/spanien/barcelona/forum/16967.aspx/spanien/barcelona/forum/16967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Alle #8
2009-09-16 23:00
Barca spelade bra idag, visserligen lite tamt i första men ryckte upp sig rejält i andra och förlorade sällan boll. Xavi var grym, Messi var bra men kunde ha varit bättre. Ibra var klart godkänd borde ha gjort mål på första men vi får väl hoppas på att han blir 100% riktigt snart. Visst har man rätt att kritisera men jag kommer skratta om folk säger att Ibra är dålig och inte säger att Eto'o också är dålig eftersom han var HELT osynlig idag. Såg inte göra honom något överhuvudtaget

Väl mött.
Barcelona el Flaco
Att döma av reaktionerna här inne så hade man kunnat tro att vi förlorade ikväll. Visst, jag var inte heller nöjd med bristen på spel och effektivitet framför Inter-målet, men ta det lugnt. Vi kommer bli bättre och om ett par veckor kommer vi vara betydligt mer synkade än i dagsläget.

Sen är allt klagandet på Zlatan här inne så oerhört tjatigt och obefogat och detta kommer från mig som knappast är en Zlatanist.

Barcelona Abbe -
Ämne: Det som gör mig mörk....
Tycker faktiskt att Pedro kan bidra med lite förändring och nya intentioner. Killen är 22, om han inte får chansen i år, när ska han då få det? Personligen är jag nöjd med han som reserv, hellre han på plan än en loj och ointresserad Henry.
Barcelona Klint
2009-09-16 22:58
Oj vad infekterad stämning här verkar vara ikväll. 0-0 på bortaplan mot Inter är egentligen mer än godkänt. Med tanke på hur matchen såg ut borde vi dock ha tagit tre poäng och således kommandot i gruppen. Hur som haver, oavgjort borta i CL mot de italienska mästarna är bra.

Om individuella spelarinsatser säger jag plus för Dani Alves, Piqué och Xavi. Minus till Henry och Abidal. Hade de två varit på topp hade vi kunnat forcera på två kanter och matchen hade troligtvis fått en annan utgång.
Barcelona petersays
Har jag förresten missat att Jeffren tillhör förstalaget denna säsong? Har det kommit ut nån pressrelease om det?
Barcelona BlueRed
Jag håller för övrigt med petersays till viss del. Zlatan var godkänd, inte mer. Precis som petersays skrev och snacket i studion så var Zlatan lite för stillastående. Han sökte sig ut mot kanterna och stannade där alldeles för länge.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-16 22:57
Det som gör mig mörkrädd är bänken..jisses, ska vi verkligen behöva slänga in Pedro (!) i en CL match föratt få lite förändring?

Nej Txiki och Co, dags att ta fram plånboken och värva lite när fönstret öppnar igen (Dec/Jan)
Barcelona BlueRed
2009-09-16 22:56
Man of the match går utan tvekan till Xavi. Gång på gång så satte han Ibra i guldlägen och spelade ut allt och alla. Se även Touré som åt upp hela Inters mittfält på egen hand.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-16 22:55
Inter kan ju fan inte vara nöjda efter den här matchen totalt utspelade! Sen förstår jag inte hur en del här inne tyckte Zlatan var kass? Jag tyckte han var bra, han var rörligt, sprang i djupled mycket och grym touch. Synd att han inte gjorde mål på läget i första bara men.

Sen om man ska kritisera någon som måste det vara Henry, han var inte bra alltså! skärpning tills nästa match tack! Men bäst var nog Pique och Xavi speciellt Pique vilken jävla kille alltså.
Alle #8
2009-09-16 22:54
Sa ju att Inter hissades upp för mycket, överskattade är vad dom är. Precis som jag skrev förr så kommer de floppa och så gjorde dem det. Ingen vilja att spela riktig fotboll. Ta tag i bollen, spela ur er i svåra situationer och skapa chanser men nej.. äsch..

1 poäng är ändå inte illa på bortaplan. Inter kommer att få det tufft ute i Europa men det är la ingen nyhet ha ha
Barcelona petersays
Hetfield
Nä, jag förstår att det är tröttsamt med klankandet. Jag tycker bara att Zlatan var ytterst okreativ idag. Han stod upp bra mot Inters mittbackar. Men jag tycker det fanns flera tillfällen som han kunde utnyttjat bättre. Han blev för statisk dag, kanske var det order han hade fått från Pep. "Stå på strafflinjen och vänta på boll, trötta inte ut dig med löpningar, chansen kommer" Vem vet? Men som studion faktiskt påpekade i pausen så fansn det många tillfällen där Zlatan inte utnyttjade ytorna och det slutade med att Messi, Xavi, Alves fick rulla boll själva.
Barcelona Kribba291
Ibland är jante o hat större än kärlek till klubben
Om man sett den här matchen och säger att Zlatan var värdelös så vet man fan inget om fotboll.
När man dessutom i nästa andetag påstår att Eto var bättre , ja tja vad ska man säga.
Det är synd att media ska fokusera så mycket på Zlatan men en del går för långt åt andra hållet.
Barcelona Barcanist
2009-09-16 22:53
Zlatan skötte sig helt okej. Borde kanske sätta det där skottet i första halvlek men sett över hela matchen får han G+.
Messi, messi, messi.. Vad mer kan man säga? Herregud vilken spelare. Han lekte med hela Inters försvar och varje gång han hade bollen tänkte man bara: SHOWTIME!
Xavi, tror nog att han är smartare än Einstein, herregud vilket spelsinne!
Pique - VILKEN KLIPPA! Stabilare än självaste kinesiska muren!
Matchen i matchen bortsett från Zlatan vs Eto'o kan väl ha vart Dani Alves - Maicon.. Och den matchen vann Alves på knock out!

EDIT: Puyol, Abidal, Yaya och Keita skötte sig också bra! Den enda som får underkänt av mig är Henry. Han såg riktigt mätt ut! David Silva eller Ribery till januari tack!

Aja, nu ska man plugga lite och sen slagga
Bona nit culés!
Barcelona Robin.C
Men alltså vi får sluta hålla på och säga varje gång vi möter ett lag att dom backar hem, det är ju så det är nu. Vi måste förvalta våra chanser när vi väl får dom, det är nyckeln till framgång även om det laget har 10 spelare framför mål. Som Keitas chans, där ska det vara mål, förstod inte hur han kunde missa, eller Leos chans på hörnan, han väntar och väntar segt sen skjuter han. Om han hade gjort det från början hade det varit mål. Men vi får hoppas att Pep ändrar på detta snart. Visca el Barca!
Moderator
Höj nivån omedelbart! Sluta kalla varandra för idiot och dylik. Läs reglerna och håll er till dem annars så sätts spärrar direkt! /Mod
The Nerazzurri
2009-09-16 22:52
Varför ens göra det? Chelsea försvara i 90min!
Vi försvara i 45min och det för fan aldrig lätt att spela mot ett så tekniskt Barca.

Nu försvade vi sista 45min och ni anföll,bara att acceptera.
En del av fotbollen att det är så och tänk på att Inter inte alls är samspelta.
Milito,Eto'o,Sneijder,Motta & Lucio kom denna säsong och är med i startelvan!

Zlatan är den enda nya i er startelva!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-16 22:52
Nu kan jag ha fel eftersom alla streamar va sämst idag men vart var Pedro?

Hade gärna sett han komma in istället för Henry. Keita hade kunnat gå av när Iniesta kom in.
MF Doom [Xavi är ett Geni]
2009-09-16 22:51
Rätt så förbannad ikväll. Kunde vi inte ha mött ett lag som försöker framåt? Inter är ett defensivt lag, därför skulle man ha satsat för fullt ikväll. Henry gjorde ingen glad. Zlatan var lite bättre men fortfarande inte bra nog. Villse mer tryck från Barca snart och en mer löpande Zlatan. Ikväll såg man också hur beroende Eto är av genialiska passningar av t.ex Xavi.
Barcelona Abbe -
2009-09-16 22:50
Ämne: Ämne: Ämne....
Vet inte om jag ska besvara, eller om din fråga var en retorisk fråga, för svaret verkade så självklart.
Barcelona petersays
"petersays,
Tunn bänk? Vi har en av de bästa bänkarna i världen."

Det var därför vi utnyttjade alla byten alltså? Pedro, Jeffren, Maxwell, Busquets. Jag älskar dom som spelare. Men dom kan inte komma in och göra skillnad i en match som denna.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
petersays

Du förstår väl vad jag försöker säga? Det är väldigt tröttsamt att alla lägger så mycket energi på att klanka ner Zlatan, när han stångades ensam med Lucio och Samuel?
Men vad vet jag, du kanske inte såg det föratt du kollade på något annat...jag vet inte
Man måste fråga sig vad som har hänt med Henry..mätt?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-16 22:49
"ok det här året kommer vi inte kunna mäta oss mot det stora, man får ha lite tålamod."

Det där måste vara det klokaste inlägget jag läst på Inters forum NÅGONSIN.
Barcelona Ronaldinhoism
Hetfield-Edgar Allan Poe

Men när vi väl sköt fanns det 11 man som stog i vägen.

Moe-_-

Säger bara ZZZzzzzzzzzzzzzzz. Gå och sov det är sent nu. Etoo hade inte gjort det mycket bättre, tror jag.

Håller inte med Abbe, inget stolpskott, det är f*n ett totalt misslyckat skott som går ut till inkast!

Godnatt gubben ;)
Barcelona Moe-_-
Ämne: Ämne: Zlatan ....
Har jag fel?? så Zlatan var bra i denna match? Jag kollade på Inter vs Barca, jag vet inte vad du kollade på. Zlatan var värdelös. Kolla bara hur Eto'o sprang upp och ner hela matchen.
Barcelona petersays
2009-09-16 22:48
"Vad vill ni att Zlatan ska göra när hela Inter flyttar hem med alla spelare? Ska han ta bollen ifrån Valdes och dribbla förbi alla och klacka in bollen? "

Det finns inga mellanting i din värld va? Sån där slafsretorik trodde jag man slutade med i högstadiet.
Barcelona Abbe -
Ämne: Har en fråga till er....
Vi kritiserade Chelsea och Manchester United då med, så nu kan du gå och lägga dig.
Barcelona Braxingen
Om matchen: Barcelona från början till slut och Barcelona gör en bra match. 0-0 är ingenting att bli arg över. Jag var snarare orolig för spelet innan matchen. Men så fort det kom ett kvalificerat motstånd höjde sig många. Mer än vad prestationen bjöd på idag kan man inte kräva i mitten av september.

petersays,
Tunn bänk? Vi har en av de bästa bänkarna i världen.

För övrigt tycker jag det är på tiden att förhålla sig objektivt till Zlatan (vilket få i vårt land klarar av). Allt är inte svart eller vitt. Zlatan är inte bäst i världen när han gör mål. Zlatan var inte sämst i världen ikväll.

Det vore ju bra om vi Barcelona-supportrar inser detta först och inte hakar på media.
Länktips: braxingen.se
El_Capitano
Sandlåda nivå här igen som vanligt efter varje match. Det roliga är att jag känner inte nån av dessa experter som skriver heller!

Gonatt culés..
Barcelona Abbe -
Vore hemskt om forumet ska behövas stängas varje gång Zlatan inte gör mål. Höj nivån, och ge det lite tid.
The Nerazzurri
Har en fråga till er som kritiserar att Inter spelade försvar i andra halvlek.

Vad gjorde Chelsea i semifinalen då mot er?
Eller Man U i semifinalen då Messi nyligen hade kommit tillbaka från skada?

Alla lag försvarar mot er,INSE DET! Något ni får leva med!
Annons: