/spanien/barcelona/forum/16963.aspx/spanien/barcelona/forum/16963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-02-26 20:29
Canaletes

Haha där ser man...lite marcelo-vibbar över den videon.
Canaletes
2010-02-26 20:20
Väluppfostrade Sergio Ramos
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-26 20:01
Carles Puyol har avslöjat vilken låt han brukar lyssna på innan matcherna. Det handlar om en låt av Shuarma som heter "te esperaré".

Puyi menar att den låten påminner honom om sin far, som dog för några år sen, och att detta ger honom styrkan att tända till inför matcherna.

Låten finns i länktipset.
Barcelona Barca4eva
2010-02-26 19:59
asså grabben där rska11, fake ;)

EDIT: alltså, har en känsla att den killen inte är ett real-fan =P
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-26 19:59
Barca4eva

Vad menar du med "fake madridista"?
Barcelona Barca4eva
2010-02-26 19:58
Ämne: Grymt med förlängnin....
Fake madridista hahahah

iafall...Reals fantastiska lag? WTF?
2010-02-26 19:57
DriveBy

Får en känsla av att du överskattar dagens Madrid, en förlust räcker för att minst 30-40% av alla supportrar ska vända ryggen mot laget tills en ny vinst dyker upp. 6-2 vinsten mot Villarreal i all ära, men de är inte samma lag som ifjol. Lyon visade hur fotboll ska spelas på fransk mark genom att vinna mot er med 1-0.

Jag är inte orolig över något, för jag vet, att när Barca spelar sitt spel så finns det ingenting att oroa sig över!

Det spelet jag pratar om, den jag strävar efter, den kommer att dyka upp så småningom. Varje lag har sin svacka varje säsong, vi är mänskliga. Det finns ingenting att vara orolig över.

När spelet kommer igång, så finns det bara ett gäng i Spanien som kommer att vara oroliga, och det är Ni.
Real Madrid DriveBy
2010-02-26 19:46
H.Alavi - Triangulo Magico!

Om du syftar på Barcas knakiga spel de senaste matcherna så nej, men de e uppenbart att man är orolig över läget, och hade real haft samma lag som i fjol så skulle ni inte ha ngn anledning att vara oroliga.
Real Madrid rska11
2010-02-26 19:45
Grymt med förlängningen med Piqué..
Önskar vi hade såna lojala spelare och uttalar sig så
2010-02-26 19:45
DriveBy

Så du påstår att det är ni som gör att Barca gungar just nu?

el Flaco

Oj, då läste jag nog fel, min spanska har sina nackdelar. :)
Real Madrid DriveBy
2010-02-26 19:41
H.Alavi - Triangulo Magico!

Drömma??? ska vi drömma? det är klart vi gör och ska göra, för vi har rätt att göra det med tanke på vårt fantastiska lag i år. Något som verkar ha fått hela barca att gunga för den delen...
2010-02-26 19:41
H.Alavi/

En rättning bara. Angel Mur var ingen tränare, han var lagets legendariska massör. Oerhört omtyckt av spelarna, framförallt av veteranerna.

Tycker i övrigt att det är så skönt att ha en tränare som Pep. Han får en att känna sig lugn och trygg inför framtiden med sina uttalanden.
2010-02-26 19:12
El mister är fast besluten om att vinna åtminstone en titel den här säsongen. Han säger också att om man misslyckas så gör man det, så går det ibland.

Man måste ge allt i matcherna och tro på segrar, det är vad han har lärt sig av den gamle Barca coachen Angel Mur som numera är pensionerad.

Han säger också att media överdriver väldigt mycket, och att ingen vet vad som sades i omklädningsrummet i halvtid i matchen mot Stuttgart. Jag har inte hört/läst något om att han har skällt ut någon spelare eller så, någon som har läst något?

Men han erkänner samtidigt att hans Barca kan spela bättre, och det är något han ska försöka lösa.

------

"Dröm vidare madridistas på svenskafans", oh vad klockrent! Co-sign.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-26 19:09
Xavi11

El Madrigal :) tror jag
Barcelona Xavi11
2010-02-26 19:00
ad heter Villareals hemarena nu igen:P
Barcelona Barca4eva
2010-02-26 18:49
Skulle DEFINITIVT komma om jag inte bodde så jävla långt bort...varför kmr ingen på något sånt här hos mig?!alltså i mitt område. här e det bara jag som har idéer!

Barcelona Pep - El Míster
2010-02-26 18:39
Allvarligt, finns det inget intresse för supporterträff i Göteborg? Kom igen nu, ju fler desto roligare.

Som jag skrev tidigare så kommer biljard(gratis) och billig dricka att finnas.

PM:a eller skriv här i forumet!
adil [blaugrana]
2010-02-26 17:49
Chygrynskiy är en mittback av rang. Han var den främsta backen i Ukrainska Premier League, som ändå klassas bland de främsta ligorna i Europa. Det är inte fel att påstå att spelaren är som skräddarsydd för att passa in i Barcelona, med tanke på hans egenskaper han visade upp i sitt tidigare lag.

Onekligen är man som cule besviken på Chyg. Jag trodde att han skulle anpassa sig snabbare med tanke på att han var en så pass etablerad mittback i Shaktar Donetsk, särskilt med tanke på hans färdigheter. Fast i detta skede kan vi konstatera att han i Blaugrana tröjan framstått som en långsam och trög back, med medelmåttigt tillslag på bollen. Huvudspelet, som sägs vara en av hans starkare sidor, har i många fall visat sig vara tvärtom.

Jag minns tillbaka när vi mötte Shaktar i Supercupen, vilken fantastisk back Chyg var. Han var hur bra som helst då, och gjorde skäl för sitt namn med fina crossbollar. Forumet sprudlade av glädje då vi visste att han skulle följa med hem till Barca nästan direkt.

Pep har sagt att han ser något speciellt i Chygrynskiy, och då får man väl visa tålamod. Vi är trots allt inte i behov av en formtoppad Chyg ännu, utan han har tid på sig. Dock besitter han innerst inne klassen för att ingå permanent i Barcas elva. Det får man inte glömma, sådant kan inte bara försvinna.
Barcelona Hetfield
2010-02-26 17:35
El Flaco

Det är synd att han försvann, för med tanke på hur säsongen utvecklade sig med en iskall Ronaldinho, och en ständigt petad/skadad Deco så skulle han få bra med speltid, men han gjorde det han var tvungen att göra för att utvecklas

Det är bara synd att han försvann, han gjorde något som ingen i Barcelona gjorde/gör , det är nämligen att gå på djupled (Keita får väl vara undantaget), sen så är jag övertygad om att om klubben hade satsat på VB så hade han stannat kvar

En person som lägger så mycket tid och energi för att lära sig språket och kulturen älskar nog klubben på allvar, så med lite övertygelse så...
2010-02-26 17:32
Hetfield/

"likt VB , som jag aldrig förstod varför vi släppte".

Anledningen till varför vi sålde Van Bommel berodde på att Bayern garanterade honom en plats en startelva och speltid på ett konstant basis, något han inte hade i Barça. Holländaren uttryckte till klubbledningen att han ville lämna och då fanns det ingen poäng att hålla kvar honom här.

Men jag håller med dig om att det var synd att Van Bommel försvann efter blott en säsong. Han var en nyttig spelare på mittfältet, dessutom som han, precis som du nämner, tog sig tid för att lära sig språket.
J.Janerique - Viva la Becks
2010-02-26 17:24
Personligen ; Notera att detta är en "Madrid åsikt" men det kommer att bli Vidic för Real i sommar. Tänk er; Vidic - Pepe.
Ni har då ett köp att göra, ett .s.k valfläsk från den nye presidente futuro. Men vi ska komma ihåg att Barca oftast värvat kvantitet i backlinjen i alla fall (Alves undantaget, men det var en segdragen historia som Chelseas agent lika väl kunnat vinna)...

Det största och Absolut viktigaste är att Ni får hem Fabregas. Den förlorade sonen.

Henry får nog nöta mera bänk nästa år. Och fortsätt satsa på Pedro, men tro inte för en sekund att Pedro är Global star redan nu, det såg jag med egna ögon i höstas....
Barcelona Hetfield
2010-02-26 17:05
Rambla & Westinho & Kallesiete

Kom igen, han är bara 24 år, han kommer ifrån en liga där det är ibland brutalt fysiskt spel, nu har han kommit till varma Spanien där allt ska vara finlir och snyggt, det är en enormt stor skillnad, med tiden så kan han bli hur bra som helst

Det som imponerar mig är att han försöker verkligen komma in i den katalanska andan, han försöker verkligen lära sig språket och kulturen (likt VB , som jag aldrig förstod varför vi släppte) , i min bok så är det värd all kred

Jämför Chyg med Hleb, killen FÖRSÖKTE inte ens lära sig katalanska/spanska, och titta på Chyg som behärskar språket på bara ett par månader
Barcelona Rambla~
2010-02-26 16:52
westinho

Även jag har svårt att förstå vad Pep såg i Dima som rättfärdigade den transfersumman. Han verkar vara en envis jäkel den där Pep.
Barcelona Rambla~
2010-02-26 16:49
Precis som Hetfield är jag också orolig över Marquez form. Han verkar ju helt under isen i vissa matcher och det känns som om han förlörat i löpstyrka, även om han knappast var någon raket tidigare. Tidigare kunde han ju åtminstone löpa framåt med boll och starta uppspel men nu står han mest still och hamnar väldigt ofta ur position. Dessutom så förlorar han en massa dueller trots att det ser ut som att han har kontroll på situationerna. Vilket innebär att han drar på sig onödiga frisparkar som leder till varningar.
Barcelona westinho
2010-02-26 16:48
Rambla

Jag förstår ändå inte varför han köper in en svindyr relativt okänd mittback, när vi har Fontás som är en stor talang och som snart är redo för A-lagsspel.

Jag menar, det är väl lättare att fortsätta satsa på Fontás och Muniesa, som redan kan barcas spel, än att köpa in någon som bara är några år äldre som behöver väldigt lång tid att anpassa sig. Jag har sagt det flera gånger, men jag tror Chyg-värvningen var en fail. Även om han är värvad för framtiden.
Barcelona Rambla~
2010-02-26 16:44
Ämne:
Jag har verkligen ....
Dima fyller 24 i november. Enligt Pep är han värvad för framtiden. Pep vill forma honom och lära honom Barcas spel från grunden. Därför verkar Pep ha stort tålamod med honom och verkar inte bry sig om kritiken från fans och andra experter.
Barcelona kallesiete
2010-02-26 16:26

Jag har verkligen svårt att förstå köpet av Chyg. Jag tror säkert att han är bra och kan bli ännu bättre men vi har så många mittbackar. Det känns tidigt. Hur gammal är han? Kunde vi inte ha hittat någon yngre/lika gammal till ett bättre pris.
Barcelona DM1982
2010-02-26 16:25
Ämne: L.A.M/

Det fanns ....
På slutet var Intertoto-cupen en turnering som gjorde att man kvalade in till Uefa-cupen så det var verkligen lag i den nedre halvan av ligan som spelade där. Sedan kunde man även få en fair-play plats som gick till laget som som hade fått minst kort i ligaspelet. Överlag var Intertoto-cupen en väldigt lågt rankad cup.
Barcelona Barca o Mort!
2010-02-26 16:05
Hej alla på Les Rambles! Var några månader sen man var här. Tog för mycket av min fritid :P

Underbart att Piqué har förlängt! Hade inte så farligt mycket mera att säga egentligen :D Nu fattas bara de ungas kontrakt!
Barcelona Abbe.
2010-02-26 15:23
Kul också att Jonathan dos Santos har tagit plats i Mexikos landslagstrupp som ska möta Nya Zeeland.
Annons: