt, Keita har inte varit i den offensiva boxen en enda gång. Puyol följer knappt med i hörnor och frisparkar. Pique sticker högt upp på banan en enda gång under hela matchen med boll.
Pep tog det försiktigt och även om man inte gillar det, så är det smart ändå.
En poäng är en bra start.

Kan ni tänka er om man skulle chansa mera men går förlorade från matchen. Det skulle bli en riktigt bakslag för permiären i CL.

En poäng på bortaplan mot det svåraste motstånd i gruppen och med totalt utspelning i 45 min. Det är en bra start.
Och Zlatan var klart godkänd. Han har växt en etapp högre idag.
Andreas-
2009-09-16 23:45
Trots uteblivet mål är jag nöjd, vi spelar ut Inter på San Siro. Vi visar verkligen övriga lag i Europa att vi är bäst i världen. Vi vinner CL i år, thats it!
Barcelona petersays
2009-09-16 23:44
Båda är i det närmsta tvåfotade, men lite lite bättre med vänstern som jag uppfattat det.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-16 23:38
Jeffren, av det jag har sett honom så är han definitivt tvåfotad. Pedro kanske lite mindre men båda är inte direkt missbildade med den svagare foten. ;)
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-16 23:36
När Inters mittfält inte klarar av att vara kreativa, så tar Maicon rollen som kreatör och spelfördelare. Idag fick han inte fördela mycket. Tacka Henry för det.

Han är inte den gamla Henry, men det visste du förra säsongen också. Då var han bra defensivt och samtidigt gjorde ett bar baljor.

Bona nit.
Barcelona Jay-z
2009-09-16 23:30
Heywood Jablome //

Menar du allvar Maicon va snarare upptagen med att försvara när hela Barca bombardera deras plan halva. Kanske loj han har vart de alla matcher han har spela i år??. Du borde ha sätt han på VM kval matcherna shiit va sämst han va tur att han gjorde mål. Jag orkar inte längre med Henry hoppas varje match på att jag ska få se en gnutta av den gamle Henry. Men Va va voom har vi inte sätt till på 5 år. Förväntar mig inte Arsenal Henry men snubben ger bort så mycket, vi har ej råd med de.

Barca har hjälpt Henry men han ger inte ett skit tillbaks, tror fan att Mata skulle göra bättre jobb än Henry. Drf tycker jag Barca borde ha köpt han finns inte så många bra yttrar nu förtiden.

Ribery och Robben är just nu bäst på den postionen men de verkar långt borta och dyra. mata hade vart perfekt.
Barcelona el Flaco
2009-09-16 23:28
petersays/

Jag tycker att Pedro och Jeffren är ganska tvåfotade. Har sett båda två utmana, slå passningar och skjuta med båda fötterna. Framförallt Pedrito. Jag minns under försäsongen i London hur han slog hörnor med såväl högerfoten som vänsterfoten.
Barcelona petersays
2009-09-16 23:25
Skulle t.ex. absolut kunna tänka mig se
Iniesta-Zlatan-Jeffren på topp om Messi måste vilas.

Men närmast på tur står Atletico Madrid a.k.a. Gubben I Lådan. Man vet aldrig vad man får. vi kan spöa dom med 6-1, dom kan villa med 1-2. Men vi startar nog med en toppad 11 där också. Verkar vara en hel del skadekänningar i laget dock, särskilt backlinjen där Pique (vänster fot) och Puyol (rygg) båda var tveksamma igår. Undrar hur Chygy och Kaisern skulle spela ihop?
Barcelona petersays
2009-09-16 23:20
el Flaco
Med tanke på att vi har rätt liten trupp (20 spelare) och tätt schema så hoppas jag verkligen att Jeffren får lite speltid i CdR och mot mindre lag i ligan. Tycker han är mycket mer intressant än Pedro, men det är såklart en smaksak. Pedro är en fenomenal truppspelare, stabil. Men nte så spännande. Jeffren är lite mer explosiv och dribblar bättre. Plus att jag gillar hans rätt lakoniska uttryck. Ser lite småarg ut hela tiden, och ett plus till hans sätt att gå in rätt fysiskt. Synd att både han, Messi och Pedro har vänsterfötter dock.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-16 23:18
Nyss hemkommen efter att ha sett matchen, måste säga att jag är otroligt nöjd med matchen(trots att många vänner förlorade på denna match, men det skiter jag i egentligen hehe). Vi spelade ut Inter (exakt som jag trodde),de var aldrig riktigt med i matchen. Bådar gott inför framtiden. ;)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-16 23:17
Cúles

Inget att bry sig om, det är inte många inne på Puertan som är vettiga, Puertan som förövrigt ser ut som ett jävla word dokument skriver av en 4 åring.

Hade Zurich haft en normal målvakt är det inte säkert att de vunnit igår så inget att bry sig om.

Tycker förövrigt att alla klagande personer här ska vända sitt hat mot Inter och Mourinho. Vadå ta tillbiaka Etoo och sälj Z, hade Etoo gjort något bättre eller? Han va knappt ett hot mot Barca idag när de kontrade mot våra mittbackar.

Öppna ögonen CULÈS !! Vi ska väl stötta laget fast vi inte vinner, eller ska vi bara hylla när vi vinner?

X borta mot Inter är inte dåligt och speciellt inte med tanke på hur de spelade!
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-16 23:17
Jay-z

Säg vad du vill om Henry. Okej, visst. Han kanske var lite loj i offensiven. Såg du Maicon i dagens match? Henrys defensiva spel var klockrent idag. Fantastiskt bra gjort av Henry.
Barcelona el Flaco
2009-09-16 23:15
petersays/

Jag blev också lite förvånad över den länken du skickade med tanke på att jag har inte läst någonstans att Jeffren har blivit uppflyttad till A-laget. Men det har han nog inte än blivit. Han figurerar nog mest på grund av den tunna truppen. Vi kommer nog få räkna med att Jeffren blir uttagen till de flesta matcherna för att sitta på bänken.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-16 23:15
Jag måste bara hylla Xavi, maken till lirare finns inte!

Stressar aldrig, hittar alltid nya ytor, serverar bollar som Beckham skulle bli grön av avund, hjälper till bakåt
Barcelona petersays
2009-09-16 23:11
el flaco
Finns det en sådan regel i Spanien alltså? Bra!

tänkte mest på vad som står på officiella sidan om honom:
"From Juvenil B to the first team, Jeffren has come up through the ranks to the point that Guardiola has handed him a regular first team place."
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-16 23:10
"Inter utspelade av Barcelona"

- Indeed !
schlattan
2009-09-16 23:09
mourino är så överskattad med sin anti fotboll. Visste att de skulle spela betongförsvar. De hade ingen chans i andra.
Barcelona Cúles
2009-09-16 23:09
suck, blir så less av det man läser på puertan. Det är Inter som gör denna match tråkig, inte Barcelona. Sömnpiller säger dom? Barcelona spelar fortfarande bra mycket bättre och finare fotboll än Real, det kan nog dem flesta på denna planet hålla med om.
Barcelona el Flaco
2009-09-16 23:07
petersays/

Med tanke på att han har tröja nummer 35 så tillhör han egentligen fortfarande B-laget. För att ingå i A-lagstruppen får man bara ha ett tröjnummer mellan 1-25. Jeffren har således fortfarande ett B-lagskontrakt.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
Alltså ibland undrar man ju om man sett samma match som vissa här inne? Fattar inte hur man kan tycka att Zlatan var sämst för det var han verkligen inte.
Väldigt konstig faktisk sen så självklart så skulle vi vunnit matchen men 0-0 och en poäng borta mot Inter i första matchen i CL tidigt in på säsongen får ses som godkänt.
Barcelona Cúles
suck, blir så less av det man läser på puertan. Det är Inter som gör denna match tråkig, inte Barcelona. Sömnpiller säger dom? Barcelona spelar fortfarande bra mycket bättre och finare fotboll än Real, det kan nog dem flesta på denna planet hålla med om.
Annons: