/spanien/barcelona/forum/16960.aspx/spanien/barcelona/forum/16960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-18 22:21
Ämne: Hur långt kontrakt h....
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Klubben har redan försökt med det, men Puyol vill vänta och se om han får regelbunden speltid, så det är inte klubbens fel, det är Puyol som har en wait and see metod just nu
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-18 22:17
Hur långt kontrakt har Iniesta? Han borde väl ha ett ganska långt kontrakt redan. Men jag fattar inte heller varför man väntar så mycket med Puyols kontrakt. Han förtjänar ett nytt kontrakt mer än de flesta. Även Marquez borde få ett förnyat kontrakt. Om dessa herrar förnyar sitter nog alla truppens bästa spelare på långa kontrakt vilket är väldigt viktigt. Endast Henry som inte har så långt kontrakt men det blir nog inte så många år till i Barca för honom. Men jag skulle faktiskt inte ha något emot om han stannade ett bra tag till, då han fortfarande presterar på topp(även fast många andra här inne inte tycker det) och så är han en riktig vinnare och en stor personlighet.
2009-09-18 22:12
Delorcha

Ja till viss del, men så långt som jag kan komma ihåg så har Barcas melodi varit att bli av med stökiga/avdankade spelare, tror inte att Messi blir stökig, men nog kan han bli avdankad med åldern
Barcelona Meastro
2009-09-18 22:01
Underbart att se att Messi har föryat. Det är ett väl förtjänt kontrakt och det var väntat.
Han är bunden till klubben fram till 2016. Fyra år till därefter, sen kan han lägga av och göra något annat. Åka till Argentina och odla/sätta potatis eller något liknande.

Nu måste Txiki skynda på att förnya för San Iniesta som också ska få en väl förtjänt högre lön.
Vad väntar Txiki med när det gäller Puyols och Marquez kontrakt?
Det börjar nästa kännas som att klubben ville avvakta med Puyols och Marquez kontrakt tills Chyg anländer för att kunna dra ner deras kontraktanspråk. Jag spekulerar det nu bara.
Men man undrar ju det, då både Puyol och Marquez hade kunnat få sitt kontrakt redan i somras.
Det är mycket man inte har en aning om dock.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-18 22:00
Precis som BlueRed säger är det lite svårt att spekulera i vart någon kommer spela om så långt tid. Det är också väldigt onödigt att göra det. Nu ska man bara vara nöjd och glad att världens bästa spelare har ett så långt kontrakt med Barca.
Barcelona BlueRed
2009-09-18 21:52
DaniAlves

22 år är han.

Lite svårt och spekulera i vart Messi kommer att vara om 8-10 år. Vem vet, han kanske vill spela ett par år i Argentina eller en annan liga. Han kanske kör en Exteberria och spelar för klubben gratis. :)

Den som lever får se.
Barcelona DaniAlves
2009-09-18 21:40
Barca4eva

Han vill avsluta sin karriär i barca säger han, om han stannar så länge så tror jag nog han slår nästan alla rekord. Han blir i alla fall barcas bästa spelare genom tiderna.

Han är 21 år och han har redan vunnit en hel del.
Delarocha
2009-09-18 21:39
Skilladen på de spelarna du nämner och Messi, Hetfield är att Messi är en egen produkt. Barceloan gör sig sällan av med egna produkter. Speciellt inte när de är världens bästa spelare och älskar klubben. Tror inte Messi kommer spela i någon annan klubb i sin karriär då han vet hur uppskattad han är här och hur mycket styrelsen alltid kommer göra för att tillfredsställa honom.
Barcelona Barca4eva
2009-09-18 20:39
asså menar om han någon gång skulle lämna så kunde han ha gjort sådär..menar inte att ja vill att han lämnar :D
Barcelona Alexmanson
2009-09-18 20:17
Ämne: jag tycker att Messi....
haha varför? :S
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-18 20:07
Varför skulle han göra det?
Barcelona Barca4eva
2009-09-18 19:59
jag tycker att Messi kan lämna Barca när kontraktet tar slut, eller säljas lite innan, och sen spela i några engelska/italienska lag innan han återvänder och avslutar karriären här...

Vad tycker ni om det?
Barcelona Barca-nist
2009-09-18 19:39
*skön video*
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-18 18:57
Jag längtar nästan mer till 25 november än 29 november, okej inte riktigt men fyfan vad skönt det ska bli att sätta dom där kassa italienarna på plats.
4-1 25e.
2-1 Barca 29e.
Barcelona Messidinho_10
2009-09-18 18:49
Messi har inte kommit till absoluta toppen än. Vänta om 3-4 år sen kan vi jämnföra dem.
Barcelona BOJAN...
2009-09-18 18:10
Tänkte bara höra med er, om man skulle jämföra Ronaldinho när han var på sin absoluta topp och Messi som han är nu, vem tycker ni är bäst?

Själv tycker jag Ronnie var litet bättre, men Messi kommer bli betydligt bättre än vad Ronnie nånsin har varit
2009-09-18 18:05
Ämne: Ämne: El_Capi....
Jag sa aldrig att det var dåligt, säger bara att vi är inte som Milan, dvs. att vi behåller spelarna som familjemedlemmar

Vi är historiskt sett väldigt affärsmässiga än romantiska i när vi ska släppa en spelare
Andreas-
2009-09-18 17:52
Ämne: El_Capitano

Jag s....
Vi blir av med de stora spelarna när dem börjar underprestera.

Dinho spelade hos oss när han var som bäst, sen blev vi av med han. Samma med Pep o Rivaldo. Alla tre var som bäst i Barcelona.

Jag har inget problem med att släppa Messi den dagen han börjar bli sämre. Men håller han samma nivå som nu får han lira tills han är 40.

Är inte orolig över Messi, han kommer spela för vår vackra klubb. Den dagen han lämnar platsar han inte, så vi kommer inte bli svagare.
Barcelona barba
2009-09-18 17:45
0-0 i 80:e minuten mot Mallorca. Toure ut - Juninho in. Iniesta/Messi dribblar/filmar till sig en frispark och saken är klar.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-18 17:09
Barça! (MQUC3)

Turkar är fan helt galna, samtidigt helt fantastiskt underbara. Vilket tryck. Där kan vi snacka om bote, bote, bote så som de hoppar. :)
Barcelona Napao
2009-09-18 17:08
Guardiola lämna Barca för att han ville gå vidare dom andra två spelarna du nämner såldes eller fick dra så man kan inte påstå Barca gör sig av med storspelare.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Smogen
2009-09-18 17:05
Ämne: Vi borde kanske ha v....
Hetfield-Edgar Allan Poe

Du glömde Maradona och Ronaldo...hmm....antar att även Figo borde räknas med. finns många fler...
Barcelona kallesiete
2009-09-18 17:00

Så skönt med Messi! Fruktansvärt skönt!
Kan inte påstå att jag var orolig men desto längre och desto högre klausul - desto bättre!

Visca Barca y Messi! Världens bästa spelare!
Barcelona Ordem e Progresso
2009-09-18 16:58
Hetfield

Barcelona blir aldrig av med sina storspelare. Dem GÖR sig av med dem som inte anses hålla klassen längre.

Så länge Messí känner sig hemma och omtyckt i klubben så kommer han att stanna.
2009-09-18 16:46
El_Capitano

Jag skulle inte hoppas på det, Barce har en tendens att bli av med de stora spelarna (Rivaldo, Ronaldinho, Deco, Guardiola osv.)
El_Capitano
2009-09-18 16:32
Läste också precis att Messi skrev på nytt kontrakt.
Det ska firas ikväll, hehe

Edit: han är 28-29 när kontraktet går ut el har jag fel? Hoppas han avslutar karriären hos oss.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-18 16:31
BlueRed

Messi har skrivit på! Härliga nyheter. :)
Barcelona ocbgb
2009-09-18 16:14
bluered; hehe, anade nästan ironin ;)
Barcelona BlueRed
2009-09-18 16:12
Låt mig klargöra att jag bara skojade lite. Självklart så vore en värvning av Juninho mycket märkligt då han inte har så mycket kvar i sig, förutom då hans helt sjuka frisparkar.

Edit: Gud är störst! Yes, bäst betald också, precis som el Flaco skrev. Jag glömde visst ta bort min länk när jag såg att el Flaco hann före. Men hur som helst så är min den engelska versionen, alltså bättre än el Flacos, bara för att. :)
Barcelona el Flaco
2009-09-18 16:08
Leo Messi skrev idag på sitt kontraktsförnyelse som sträcker sig fram till 2016 och hans klausul kommer nu ligga på 250 miljoner euro. Kontraktet skrevs på kl. 15 och la Pulga blir därmed klubbens bäst betalda spelare.
Annons: