/spanien/barcelona/forum/16972.aspx/spanien/barcelona/forum/16972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-09-16 00:20
Okkapokka
Haha, kul att du inte kunde låta bli den här gången heller.
--
Det skulle vara intressant o veta hur ni tror matchen mot Inter går? För att vara objektiv så tror jag på oavgjort. Men hjärtat säger att vi tar hem 3 poäng till slut. Etoo kommer vara taggad till max, men det tror jag även att Zlatan kommer att vara.
Dani Alves.
2009-09-16 00:19

Okkapokka /

Okej
Barcelona Okkapokka
2009-09-16 00:17
Dani Alves

Villarreal stavas med två 'r' :-)
Barcelona J.Gamper
2009-09-16 00:16
Real Madrid har ett starkt lag och kommer verkligen utmana i år. Bara o inse fakta.Real kommer att bli en kul utmaning för Barca i ligan i år och kanske även i CL.
Dani Alves.
2009-09-16 00:13

Tackar för info, såg målen nyss också, så dålig målvakt Zurich har. Undrar hur det kommer gå för madrid när dom möter lag som Chelsea, Man u, Liverpool, Villareal,Valencia osv..
Barcelona Messi-Lona
2009-09-16 00:12
intressant (Lanken(

barca vinner nice idag
Barcelonistas
Softa mannen vem fan pallar prata om valdes tavlor när barca ska spela cl mot inter imon? softa ta de lungt rök en cigg så blir allt bra.
Real Madrid Fredrik R
tribente_magico

Ronaldo försöker inte alltid passera sin man vid varje tillfälle som han gör finter, det han gör är att vinna tid. Så länge som han står och trixar så kan inte motståndaren stötbryta utan att riskera att fälla honom eller att han gör en dragning och tar sig förbi. Under tiden fyller medspelare på och ytor skapas.

Annars håller jag med dig om att betyget var i högsta kant, jag skulle ha givit honom en rak 4:a, 2 mål är alltid 2 mål och oavsett hur de kommer till.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Skrev att jag skulle sova redan 23.44..

Är så trött på alla tomtar och troll bara, lite trötthet kanske spelar in...

Valdes är kass, Snart blir folk så bortskämda att det kommer skrivas, Iniesta är kass, Messi är lat, Dani Alves springer för sakta och för lite m.m..

Nee godnatt.
Real Madrid N(N)
2009-09-16 00:11
Zurich är ingen riktig värdemätare, men vad som är mycket imponerande är Real Madrids förmåga att göra mycket mål. Imponerande målfacit av det "nya" Real, trots att spelet ibland inte är perfekt.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-16 00:09
Barca! (MQUC3)

Ta det lugnt, vi pratar inte om Valdes är en bra målvakt eller inte, det är självklart att han är bra, men att påstå att han skulle vara bättre än Casillas?

Kanske dags för dig att sova...
Real Madrid Bengan
2009-09-16 00:08
Ämne:
Ser att Madrid van....Det speglar väl inte riktigt matchen.

Real spelade bra i första halvlek, det såg rätt säkert ut sen släpptes Zurich in i matchen med riktigt värdelöst försvarsspel och en tveksam straff. Efter det såg Zurich rätt farliga ut.

Men efter ett tveksamt ingripande av målvakten efter Ronaldos andra frisparksmål så var det väl en rättvis seger tillslut när Guti lobbade in 5:an i slutet.

Var en rättvis seger men med kanske lite väl stora siffror sett till hur spelet såg ut.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-16 00:08
Orka diskutera mera om detta.

Buenas noches!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-16 00:07
En annan sak:

Gör Valdes en tavla så kommer folk ihåg det i flera år, typ som Barca kommer bli ihågkomna pga domaren i Chelsea matchen.
Gör Casillas en tavla, .. vips glömts ur världen efter 2 dagar.
Real Madrid N(N)
2009-09-16 00:05
Upprepar för er som FORTFARANDE inte förstår att jag TYCKER valdes är mycket bra, men att Casillas är bättre:

"Behövs det någon statistik för att dra slutsatsen att Casillas, Buffon, Van der Saar, Julio Ceasar är världens bästa målvakter? Det säger väl sig självt, eller?

Läs namnen, och ställ dig själv den enkla frågan: Kan Valdes jämföra sig med någon av de uppräknade killarna? Det naturliga svaret blir givetvis nej. Eftersom Valdes är en Mycket bra målvakt, och han trots det inte kan jämföras med någon av de nämnda målvakterna, så drar jag slutsatsen att de är absoluta världsmålvakter.

Jag upprepar för säkerhetens skull: Valdes är en mycket bra målvakt. "
Barcelona Okkapokka
2009-09-16 00:05
Ämne: Armin [El Pirata]
....
Är det verkligen nödvändigt att diskutera om något som möjligtvis kunnat hända?

Casillas är Spaniens bästa målvakt, finns inget som tyder på något annat.
Dani Alves.
2009-09-16 00:04

Ser att Madrid vann 5-2, var dom så bra som man tror? Kom nyss från jobbet så har inte sett något
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
Barca!

Visste inte att du hade "insider" information, vem är din källa? Xavi eller?

Förstår inte varför ni sitter och bråkar om "Casillas vs Valdes", det är väl självklart vem som är bäst
Barcelona Barça! (MQUC3)
N(N)

Nej, jag inser det inte ;)
Casillas var min idol när jag var målvakt i mina barndagar.
Säger bara att folk som du är så naiva.
Valdes titlar talar för sig själva.
Han storspelade i CL finalen mot Arsenal och räddade oss mot Chelsea i semin förra året.
Han är ju bra i stort sett alla stora matcher.

SLUTA UNDERSKATTA VALDES. Blir så less på er. Tar inte ens er seriöst.
Vi vann trippeln, folk snackade att vi skulle byta målvakt? Ha ha ? varför?
Real Madrid N(N)
2009-09-16 00:03
Är det jag som är dum i skallen eller håller någon med mig?
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-09-16 00:03
Barça! (MQUC3)

Tror du på ärlighetens namn att Reina skulle kunna slå Zubis rekord? Casillas är fenomenal och det finns en anledning till varför de flesta erkänner hans egenskaper.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-16 00:02
Ärligt talat går det inte att underskatta Valdes kolla bara vilka räddningar han gjorde mot chelsi och ManU. Och plus så har han några titlar i bagaget som är bra bevis för att han är en av världens bästa målisar.
Real Madrid N(N)
2009-09-16 00:01
Jag tror inte att du, Barça! (MQUC3), förstår att Casillas är Spaniens genom tiderna bästa målvakt som dessutom är skadefri och är i toppen av sin karriär. Casillas är utan problem med på topp-10 bästa målvakterna i världshistorien och är en av de bästa spelarna från spanien genom tiderna.
Real Madrid Bengan
2009-09-16 00:01
Ämne: Ronaldos betyg av re....
Så länge han gör mål tycker jag det är lite väl hårt att kritisera honom. Han har gjort 3 spelmål och 1 straffmål på 3 matcher + åtmistone 1 assist. Han får göra vad fan han vill i övrigt så länge han levererar.

Det är väl lite så med Zlatan också, jag ogillar honom extremt mycket. Och det spelar ingen roll att han spelar i Barca, hatade honom lika mycket i Inter. Men så länge han levererar är det väl bara hålla tyst. Det är ju det han är värvad för att göra.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-16 00:00
Armin [El Pirata]

Tänk om Reina/Valdes hållit nollan i 64 matcher av 96 då? Hur fan ska du kunna veta?
Inser du inte ens vad du säger ?
Nu kanske det är så att Casillas tränar bättre, det vet inte jag men tvivlar starkt på att det är det som avgör.
Och Valdes ska igentligen vara 2a målvakt. Men han kommer inte överens bra med Casillas och vill inte sitta på bänken, därav spelar dom med Reina som 2a målvakt.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-15 23:59
N(N)

Wikipedia ftw.

Jag frågade inte om hans titlar, jag sa att allt du förmodligen sett av han är efter hans straffräddning mot Porto..
Sen att du kan söka på wikipedia, det kan väl vem som helst..
Real Madrid Sherko
2009-09-15 23:58
Iniesta har inte världens bästa statistik i antalet mål och assist. Men trots det rankar jag personligen honom top3 i världen.

Stirra dig inte blind på alla siffror...
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-09-15 23:58
Varför ska de få chansen ens när Casillas håller nollan i 57 landskamper utav 96 möjliga? Sen så gör han så gott han kan i klubblaget, han hade en skakig säsong förra säsongen. Men Reals backlinje är inte precis världs-bäst i alla dagar.
Barcelona tribente_magico
2009-09-15 23:57
Ronaldos betyg av real redaktionen är igentligen bara att skratta åt.
Jag förstår att dom vill så gärna att han ska göra succe.
Men ser inte bra ut efter dagens match.
För det första ska deras målvakt ta båda frisparkarna, Den ena är en riktig tavla även fast bollen har en konstig bollbana, hans första frispark är nästan mitt i mål den också, såg nästan ut som målisen var rädd för bollen.

För det andra så gör han så onödiga finter så det inte är sant, och jämföra Ronaldos finter och "trix" med Ronaldinhos går inte, sån otrolig skilland på effektivitet så det finns inte.
Ronaldo gör det enbart för det ska göras och se bra ut, ofta lyckas han men sätter inte medspelarena i några farliga lägen eller sig själv, ibland blir det nästan lite för genomskinligt.

Det skulle löna sig mycke om han bara använder sin snabbhet pch ryck lite mer än och göra sina värdelösa "trix" på plan.

Det är vad jag tycker om Ronaldo!
Real Madrid N(N)
2009-09-15 23:56
Manuel Neuers personliga utmärkelser:

Personal Honours
Best Bundesliga Goalkeeper: 2007
Best UEFA Champions League Goalkeeper: 2008
Best UEFA European Under-21 Football Championship Goalkeeper: 2009

Talar de för sig själva?
Annons: